1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimbare/Inlocuire cutie automata cu manuala la A4 B8

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de codyyy, 29 Apr 2015.

  1. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Pai ca sa ai sansa tu singur, trebuie sa stii mai multe, sa ai niste scule/interfete de scris softul, etc...
     
  2. Chris1 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iul 2017
    Locație:
    Reșița
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant, 2.0l TDI, 143CP, CAGA, 2010
    Am chemat pe cineva si am rescris softul, a zis ca a pus soft de manuala dar nu porneste motorul pana nu voi lega cele 6 fire de la pedala de ambreiaj. Atunci trebuie legate si cele 2 fire verde si albastru, pinul 2 si 3 chiar daca in schema zice ca sunt pentru cutie automata?
     
  3. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Pai singur precum ti am spus nici nu o sa reusesti!
    Cum a spus si @nucugheri iti trebuie mai mult decat vointa!

    Ti a explicat Ionut si eu ca nu doar rescrierea ecu pt.manuala o sa te ajute!
     
  4. Chris1 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iul 2017
    Locație:
    Reșița
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant, 2.0l TDI, 143CP, CAGA, 2010
    As mai avea o rugaminte: Pe cutia de viteze manuala exista deasupra o mufa cu 3 pini (cred ca este pentru marsarier), acei pini unde ar trebui legati?
     
  5. Chris1 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iul 2017
    Locație:
    Reșița
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant, 2.0l TDI, 143CP, CAGA, 2010
    Am tras firele conform schemei 63/19 dar unele fire sunt deja trase si pinii ocupați. Cred ca trebuie facut ceva in mufa care intra in cutia automata si atunci nu este necesar tragerea tuturor firelor din schema. Unde as putea gasi schema mufei cutiei automate?
     
  6. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu o gasesti intreaga. Doar pe bucati, cu traseele cablajelor care intra/ies din mufa, pe diferite pagini. Cauta in Elsa.
     
  7. Chris1 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iul 2017
    Locație:
    Reșița
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant, 2.0l TDI, 143CP, CAGA, 2010
    Mai am urmatoarele erori:
    Address 01: Engine (J623-CAGA) Labels:| 03L-906-022-CAG.clb
    Part No SW: 03L 906 022 B HW: 03L 906 022 B
    Component: R4 2,0L EDC H03 3210
    Revision: 11H03---
    Coding: 010C002C18072118
    Shop #: WSC 22151 143 999999
    ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022MK A01016
    ROD: EV_ECM20TDI03L906022C.rod
    VCID: 24040A862F0BA6645C-8070

    2 Faults Found:
    4892 - EGR Valve (N18)
    P0403 00 [101] - Malfunction
    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 184378 km
    Date: 2018.02.26
    Time: 10:55:03

    Engine speed: 898.00 /min
    Normed load value: 34.5 %
    Vehicle speed: 0 km/h
    Coolant temperature: 1 °C
    Intake air temperature: -2 °C
    Ambient air pressure: 980 mbar
    Voltage terminal 30: 13.000 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Crankshaft speed (RPM): 898.0 /min
    Vehicle speed: 0.00 km/h
    Accelerator position: 0.00 %
    EGR valve activation: 15.00 %
    EGR Solen.val.: actual value: 84.56 %
    Actual air mass: 528.9 mg/stroke
    Coolant temperature: 1.2 °C

    4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
    P0016 00 [100] - Incorrect Correlation
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 9
    Mileage: 184378 km
    Date: 2018.02.26
    Time: 10:55:22

    Engine speed: 2126.50 /min
    Normed load value: 99.6 %
    Vehicle speed: 0 km/h
    Coolant temperature: 2 °C
    Intake air temperature: -2 °C
    Ambient air pressure: 980 mbar
    Voltage terminal 30: 13.480 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Crankshaft speed (RPM): 2126.5 /min
    Vehicle speed: 0.00 km/h
    Accelerator position: 82.41 %
    Vehicle voltage terminal 30: 13480 mV
    Synchronous angle: -6.04 °
    Camshaft speed (RPM): 956.0 /min
    Engine start: start synchronization: EPM_MODE_OK
    Engine start: start synchronization-Test_Program_Epm st Op Mode State t UBYTE: 48

    Readiness: 0 0 0 0 1

    Address 08: Auto HVAC (J255) Labels: Redir Fail!
    Part No SW: 8T1 820 043 AN HW: 8T1 820 043 AN
    Component: KLIMA 1 ZONE H08 0171
    Revision: A1000000 Serial number: 01031220090346
    Coding: 34100000
    Shop #: WSC 22151 143 999999
    VCID: 7DB21FE2E42137AC73-8028

    1 Fault Found:
    01297 - Sensor for Vent Temperature; Footwell (G192)
    010 - Open or Short to Plus
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101010
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 158
    Mileage: 184378 km
    Time Indication: 0
    Date: 2018.02.26
    Time: 10:54:01

    Freeze Frame:
    Temperature: -1.0°C
    Speed: 0.0 km/h
    Voltage: 4.90 V
    Voltage: 11.10 V


    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels:. 8K0-907-063.clb
    Part No SW: 8K0 907 063 P HW: 8K0 907 063 P
    Component: BCM1 1.0 H25 0380
    Revision: 10025001 Serial number: 00000000529593
    Coding: 260050914174AF001701000300001D0D0F1C470800010101000000
    Shop #: WSC 22151 143 999999
    VCID: 3C34D2E6BFBBFEA404-8068

    Subsystem 1 - Part No SW: 8K1 955 119 A HW: 8T1 955 119 Labels: 1KX-955-119.CLB
    Component: WWS 031209 H06 0070
    Serial number: SWF09120035004
    Coding: 00FD11

    Subsystem 2 - Part No SW: 8K0 955 559 HW: 8K0 955 559 Labels: 8K0-955-559.CLB
    Component: RLS H04 0003
    Serial number: 10701270
    Coding: 025028

    Subsystem 3 - Part No SW: 8K0 941 531 AL HW: 8K0 941 531 AL
    Component: E1 - LDS H08 0090
    Serial number: 00000000002411092100

    1 Fault Found:
    01315 - Transmission Control Module
    004 - No Signal/Communication
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100100
    Fault Priority: 6
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 158
    Mileage: 184378 km
    Time Indication: 0
    Date: 2018.02.26
    Time: 10:54:00

    In locasul motorasului de la EGR si pe contactele lui era ulei. Se poate sa fie ars motorasul? Pot sa il verific cumva? Am vazut ca in mufa EGR-ului vin tensiuni diferite
    4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) trebuie facuta vreo calibrare? Sa rescris ECU
    01297 - Sensor for Vent Temperature; Footwell (G192) nu sa umblat la clima nu stiu de unde a aparut
    01315 - Transmission Control Module aici cred ca trebuie ceva codat dar nu stiu ce
    Din ce am inteles momentan masina are IMMO off dar nu cred ca am erorile din cauza aceasta
    Masina inainte nu avea nici o eroare
    Stopurile de frana stau aprinse in continuu din momentul in care pun contactul, cand bag in marsarier nu mi se aprind luminile si senzorii de parcare.
     
    Ultima editare: 27 Feb 2018
  8. Bogdan123

    Bogdan123 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2014
    Locație:
    Mioveni - Argeș - ROMÂNIA
    Masina:
    Audi A4 B9, cod motor DETA, an 2018
    Salutare.
    Dupa cum ti-am mai spus si-n privat, daca esti sigur ca inainte nu aveai erori pe motor si acuma ai, atunci versiunea de software pe care ai pus-o in ecu motor, nu este compatibila cu tipul de ecu si cu codul tau de motor. Porneste masina, dar dupa cum vezi, ai erori de egr si de necorelare ax came cu arbore cotit. Asta probabil va duce la limp mode si la imposibilitatea de a exploata masina in parametrii si de a te bucura de ea. Asta este parerea mea si-ti sugerez sa nu cauti probleme acolo unde nu sant. Daca softul din calculator nu este ce trebuie, degeaba cauti pe la egr si senzori ca nu o vei rezolva asa. Iar restul de erori sant din codari/adaptari sau chiar cablaje intrerupte sau incorect executate.

    Sent from my HTC U11 using Tapatalk
     
  9. Chris1 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iul 2017
    Locație:
    Reșița
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant, 2.0l TDI, 143CP, CAGA, 2010
    Mersi pentru raspuns, versiunea originala era 03L 906 022 MK si acum este 03L 906 022 B. Poate cineva sa imi spuna ce versiuni ar mai fi compatibile cu motorul CAGA?
     
  10. Bogdan123

    Bogdan123 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2014
    Locație:
    Mioveni - Argeș - ROMÂNIA
    Masina:
    Audi A4 B9, cod motor DETA, an 2018
    Asta este versiunea de hardware (EDC17CP14). Versiunea de software este ceva de genu 1037 xxxxxx si o poti vedea doar daca faci un ID cu o scula de tuning. Daca vrei sa te ajut pune aici sau pe privat toate softurile ce ai avut inainte si ce ai acum in ecu motor, adica flash + eeprom ( vechi si nou) si o sa le corectez ( schimb ) daca va fii nevoie. Ca sa faci ce vrei tu si sa pastrezi calculatorul de motor trebuie inlocuit softul din el cu unul COMPATIBIL copiat din o masina cu acelasi ecu ( EDC17CP14), dar avand acelasi cod motor si cutie manuala. Ca sa scrii acest soft trebuie facut immo off si-n flash si-n eeprom, deoarece procesoru are o zona OTP ( one time program) ce se scrie o singura data in fabrica si contine immodata. Ti-am mai spus asta si la telefon dar se pare ca nu vrei ( sau nu poti ) sa intelegi.

    Sent from my HTC U11 using Tapatalk
     
    lowlife apreciază asta.
  11. ioanidis84

    ioanidis84 3rd Gear Member

    Înscris:
    13 Ian 2014
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    audi a4 b8 2.0 tdi cag
    salut...a reusit cineva sa duca la bun sfarsit operatiunea ?
     
  12. Bogdan123

    Bogdan123 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2014
    Locație:
    Mioveni - Argeș - ROMÂNIA
    Masina:
    Audi A4 B9, cod motor DETA, an 2018
    Da, colegul de mai sus. Am vazut personal masina, merge perfect fara nici o problema.

    Sent from my HTC U11 using Tapatalk
     
    lowlife apreciază asta.
  13. Chris1 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iul 2017
    Locație:
    Reșița
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant, 2.0l TDI, 143CP, CAGA, 2010
    Salut,
    Da, eu am reusit. Cu ajutorul sfaturilor colegilor de pe forum si după cautari si sapaturi, am reușit. Multumesc pe aceasta cale tuturor in special domnului Bogdan123 pentru timpul acordat. Masina merge perfect fara nici o eroare, nici o problema
     
    Bogdan123 apreciază asta.
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Felicitari. Ar fi bine sa oferi mai multe amanunte , piese schimbate, probleme intampinate, rezolvari.
    Sunt sigur ca vor fi de un real ajutor pentru multi colegi.
     
  15. Chris1 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iul 2017
    Locație:
    Reșița
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant, 2.0l TDI, 143CP, CAGA, 2010
    Ai nevoie de piese de la o masina cu cutie manuala, preferabil sa iei toate piesele de pe aceeasi masina. Aici intra cutie de viteze, ambreiaj, cilindru ambreiaj, pompa ambreiaj, conducte, timonerie, pod pedalier obligatoriu de la masina cu volan pe stânga. Dupa care trebuie sa faci instalatia electrica cu legaturi frumos facute in toate mufele. Legaturile se fac conform schemei electrice, eu am folosit elsa. Dupa aceea trebuie sa modifici codarile pe anumite module si trebuie scris un soft de la o masina cu cutie de viteze manuala. Acesta trebuie sa fie perfect compatibil cu masina ta deoarece daca nu e te vei trezi cu tot felul de erori ciudate. Inainte de operatiune este preferabil ca masina ta sa nu aibe erori pe engine sau alte module. Eu nu am avut nici o eroare pe nici un modul. Si cel mai important lucru ai nevoie de timp si rabdare, multa rabdare
     
    lowlife, Paveliu Adrian, Danyciupcea și alți 3 apreciază asta.
  16. Danyciupcea

    Danyciupcea 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iun 2016
    Locație:
    Comloșu Mare
    Masina:
    Audi a3 2.0 tdi 2005
    Ai putea spune te rog ce costuri ai avut,si eu as fi interesat!!!
     
  17. rohdvest 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2017
    Locație:
    Deva
    Masina:
    SEAT EXEO, 2.0, 2013
    Salut. Am reusit sa fac conversie la un Seat EXEO 2013 CJCA de la multitronic la manuala.
    Scriu aici deoarece am reusit acest lucru cu ajutorul a doi membrii de pe grup care au oferit informatii importante atat la aceasta postare cat si mie in privat (PM si la telefon).

    Acestia sunt nucugheri si Bogdan123. Am finalizat montarea cutiei manuale dar masina nu pornea. Atunci am inceput sa sap si am dat de aceasta postare pe forum. Am trimis PM lui nucugheri cu problema si mi-a trimis schema cu switch-ul de la ambreiaj si o schema cu 2 relee ce cupleaza electromotorul. Am facut legaturile ca in schema (cel putin asa am crezut) dar masina tot nu pornea, doar daca faceam punte continua intr-un releu si in celalalt punte temporara, practic alimentam direct electromotorul cu curent de pe baterie.

    Asa ca l-am abordat pe domnul Bogdan (Bogdan123). Acesta a insistat sa reverificam legaturile electrice si asa am ajuns la concluzia ca legaturile nu erau facute corect. Culorile firelor de care m-am legat cu switch-ul erau corecte dar ele nu mergeau in ECU, ci in mufa cutiei automate (pfff). Am luat totul de la capat, am instalat elsa si intr-un final am reusit sa fac legaturile corespunzator, a trebuit sa pun in ecu 2 pini suplimentari unde am conectat cele 2 switch-uri de la ambreiaj si in CCM am pus un pin unde m-am legat cu switch-ul din cutie pentru lumini la mersul inapoi.

    Masina a pornit, cu pedalele de frana si ambreiaj calcate. Aveam erore de comunicare cu TCM-ul pe modulul motor si pe abs. Masina functiona doar ca la relanti ramanea turata la 1000 rot/min si aveam martorii motor si abs in bord.

    Am stabilit o intalnire cu dl. Bogdan, o persoana extraordinara care detine sculele necesare si stie ce face cu ele, daca aveti nevoie apelati cu incredere, ca sa imi scrie soft de manuala in ECU.
    A scris softul, a codat modulele necesare si masina functioneaza perfect.

    Pe mine m-a costat conversia de la multitronic la manuala cca. 1000 euro.

    P.S. Multumesc celui care a creat acest post, lui nucugheri si lui Bogdan123.


    Trimis de pe al meu SM-A600FN folosind Tapatalk
     

Distribuie pagina asta