1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimbare/Inlocuire cutie automata cu manuala la A6 C5

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de raduc, 6 Ian 2010.

  1. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Pentru switch ambreiaj, un fir il iei de la switch-ul de frana (fir rosu/alb) iar celalalt de la mufa alba cu 17 pini ,T17i, din cutia unde se afla ECU, mai precis de la pinul 13, fir rosu/verde. Sau direct din ECU, pin 66.
     
  2. baron4audi 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Mai 2015
    Locație:
    madrid
    Masina:
    audi a6 c5 2000 2.5 tdi auto
    Salut, intrun sfârșit am terminat si eu conversia.
    Sfat petru cei care vor sa facă același lucru, sa luati toate piesele de la o singura mașină, cand aveti piesele va apucati ,cititi bine toate postariile , documetatiiva inaite sa începeți treaba .
    Acum masina are mult mai multa vlagă, merge perfect totul .
    O sa va dau informatii despre comportamentu mașini o data la 5000 de km.
    Vreau sa mulțumesc la toti participanții care mau ajutat, miati fost de mare ajutor.
     
  3. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Totul e bine cand se termina cu bine, e un cliseu, dar e adevarat.
     
  4. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    ...si concluzia...totul din pasiunea pentru inele.
     
    Multitronic CVT apreciază asta.
  5. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Deci!
    Se da un A6 (4bc5) Avant af 5/2000 tractiune fata, echipat de uzina cu AKE & tiptronic 5HP19FED, actual un BAU (bloc motor + chiuloase; agregatele sunt de pe AKE) & tiptronic 5HP19FED cu unul sau mai multi cilindri "in lumea lor"
    Se vrea un A6 (4bc5) Avant af 5/2000 tractiune fata, echipat cu un alt BAU dar legat la o cutie manuala in 6 tr cu agregatele de pe AKE (cele actuale ca sunt pe masina).

    Nota!
    Masina donatoare este mai noua, respectiv 2004.

    Reusesc sa mint ECU din 5/2000 ca am manuala si nu automata?
    Ce alte piese sa am in vedere?
     
  6. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Vei vedea daca ECU "are" si manuala numai daca codezi si iti pastreaza codarea. Nu ai cum sa-l minti. Daca nu, e simplu de rescris, rogi un coleg care are BAU si manuala sa iti citeasca softul lui si il rescrii. E nevoie de alta interfata, dar cred ca stii asta.
     
  7. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Inlocuire cutie viteza tiptronic cu manuala

    Sa trecem, inca odata, in revista piesele necesare operatiunii:
    1. Cutie viteze pentru tractiune fata
    2. Kit ambreiaj
    3. Piston actionare ambreiaj hidraulic
    4. Planetare
    5. Pod pedalier
    6. Contact pedala ambreiaj (cruise control si nu numai)
    7. Timoneria toata

    Trebuie sa ma loghez pe ECU cu unul dintre condurile astea (26262, 24262, 26242, 12233).

    Dupa care trebuie codat ECU pentru manuala
    (din forma 01014 in 01013 unde 3 corespunde cu tractiune fata manuala, corect?).

    Apoi setarile pentru ABS si ESP cu VAG-ul = astea cum se fac? le iau de pe rosstech ca am dongle-ul de la ei, numa 349usd a fo'... dar ajunge in tara abia in fe-martie :( cand imi vine un coleg barcagiu acasa.

    Se inverseaza firele de la senzorul de turatie de pe cutia de viteze, cel albastru cu cel gri (din forma albastru-albastru; gri-gri va deveni, pentru manuala, albastru-gri si gri albastru = am inteles bine pana aici?)

    Eu am IMO OFF mai trebuie suntat releul J226?

    Din moment ce iau tot grupul motopropulsor nu cred ca ar trebui sa ma doara capul de codul cutiei manuale, donatorul fiind un A6 4bc5 din 2004 tractiune fata de 132 kw.

    Am uitat ceva?
    Intreb pentru ca cele doua masini, in momentul transplantului vor fi la @80km distanta una de alta.

    Ce am inteles pana acum: nu pot face nimic cu ECU in ideea inlocuirii cu cel e pe masina din cauza ca unul e E3 din 2000 si altu E4 din 2004 si chiar copierea softului din BAU nu va merge pe AKE tocmai din cauza asta.
    Daca nu merge codat ECU masinii trebuie sa fac rost de un AKE euro3 manual si sa copiez de acolo softul?
     
    Ultima editare: 8 Sep 2015
  8. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Din ce stiu eu de la transplantul meu de cutie :

    1. Cutie viteze pentru tractiune fata - sa aibe pe ea si suportii de prindere +tampoanele.

    8. Posibil electromotor (al meu la automata era cu 8 dinti iar pentru manuala am avut nevoie de unul cu 9 dinti, nu calca bine pe volantul de manuala)

    9. Posibil rulment cu ace pentru centrare ax cutie manuala in vibrochen (asta daca montezi cutia manuala pe motorul tau, celalalt trebuie sa aiba).

    10. Legaturile/cablajul pentru lumina becuri marsariere si pentru switch-ul de ambreiaj.

    Login-ul si Coding-ul pe ABS Brakes poti sa-l faci cu orice clona care functioneaza, n-ai nevoie de cel original. Login-07555, Coding-06255 (6 cil, manuala, tract fata).

    La senzorul de turatie la 2,5 am citit si eu ca trebuie inversate firele(la mine nu a fost cazul).

    Nu conteaza ca ai immo off, aia e pentru imobilizator/pornire. Suntarea releului J226 (sterter inhibitor) trebuie facuta, altfel nu porneste.

    Nu conteaza codul cutiei daca provine de pe C5.

    Daca ECU nu retine codarea de manuala, oricum se poate rescrie softul din BAU, "pe masa". Cred ca daca iei legatura cu Ovidiu, te va indruma la omul potrivit care stie si are cu ce sa faca aceasta operatiune.
     
  9. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Eu iau tot, motor & cutie gata legate cu electromotor; alternator; pompa servo; compresor clima. Pe langa astea mai trebuie sa am in vedere si suportii cutiei de viteze si tampoanele, bun.

    La pt 9 nu cred ca am nevoie pentru ca vine tot legat numai scot din donatoare si bag direct in cazanu meu.

    Suntam J226 (am luat poza)

    ABS & ESP dau login-07555 si codez cu 06255.

    Daca ECU "e rau si nu vrea", vorbim cu Ovi TM, bun.

    Eu m-am gandit asa:
    Iau aproape tot de pe motorul "nou" iar de la mine voi pune pompa de injectie, injectoarele, turbo, ECU si EGR.
     
  10. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Diferența dintre bau și ake adică E4 vs E3 la ecu poate fi și generația, adică EDC15 vs EDC16, cel puțin la 1.9 asa e. Altfel un soft de AKE manual rezolva. Important e sa fie cam aceeași perioadă de fabricație sa nu difere ceva hardware pe motoare din punctul de vedere al ECU. La 1.9 de ex difera motoarele AVF intre 2002 și 2004. Unul are vascocuplaj și apoi s-a scos și are încă un ventilator electric.
     
  11. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Asta stiu, acum am "inauntru" un BAU cu ECU de euro3 si merge adica a mers bine si acum nu mai vrea motorul sa "merge" ca inainte.
    Daca as avea a doua masina nu ar fi stres cu reparatul ca o duc fain frumos la LXL si cand e gata o iau.
    Dar imi trebuie masina cam zilnic si asta e motivul dece as vrea sa schimb totul, in 2-3 zile e gata.
    In TM inca nu am gasit un mester bun pe doi jumate.
     
  12. Ady130284 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2016
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi 2.5 1998
    Ma poti ajuta si pe mine
     
  13. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Daca esti mai explicit putin, poate ca da ;)
     
  14. Ady130284 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2016
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi 2.5 1998
    Am schimbat cutia automata cu una manuala la un audi A6 C5 2.5 an 1998. Toata partea mecanica s-a potrivit perfect.
    Am facut probe aseara dar nu are forţa nu urca mai sus de 2500 de turatii. Am pus un tester pe ea si imi da eroare cod 00550 00553.
     
  15. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    00533 - Idle Speed Regulation
    00533 - Idle Speed Regulation: Adaptation Limit (Add) Exceeded
    Possible Symptoms
    • Bad Fuel Economy
    Possible Causes
    • Air Leak between Mass Air Flow (MAF) Sensor and Engine
    • Injector(s) faulty
    • Fuel Pressure Regulator faulty
    • Throttle Body faulty
    • Intake Air Filter dirty
    Possible Solutions
    • Perform Throttle Body Adaptation
    • Check Hoses and Pipes to/between Components
    • Check Intake Air Filter
    • Check Fuel Pressure Regulator
    • Check Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve
    • Check Injector(s)
    00550 - Start of Injection Regulation
    00550 - Start of Injection Regulation: Control Difference
    Possible Symptoms
    • Malfunction Indicator Light (MIL) ON
    • Loss of Power
    • Starting Problems
    • Transmission in Emergency Mode
    Possible Causes
    • Fuel Tank incorrectly filled with Petrol or Biodiesel
    • Air/Water in Fuel System
    • Injection Timing incorrect
    • Electrical Fuel Pump faulty
    Possible Solutions
    • Check Fuel Tank for Petrol and Biodiesel
      • Drain Tank and Fuel System
    • Check Fuel System for Air/Water
    • Check Fuel Supply and Return Lines for Blockage and Leaks
    • Check Electrical Fuel Pump
    • Check/Correct Injection Timing
      • Perform Basic Setting / Use TDI-Graph
    Sursa www.ross-tech.com
     
    Ady130284 apreciază asta.
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Adi, daca nu se accelereaza trebuie schimbate firele la senzorul de turatie. La mine la 1,9 nu a fost cazul, dar am vazut ca la 2,5 toti au facut asta.
     
    Ady130284 apreciază asta.
  17. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    Cu parere de bine voi intra si eu in clubul celor cu manuala in locul celei automate.
    Cutia mea, a doua a decis sa-si dea duhul exact dupa ce am cumparat alt Allroad manual cu reductor.
    Deci se da asa: A6 C5 an 2002 cod motor AKE cutie tiptronic si masina donatoare A6 C5 2005 cod motor BAU cutie manuala cu reductor.
    Se poate monta pachetul complet fara a fi nevoie de nimic electronic modificat ? in sensul ca mecanic nu-mi fac probleme dar electronica ma omoara.
    Asa ca ma gandeam sa montez cutie + motor + pompa injectie + calculator masina + ceasuri bord + cheie + contact + calculator ESP si ABS de pe masina donatoare pe a mea
    Atunci mai e nevoie de vreo recodare la ceva ? se potriveste ECU de BAU pe cablajul de AKE ? mai trebuie suntat releul J226 ? mai trebuie inversate firele la senzorul de turatie ?
     
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Inca nu poti sti daca mai e nevoie de vreo recodare. Dar sa iti notezi acum coding-ul si adaptarile de la toate caculatoarele pe care vrei sa le schimbi, de la ambele masini.
    J226 trebuie suntat, degeaba schimbi ECU. La senzorul de turatie vezi dupa ce pui totul sus, daca nu se accelereaza, poti schimba firele dupa ce faci proba.
    Ce nu stiu eu e daca potriveste cablajul de pe BAU pe AKE...
     
  19. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    de j226 banuiam ca trebuie suntat.voi vedea si cablajul.dar daca se potrivesc la mufa de la ecu.inca nu stiu ce varianta voi alege.maine ma voi ocupa sa demontez piesele de pe donatoare..
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Iti doresc spor la treaba. Oricum, chiar daca nu sunt toate plug&play, se vor rezolva .
     

Distribuie pagina asta