1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimbare/Inlocuire cutie automata cu manuala la A6 C5

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de raduc, 6 Ian 2010.

  1. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    Voi avea ambele masini una langa alta...mecanica...nu e problema..la electronica imi prind urechiile :)
     
  2. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    dupa multa bataie de cap in 4zile de munca am reusit sa fac si eu transformarea..multumesc in primul rand lui nucugheri pt indrumarea in problemele electrice.
    acum detalii:
    piese pt 2.5tdi v6 ake quattro
    cutie viteza manuala
    suporti cutie viteza manuala(tampoanele se potrivesc)
    planetare fata(cele de automate sunt mai scurte cu cativa cm)
    cardan(cel de automat e mai lung cu 5-10cm)
    diferential spate(difera raportul din ele)
    timonerie completa cu tot cu ornamentul de deasupra.aveti grija.acel plastic difera intre 2din si 1din.eu am modificat.o pe a mea.eu avand 1masina donatoare avand 2din
    pedale ambreaj si frana.cea de acceleratie e la fel.se poate schimba ot pedalierul dar e de munca.trebuie demontata coloana de directie.pompa frana.tulumba de servofrana...am preferat sa schimb doar pedale pe loc.a fost mai simplu
    suportul de prindere esapament(difera prinderea).nevoie de aparat sudura
    ambreajul e la fel dupa 2001 pana in 2005 si 1998-2001.atentie la masina donatoare la ce an e.
    vibrochenul de automata are o bucsa in el pt intrarea axului convertizorului.iese..cam greu dar iese pt a putea monta volanta de manuala
    modificat conducte de ulei cutie viteza.cele de racire.nu se potrivesc la pridendere.taiat si alamit intre ele
    pe partea electrica:
    suntat releu pornire j226.intre pini 2 si 8...cam greu de scos de acolo dar cu migala iese
    scos ecu cutie viteza automata
    cablat si montat swicht ambreaj
    inversat firele de la senzorul de rotatie.cel gri cu cel albastru.
    tras firele pr mers inapoi(ambele fire trase in mufa F125.culoare la culoare.)
    codat pompa abs.ecu motor.ceasuri bord
    si cam atat...abia astept sa vad cum se comporta....
     
    Multitronic CVT apreciază asta.
  3. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    Si finalul. Am reusit sa codez si calculatorul masini si calculatorul de ABS. Diferit de la A6 C5 la C5 Allroad e ca la C5 Allroad trebuie inlocuit calculatorul de perne. Sub nici un chip nu lucreaza fara calculatorul cutiei. Se blocase pe treapta 2 si acolo a ramas cu tot cu eroare. Noroc ca am avut altul pentru manuala. Consumul mi-a scazut simtitor. Inainte aveam mediu 10 L/100 km, acum e 8 L / 100 Km deci cam 2% mai putin.
     
  4. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    Deja 1.500 km. Partea buna: nu mai stau cu gandul la cutie, la menajament, etc. Consum 8 mediu, nici nu ma asteptam.
    Partea naspa: e enervanta la cat de multe viteze schimb. :)
     
  5. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Cine iti tine acum cafeaua, telefonul, etc ? :) Trebuie sa angajezi pe cineva pe locul din dreapta sa pastrezi comfortul automatei...;)
     
  6. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Bine ai venit in clubul mestecatorilor in mamaliga[emoji57] [emoji12]
     
  7. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    Ceva de 25 ani. :) Asa e bine, inca un lucru bun. Imi e frica sa trec cu ea de 3.000 rotatii. :) Chiar simt ca are caii care trebuie. Cutia automata tiptronic penalizeaza mult la demaraje, reprize. Ttiptronicul are 5 viteze iar asta 6. Tiptronicul efectiv, in viteza de 50 la ora, ma dispera, era nunai in treapta 4-3-4-3 nu se hotara deloc. :)
     
    gaby-audi apreciază asta.
  8. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Poti sa treci linistit de 3000 de ture
    La 25 de ani nu e un pic trecută?[emoji12]
     
  9. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Motorul va fi inlocuit si el cu un BAU dar voi pastra pompa de injectie si injectoarele de pe actuala.
    Ca procedura m-am gandit sa scot din cazan motorul si cutia tiptronic si sa "leg" cutia de motor afara dupa care bagat la loc.

    Stiu ca reiau intrebarea dar nu vreau sa uit nimic si sa am totul pregatit
    Redau mai jos ce am inteles pana acum, va rog sa completati acolo unde este cazul, va multumesc anticipat!
    1. Cutie viteze pentru tractiune fata + Suporti prindere + tampoane
    2. Kit ambreiaj
    3. Piston actionare ambreiaj hidraulic
    4. Planetare
    5. Pod pedalier
    6. Contact pedala ambreiaj
    7. Timoneria toata
    8. Posibil electromotor, automata e cu 8 dinti iar manuala cu 9 dinti
    9. Posibil rulment cu ace pentru centrare ax cutie manuala in vibrochen
    10. Legaturile/cablajul pentru lumina becuri marsariere si pentru switch-ul de ambreiaj
    11. Loghin pe ECU cu unul dintre condurile 26262, 24262, 26242, 12233, dupa care trebuie codat ECU pentru manuala din forma 01014 in 01013 unde 3 corespunde cu tractiune fata manuala
    12. daca ECU nu suporta coding trebui inlocuit cu unul de manuala sau rescris.
    13. Setarile pentru ABS si ESP cu VAG-ul = Login-07555, Coding-06255
    14. Se inverseaza firele de la senzorul de turatie de pe cutia de viteze, cel albastru cu cel gri (din forma albastru-albastru; gri-gri va deveni, pentru manuala, albastru-gri si gri albastru
    15. Nu conteaza codul cutiei daca provine de pe C5
    16. Suntam J226 (am luat poza)
    17. Pentru switch ambreiaj, un fir de la switch-ul de frana (fir rosu/alb) iar celalalt de la mufa alba cu 17 pini ,T17i, din cutia unde se afla ECU, mai precis de la pinul 13, fir rosu/verde. Sau direct din ECU, pin 66.
    Nelamuriri:
    La punctul 5. Masina este un Avant cu tractiune fata af 5/2000, conform maniacostin, tot asa trebuie sa fac si eu pentru alt pod pedalier sau?
    Cutia manuala are si ea radiator de racire aulei sau nu?
    Daca nu are radiator sa il scot afara?
    Unde este localizat calculatorul cutiei (ZF5HP19FED)
    Consola schimbator trebuie toata inlocuita sau doar acel locas de la schimbator?
     
  10. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Manuala nu are traseul de racire al uleiului.
     
  11. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    La pct-ul 4 sa ai grija sa te uiti care planetara e stanga si care dreapta. Una e mai lunga cu 2,4 cm si iese afara la viraj.
    La pct-ul 11 nu trebuie si Login, trebuie doar codat pentru manuala.
    Nu stiu la ce te referi la "consola schimbator". Dar timoneria vine la pachet cu "cutia" ei de la manuala, iar ornamentul din jurul schimbatorului trebuie inlocuit si el, e diferit (mai larga gaura :)) la manuala.
    Ai cam atins toate problemele, oricum daca mai e ceva pe parcurs, vedem daca te putem ajuta.
     
  12. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Am inteles, la consola centrala, trebuie si bucata de jos.
     
  13. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Am gasit o donatoare, asta. Am dat o tura cu ea, ramas surprins ce poate un AKN (in anunt e trecut 180cp dar codul motor este cel mentionat).
    Intrebari:
    1. la acest transplant ce mai trebuie sa iau de pe donatoare?
    Am inteles ca si ECU trebuie pentru ca ECU & Pompa & Injectoare trebuiesc imperecheate ca altfel da cu virgula.
    2. cazanu' meu are consola cu navigatie (2 DIN) iar asta este 1 DIN.
    Se va potrivi plansa de la capacul schimbatorului de viteza?

    Nu am facut scanare dar am notat urmatoarele:
    Pornire la sfert din rece cu o bateria ce dadea 10V, incarcarea peste 14v cu totul pornit.
    fara gaze carter (am devenit obsedat de astea) cu o mica nelamurile, joja de la ulei avea urme de ulei pana sus.
    Suspect la pornire este faptul ca pe bank-ul stang nu avea conectate bujiile la curent (fisele fiind scoare si pareau foarte bine pastrate comparativ cu ce am eu) dar a pornit foarte repede comparativ cu a mea si altele vizionate.
    Motorul toarce foarte frumos
    Ambreiajul se apasa putin mai greu dar nu sa-ti puna probleme la apasare si prinde in prima jumatate a cursei de la ridicarea pedalei
    Ambele masini sunt E3 cazanu' si donatoarea.

    Daca am uitat ceva, rog sa completati.
     
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu potriveste ornamentul din jurul schimbatorului de la 1 DIN la 2 DIN.
    Da, ia si ECU, dar atunci ia si IC-ul si cheile. Chiar daca uiti ceva, vad ca sunteti concetateni, asa ca mai dai o fuga si completezi ce e nevoie (asta daca nu o iei intreaga din prima).
     
  15. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Eu iau toată mașina nu pe bucăți.
    IC-ul lui are ceva linii lipsă, al meu este înlocuit Maxidot-ul
    ECU donator nu merge mințit să meargă cu IC-ul meu?
    Încălzire webasto o să mai meargă cu ECU donator?
     
  16. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Ca sa iti usurez sarcina...i-a frumos tot grupul moto-propulsor si pune-l pe masina.
    150cai sunt arhisuficienti(si asta o spun din experienta mea...un akn in mintile lui e suficient sa fumeze alte ake-uri paradite).
    Ramai cu interiorul la a ta, pui ecu de la donatoare si il imperechezi cu ic-ul tau in doi timpi si trei miscari.
    Ca si piese de schimb vei avea motorul tau...doua chiulase de rezerva...un alternator..un electromotor(nu stiu exact)..etc etc.
    Cel mai simplu si fara batai de cap.
    Tu vrei si o masina buna si una de piese...da una are motor bun...alta nu...cat faci schimbari de piese akn-ake...cutii si alte acareturi..mai bine pui tot si gata.
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Hai sa ne rezumam cu discutiile doar la titlul topicului si atat. Pentru alte discutii exista functia PM. Nu de alta, dar nu vreau sa incep sa sterg mesaje care nu au nici o legatura cu titlul acestui topic. Multumesc pentru intelegere.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  18. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    da,mi un telefon si iti explic mai indetaliat ce modificari ai de facut..cutia cu tractiune fata nu are radiator racire ulei..doar cea manuala de quattro are...0760242284.
    si sincer e mult prea scumpa masina aia...dar tu stii mai bine...
     
  19. p.m.serban

    p.m.serban 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    Audi A4 Avant, 2.0TDI CJCA - 105kW / 143CP - WAUZZZ8K4DA037329
    Salut,

    Vin si eu la voi cu o cerere de cateva sfaturi...de fapt o problema mai mare :) ce mai

    Audi A5 C5 break quattro 2.8 benzina achizitionat de un amic bun pentru a ne da cu ea...da stiu poate vi se pare aiurea ca e A6 masina mai mare nu chiar sport....dar motorul facea cu ochiul. Ridicata pe rampa la o inspectie si surpriza...grup exista, cardan nu exista iar cutia...cu toate ca era ciudata la motorul de 2.8 5+1 era de tractiue fata fara flansa de cardan. Bagat testerul si toate codarile inca sunt facute pentru quattro...ceea ce mi-a dat de gandit. Am cerut ajutorul unui coleg pentru a decoda VIN-ul masinii sa vedem ce avea ea stock cand era la viata ei....poate poate...Acuma revin la problema mea, este cineva de aici sa imi dea un cod de cutie manuala, preferabil 6+1 (in cazul in care exista) sa trec inapoi la quattro?

    Multam :)
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Lasa seria de caroserie sa vedem ce e acolo, apoi stabilim si compatibilitatile la cutie.
     

Distribuie pagina asta