1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimbare ulei + filtru cutie automata - sfaturi diverse - cum procedam ?

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de paulspp, 26 Noi 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Manor

    Manor 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI-AVF 131CP CV-GJA Multitronic 2004
    Hy

    Nu, nu-si mai revine, odata defect asa ramane. Ai doua posibilitati. Sa incerci sa repari calculatorul la dl. Nicu la service Magheru in Bucuresti (undeva pe site a fost postat nr lui de tel, da-i o cautare), sau sa schimbi calculatorul. A treia optiune este sa mergi asa cu el, dar nu e recomandabil. Prima varianta costa in jur de 1500 RON, a doua costa in jur de 800 - 1000 E cu schimbat ulei. Sfatul meu, schimba calculatorul pt ca in timp o sa-ti faca si alte probleme, si nu prea vor fi ieftin de indepartat. Bafta.
     
  2. GHIRLEA DORALIN 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    AUDI A4, 1.8 t, 150 C.P. , 2001 sau 2002.
    hy

    Ceau domnule !
    Si eu am un 1.8T, 150 CP, an 2002, motor AVJ, cutie multitronic + tiptronic !
    Hai ca-ti spun ca deja ma fac specialist in astea.
    Oligatoriu i-ti cumperi uleiul dintr-o reprezentanta Audi, alta posibilitate sa-ti iasa din cap ! nu glumesc ! E sunt din Arad. Mi-am facut anul trecut in luna iunie schimbul de ulei, cu ulei de la reprezentanta si schimbul tot acolo. 1 litru ulei = 90 lei x 5 = 450 lei + 150 lei manopera = 600 lei si stai linistit maxim 60.000 km.
    Dar zi-mi si mie, ca-ti km ai la bord ??
    Conteaza mult kilometrajul !
    Hai ca mai vorbim, zi-mi ce te-am intrebat si apoi tinem legatura !
    Pa. !
     
  3. GHIRLEA DORALIN 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    AUDI A4, 1.8 t, 150 C.P. , 2001 sau 2002.
    hy

    Da domnu Alex, cam asa ceva, dar se completeaza pana undeva pe la 180.000 km, cand destul de obligatoriu, trebuie desfacuta cutia ( crapata in doua ) si inlocuit tot uleiul, adica 8 litri + filtrul de ulei din interiorul cutiei.
    Pana la 180.000 km, uleiul se schimba tot din maxim 60 mii in 60 mii, in functie si de posibilitatile materiale ale fiecaruia din noi, insa daca se poate din 40 mii in 40 mii ar fi exceptional ! Dar foloseste doar ulei de reprezentanta Audi, dandu-le baietilor de acolo talonul masinii si ei i-ti spun exact tipul de ulei cu care masina ta a iesit pe poarta uzinei din Inglostadt !
    La Arad, la reprezentanta, anul trecut 1 litru de astfel de ulei costa 90 lei / litru. Eu asa am facut, am schimbat 5 litri ( am completat ) inclusiv manopera sa facut in reprezentanta Audi din Arad ( 150 lei ) + uleiul 450 lei ( 5 litri ).
    Te salut !!!
     
  4. kostas

    kostas Gold Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    2010 REVO Audi A5 Sportback Quattro 3.0 TDI V6 300 CP S-tronic
    @ghirlea.doralin, hotaraste-te ce cutie ai... multitronic sau tiptronic ?
     
  5. GHIRLEA DORALIN 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    AUDI A4, 1.8 t, 150 C.P. , 2001 sau 2002.
    hy

    Ceau Alex.
    Ma numesc Doralin si sunt din Arad.
    Eu am un Audi A4 din 2002, 1.8 T, 150 CP.
    Am cumparat masina in anul 2008 din reprezentanta Audi din Nurnberg.
    Am discutat cu 2 ingineri din servisul reprezentantei, specialisti in cutii automate.
    Deci : retine ce -ti zic si scrie-le mai departe si la altii :
    MULTITRONIC = SPRE DEOSEBIRE DE CUTIILE DE VITEZE AUTOMATE
    OBISNUITE, TRANSMISIA PUTERII NU SE REALIZEAZA
    CU AJUTORUL CONVERTIZORULUI DE CUPLU, CI CU
    AJUTORUL CUPLAJULUI CU LAMELE.
    SPRE DEOSEBIRE DE O CUTIE DE VITEZE AUTOMATA,
    LA MULTITRONIC SCHIMBAREA VITEZELOR NU SE VA
    MAI FACE IN TREPTE, CI CONTINUU !!!!! ACEST LUCRU
    SPORESTE COMFORTUL SI OPTIMIZEAZA CONSUMUL.

    Deci mutitronic " inseamna " un anumit sistem ,angrenaj din interiorul cutiei de viteze.

    Aceeasi cutie multitronic ( asa cum am si eu ) este echipata si cu dispozitivul TIPTRONIC ( acest dispozitiv face posibila schimbarea manuala a treptelor de viteza ).

    Deci nu cred ca ai confundat nimic ! Habar nu au nici cei care au incercat sa-ti explice cate ceva ! Eu ti-am scris exact cum scrie la carte, ce inseamna una si ce inseamna cealalta !

    Si mie mi-au zis ca uleiul este pe viata, insa au recunoscut si ei ca ar fi bine sa-l completez la 60.000 km, nicidecum peste 60.000 km !!!
    Te salut si mai vorbim poate !!!
     
  6. GHIRLEA DORALIN 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    AUDI A4, 1.8 t, 150 C.P. , 2001 sau 2002.
    hy

    Salut ! ai inceput bine explicatia si ai terminat-o prost ! Stii ce e tiptronic ??? e tocmai modalitatea de schimbare manuala a vitezelor !!!!! adica functioneaza cutia in regim tiptronic doar atunci cand dai drepta cu maciulia schimbatorului de viteze ! Asta e tiptronicul, indiferent ca are 5 sau 6 sau 7 viteze.
    Ceau.
     
  7. GHIRLEA DORALIN 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    AUDI A4, 1.8 t, 150 C.P. , 2001 sau 2002.
    hy

    Ceau.
    Stii ce este TIPTRONIC ??? Este tocmai modalitatea de schimbare manuala a vitezelor, deci cutiile noastre de viteze, incepan cu anul 2001, la care poti impinge in drepta schimbatorul de viteze, atunci cand functioneaza pe manual, inseamna ca functioneaza TIPTRONICUL !!!
    Cand se schimba automat vitezele, atunci fie este pe automatic fie pe multitronic, depinde si de modelul masinii, anul de fabricatie, etc.
    Deci, da, se schimba uleiul, mai bine zis se completeaza tot la max. 60.000 km, pana cand ajungi pe la 180.000 km, cand trebuie desfacuta cutia in doua si inlocuit tot uleiul + filtrul interior.
    Va salut !
     
  8. GHIRLEA DORALIN 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    AUDI A4, 1.8 t, 150 C.P. , 2001 sau 2002.
    hy

    Nu te juca cu focul !!!
    cutia are in interiorul ei tot felul de pompe si duze, in care atunci cand se introduce uleiul incalzit, se introduce cu un aparat special, cu o anumita presiune !!! Doamne fereste, daca bulesti computerul, blocul de valve, pompele toate din interiorul cutiei, pe romaneste AI PUS-O !!! IN reprezentanta Audi, o astfel de cutie nou nouta, costa 10.000 Euro !!! Nu glumesc, atat costa, asa ca vezi ce faci ! Si sa mai stii ceva ! eu am un 1.8 T, 150 CP, multitronic, din 2002, si i-am completat uleiul ( 5 litri ) anul trecut in reprezentanta Audi din Arad, iar manopera ma costat 150 lei, chiar nu mia sa parut mult deloc. Nu merita riscul !!!
    La modelul meu de B6, exista 2 filtre, unul exterior si unul interior.
    Cel exterior nu se schimba decat la momentul in care se constata infundarea acestuia ( este sub forma de cilindru, destul de lung, )este capsat si se afla situat pe carcasa exterioara a cutiei de viteze. Nu ai cum sa-l repari, desfunzi, ci doar trebuie sa-l inlocuiesti, insa costa 250 euro !!!
    Cel interior, se schimba doar atunci cand faci schimbul total de ulei ( 8 litri ) adica pe la 180.000 km
    Ceau.
     
  9. GHIRLEA DORALIN 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    AUDI A4, 1.8 t, 150 C.P. , 2001 sau 2002.
    hy

    Ti-au tras teapa !!!
    La reprezentanta Audi din Arad, anul trecut, exact aceeasi chestie, ma costat 150 lei !!
     
  10. GHIRLEA DORALIN 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    AUDI A4, 1.8 t, 150 C.P. , 2001 sau 2002.
    hy

    Ceau !
    Si una si alta !!!
    Stii ce este TIPTRONIC ???
    Este modalitatea de schimbare manuala a vitezelor, adica atunci cand dai drepta de maciuca schimbatorului de viteze, atunci esti pe tiptronic, in rest cand se schimba vitezele automat, sunt pe multitronic ( in briful nemtesc la mine scrie 1.8 T multitronic ).
    Pa.
     
  11. roty

    roty 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    a4 avant, 1.9 tdi 131 hp, AVF,GJA,2004
    salut tuturor..... si eu am aceeasi cutie pe a4 2004 ... si la tess brasov (reprezentanta) toata factura ajungea la 1800 ... cam mult totusi... dar pana la urma nu am ce face ... ca in altii nu am incredere... macar ei sunt profesori... astepet si alte pareri , preturi, locati etc. Chiar o sa imi fie de ajutor!
     
  12. haribo 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2009
    Locație:
    cluj-napoca
    Masina:
    Audi A4 Avant b6
    servus

    la ce te-a costat 1800 de lei??? schimb ulei la cutie, ulei + manopera?
     
  13. kostas

    kostas Gold Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    2010 REVO Audi A5 Sportback Quattro 3.0 TDI V6 300 CP S-tronic
    am avut multitronic pe un A4.
    am avut tiptronic pe un Passat.
    Multitronic este o cutie CVT (continuous variation transmision), DSG este o cutie cu doua ambreiaje, Tiptronic este o cutie automata simpla.
    Multitronic se pune doar pe tractiune fata.
    Tiptronic se pune si pe integrala si pe FWD.
    Vezi daca te ajuta linkul asta sa intelegi mai bine cutia multitronic... http://auto.howstuffworks.com/cvt.htm
    Multitronic: Ambreiaj uscat si monodisc actionat hidraulic cu garnituri lipsite de azbest, volanta bimasica/
    Tiptronic: Convertizor hidraulic de cuplu cu ambreiaj de trecere reglat,
    Tiptronic se mai pune pe tractiune permanenta pe toate rotile cu diferential central Torsen.
    Tiptronic in 6 trepte, cu program sport si dinamic de schimbare a vitezei DSP
    The Dynamic Shift Program (DSP) is part of automatic and Tiptronic transmissions (the multitronic® has a Dynamic Regulating Program - DRP).
    It reduces the driver’s workload, particularly in stop-and-go traffic. DSP independently selects the optimum driving range. The transmission
    automatically recognizes the vehicle’s driving characteristics and adapts its shift strategy to the prevailing conditions. DSP-controlled transmissions are also
    very easy to maintain and, for example, do not need transmission oil changes.

    Sursa: site-ul oficial audi RO si US

    Este diferenta mare intre ele. probabil nu stiu eu bine sa explic dar sunt sigur ca nici tu nu o faci prea bine. Nu mai induce lumea in eroare.
     
    Ultima editare: 11 Mai 2010
  14. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    Asa este. Multitronic nu are nici o legatura cu tiptronicul.
     
  15. roty

    roty 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    a4 avant, 1.9 tdi 131 hp, AVF,GJA,2004
    DA asa era devizul la reprezentanta tess brasv dar inca nu ma incumet sa dau 3 salarii pe un schimb de ulei plus k a fosr schimbat mai devreme la vechiul proprietar... mai am de mers vreo 40.000 km cu el si da corect ar fi sa se schimbe din 60 in 60...

    ASTA PENTRU VIITORII "CLIENTI" SAU DAK AVETI "POTENTIAL"...
     
  16. alexdell 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Aug 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 Sportback , 2.0 tdi , 2006 , DSG
    Se pare ca nimeni nu stie sa ne indrume catre cineva priceput in cutii automate..
     
  17. Sabiutza 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Oct 2010
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A6 3.0 quattro 2005
    ulei cutie

    la cati km se schimba uleiul la cutie ? va multumesc
     
  18. cipri29

    cipri29 Bronze Member

    Înscris:
    12 Noi 2007
    Locație:
    Florești - Cluj
    Masina:
    A4 B8 2.0 tdi CAHA 2009, A2 1.4TDI ATL2004
    SAl

    Chiar astazi am schimbat uleiul la cutia mea tiptronic in 5 trepte, masina este cea din semnatura .
    Toata treaba a durat cam o ora jumate si va explic ce am vazut: se desface surubul de pe capacul baii de ulei si se da drumul, dupa ce se scurge se desface capacul de la baia de ulei.se curata (la mine a fost multa pilitura pe cei doi magneti care sunt prinsi de capac) si se curata , atentie la garnitura sa fie buna de obicei unele filtre de cutie au acea garnitura, se schimba filtru se pune inapoi capacul se strange acel surub de golire si se desface unul mai de sus pe unde se introduce noul ulei cu o pompa speciala, in prima faza a intrat 4 litri dupa care a pornit motorul si am mai intrat circa 3 litri deci in total 7 litri .Masina merge mai bine schimba mai usor .
    Referitor la ulei si preturi:ulei marca VAICO ; V60-0050; ATF-G052, made in germany.
    Pret ulei 31 lei/Litru,filtru128 lei(man), manopera 50 lei.
     
    Ultima editare: 15 Dec 2010
  19. socratestanculescu 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi 100 2.3cod mot.NF,Audi 100 e.2 Turbo,Audi 200 mot.1B
    Uleiul de cutie de viteze(mai ales AUTOMATA) !!!

    TOVARASI DE"SUFERINTA",
    MARE "BAGARE DE SEAMA"LA CALITATEA SI MARCA ULEIULUI,CEL PUTIN PENTRU CUTIILE DE VITEZE AUTOMATE !!
    NU MERITA,PENTRU CATIVA LEI IN PLUS,SA "RUPETI"O C.V. CARE REPARATIE O SA VA COSTE DE O SA VA "INDOAIE".
    CE ESTE VAICO ? NO NAME !!
    N-ATI AUZIT DE MOBIL,CASTROL,VALVOLINE ??
    NU MA OCUP CU VANZARI DE ULEIURI PENTRU A MA ACUZA CA FAC RECLAMA,DAR...."CALITATEA E CEA MAI BUNA RETETA"-Dr.OETKER :respekt:
     
  20. cipri29

    cipri29 Bronze Member

    Înscris:
    12 Noi 2007
    Locație:
    Florești - Cluj
    Masina:
    A4 B8 2.0 tdi CAHA 2009, A2 1.4TDI ATL2004
    Sal

    Nu am avut foarte multe resurse financiare pt schimbul de ulei la cutie , pt ca trebuie sa termin cu recarosarea care ma costa in jur de 600 E, la motor am pus mobil si filtre man(doar mobil avea la momentul schimbului), dar din proprie experienta aral si liqui moly sunt peste mobil si castrol care sunt facute in turcia si nustiu unde ,daca ar fii facute in germania jos palaria pt ele dar asa ... si sunt si marcile cele mai contrafacute .
    Bafta la toti .
     
    cosssmin10 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta