1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimbare ventilator (aeroterma) AC din interiorul masinii la A4 B5

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de weaselciuy, 21 Oct 2010.

  1. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    Salut

    Dupa multe verificari si cautari pe forumuri am aflat ca problema e controler-ul ce se afla langa ventilator. Cumparat si pregatit pentru schimbat. Cu ocazia asta se poate schimba si ventilatorul, deobicei vin impreuna in carcasa, mai ales NOU.

    Am fost nevoit sa schimb controler-ul de turatii ventilator, imi dadea eroarea 18.3 la ODB, ventilatorul pornea/oprea de nebun. Vine iarna si ... :cold:
    Cumparat unul SH cu tot cu ventilator si am trecut la treaba.

    Ventilatorul din interiorul masini are 2 parti, unul e ventilatorul in sine iar chiar in spatele lui, in aceeasi carcasa de plastic, se afla controler-ul ventilatiei.
    Controler-ul e cel cu un mare radiator metalic, se incalzeste destul de tare.

    Tot ansamblul se afla in spatele torpedoului.

    Aveti nevoie de o trusa cu crichet neaparat, unele suruburi tubulare sau nu sunt greu de accesat cu o cheie normala. Durata 1 ora totul.

    -surubelnita linie;
    -cap T15 stea;
    -capete tubulare;
    -crichet + surubelnita capete;
    -cheie 13-10 pentru borne baterie;
    -banda izolatoare sau ceva rezistent la temperaturi;
    -diferite cartoane/hartii pentru a nu zgaria si proteja zona de lucru si interiorul
    (Poza cu ce scule am folosit este jos atasata)

    Scoateti BATERIA inainte, lucrati pe langa air-bag, nu vreti vreo surpriza. Parerea mea.
    Asigurati-va ca aveti codul casetofonului inainte.

    Deschideti portiera, luati o surubelnita dreapta in mana si usor si cu grija desfaceti de jos capacul lateral (este o gaura speciala).
    [​IMG]

    Aveti grija nu tragi foarte tare, cel mai bine trageti cat mai aproape de clipsurile ce il tin. Sunt 3 in total. :box:
    Usor sa nu zgariati cu surubelnita...
    [​IMG]


    Odata ce ati scos capacul o sa vedeti asta:
    [​IMG]


    Desfaceti suruburile cu o tubulara (am uitat numarul) :( , dar lasati suruburile cat sa tina sa nu cada pe o parte. Acum deschideti torpedoul si...
    [​IMG]


    Desfaceti si cele 3 suruburi aflate in interiorul torpedoului si torpedoul o sa iasa usor. Eu nu l-am scos de tot, doar tras putin si lasat in balans jos. Atentie se trage si protectia picioare+ capitonaj picioare cu tot cu torpedou.
    Se pune usor la loc. Asta e partea cea mai grea parerea mea ... si e usoara :)

    Asta ar trebui sa se vada:
    [​IMG]
    Incercuita e carcasa ventilatorului. E prinsa in 3 suruburi.
    Dar mai intai:
    [​IMG]

    -desfaceti mufa si desfaceti cablajul de cele clips + banda. (1) se desface usor si (2) banda o puteti desface si inlocui cand repuneti piesele.
    -verificati unde ati pus toate suruburile si ce ati mai desfacut sa nu pierdeti.


    Acum carcasa se vede clar impreuna cu cele 3 suruburi (unul e "palmat" mai sus, e greu de ajuns fara crichet.
    [​IMG]

    -desfaceti pe cel de sus intai sa nu atarne de el. Vedeti ca (in cazul meu) plasticul devenise moale de la caldura si adunase "pielite" pe surub. Cand le strangeti la loc, posibil sa se invarta in gol pe la capat. Oricum e deajuns cat sa tina carcasa.
    [​IMG]

    Odata date jos suruburile, scoateti-l cu atentie afara, e usor. Posibil sa fie praf; O sa arate ceva de genul
    [​IMG]
    De unde vine sageata e filtrul de aer habitaclu.
    Carcasa ventilator arata asa:
    [​IMG]

    - Ventilatorul se da jos apasand 3 "cleme" de cauciuc, am uitat sa fac poze exacte. Acestea au rol de a amortiza si da o oarecare mobilitate ventilatorului cand functioneaza. Folositi o surubelnita dreapta, apasati si impingeti cu atentie sa nu le deteriorati.
    [​IMG]

    - Si acesta e controler-ul turatiei fata/spate. Acesta e prins de carcasa prin 3 suruburi ca cele de tineau carcasa ventilatorului in bord.

    1 - stanga e originalul meu bushit (made in spain:noway:).

    [​IMG]

    2 - dreapta e cel cumparat (made in Germany :respekt:).

    [​IMG]
    Se vede clar diferenta de radiator. Bigger is better.

    --------------------------------------
    Acum inlocuiti piesa care trebuie sau daca aveti un ventilator nou+controler, urmati pasii inapoi.
    Eventual puteti sterge praful prin zona si in interiorul tunelului pe unde circula aerul suflat, lubrifiati mecanismul torpedoului si verificati becurile prin zona.
    -Aveti grija nu atingeti piese colorate cu rosu/galben/albastru ce vedeti prin zona, sunt de la mecanismul directionarii aerului. Deranjati tot sistemul.
    -Grija pe langa air-bag, se vede si punga ce iese+detonatorul.
    -Nu uitati mufe desfacute sau chei :D .

    FACETI un test inainte, porniti masina si lasati-o sa mearga relanti 2-3 minute apoi porniti AC-ul si testati la rece si cald + ECON/recirculare si dezaburire parbriz. Lasati sa mearga 2-3 minute si verificati canalul 1 ODB daca/pentru erori.

    -reinvatati geamurile auto down/up (tineti 5sec apasat maxim jos si apoi sus)
    -bagati codul la casetofon.

    Cam atat.

    [​IMG]
    ,,,


    Aa da....HEAT !!!!!:detective2:
     
    Ultima editare: 21 Oct 2010
  2. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    Poate difera putin pe un B5 pre-facelift (<05.1999) dar presupun ca seamana.

    Daca faceti test la ventilator fara sa-l puneti inapoi, folositi manusi cauciucate preferabil. Sunt multe contacte pe acolo, poate faceti vreo legatura atingand. Aveti grija se invarte puternic :))
     
  3. sergyy 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2008
    Locație:
    craiova
    Masina:
    opel astra
    Bravo !!!!felicitari,pt mine este de un real folos!
    Am si eu probleme cu ventilatorul ,nu se opreste dar citeodata scoate un fluierat foarte enervant ,cred ca are rulmentii s-au bucsile uzate !`Apropo la vent. tau te-ai uitat ce are rulmenti s-au bucsi!!as fi recunoscator daca mi-ai spune si mie.
    Mai am o problema la consola climei ,pe undeva prin spate se aude ceva ca un cooler de calc. stricat,ai idee ce poate fi? multumesc!
    Sunt baiatul de la care ai luat farul Valeo!
     
  4. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    salu,

    acel "cooler" in spate dupa climatronic e defapt nu stiu ce tranzistor sau ceva electric ce tziuie. E tipic modelelor. Si mie imi face asa de 3 ani. Uite aici:
    http://www.bba-reman.com/content.aspx?content=audi_a4_a6_climate_control_unit_failing . Scrie clar a "buzzing" sound :)) .

    Legat de ventilator, nu stiu de bucsi sau rulmenti. El merge pe ideea magnetism, ca la motorasele masinutelor pentru copii. Nu l-am desfacut niciodata si nu cred ca are vreun rulment peacolo. Cel mai bine il schimbi.
    Ventilatorul in schimb e prins de carcasa cu 3 bucsi de cauciuc care amortizeaza vibratiile transmise spre...bord sau whatever.
     
  5. RaulS

    RaulS 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2012
    Locație:
    Mures
    Masina:
    A4 1.9TDI 1996
    Salut,
    eu am o problema desfac suruburile ventilatorului si nu il pot scoate afara din cauza suportului de la airbag care nu permite sa il scot mai mult de 1-2 cm in exterior. mentionez ca masina e non facelift.
    Care ar fi metoda?
     
  6. Ogyo

    Ogyo Silver Member

    Înscris:
    6 Mai 2013
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    A4, B5, 1996 - 1.8i 125 cp - ADR
    Desfa suportul acela de metal . Sunt 4 suruburi in total . Aceeasi problma am avut`o si eu . Iti trebuie un clicket cu prelungitor si tubulara de 10 .
     
  7. CORAZ 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Aug 2010
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 1996, 1.6 benzina
    Salut. Schimbarea ventitorului pentru un Audi A4 B5 din 95 e putin mai diferita. La final, fie scoateti tot suportul de metal cu airbagul si il tineti cat sa scoateti ventilatorul (atentie la mufa care e prinsa pe airbag), fie va uitati exact la partea care va obstructioneaza la scoaterea ventilatorului (acea latura a unghiului de 90 grd din tabla), sunt 3 suruburi sus (doua + unul putin mai in spate ). Scoateti aceste suruburi si o sa puteti balansa suportul airbagului cat sa se poata scoate ventilatorul.
    Deasemenea foarte important ! - daca mergeti sa cumparati un ventilator, sa fiti atenti la sensul de rotatie - se poate vedea marcat cu sageti pe plasticul ventilatorului.
     
  8. Tony_Montana

    Tony_Montana 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2018
    Locație:
    Valu Lui Traian
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9 Tdi Ajm An Fabricatie 2000
    Salutare,
    Am gasit un tutorial video despre cum se demonteza torpedoul pentru ca sa schimbi aeroterma de la clima la Audi A4 B5.

     

Distribuie pagina asta