1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimbare Volan de pe dreapta pe stanga la A6 C5

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de cristinio, 29 Aug 2008.

  1. Real13 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2008
    Locație:
    Romania?
    Masina:
    Bicicleta , 6 cai
    Am la dezmembrat un Audi A6 1.9 cu volan pe dreapta. Nu se merita sa incerci, nici instalatia de bord nu se potriveste . Nu ti-as recomanda.
     
    Ultima editare: 2 Apr 2011
  2. floriceldoi 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2011
    Locație:
    italia
    Masina:
    audi a6 1800 1999
    Farurile nu trebuiesc schimbate sunt prevazute pentru conducere pe dreapta. Ai o clapeta in spatele lupei si trebuie sa o actionezi. Cititi cartea masini.
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Mai 2011
  3. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Am schimbat eu de pe dreapta pe stânga volanul unui Passat 1,8 T luat la un preţ excelent din Irlanda.
    Obligatoriu ai nevoie de caseta de direcţie, aeroterma maşinii, cele două semicochilii ale bordului, posibil şi subansamblul pedalelor (la VW s-a putut muta de pe dreapta pe stânga).
    În caroserie sunt găuri predecupate pentru trecerea comenzilor de pe o parte pe alta. Cablajul bordului ("ceasurilor") trebuie lungit fir cu fir. Cel al consolei centrale se poate menţine aşa cum este.
    Servofrâna a putut fi mutată, dar a fost nevoie de remodelarea conductelor de frână pentru a ajunge pe stânga.
    Nu s-a mutat ansamblul ştergătoarelor de parbriz care a rămas cel pentru Anglia (parcate pe stânga)
    N-a fost foarte complicat, iar ca timp de execuţie, se poate face lejer în 10 zile.
     
  4. kty

    kty 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2008
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    AUDI A4 2004
    Nu stiu ce schimbari de volan a facut "Nelu Pătraşcu" dar ii posibil la VW sa se poata asa cum spune el....DAR LA AUDI NU SE POATE DACA NU AI ALTA MASINA CU VOLAN PE STANGA !!!! sau muuulte piese de la masina cu volan pe stanga...
    Eu am schimbat la un A4 B5 2001 volanul de pe dreapta pe stanga NU AS MAI FACE ASA CEVA NICI PENTRU 2000eur SA IMI DEA CINEVA (ma refer la manopera) !!!
    Acum aproximativ 4 ani am avut accident cu vechea mea masina A4 2001 si a fost dauna totala ambitia mea a fost sa recarosez acea masina si sa o valorific...Anul trecut (2010) am adus din UK un audi perfect identic inclusiv motor(AJM) culoare, interior, totttt..a costat cu tot cu adus in RO 2000Lire si m-am apucat de treaba stiind ca nu ii mare treaba din povesti :)...Credeam ca are gauri sau ii pretaiat unde vin montate de pe dreapta pe stanga...eeee TEAPA !!!! am desfacut masina lovita bucati a ramas doar caroseria"cheala".Prima data dupa ce am scos motorul si am golit compartimentul motor am vazut ca nu are "gauri sau urme" in caroserie sa poti muta ansamble in partea cealalta. In sfarsit ne avand incotro " am dat inainte" cum urmeaza dupa multe studi fata in fata cu ambele masini caroserii "chele" am inceput:
    DECI:
    - Am desfacut ambele masini aproape total !!!
    Mai usor ii sa va spun ce a ramas pe masina de Anglia : "jug" motor cu ansamblu de la roti roti fata dr+st,ABS+conductele de frana de la el la fiecare roata, toba, punte spate+roti+ frana de mana, rezervor, haion ( fiecare piesa care s-a dat jos de pe masina cu volan pe stanga sa pus intr-o parte si cea pe dreapta in alta parte );)
    - Am desudat peste 200 puncte de sudura cu masina de gaurit cu burghie speciale pt asa ceva;)... am dat jos"tabla"care este de sub parbriz pana sub picioare... dintre compatimentul motor si interiorul masini la ambele masini ( la masina lovita "epava" a mers repede ca am putut apasa pe punctele de sudura imi era egal ca trece prin ambele table , dar la masina de anglia cu grija sa nu trec in ambele table pt. ca trebuia sudata tabla buna de pe epava) 1 zi de dimineata 2 oameni cu 2 masini de gaurit pana seara(pt. ambele masini):banghead:
    - Am pus tabla de pe epava pe masina de Anglia si surpriza a fost ca nu s-a potrivit perfect pt. ca ATENTIE !!! "tunelul" pe unde trece toba si pe unde este pozitionata fr. de mana+ cotiera.... este usor ( 2-3 cm) indreptata stanga la masina de Anglia pt. a avea un spatiu mai mare soferul la picioare ( comenzi pedale) iar la epava era spre dr. pt. a avea spatiu soferul situat in stanga logic:p.Am rezolvat cu un tinichigiu....;) Dupa care am sudat in fiecare gaura cu aparat de sudura in argon...grunduit, autovapant,vopsit...:p
    - Am inceput remontarea:
    -instalatia electrica nu se potriveste !!!! de la dreapta la stanga DACA NU AI INSTALATIE ELECTRICA DE STANGA NU POTI DECAT SA TAI-ADAUGI SI SA IZOLEZI FIRE :( eu am avut de la epava;) la masina de Anglia instalatia intra prin partea DREAPTA in interior, la masina cu volan pe st. intra in interiorul masini pe stanga !!!
    ( A trebuit schimbata instalatia care ii din 4 bucati:
    1.MOTOR care a ramas pe motor;),
    2.compartiment Motor ( intreaga fata a masini"faruri , aeroterma , ABS, senzori ext....etc) care merge pana in stalpi usilor fata ( la picioare )si se mai ramnifica cu "schelet" bord (pe care se monteaza plansa de bord, consola volan, aeroterma caldura-frig ....)
    DACA NU AVETI "SCHELETUL " de sub plansa de bord cu 3.intreaga instalatie electrica "pozata pe el" + ansamblu de la caldura...NU SE POATE FACE SCHIMBAREA !!! mie mi-sa rupt stutul de la radiatorul de caldura si nu sa potrivit radiatorul d pe masina de anglia ca era orientata iesirea spre dreapta a trebuit sa cumpar..:banghead:.)
    4.Instalatia el.care pleaca de la stalpi usilor din fata ( de la picioare ) pana in spate la Haion ... LA FEL DACA NU AI DE MASINA CU VOLAN PE STANGA VA FI IMPOSIBIL SA FACI SCHIMBAREA ( numai dak tai si adaugi ):p Eu am avut de pe "epava"
    Dupa care am montat interiorul si motorul de pe epava ...

    VA DAU EXEMPLE DE ANSAMBLE SAU PIESE CE NU SE POTRIVESC DE PE MASINA CU VOLAN PE DR. PE MASINA CU VOLAN PE STANGA. SA O LUAM DIN FATA:

    "TABLA DINTRE COMPARTIMENT MOTOR SI INTERIOR" ( Daca masina a fost avariata si aceasta tabla este indoita atunci totul este complicat!!! aceasta tabla nu este "plata" !!! ci ea are "n"colturi, unghiru, si curburi ...

    -Conducte de la CLIMA ( de la radiator>compresor>radiator din interiorul masini.

    -Caseta de directie ( la care nu se potrivesc nici gaurile de prindere pe caroserie "deci trebuie facure gaurii + intaritura la gaurii " ce impune sa o centrezi la fix dak nu vrei sa traga intr-o parte sau poate nu vei putea vira la maxim intr-o parte..etc)

    -Carcasa de la calculatorul masini care va trebui taiata si modificata chiar daca o aveti de pe o masina cu volan pe st.( pt. ca caroseria este mai inalta in locul unde se va monta aceasta pe masina si nu va intra plasticurile care va acoperi aceasata curie de la calc. inchisa "ermetic" sa nu intre apa.

    Plasticurile de la stergatoare + filtru polen... ( de sub parbriz) +plasticul care acopera bateria, sevofrana....

    Conductele de frana de la servofrana la modulul ABS.

    Motoras stregatoare + ansamblu pana la bratul stergator..tot acolo va trebui sudat alte "urechi" de care se vor prinde aceste brate ( deci atentie sa fie sudate perfect unde trebuie daca vreti sa se potriveasca plasticul peste ele "in gaurile axului rotativ" al stergatoarelor...;)

    Suportul de la baterie trebuie mutat si facute alte gauri de fixare( bateria nu va intra de conductele de caldura...trebuie mutat suportul de bat. ..)

    Plansa de bord+scheletul pe care se prinde plansa, inst. electrica care alimenteaza tot bordul si face alimentarea pe partea dreapta a masini...plansa, consola centrala , sistemul de climatizare trebuie deasemenea schimbat

    Pedalierul nu se potriveste de la masina cu volan pe dreapta ( suport pedale care se prinde pe caroserie + pedalele aferente...)

    Fete de usi fata + inst. el. din ele + comanda geamuri...

    Mocheta din interior- nu se la potrivi la picioarele pasagerilor din fata (pedalele nu se vor putea actiona de ea, oricat ai taia si decupa "va deranja"+ ca daca nu o schimbati va ramane o gaura sau vechiul suport pt. picior la pasagerul din dreapta:p

    Plasticurile de sub plansa de bord (Plasticul de sub volan + Torpedoul)

    + multe plasticuri sau alte "chichite" pe care acum nu mi-le amintesc

    DACA NU AVETI ALTA MASINA CU VOLAN PE STANGA NU VETI PUTEA FACE TRANSFORMAREA SI DACA CUMPARATI PIESELE NU MERITA MERITA !!! :pEu am avut "epava" si cumparand masina din Anglia nu am mai avut incotro ....+ ca totul am facut eu cu inca 2 prieteni.:) ( nu sunt in domeniu sunt ing. electronist.:p)

    Pt cei interesati cu actele ii cam asa : Duci masina inmatriculata in RO la RAR sa ii faca poza ...dupa care masina cu care vrei sa faci recarosare tot la RAR ii face poze si trimit baieti actele masini de Anglia ce Buc. sa verifice cei "mari" daca ii compatibila ....TREBUIE SA FIE ACELASI MODEL ( combi sau limuzina) si sa aiba PRIMELE 8 cifre si litere identice ...egal diferita la ani in plus sau in minus sau sa ii benzina sau motorina...VEI FI OBLGAT SA PUI MOTORUL DE PE ACTELE ROMANESTI...sa faci recarosarea intr-un servis autorizat...;)sa duci hartie in acest sens si cerificat de distrugere a epavei...:pDupa care mergi cu masina la RAR si iti verifica daca ai pus motorul de pe actele de RO si iti face ITP-ul .+ CA ITI DA CARTE NOUA . pe my m-a costat actele la 1400 lei toate + platforma inca 200 lei...Masina a pecat pt. 5000eur.:)
    Imi pare rau ca nu am facut poze pe parcursul lucrarii.
    Am mai atasat poze cu epava > masina rezultata.
     
    Ultima editare: 27 Iun 2011
  5. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Nu-nţeleg de ce mi-ai pus numele între ghilimele...

    ...in fine, n-a fost nici pe departe atât de greu cum descrii lucrurile. Chiar şi maşina mea care e Audi nu Passat, are în firewall găuri predecupate.
    În 2006 s-au petrecut lucrurile, şi aportul meu a fost la partea electrică îndeosebi. Chestiile care ţin de transferul subansamblelor de pe dreapta pe stânga au fost rezolvate de proprietar. Maşina fusese adusă pentru a fi înmatriculată aşa cum era, cu motorizarea iniţială, deci sub capotă, prea puţine lucruri s-au întâmplat. Era automatică, automatică a şi rămas, deci pedalierul conţinea o singură pedală, cred că de asta a putut fi refolosit, acceleraţia fiind fixată pe podea.
    Iar în privinţa costurilor, sigur că sunt costuri, depinde însă de fiecare cum le apreciază, şi totul pleacă de la preţul de achiziţie al maşinii aduse din Anglia.
     
  6. kty

    kty 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2008
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    AUDI A4 2004
    Nelu Pătraşcu am pus ghilimelele pentru a iesi in evidenta si nu pentru a insinua ceva. :)

    Nu stiu ce an de fabricatie ii A6 tau dar pot sa asigur pe toti colegi nostri ca A6 1999-2004, A4 ( B5-B6)1998-2005, NU AU GAURI PREDECUPATE !!!

    ACESTE MASINI LE-AM VAZUT PERSONAL DEZANSAMBLATE SI NU AU GAURI PREDECUPATE :)

    Eu tin sa cred ca AUDI ce a fabricat dupa 1998 pentru volan pe stanga este special pentru asta si ce este pentru dreapta este doar pentru dreapta. (fara posibilitati usoare de modificare)

    Dupa amiaza asta o sa merg la un prieten care are 3 masini Audi B5 dezmembrate dar NON-FACELIFT ( 1995-1998) sa ma asigur si pentru acest model. ;)
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Iun 2011
  7. dreamer 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B6 AVANT 1.8T 2002
    As vrea sa schimb si eu volanul de pe dreapta pe stanga. Am un audi A6 C5 1.9tdi automat 131cp euro 4 volan dreapta si am un audi A6 C5 1.9tdi manual 131cp euro 3 volan stanga busit fata-stanga. Care ar fi toate piesele necesare pentru aceasta operatie?
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Dec 2011
  8. dreamer 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B6 AVANT 1.8T 2002
    nimeni pe aici nu se ocupa cu mutatul volanului de pe dreapta pe stanga !!!
     
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    dreamer aici in acest topic nu este arie de publicitate. Cauta in aria de publicitate de la noi de pe forum sau pe net firme specializate sau service-uri care se ocupa cu asa ceva. Bafta.
     
  10. dreamer 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B6 AVANT 1.8T 2002
    Pai stai linistit ca am cautat. Ideea era ca nu vad publicitatea. Ma gandeam ca sunt persoane care au facut singuri asta sau au facut la vreo firma si asteptam niste raspunsuri de la oameni care au facut treaba asta. Daca era vorba de firma imi puteau lasa PM si nu era nici o publicitate, eventual si aici o lista cu ce trebuie schimbat. Sper ca ai inteles ideea. Salut.
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Dec 2011
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Inainte de toate, ca sa nu-ti mai editez mesajele in continuare te rog nu mai folosi TZ, K, SH sau limbaj de mess sau chat si/sau prescurtari ale cuvintelor pentru ca nu ai voie conform regulamentului.

    In al doilea rand, am inteles perfect ideea. Tu ai citit tot acest topic de la inceput ? :)

    Ai sa punem punct aici tuturor acestor postari inutile. Multumesc.

    O seara buna
     
    Ultima editare: 8 Dec 2011
  12. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    De ce atata bataie de cap cu mutatul volanului? Ori iti cumperi o masina cu volan pe stanga din Germania sau alta tara, ori iti iei una din UK cu volan pe dreapta si mergi asa cu ea. Eu personal, masina din semnatura este cu volan pe dreapta, si merg cu ea de 3 ani. Am peste 45.000 km in Romania cu ea, din care cred ca 20.000 sunt facuti de nevasta-mea. Daca stii sa mergi cu masina, poti conduce si cu volanul in portbagaj. Daca esti praf ....mai bine mergeti cu RATB=ul . Foarte multi o sa vina cu intrebarea : "Da` depasirile cum le fac dom`le? " Uite....asa bine cum se fac depasirile. Invatati-va sa faceti depasirile mai in lung si nu aveti probleme. Pana atunci bafta la mutat volan si bord pe stanga ca eu merg cu ea pe dreapta si aincer sa va zic de acum inainte numai cu volan pe dreapta am sa-mi cumpar ca sunt mult mai bine intretinute si sunt si muuuult mai ieftine.
     
  13. dreamer 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B6 AVANT 1.8T 2002
    Pai pentru ca am una cu volan pe stanga avariata, de aia. Si imi este mult m-ai simplu. Am gasit la 650 de euro manopera undeva pe la cluj parca dar cred ca voi lua piesele de pe masina de Anglia si le voi pune pe aia busita cu volan pe stanga.
    Ma gandeam sa am o masina nebusita ca sa zic asa si de aia ma tot agitam cu schimbatul volanului, dar cred ca o las balta. Mai este timp de gandire. Deocamdata nu am nici toti banii pentru toata treaba asa ca pana atunci ma mai pot razgandii.
    In principiu mare treaba nu este cu schimbatul de pe RHD pe LHD. Doar ca trebuie sa ajung la cateva sute de km de Bucuresti si sa tin masina acolo pana se face treaba, iar eu zic ca 650 de euro e un pret super ok.
    Bineinteles, acum piesele te usuca, dar eu le-as avea. :)
    Numai bine si sunt de acord cu tine si eu am mers cu ea cu volanul pe dreapta si a inceput sa imi placa ca sa zic asa.
    Ma gandeam ca ar fi tare sa avem si noi jumatate din masini cu volan dreapta indiferent de ce spun unii care zic ca incurci sau ca nu stiu ce.
    Sunt foarte multi soferi cu volan pe stanga care sunt praf rau si femei si barbati asa ca sunt total de acord cu ceea ce ai scris in postul tau.
    Numai bine.
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Dec 2011
  14. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Teoretic schimbatul de pe dreapta pe stanga nu este o problema daca ai ambele masini intregi, complete si functionale. Daca insa, faci cum a facut un coleg mai sus, te apuca plansul. A lui fiind avariata, a avut de furca.
    Problema e ca o poti face in stil subtire sau sa te complici. In stil simplu, iei piese de stanga (cochilia de bord, caseta de directie, conductele de frana)
    La colegul de mai sus, a spus ca le-a indoit pe alea veachi. Pai, mai nene, cum sa te joci cu frana ? Cum sa indoi conductele de frana ? Iei conductele de stanga si muti doar pompa de servo.
    La bord, poti face urmatoarea treaba: Lasi cablajele centrale asa, iar pe celelate le muti cu totul sau dai jos de la mufe si le pui pe alea de stanga. Am citit mai demult pe un forum frantuzesc ca acei care au facut asta, au incalzit un pic toate cablurile sa se inmoaie ca sa le poata mula si sa le treaca pe partea cealalta.
    Lasi asa stergatoarele parcate pe stanga, si nu umbli la consola de la usa. Lasi comanda principala pe usa din dreapta, ca si acolo e bataie de cap. Nu umbli la frana de mana, ca nu are rost, chiar daca e un pic spre stanga si cam atat.
    E mult de discutat pe tema asta, dar la operatiunea asta iti trebuie in primul rand un electrician auto foarte, foarte bun . Mecanic nu e prea mult, dar electric e ceva deranj.
    Pana ai sa strangi banii sa-i schimbi volanul, o sa te obisnuiesti pe dreapta si nu o sa te mai intereseze. Asa am facut si eu. Bafta.
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Dec 2011
  15. oxi19tdi 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2011
    Locație:
    drobeta turnu severin
    Masina:
    audi a6 1.9tdi 2002
    (0741350470 - relu, dr tr severin ). Salut daca te ajuta si ai curajul incearca la tel care ti l-am dat . Am vazut masini a6 modificate de el care functioneaza spun beneficiarii . Dar daca a facut treaba 100% ok nu pot sa stiu . Daca il vei cunoaste sa nu te sperii zici ca-i vai de viata lui ( nu are aspect comercial ) . Eu unul nu am avut curajul tocmai pt faptul ca vorbeste atat de sigur pe el ca si cum audi nu ar avea secrete pt el . Oricum testeaza terenul. Bafta
     
  16. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    ce preturi practica?
     
  17. dreamer 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B6 AVANT 1.8T 2002
    Inca nu am sunat. Sunt pe ganduri si oricum nu am banii necesari. Am vorbit cu cineva inainte, asta fiind firma, cost 950 de euro - care include schimbare volan dreapta pe stanga cu demontat piesele dupa masina mea cu volan stanga si cu schimbat motor de pe cea cu volan stanga + transportul a 2 masinii pana la Cluj.
    Raspunderea mea, adica banii mei, separat plus recarosare 1.500 lei + carat masina pe platforma pana la RAR, etc. ..
    Inca cantaresc treaba. Oricum pana la primavara nu am de gand sa fac nimic adica pana in martie-aprilie.
    O sa dau un telefon si omului de mai sus. Din cate am citit, trebuie sa fie o firma certificata RAR, ca sa faca aceasta treaba.
    Stima.



    Te rog nu mai folosi TZ, K, SH sau limbaj de mess sau chat si/sau prescurtari ale cuvintelor pentru ca nu ai voie conform regulamentului. Dupa punct sau la inceputul propozitiei sau frazei cuvantul se incepe obligatoriu cu litera MARE. Multumesc de intelegere.
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Dec 2011
  18. oxi19tdi 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2011
    Locație:
    drobeta turnu severin
    Masina:
    audi a6 1.9tdi 2002
    raspuns

    Jack_Bristow mie mi-a creut 1000 euro cu piesele lui. Spune ca are un parc cu dezmembrari din Craiova care-i asigura piesele. Referitor la autorizatie oficiala nici gand.
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Dec 2011
  19. dreamer 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B6 AVANT 1.8T 2002
    Pretul mi se pare destul de mic,foarte mic. La mine e ceva de munca,schimbat motorul de pe o masina pe alta + piesele necesare schimbarii volanului de desfacut. Din cate stiu si m-am informat lucrarea trebuie sa o faca o firma autorizata RAR. Nu stiu cum ai putea sa te duci la RAR cu masina avand numere de Anglia si cu volanu pe stanga si ala cand te intreaba cum ai schimbat volanu, sa ii zici ca ai facut lucrarea tu,ma gandesc ca este echivalentul a spune ca a facut nea vasile de pe stanga ca doar ai acte si ala se uita in ele stiu ca daca iti ia seria in control ii apare pe ce parte are volanu masina deci nu cred ca e loc de vreun artificiu. Trebuie roasa treaba si chiar nu cred ca e de gluma! Poate doar sa schimbi volanul la nea vasile cu nu stiu ce siguranta si sa mergi cu ea inscrisa pe anglia,dar cu volanul pe stanga.Garcea nu are ce sa iti faca din cate stiu ca nu au acele aparate minune care scaneaza seria si ii apare si ce ai mancat la pranz!
     
  20. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    În documentele de Uk nu este trecut nicaieri unde este pozitionat volanul. RAR-ul iti verifica masina sa corespunda tehnic si sa nu fie seria substituita. In nici o rubrica de la RAR in calculatorul lor nu apare ca trebuie mentionat unde are volanul. Daca masina corespunde tehnic , nu e problema. Daca mergi cu numere de Uk cum faci asigurarea? ca asigurarea in Uk este pe persoana nu pe masina! Daca nu esti tu trecut in ectele de asigurare nu au nici o valabilitate. Sunt doar doua treburi. Ori lasi masina pe unul care are domiciliu in UK si este proprietar si pe tine te trece ca secound driver, iar daca ai patit ceva in romania sa mergi pe burta vreo 3 zile , ca atunci cand o plesnesti, sa anunti ca pleci in Ro, si apoi sa zici ca ai facut accident...iar anul viitor KANCI no claim bonus ! Ori iti faci mutatie la unul care are deja domiciliu stabuil in UK, iti faci permis de UK , si apoi asigurare pe numele tau. oricum asigurarea in UK , are un fel de casco+RCA, si este cam cu vreo 200 de euro pe an mai mult ca in romania daca ti-ai fi facut casco+RCa+impozit. Dar la noi mai platesti si taxa de poluare. Ideea e ca trebuie sa ai pe cineva acolo in UK
     

Distribuie pagina asta