1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimbare zgomot motor dupa schimb ulei la A6 C5

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de rvictoras, 18 Aug 2010.

  1. rvictoras 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6 C5 2,5 TDi 163 Cp, 2004
    Salutare!

    Asadar, am schimbat uleiul la Audi-ul meu 2.5 TDI 163 cp dupa ce l-am cumparat la vreo 2 saptamani. Masina avea 5w iar la service mi-a recomandat sa-i pun 10w pentru ca e vara si pt ca la 2.5, fiind in V, ungerea nu e atat de buna si uleiul nu urca in rampa atat de repede. Tot mecanicul mi-a zis ca la urmatorul schimb, catre iarna incolo sa ii pun iarasi 5w. Problema este ca masina, cu noul ulei merge mai brutal, parca e mai tractoras, nu mai merge asa de rotund atat la relanti cat si in mers. Nu am de mult masina dar de suficient timp sa sesizes lucrul acesta. Astept pareri ale userilor care au intampinat aceeasi problema sau care se pricep. Uleiul nou este 10w40 Castrol B4 pt Diesel iar cartea masinii le recomanda pe amandoua.
     
  2. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    Uleiul l-ai cumparat tu personal sau ti lo bagat mecanicul ? Ai grija sa nu fie ceva ulei aiurea si sa nu aibe nici o treaba cu Castrolul, adica sa fie contrafacut.
     
  3. Blajinul 2nd Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2009
    Locație:
    "No man's land"
    Masina:
    O caruta cu "doi cai frumosi"
    Victoras

    specificatia producatorului pentru motorul tau recomanda doar 5w30 sau 5w40, fara acel 10w40 :drag:
     
  4. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    Nui aia nici problema. Specificatia producatorului ii norma 505 00 sau 506 00 la LongLife. Se poate baga lejer 10w-40 vara dar sa respecte norma 505 00. Si eu cand am avut motorul de 2.5 vara ii dadeam 10w-40 si iarna 5w-40 cu norma 505 00 .
     
  5. rvictoras 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6 C5 2,5 TDi 163 Cp, 2004
    Uleiul nu este contrafacut, l-am cumparat personal de la un magazin cu renume in Arad si de schimbat, l-am schimbat tot in service-ul lor. Pt. masina se recomanda 5w40 sau 10w 40. Asa srie in carte , asa mi-a spus si acolo. Tucudean, zici ca si tu faceai la fel.....nu ai sesizat acelasi comportament?
     
  6. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    Nu am sesizat nimic, din contra vara cand ii dadeam 10w-40 se auzea mai bine motorul. Ai zis ca ai cumparat uleiul din magazin si l-ai schimbat in serviceul lor. Se poate sti in care service ai fost ? Am mai vazut cazuri de nonprofesionism si de piese contrafacute la ,,piramis,, . Nu vreau sa fac reclama proasta dar deja am vazut 3 cazuri concrete.
     
  7. rvictoras 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6 C5 2,5 TDi 163 Cp, 2004
    Chiar nu e vorba de asta.. E cumparat si schimbat la AutoPower/Auto Total , eu l-am luat de pe raft. S-ar putea sa fie peste nivel putin sau la limita de sus dar nu cred ca are vreo importanta. Cert este ca e mai gros si motorul mi se pare ca e mai zgomotos.
     
  8. Night Ryder

    Night Ryder 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iul 2008
    Locație:
    Deva
    Masina:
    A6 1.8T
    salutare. ideea este ca 10w40 e mai gros si nu ar trebui sa fie asa zgomotos.
    cand pui ulei subtire ar trebui sa bata.:happy:
     
  9. l.u.v

    l.u.v Bronze Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro
    Nu are nimic, si eu am pus 10/40 si merge perfect..
     
  10. rvictoras 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6 C5 2,5 TDi 163 Cp, 2004
    Am scos uleiul dupa 500 km si am pus din nou 5w30. Acum nu mai am nici o problema. Ulterior am mai vorbit cu mecanici..etc. si explicatia este ca 10w40 fiind mai gros, urca mai greu in rampa la pornire si se ,,rupe'' mai greu, de inde si tacanitul la pornire.
     
  11. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    ulei

    ZAU ? Daca nu stiti nu vorbiti . Proprietatile uleiurilor sunt urmatoarele . Sa fie suficient de subtire la rece sa urce repede si suficient de gros la cald . Uleiul 10W40 este un ulei gros numai la rece . La cald acel ulei are cealeasi specificatii la 100 de grade celsius . Folositi topicul "ce uleiuri folosim" si o sa vedeti ca am pus fisele tehnice cu toate datele .
     
  12. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    OAMENI BUNI nu mai dati sfaturi aiurea omului daca habar nu aveti ce vorbiti . Un ulei gros urca mai greu in rampa de culbutori . Nu confundati mancarea cu mancarimea !!! Nu confundati presiunea uleiului cu filmul de ungere ce se formeaza la nivelul sprafetelor ce trebuie sa fie unse . In pimul rand uleiul 10W40 este un ulei semisintetic . La vreamea aparitiei lui era destul de bun , dar vremea lui a trecut . Alec 10 din fata nu permite urcarea uleiului cand este motorul rece si nu permite intrarea uleiului in toate orificiile micronice unde trebuie sa existe ungere . Intre 5 si 10 diferenta este numai la rece . AL cald ambele uleiuri au aceeasi protectie . Prima cifra reprezinta FLUIDITATEA la rece si a doua reprezinta VASCOZITATEA la cald.
     
  13. vidoo

    vidoo 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2011
    Locație:
    Câmpulung Muscel
    Masina:
    Audi A6 ALLROAD, 3.0 TDI 2008 ASB
    Am patit si eu aceeasi chestiune cu uleiul la 2,5 TDI AKN. Dupa ce am pus iarasi 5W40 zgomotul s-a diminuat. Explicatia mecanicului: " 10W40 nu are nici o problema cu ungerea unui motor uzat in anumiti parametri(nu peste 200K) dara daca ai trecut de aceasta limita uleiul urca mai greu in rampa, se mai dezamorseaza partial cate un tachet hidraulic, etc., asa ca e bine de folosit 5W40 sau 5W30". Personal, acum pun numai ulei OE cu sigla audi pe bidon, Made in Germany si nu Designed in Germany sau UE sau CE, iar motorul merge si se aude super.
     
  14. b0n3s

    b0n3s 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi Allroad, 2.5 TDI, 2001
    Deci pana la urma care tip de ulei este mai bun? 5w30 sau 5w40?
    Trebuie sa fac schimbul de ulei+filtre cat de curand si sunt in dubii.

    Multumesc anticipat
     
  15. alyvo Bronze Member

    Înscris:
    3 Dec 2007
    Locație:
    Ro
    Masina:
    Audi
    @Jack_Bristow Intradevar uleiul 10w40 este un ulei mai 'batran' dar nu toate sunt semisintetice. De exemplu eu folosesc de multi ani Pennasol (cu castrol am avut neplaceri la skoda de pe cand avea motorul 6000km ) si 10w40 este sintetic. Cand am luat masina (audi) avea in ea, din cate am inteles, Aral 10w40 cu uzara de vro 5000km. La o saptamana am schimbat uleiul si filtrele, zgomotul a ramas acelasi dar in schimb acel ulei era ca si pacura, daca frecai degetele efectiv ramanei ca si cand ai fi dat cu cerneala, in schimb la pennasol e mai maroniu catre negru dar nu ramne pe deget negreala.
    Luna viitoare o sa schimb uleiul ca face 10k km si o sa trec pe 5w40 sa vad care e diferenta.
    @b0n3s eu zic (este doar o parere ) sa pui 5w40, iar ca si producator ramane la aprecierea fiercaruia.

    Cheers,
     
  16. b0n3s

    b0n3s 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi Allroad, 2.5 TDI, 2001
    Azi am reusit sa fac revizia, pana la urma am ales Castrol Edge 5w30. Sper sa fie ok, oricum mai mult de 10k km nu vreau sa fac.
     

Distribuie pagina asta