1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Senzor EPC aprins in bord la A4 B6 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de gabarea, 10 Mar 2011.

  1. gabarea 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Mai 2010
    Locație:
    constanta
    Masina:
    A4 B6, 1.8T, 2004, benzina, cabrio, 193CP, BFB
    Pe bord nu mi se stinge senzorul EPC si uneori nu porneste, se invarte electromotorul dar porneste de abia a 2-a sau a 3-a oara.
    Am cautat pe forum senzor EPC si nu am gasit nimic. Poate acest senzor sa-mi cauzeze aceste probleme la pornire ?
    Masina este un A4 B6 cabrio, motor 1.8T, 2004, 163 CP
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Iul 2012
  2. Al Bundy

    Al Bundy Gold Member

    Înscris:
    11 Ian 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Skoda Octavia II FL, 2009, 2.0 TDI AG
    Ai nevoie de o diagnoza . Acel martor se aprinde din xxx motive.
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Iul 2012
  3. Pairo 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a4 1.8 TFSI
    Martor EPC audi a4 2.0 FSI 2004

    Salut,
    Sper sa ma poata ajuta si pe mine cineva cu urmatoarea problema :
    Prima oara mi sa aprins EPC-ul pe la 160km/h..de cate ori incercam sa depasesc 160km/h se aprindea
    Cu cateva zile inainte am facut revizia si am crezut ca vreun destept mi-a pus limitator de viteza...
    Dupa cateva zeci de minute am oprit masina cca 30min iar cand am pornit iar la drum mi se aprindea pe la 2000/rpm in orice treapta de viteza.
    Din cate am observat mi se aprinde mai des dupa ce merg mai mult cu masina ( cca100km).
    A mai patit cineva ?
    Multumesc
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Fa o diagnoza la masina pentru ca sunt multe motive pentru care sta aprins sau se aprinde acel martor in bord.

    Te rog ca pe viitor sa nu mai deschizi un topic nou fara sa folosesti functia Cauta pentru ca topicul o sa fie sters fara explicatii. Adreseaza intrebarile sau opiniile tale in topicuri deja deschise. Mesajul a fost mutat in topicul potrivit. Bafta.

    Multumesc de intelegere.
     
  5. claudelu86 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2010
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B6 2.0 2001
    EPC este senzorul de turatie motor,il gasesti langa filtru de ulei,costa cam 1 mil, 100%.
     
    Adrian petrica apreciază asta.
  6. Al Bundy

    Al Bundy Gold Member

    Înscris:
    11 Ian 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Skoda Octavia II FL, 2009, 2.0 TDI AG
    EPC inseamna Elecronic Power Control.
     
  7. claudelu86 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2010
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B6 2.0 2001
    Si senzorul de rotatie motor, face parte din EPC. Fara el nu-ti porneste neam motorul. Din cauza aia cand pui contactul sta aprins, se stinge cand porneste motorul.
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Iul 2012
  8. ASD 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 (B6) 2.0 20v 150 cp (chip)
    martor EPC aprins masina nu accelereaza

    Salut tuturor,

    Am un A4 b6 2.0 20v motor ALT

    Apelez la experienta voastra pentru a ma ajuta in rezolvarea unei probleme aparent banale care pe parcurs a degenerat intr-o adevarata enigma.
    Necunoscutele sunt martori EPC + ESP aprins iar problema e ca acceleratia nu functiona decat cand vrea(cand martorii sunt aprinsi). Ca un scurt istoric al problemelor, totul a inceput la o stationare la stop, cand din senin s-au aprins cei doi martorii de bord si nu am mai putut sa accelerz. Practic am ajuns acasa cu masina la relanti. Viteza 1-5 la relanti, tremura toata de muream de mila ei, ca sa reusesc sa ajung totusi acasa. Am reusit sa o duc intr-un service. Au facut diagnoza si am primit un diagnostic de genul "eroare la senzorul de pedala de acceleratie". Logic ca imediat am cumparat o pedala noua de acceleratie cu tot kitul, inclusiv senzor, exact pt modelul meu de masina. Surpriza !!! Totul in regula, masina mergea perfect, fericire maxima. Dupa cativa km de mers , iar se aprind cei doi martori. Ma intorc la service. La diagnoza imi da aceeasi eroare, desi pedala era noua. Am cumparat si clapeta noua de acceleratie, ca poate, poate... Degeaba, acceasi eroare. Apoi cei de la service au schimbat si ecu cu altul identic de pe o masina similara. Degeaba, cum ajungea apa la 90 de grade aceeasi problema. EPC+ ESP aprins si p... acceleratie. Am crezut ca fac cu nervii. Am schimbat si intrerupatorul de la pedala de frana, pentru ca dadea si ala eroare. Ma gandeam ca poate al ar fi cauza. Degeaba, aceeasi problema. Cei de la service apoi au trecut la schimbarea cablajelor si mufelor de la pedala, ecu si clapeta. Bingo !! mergea perfect. O iau a doua oara din service si in drum spre casa, la cativa km se aprind binenteles cei doi martori si p... acceleratie. Am crezut ca fac cu nervii rau de tot. Am dus-o din nou in service. Cei de acolo au zis ca sunt depasiti de situatie si imi recomanda sa o duc la reprezentanta audi. Zis si facut. Odiseea continua la reprezentanta audi. Le explic problema, istoricul si enigma... Ei foarte increzatori au zis ca ii dau de capat. Las masina 2-3 zile si primesc telefonul magic. O voce scazuta imi spune ca si ei sunt depasiti de situatie pentru ca nu inteleg ce are masina. Imi sugerau ca solutie finala sa schimb ecu cu unul nou. Ei considerau ca e singura solutie pentru rezolvare. Am zis ca o fac si pe asta doar sa imi spuna un pret. Dupa ce am auzit pretul am crezut ca fac atac de cord. Un ecu pentru un audi a4 b6 2.0 din 2004 la reprezentanta costa 5200 roni (52 milioane) + 400 lei manopera instalare !!!!!!! Dar au precizat ca ei nu garanteaza ca s-ar rezolva problema nici cu ecu nou. Sincer... as da si suma asta daca s-ar sunt sigur ca problema sa va rezolva. Dar de moment ce si cei de la reprezentanta nu sunt ferm convinsi de reusita si doar lanseaza ipoteze prefer sa tin banii in buzunar. Mi s-a spus si telefonic ca ei nu pot sa mai faca alte teste, decat daca cumpar ecu-ul de la ei.

    Enigma vine acum. Sfatuiti-ma ce sa fac, sunt in pragul disperarii. Daca cei de la reprezentanta se dau "batuti" la capitolul reparatii, la cine sa mai apelez ca sa repar masina !!



    Va multumesc
     
    Ultima editare: 6 Feb 2014
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Avand in vedere ca ai trecut prin reprezentanta, acestia facand teste si schimband piese cu diagnoza in fata, problema ta este una extrem de serioasa. Spun extrem deoarece daca tu nu ai ajuns la capatul problemei cu ajutorul reprezentantei si aparatelor de diagnoza din dotare sunt slabe sanse sa ajungi la un rezultat aici pe forum. Multa lume intr-adevar s-au plans de serviciile asigurate de reprezentantele Audi din Romania si chiar persoane din zona ta au ajuns in Ungaria la Budapesta, unde au ajuns la concluzia ca sunt cu cativa ani inaintea mecanicilor din repr. din Romania. Imi pare nespus de rau ca ai investit o gramada de bani, timp si nervi si problema tot persista.
     
  10. Nepotu66

    Nepotu66 4th Gear Member

    Înscris:
    4 Mar 2011
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    A4 B6, 2.0 ALT
    Cum scria si claudelu86 mai sus, este senzorul de turatie al motorului.
    Engine speed sensor G28 sau Crank position sensor. Ia-l original, din ce m-am interesat problema cu EPC si scaderea de putere, nu iti da o eroare anume ci trebuie luate pas cu pas anumite componente, mai exact cele enumarete de tine ECU, clapeta acceleratie, pedala acceleratie, senzor pedala, MAF si senzorul de turatie G28. Prin urmare ECU,clapeta si kit-ul de pedala ies in cazul tau din discutie. Bafta in rezolvarea problemei si sa ne tii la curent!
     
  11. ASD 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 (B6) 2.0 20v 150 cp (chip)
    Revin cu un update.

    Am scos masina din reprezentanta de la audi, cu o singura problema rezolvata: merge acceleratia , adica masina a devenit cat de cat utilizabila. Acum a aparut o alta problema. Desi accelereaza, masina trage greu de tot, cei doi martori EPC + ESP raman mereu aprinisi. Problema ce mai mare este ca , dupa ce ajunge motorul la cald, incepe sa se accelereaza singura ca nebuna pana la 4000 de ture, indiferent ca e in viteza sau in punctul mort. Daca calc piciorul pe frana, turatia revine la normal. Daca ridic piciorul de pe frana se duce incet in cateva secunde direct la 4000. Daca inaine cei doi martori ecu+esp se aprindeau cand motorul era fierbinte (90 grade), acum raman mereu aprinisi inca de la pornire (motor rece). Am observat ca in timpul mersului daca opresc si repornesc motorul se sting cei doi martori pentru cateva secunde, iar masina merge perfect... doar pentru cateva secunde.

    Baniuesc ca nu sunt singurul care s-a confruntat cu o astfel de problema. Orice parere este binevenita

    Toate cele bune
     
    Ultima editare: 11 Feb 2014
  12. ASD 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 (B6) 2.0 20v 150 cp (chip)
    Alt update

    Calvarul continua si am trecut la actiune. Masina inca nu e rezolvata. AM dus-o la un mecanic apropiat si a inceput ca un chinez batran sa ia fiecare componenta in parte sa o verifice. A descoperit ca la motor axul cu came de admisie are intarzeiere fata de axul de evacuare (masina are 5 supape pe cilindru) din cauza ca erau rupti doi dinti de lant de pe roata dintata care face legatura intre ei. Am cumparat ax cu came nou de admisie impreuna cu cei doi senzori ai sai ( cel de pozitie si cel de presiune ulei). Totul a costat aprox 2500 lei. Dupa ce a fost toul montat pe masina... speranta mare in mine.... degeaba :(. Problema tot pesista.

    Noutate: Ceea ce am desoperit e ca daca pornesc motorul si scot mufa de la acceleratie, se tureaza singura pana in 6000 de ture. Daca bag mufa inapoi nu se mai accelereaza deloc. Nu stiu daca e normal acest lucru daca scoti mufa sa se acelereze singura. Daca da, e clar problema din pedala de acceleratie.

    Deja nu mai suport masina asta. Timp de 4 ani nu a vazut service-ul decat pentru verificari si consumabile, in rest a mers perfect si acum ma face sa-mi pierd mintile.
     
  13. alexanderrz

    alexanderrz 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2013
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4 2.0 FSI 150CP
    Buna seara. Astazi am avut o problema cat de cat majora cu masina. Cand coboram podul de la intrarea din Ploiesti, motorul sa oprit brusc iar in bord sa aprins martorul EPC. Am oprit pe dreapta am incercat sa pornesc masina si a pornit din prima fara alte surprize. Am mers cam inca 5-6km, am oprit pe dreapta undeva intr-o parcare fara sa opresc motorul si sa incerc sa verific ce sa intamplat, a stat pornita cam 2-3 minute apoi iar sa oprit avand aceeasi eroare in bord, EPC.
    Am incercat sa o pornesc, eram foarte aproape de casa dar a pornit abia la a 3-4 cheie.
    Singura eroare care apare pe VAG este
    17428 - Fuel Pressure Regualtion
    P1020 - 008 - Control Range Exceeded - Intermitent

    Daca are cineva ceva sfaturi in legatura cu aceasta problema rog sa ma ajute inainte sa o duc in service si sa imi zica cei de acolo alte balarii.
    Mentionez ca masina este un Audi A4 2.0 FSI cod motor AWA an 2003.
    Multumesc frumos
     
  14. Nepotu66

    Nepotu66 4th Gear Member

    Înscris:
    4 Mar 2011
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    A4 B6, 2.0 ALT
  15. ASD 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 (B6) 2.0 20v 150 cp (chip)
    Problema grava

    Revin cu problema cu EPC+ESP aprinse. Intr-un final am ajuns de am cumparat ECU nou, pedala acceleratie noua, cablaje, ax came nou, senzor G28 nou, Senzor pozitie ax cu came nou, senzor temperatura apa nou, sonde noi lambda 1 si 2 si sa o ia dracu.... ca problema tot persista. Nu mai inteleg ce poate fi.... Cand o pornesc, ramane epc + esp aprins si acceleratie moarta, ramane in 1200 rotatii. Cu toate ca am bagat o caruta de bani in piesele mentionate mai sus, am zis ca poate, poate merge, tot degeaba. Nu mai inteleg de unde poate sa provina eroarea. Pe vag com da eroare:

    p1639 senzor pozitie pedala acceleratie - semnal implauzibil, exact ca la inceput. Cum dracu da eroarea asta, pentru ca ecu e nou, pedala e noua si cablajele dintre cele doua, la fel !!!!!!!!!!!

    Sunt deja la al 6-lea service si toti se dau batuti. Un electrician a masurat voltajul dintre ecu si pedala si e in parametrii din manualul masinii, la fel si corelatiile din potentiometrul pedalei. Nu inteleg, de moment ce toate piesele care ar putea cauza eroarea sunt noi, de ce eroarea de limp mode inca apare. Nimeni nu-si poate explica situatia.

    E singura eroare care apare pe vag com. O sterg si imediat si apare din nou cum am atins pedala de acceleratie cu piciorul. Am incercat si varianta cu resetarea generala a ECU si degeaba. Acum am pus ECU, ca am zis ca poate e ala defect si se pare ca nu de acolo e problema. Nu stiu ce sa-i mai fac. Situatie disperata, cei din reprezentanta privesc neputincios masina si exclama "asa ceva nu s-a mai intalnit" !

    Mai apelez inca odata la experienta voastra, poate am mai mult noroc. Chiar ma simt total depasit de situatie si parca mi se stinge ultima speranta ca voi mai vedea masina asta sanatoasa.

    Ce alti factori ar putea influenta aparitia erorii de pozitie pedala acceleratie. Orice sfat sau ipoteza din partea voastra imi reaprind sperantele cu privire la rezolvarea situatiei.

    Multumesc
     
    Ultima editare: 15 Mai 2014
  16. ASD 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 (B6) 2.0 20v 150 cp (chip)
    Nimic?
     
  17. ASD 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 (B6) 2.0 20v 150 cp (chip)
    Problema rezolvata

    Buna ziua dragilor,

    Problema s-a rezolvat cu masina in sfarsit !!

    Cauza problemei:
    Mufa de la ECU care duce la pedala.
    Desi am schimbat ECU, pedala si cablaje, cei din service au folosit mufa veche si de acolo era problema. Un electrician de nota 11 a reusit sa determine problema, a refacut circuitele, a resoftat calculatorul cel nou si a mai adaugat un fir de masa din pedala si problema e rezolvata. Martorii de bord EPC + ESP s-au stins si masina trage de rupe pamantul.

    Avand in vedere calvarul prin care am trecut si investitiile facute, sunt din nou happy ca masinuta merge ca noua.

    Pentru determinarea acestei probleme spectaculoase, au fost facute urmatoarele investitii:

    1. Senzor temperatura lichid racire schimbat cu unul nou (120 ron). Dadea eroare pe vagcom
    2. Senzor turatie G28 nou (160 ron). Dadea si asta eroare pe vag com
    3. Senzor presiune ulei ax cu came + intinzator lant ax came, cel din spatele motorului (1960 ron) .E scump ca dracu !!
    4. Ax came - camele mici. Avea un dinte rupt la lant (600 ron)
    5. Senzor pozitie ax came, cel din fata de la distributie (160 ron)
    6. Pedala acceleratie noua (800 ron). La reprezentanta era 3800 ron !!
    7. ECU nou (1800 ron). La reprezentanta era 5000 ron . Au adaosuri nesimtite !!
    8. Una bucata electrician care a depistat defapt problema si a reconectat firele ( 5 beri)

    Masina a trecut prin 4 service-uri si reprezentanta si nimeni nu i-a dat de capat + ca fiecare isi dadea cu parerea de am ajuns sa schimb atatea piese. Noroc cu electricianul asta care a stiut ce face, ca altfel mai schimbam cateva service-uri si tot nu rezolvam problema.

    Vreau sa va multumesc mult pentru sfaturile date

    O zi frumoasa tuturor,
     
    Ultima editare: 20 Mai 2014
    vivi966 și Ionut Gianluka apreciază asta.
  18. cainele84

    cainele84 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Skoda Octavia 2.0 TFSI, 2007
    Ma bucur sa aud ca ai reusit intr-un final sa rezolvi problema, felicitari.
     
  19. RoscaIulian 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2013
    Locație:
    Calarasi
    Masina:
    Audi A4 facelift S4 motor 2.0 benzina 2001
    Foarte bine ca ai rezolvat dar probabil ai schimbat ECU degeaba,problema asta am avut-o la un Ford Transit... doar am schimbat mufa si s-a rezolvat totul!.. imi pare rau ca nu am vazut topicul mai devreme!
     
  20. enevictor25 Bronze Member

    Înscris:
    25 Iun 2014
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4,2.0i,2002
    Azi mi s-a aprins EPC in bord iar masina a pornit la a 2 cheie mai greoi...sambata am mers mai sportiv cu ea pana mi a tăiat alimentarea in treapta a 2 a (masina trage greu iar in 4000 de rot imi da in nas trage in reprize...de nervi i am dat pana la limitare).iar de atunci imi invartea mai mult la pornire pana azi cand nu a mai pornit.Am mers in service si mi a dat eroare la senzorul de turatie .Mi-au Sters eroarea mi-am comandat alt set de bujii originale si maine merg sa o verific iar. Ce vreau sa va întreb senzorul de turatie este același cu senzorul de pe axul cu came?si daca odata ce nu s-a mai aprins in bord EPC e posibil sa nu mai fie nevoie sa-l schimb?
     

Distribuie pagina asta