1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Senzori de parcare la A3 8P - discutii diverse - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de adrian.M, 26 Apr 2009.

  1. aldimit

    aldimit 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4 1.8 , 110 kW AVJ 2003 , A3 Sportback,2,0 LTDI C.R. CBAB 2009 ,A4 1.9 TDI Quattro 2004
    Cred ca la asta te referi (1). Sper sa te ajute.
     
  2. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Hmmm asa pare, deci in partea dreapta, cam in zona busonului la rezervor.
    Multumesc foarte mult, aldimit.
     
  3. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Multi au intrebat cum se demonteaza bara la A3 8P, saptamana trecuta mi-am luat inima in dinti si am vrut sa vad ce branza rezolv cu senzorii de parcare. Mai jos atasez cateva poze si sfaturi pentru cei care doresc sa faca singuri.
    1) Se incepe cu datul jos al stopurilor -->

    [​IMG][​IMG][​IMG]
    Pentru asta, sunt 2 capacele ovale in portbagaj care trebuie date jos, si cu o surubelnita dreapta si lunga se desurubeaza "piulitele" (arata ca o piulita lunga si din plastic negru). Se trage stopul afara, incepand cu miscari dute-vino ( :D ) stanga-dreapta, si se desface mufa aferenta fiecaruia.

    2) Se da jos capitonajul portbagajului, care sta in 2 suruburi torx, si in cleme, usor de scos cu ajutorul unei surubelnite mari dreapta.


    [​IMG]

    3) Se scoate usor prin tragere, chederul in partea de jos, si se suspenda cu ceva sa nu ne incurce mai departe.
    4) Cu o cheie cu cricket si un prelungitor la ea, avem de desurubat 2 piulite de 10.
    [​IMG]
    Asa arata cheia respectiva, si nu va apucati de treaba fara ea, pentru ca n-o sa puteti da jos bara din pricina a 2 suruburi foarte lungi, cu piulita de 10, care sunt bagate in armatura de la bara.
    Suruburile respective sunt marcate cu galben in poza de mai jos, numai ca ele trebuie desfacute din interiorul portbagajului -->
    [​IMG]

    5) Suspendam masina pe ceva, dam rotile spate jos si ne apucam de dat jos carenajele rotilor spate, care se tin in niste torxuri de 20 sau 25 parca. Sunt cam 6-7 la fiecare carena. Rezultatul ar trebui sa fie cam asa -->
    [​IMG] 20160227_115605.jpg

    6) Acum bara nu mai sta pe masina decat in niste cleme, in zona aripilor spate, pe care le scoatem prin tragere. Dam jos senzorii de parcare in cazul meu, si masina ar trebui sa arate cam asa -->
    20160227_121737.jpg

    7) Mai departe, eu am vrut sa verific de ce nu imi merg 3 senzori din 4, si am verificat din aproape in aproape cabluri, mufe, curatat cu spray de contacte, etc. Fara niciun rezultat, am ajuns la concluzia ca senzorii in sine sunt morti si trebuie schimbati.
    Capitonajele din lateralele portbagajului le-am sprijinit in niste "pene" de lemn, pentru ca mai stateau in multe cleme si mi-a fost sila sa le dau pe toate jos si mi-au placut cum statea "labartate" asa. :D
     
    Ultima editare: 7 Mar 2016
    Cosmin ZKG apreciază asta.
  4. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    8) Asa arata un senzor de parcare vazut din spate, si ala este codul lui pentru A3 8P.
    20160227_121720.jpg 20160227_121729.jpg
    9) Sub capitonajul din dreapta al portbagajului, se afla calculatorul senzorilor de parcare(incercuit cu rosu), demontat si el si inspectat atat cat m-am priceput eu...
    20160227_113741.jpg

    Am dat jos acel mini-ECU si l-am desfacut, asa arata si ala e codul lui -->
    20160227_124646.jpg 20160227_125346.jpg
    La mine nu a fost vorba de vreun fir sau ceva defect, astfel incat dupa aproximativ 6 ore de munca, am asamblat totul la loc si am urcat in casa exact la fel cum coborasem dimineata la 9. :) Verdictul este ca trebuie sa cumpar alti senzori de parcare, dar acum nu as mai da bara jos doar pentru atata lucru, si asa vor ramane mult si bine.
     
  5. Eduard0305

    Eduard0305 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2014
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A3 sportback 2.0 TDI,S-Tronic,2010 Stage 2 + DPF off
    Mufa senzorilor de parcare la Audi A3 sportback este la 45 grade sau 90?
    Trebuie sa schimb un senzor si nu stiu cum este mufa (detin a3 sportback 2010)
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca ne zici si ce senzor vrei sa schimbi. Fata sau spate ? De aici si inclinarea diferita.
     
  7. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Ai o poza mai sus cu un senzor de parcare pentru spate la A3 Sportback. E la 45 grade.
    Tu nu cumperi in functie de mufa, ci cumperi dupa codul identic al senzorului de pe masina. Altfel, daca ai alt cod, dar aceeasi mufa, risti sa nu ti-l citeasca masina.
    Bafta!
     
  8. Eduard0305

    Eduard0305 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2014
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A3 sportback 2.0 TDI,S-Tronic,2010 Stage 2 + DPF off
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Daca e pentru grila, e cel de "interior", deci unul din imagine, caruia i s-a schimbat codul, iar codul final este cel din chenarul rosu.
    Comanda dupa acel cod si va fi ce trebuie.
     
  10. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Vanzatorii aia scriu orice, numai ca sa vanda...
    Daca nu vrei sa ai neplaceri legate de comandat, trimis inapoi ca nu se potriveste, cerut bani inapoi sau inlocuit, fa cum te-am sfatuit mai sus.
    Demonteaza unul din ei, vezi ce cod are si comanzi numai codul respectiv. Asa esti 100% sigur ca iti trimite ce trebuie.
     
  11. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Eduard, in primul rand cei 2 senzori arata diferit in partea din fata. Uita-te sa te convingi.
    In al doilea rand aia sunt niste senzori aftermarket, nicidecum originali. Senzorii originali nu costa 110 ron nici second, daramite noi. Asadar codul care ti l-a dat nucu, nu o sa il gasesti pe ei. Deaia si scrie compatibil, ca pot fi montati insa nu sunt ai a3-ului. Niciodata o piesa originala nu i se atribuie "compatibil" pentru ca e clar ca e numai pentru masina in cauza, nu pentru mai multe. Nu are de ce sa fie compatibil daca e de acolo. Citeste printre randuri, pe viitor.
    Si, ca sa stie si restul baietilor, toti senzorii (vorbesc acum de cei originali) sunt compatibili intre ei, nu conteaza ca ai s5, a3 sau rs4. Diferenta o face mufa, unghiul mufei si evident fata senzorului care are 2 forme (exact cele 2 linkuri puse de tine sunt cele 2 forme) si 2 marimi (diametre). Ar mai fi un ghidaj care vine la ora 12, respectiv la ora 3 care e facut intentionat de audi sa descurajeze prostitutia pieselor de pe un model pe altul. Dealtfel, si inclinatia e facuta cu aceeasi intentie - insa nu conteaza de cele mai multe ori. Ca sa stii, chiar si senzorii de pe bmw seria 3 sunt compatibili cu a ta - dar evident sunt oe pentru bmw.
     
    Eduard0305 apreciază asta.
  12. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    A mai intalnit careva problema la senzorii de parcare, in sensul ca mor 1-2 dintre ei pentru 3-4-5 luni, apoi isi revin subit si merg perfect ? Dupa care iar mor, iar isi revin cand vor ei, si tot asa... pe vcds am aceleasi erori -->

    Address 76: Park Assist Labels: 8P0-919-283.lbl
    Part No SW: 8P0 919 283 HW: 8P0 919 283
    Component: Parkhilfe 4-Kan H06 0030
    Coding: 0000013
    Shop #: WSC 06435 000 00000
    VCID: F8FF8E6B8B2610DE2C3-80AD

    2 Faults Found:
    01545 - Sensor for Parking Aid; Rear Left (G203)
    009 - Open or Short to Ground
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101001
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 254
    Mileage: 222394 km
    Time Indication: 0
    Date: 2016.04.11
    Time: 19:56:04

    01547 - Sensor for Parking Aid; Rear Mid-Right (G205)
    009 - Open or Short to Ground
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101001
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 254
    Mileage: 222394 km
    Time Indication: 0
    Date: 2016.04.11
    Time: 19:56:04


    Nu-mi explic de ce sunt morti doar astia 2, si invie cand vor ei si mor la fel ...
     
  13. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Probabil ai un fir intrerupt in cablaj si cateodata face continuitate, cateodata nu.
     
  14. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Nu exista sa moara si sa reinvie. Doar nu sunt ca Isus.
    Ai contact imperfect sau cablaj semintrerupt.
     
  15. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Multumesc pentru raspunsuri in primul rand!
    Problema de contact imperfect nu cred, am dat in martie bara jos si i-am verificat vizual pe toti, curatat cu spray de contacte si montat inapoi diferit, adica am schimbat senzorii intre ei. Cu toate astea, erorile pe G203 si G205 au ramas la fel. Acum imi e clar o problema de cablaj, dar nu stiu cum D-zeu sa o identific mai precis, pentru ca firele le-am inspectat si nu sunt rupte, cel putin camasa la exterior e ok, in interior, sarma de cupru este posibil...
    Cum ma sfatuiti sa verific singur problema de cablaj ? Exceptand o alta retea de cabluri.
     
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Dai bara jos, scoti mufele de la senzori, mufa de la calculatorul acestora si cu un multimetru si un fir prelungitor, verifici continuitatea firelor de la calc la fiecare senzor. Te-ar ajuta si o schema cu instalatia senzorilor...
     
  17. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Multumesc mult nucu pentru scheme si desene. :)
    Ma gandesc ca pot face asa:
    - las senzorii pe pozitie, bag in marsarier si cu un multimetru legat la o lama de cutter, pot intepa un pic firele pe fiecare senzor, sa vad care cum merg.

    Sau, avand doar 3 fire practic la fiecare senzor, alimentare, masa si semnal, mi-as putea face o instalatie de la zero, dintr-un cablu FTP cat6 (de net). Ala are 8 cabluri in el pe diferite culori, asadar am din ce alege. Si o fac de colo-colo, si ma leg la instalatia masinii cat mai aproape de calculatorul senzorilor. :)
     
  18. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Cablul de ftp e pentru alta utilizare, ca atare e alt diametru. Apoi varianta ta cu intepatul nu e recomand din mai multe motive, primul fiind ca te complici in loc sa masori capetii din mufe asa cum ti-a spus nucu. Oriunde te-ai intepa tot pe cablaj o vei face si evident nu elimini posibilitatea de a avea fire intrerupte sau contact imperfect in cele 5 mufe (3 in cazul tau).
    Sau nu mai masori nimic si cumperi alt cablaj pe care il inlocuiesti fara sa mai masori si sa te intepi.
     
  19. Santinella 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Iun 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 2.0 tdi BKD 2005
    Salutare,
    Am achizitionat de curand masina din profil care, in teorie este dotata cu senzori de parcare spate, din fabrica. De ce spun in teorie: pentru ca pe bara se vad senzorii, la un oarecare service au spus ca sunt senzorii din fabrica dupa cum a fost lucrata, finisata bara (dar nu s-a bagat nimeni in spatele barei sa vada daca exista fizic acolo). VCDS-ul nu imi vede senzorii, nu imi functioneaza pentru ca nu i-ar recunoaste softul. Ati mai intalnit asa situatii, aveti pareri, sfaturi ?
    Multumesc anticipat.
     
  20. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Daca ne dai un VIN putem sa iti spunem daca masina a venit cu senzorii din fabrica.

    Sent from my SM-G925F using Tapatalk
     

Distribuie pagina asta