1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Senzori presiune roti TPMS la Allroad A6 C6 - discutii diverse

Discuție în 'Audi A6 allroad quattro C6 (2006 - 2011)' creată de deocamdata, 16 Oct 2010.

  1. deocamdata

    deocamdata Audi Expert

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    ALLROAD: 2009 3.0 TFSI ; 2006 3.0 TDI; RR Autobiography 4,4 SDV8
    Pe scurt ...
    Acum cateva saptamani am facut pana si anvelopa a fost atat de avariata incat a trebui sa cumpar una noua.
    Imediat dupa ce am inlocuit roata pe pana cu anvelopa de rezerva am aparut acest mesaj: TPMS Malfunction. Normal deoarece dimensiunile anvelopei de rezerva nu corespundeau cu celelalte roti.
    Problema este ca eroarea a persistat chiar si dupa ce am pus anvelopa noua (acelasi model si cu aceleasi dimensiuni ca si restul).
    Am mers in service si dupa un log in mers a fost descoperit faptul ca senzorul ABS-ului inregistra o viteza cu un km mai mica pe aceasta roata noua ... :(
    Hai sa zicem ca si asta era de inteles cu toate ca restul anvelopelor prezentau o uzura minima ...
    Astazi am cumparat si a doua anvelopa noua (adica pana m-a costat pana acum exact 1900 lei) care a fost montata pereche cu cealalta noua. Dupa schimb am facut ceva teste pe la 150 km/h si lucrurile pareau normale. DARRRR ... la 30 min dupa ce eram linistit ca am scapat de stres, in oras, la o viteza de maxim 10 km/h (urma o trecere de cale ferata) nenorocitul de mesaj a aparut din nou.
    Am crezut ca innebunesc !

    Nu-mi pot imagina ca Audi a gandit atat de tampit acest sistem astfel incat in cazul necesitatii schimbarii unei anvelope sa fie necesare a fi schgimbate toate 4 !!!! :wtf:

    Urmeaza marti (luni sunt extrem de ocupat) o vizita la Nurvil. :mad:

    Idei ?
     
  2. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Nu am mai vazut de ceva vreme TPMS pe Audi asa ca nu mai tin minte exact: nu ar trebui sa ai in MMI un meniu TPMS? Nu se da de acolo reset?
    Sau "store" (sau ce formula foloseste Audi) la "noua" presiune?
     
  3. deocamdata

    deocamdata Audi Expert

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    ALLROAD: 2009 3.0 TFSI ; 2006 3.0 TDI; RR Autobiography 4,4 SDV8
    :)
    A fost memorata presiunea de zeci de ori - am tot sperat sa dispara (e primul lucru care se face dupa ce se da masina jos de pe cric - indiferent ca ai avut pana sau ca au fost schimbate anvelopele).
    Si a fost resetata eroarea de vreo 10 ori folosind VAS-ul.

    Alte idei ?

    :)
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Alin tu ai sistemul ala tampit care citeste prin ABS si nu prin senzori. Nu cred ca vei gasi rezolvare decat daca dai un outputtest la senzorii de ABS cu VAG-ul. Vezi ce faci la Nurvil. Bafta
     
    Ultima editare: 17 Apr 2013
  5. deocamdata

    deocamdata Audi Expert

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    ALLROAD: 2009 3.0 TFSI ; 2006 3.0 TDI; RR Autobiography 4,4 SDV8
    outputtest ?

    Detalii ?

    Deja am fost la Nurvil imediat cum am schimbat prima anvelopa si am vazut ca prin memorarea presiunii nu scap de eroare. Asa am resetat cu VAS-ul eroarea si am facut log in mers.
    Rezultatul a fost ca am cumparat inca o anvelopa (cu toate ca am fost si sunt ferm convins ca nu asta este cauza).
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Se face cu Vag-ul un test pentru pompa de ABS cand se schimba lichidul de frana. La fel se procedeaza si pentru calibrarea senzorilor de ABS care se folosesc la citirea presiuni, la actionarea franei, pentru ESP, ASR, etc.


    O noapte buna
     
    Ultima editare: 17 Apr 2013
  7. deocamdata

    deocamdata Audi Expert

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    ALLROAD: 2009 3.0 TFSI ; 2006 3.0 TDI; RR Autobiography 4,4 SDV8
    Problema rezolvata.
    Adica asa cum a spus @Cristi senzorii trebuiau reinitializati.
    Ideea este ca eu cred ca am aruncat 950 ron pe geam (oarecum) pt ca nu era nevoie de o anvelopa noua.
    Sunt super dezamagit de Nurvil la faza asta ... dar asta este.
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai aruncat sigur banii pe fereastra. Dar asta este bine ca ai rezolvat si pe viitor stii ce e de facut. Dar ma mir ca nu te-au luat la Nurvil cu fraza ''ce vii ba sa ne inveti tu pe noi ce sa facem''.

    O seara buna
     
    Ultima editare: 17 Apr 2013
  9. deocamdata

    deocamdata Audi Expert

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    ALLROAD: 2009 3.0 TFSI ; 2006 3.0 TDI; RR Autobiography 4,4 SDV8
    Nu-si permit din astea cu mine.
    Pe langa faptul ca am multe masini de la ei sunt si intr-o relatie foarte apropiata cu proprietarii.
    Aveau tema facuta cand am ajuns pt ca dimineata am facut un pic scandal si era listata procedura de recalibrare.

    Asta este ... am doua anvelope noi noute si mi-am consumat o gramada de neuroni cu nervii :wtf:
     
  10. draganuta 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Ian 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    B6, BMP, 2007
    Eu nu am inteles in totalitate cum s-a rezolvat problema? Prin reinitializare senzori sau prin Output test (banuiesc ca ele nu inseamna acelasi lucru) ?
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Inseamna acelasi lucru. Calculatorul invata din nou noii parametrii. Acelasi lucru se face si la frane, faruri, senzori ABS, senzori ESP, etc daca functionarea lor nu mai este in parametrii normali ai producatorului / fabricii.


    O zi buna
     
    Ultima editare: 17 Apr 2013
  12. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Un document interesant:
     
  13. Pavel123 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2012
    Locație:
    Braila
    Masina:
    Audi A6, motor 3000, 2008
    Buna ziua.

    Mi-a aparut astazi in bord un bec galben (stil coronita), pe langa textul: Underinflated (rear right)/ Please check all 4 tires and reset in MMI.

    Imi puteti explica ce inseamna si ce ar trebui sa fac? Multumesc.
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sa citesti manualul si dupa aia o sa afli. Ai probleme cu senzorii de la TMPS (presiune roti).
     
    Ultima editare: 7 Iun 2012
  15. Pavel123 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2012
    Locație:
    Braila
    Masina:
    Audi A6, motor 3000, 2008
    Iti multumesc foarte mult Cristi pentru raspuns.
    Problema este ca eu nu am manualul si nu stiu cum sa rezolv cu senzorii. Mi-ai putea da mai multe detalii, ce-ar trebui sa fac ? Multumesc foarte mult inca o data!
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Pentru inceput umfla roata spate la presiunea corecta si vezi daca dispare avertizarea din bord. Trebuie sa verifici intai presiunea in anvelope ca sa fie exact ce recomanda producatorul pentru tipul tau de masina.
    Daca tot nu dispare avertizarea din bord trebuie resetata sistemul TMPS. Daca tot ai probleme trebuie sa reprogramezi/sa inveti TMPS-ul cu valorile noilor anvelope care le ai acum pe masina.

    Mai exista si posibilitatea sa se fi dus bateria din senzorul dreapta spate asa cum iti indica in bord.

    TPMS = Tyre Pressure Monitoring System = Sistem de monitorizare a presiunii in pneuri
     
    Ultima editare: 7 Iun 2012
  17. Pavel123 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2012
    Locație:
    Braila
    Masina:
    Audi A6, motor 3000, 2008
    Cum pot afla valoarea TPMS/ Cum il pot reseta? Scuza-ma pentru intrebari, dar sunt la inceput si nu prea ma descurc. Multumesc. :D
     
  18. vasilefarcas2003 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mar 2012
    Locație:
    Reghin
    Masina:
    Audi A6, 2.0, /2009/170 CP.
    senzori roti

    Daca se pun cauciucuri de iarna cu alte jante decat cele care le am pe vara trebuie schimbati si senzorii din roti? In general au acesti senzori rotile care sunt aduse de afara?
    Daca rotile au fost pe alta masina trebuie invatati senzorii?
    cum se procedeaza?
    cat e un senzor?
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daca rotile noi nu au senzori tu vei avea eroare in bord.

    Jantele si anvelopele cumparate ulterior nu au senzori roti.

    Daca achizitionezi senzori pentru Audi nu ai nevoie sa-i inveti pentru ca aceeasi senzori se folosesc la toata gama Audi (A3, A4, A6, A8).

    Un senzor nou costa la reprezentanta cam 200 euro bucata. Se gasesc pe ebay.de de vanzare. Ai grija la ce cumperi pentru ca senzorii au o baterie fizica in ei care are timp de functionare limitat. In general bateria tine in medie cam 7 ani. Acea baterie nu poate fi schimbata/inlocuita. Trebuie inlocuiti senzori.

    Sfatul meu este sa anulezi compet cu VCDS-ul TMPS-ul pentru ca este o functie inutila si care iti va crea probleme ulterioare din mai multe puncte de vedere.

    Avem si alte topicuri deschise pe aceasta tema pe forum, unde s-au oferit explicatii mai detaliate la modul de functionare al T M P S. Citeste acele topicuri ca sa inveti.
     
    Ultima editare: 6 Aug 2012
    Vaduva Georgian apreciază asta.
  20. vasilefarcas2003 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mar 2012
    Locație:
    Reghin
    Masina:
    Audi A6, 2.0, /2009/170 CP.
    Multumesc pentru raspuns.
    Din cate am obs. sunt dezactivati acei senzori pentru ca jantele care sunt pe masina nu au valvele metalice, ele sunt de cauciuc si banuiesc ca acestea nu au senzori.
     

Distribuie pagina asta