1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Senzori presiune roti - TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) la A8 D3 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A8 D3 (2003 - 2010)' creată de seytour, 20 Ian 2010.

  1. flaviuss15

    flaviuss15 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2013
    Locație:
    Eastbourne
    Masina:
    Volvo S80 2.4; 2001 si Audi A8L 3.2FSI 2007
    Salutare din nou, am verificat azi lista de coduri si nu a fost echipata cu senzori de presiune roti. Stiti cumva daca acum vreau sa imi pun acei senzori se mai poate face treaba asta, care cred ca implica si reconfigurarea sistemului MMI?
     
  2. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    Salut
    pretul unui singur senzor este de 175 euro la reprezentanta Audi Germania
    Probabil in Romania ar fi "putin sub" Germania, n-am mai intrebat.
    Am cautat in schimb "after-market" : intre 350 si 450 ron
    Nu stiu cat ar costa modulul central, antenele, cablajul, manopera, samd
    Masina mea are deja din fabrica tot sistemul dar senzorii "au murit de batranete" (au o baterie polimerica care nu se schimba si se inlocuiesc cu totul, dupa circa 3-5 ani). In fiecare luna gasesc altceva de rezolvat la masina si nici acum, dupa 9 luni, nu mi i-am achizitionat. O sa le vina si lor randul....desi imi trebuiesc 5 (inclusiv la roata de rezerva)
    Sper ca ti-am "raspuns" la intrebare
    ;)
    Seara buna
     
  3. flaviuss15

    flaviuss15 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2013
    Locație:
    Eastbourne
    Masina:
    Volvo S80 2.4; 2001 si Audi A8L 3.2FSI 2007
    Da Sputnik, mi-ai raspuns la intrebare, mersi mult. Preturile din romania nu ma intereseaza, eu stau in Anglia si in caz de ceva o sa ii iau de aici, daca in Germania sunt pe la 175euro probabil aici sunt pe la 140£ bucata plus restul cabluri, antene si manopera. La o socoteala rapida probabil afacerea asta ar costa cam 800£, o sa mai ma gandesc daca merita investitia.
    Seara buna :)
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Toti care au TPMS il dezactiveaza ca este o mare porcarie si tu cauti sa pui tot sistemul ? Sistemul nu lucreaza asa de bine cum ar trebui.
     
  5. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    salutare tuturor
    am rezolvat in sfarsit monitorizarea presiunii din roti ;)
    am inlocuit vechii senzori, apoi initializare, memorare, condus relativ constant (in afara Bucuresti-ului :racer:) minim 10 minute, etc
    Au inceput sa-si faca treaba :readit:
    Mai intai a aparut in bord simbolul pentru roata mare rosie cu mesajul "check pressure", i-am dat din nou initializare (desi nu trebuia), apoi m-am prins ca dupa mesaj trebuie apasat din nou "memorare"
    Pentru cei interesati de inlocuirea senzorilor (am pastrat datele de contact ale persoanei din Bucuresti care aduce asa ceva la preturi decente) rog mesaj pe PM.
    week-end placut tuturor
     
  6. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Super,
    Roata de rezerva de ce iti apare cu 0,0 ?
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Feb 2015
  7. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    @ djxme200
    desi am luat cinci senzori, n-am avut rabdare sa-i montez toti (mai ales ca erau in probe si urma sa-i dau jos / returnez daca nu ar fi functionat, eventual sa incerc altii, cu alte coduri, samd) asa ca am pus doar 4, iar al cincilea era pe bancheta din spate. Cred ca era "vizibil" pentru computer dar nu citea decat temperatura (nefiind montat in roata de rezerva)
    bafta
     
  8. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    5 x TPMS

    salutare
    lucreaza toti cei cinci senzori ;)
    ca si sfat pentru memorarea presiunii : de preferat dimineata, cand e cel mai racoare, pentru ca oricum peste zi se vor mai incalzi iar presiunea va urca cu 0,1 bari la fiecare 10 grade C.
    Daca memorarea presiunii o faceti ziua, dupa ce ati (si) mers ceva km / masina a stat la soare, nivelul va fi mai mare decat cel nominal / recomandat, iar dimineata senzorii vor "citi" o reducere a presiunii si se va aprinde martorul in bord (cum am patit eu: dupa ce facusem presiunea la 2,7 pe fatza si 2,5 pe spate, dupa cateva ore imi arata 2,8-2,9 pe fatza si 2,6-2,7 pe spate, insa dimineata a scazut la nivelul normal, dar computerul imi semnala pierdere de presiune fatza de ceea ce memorase el, acel nivelul ridicat)
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Aer sau azot ?
     
  10. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    buna intrebarea .... ;)
    Aerul contine oricum azot ...78% .....iar la vulcanizare cand (cica) baga azot probabil se refera la vreo concentratie peste acel 78% .... da' tre' sa-i credem pe cuvant ...
    Ca sa-ti raspund la intrebare, nu-mi mai amintesc ce-au bagat aia cand am inlocuit senzorii pentru ca eu eram "geana" pe senzorii noi, sa nu-i atinga din greseala, sa stranga corect acea piulita, samd ..... probabil "azot" ca e "trendy" cam pe la toate vulcanizarile
     
  11. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Daca pui azot diferentele de temperatura nu ar trebui sa fie atat de mari.
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Mar 2015
  12. Catalin Paraschiv

    Catalin Paraschiv 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C6 3.0 tdi, quattro, 2009
    Salut,
    Mi-am cumparat anvelope de vara (4 bucati ROF = Run On Flat). Am inteles ca e periculos daca nu am senzori de presiune pentru ca risc sa circul cu masina avand pana. Ma poate sfatui cineva? Cum aflu daca am senzori de presiune? Ce ar trebui sa fac daca nu am? Multumesc frumos!
     
    Ultima editare: 18 Mar 2015
  13. flaviuss15

    flaviuss15 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2013
    Locație:
    Eastbourne
    Masina:
    Volvo S80 2.4; 2001 si Audi A8L 3.2FSI 2007
    Sputnik, daca ai capace verzi la roti inseamna ca ai azot, la un servis serios cand iti pune azot iti pune si capac verde la ventil.
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Si eu daca am azot in roti si nu am capace verzi ?
    Ce vreau sa spun este faptul ca acele capace sunt o vrajeala si nu au nici o legatura cu ce gaz umflii rotile.
     
  15. flaviuss15

    flaviuss15 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2013
    Locație:
    Eastbourne
    Masina:
    Volvo S80 2.4; 2001 si Audi A8L 3.2FSI 2007
    Capacele se pun doar pentru a se stii cu ce sunt umflate rotile, n-are nici o alta semnificatie.
     
  16. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    OFF TOPIC
    Rotile se umfla cu pistolul, indiferent ce capace poarta la valve! :)
    ON TOPIC
    Ca si o regula scrisa/nescrisa (nu stiu) daca ai capace verzi la vantile ar sugera faptul ca ai azot in pneu.
     
  17. RazorGMR

    RazorGMR 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Apr 2015
    Locație:
    Nehoiu
    Masina:
    Audi A8 , 3.0 TDI , AN FAB. 2006
    Salutare,
    Am cumparat si eu senzori noi de presiune si in cartea lor spunea ca trebuie setati cumva din butoanele de pe stergator. Sa intru cu reset in meniu apoi sa dau pe TPMS etc. Problema este ca mie nu imi apare nici un meniu dupa acest buton. Eroarea a disparut singura, de citit ii citeste deoarece i-am avut in masina 3 zile nemontati si imi dadea presiune scazuta, doar ca in MMI nu imi masoara nimic nici presiune nici temperatura. Ce pasi ar trebui sa urmez ca sa ii faca sa apara in meniul mmi, daca pot spune asa ? Va multumesc !
     
  18. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    Se poate face, mi-am montat eu, m-a costat in jur de 300 de euro cu cablaj cu tot (piese second).

    Eu am vrut să fac montajul "ca la carte", am legat inclusiv firele magistralei CAN în pozițiile corespunzătoare (16H, 16L - panou bord stânga), cu alimentarea din panoul de siguranțe aflat în acelaşi loc (SB20 - 5A).

    Acum, vin și eu cu o întrebare, ca să fie pe deplin "ca la carte" :D
    Pe unde ies cu firele afară din habitaclu? Practic antenele corespunzătoare fiecărei roţi trebuie să fie în incinta roţii respective, în spatele căptuşelii, şi nu ştiu pe unde ar trebui să le scot afară.

    Firele din față le-am dus până sub panourile de siguranțe (stânga, respectiv dreapta) deoarece am văzut că sunt cabluri care pleacă spre incinta motorului, deci pe undeva trebuie să pot "străpunge" în afară, iar firele din spate momentan zac prin portbagaj, prin duct-urile prin care trec şi celelalte cabluri.

    Şi încă o întrebare: senzorii de presiune pe care îi am sunt tot second (da, ştiu, problema cu bateria, probabil că o să iau noi imediat ce termin montajul), dar cine mi i-a dat, mi i-a dat fără valvă. Se poate pune orice valvă, sau trebuie să vină cu valva lor, specială?
     

Distribuie pagina asta