1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Servodirectia si/sau Caseta de directie la A3 8P - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de Dr.Silviu, 5 Mai 2008.

  1. aandrei 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 Attraction 1.6 / 2004
    Diagnostic: caseta directie defecta / martor rosu aprins

    Salutare

    A3-ul meu 8P din 2004 tocmai mi-a facut o bucurie tradusa in limbajul celor de la Porsche Aviatiei prin caseta directie defecta ce necesita inlocuire dupa ce au exclus probleme la sigurante si cablaj.

    Cost piesa: 4600 Ron; manopera: 600 Ron :rolleyes:

    Caseta este electrica si am inteles ca nu se poate reconditiona.

    Problema nu se manifesta prin joc volan, sau zgomot, nici macar nu e mai tare volanul - ci doar cam la 3 din 5 chei martorul ramane aprins pe rosu si servo nu functioneaza.
    Prima oara problema a aparut cam acum o saptamana si s-a rezolvat pentru vreo 2-3 zile cu ceva spray de contact peste sigurante.

    Este plauzibil diagnosticul celor de la Porsche Aviatiei?
    Am sanse sa gasesc piesa ceva mai convenabil daca necesita intr-adevar inlocuire?

    Mersi.
     
    Ultima editare: 2 Mai 2011
  2. adi_vis 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iun 2010
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A3,1.6,2004
    Ma scuzati ca am raspuns asa greu dar am fost plecat cu niste treburi prin tara.
    Problema mea cred ca este cu senzorul de la caseta de directie,pt ca sincer sa fiu,de cand am fost la porsche si am verificat-o,iar ei mi-au spus sa schimb caseta,nu i-am mai facut absolut nimic.Nu am avut banii necesari ca sa ma ocup de probl si am mers asa cu martorul aprins de-atunci.In schimb la mine nu au aparut probl de care spune andrei,adica servodirectia si implicit caseta functioneaza perfect,nu se blocheaza,nu trepideaza volanul,nu face zgomot,nu merge greu volanul si de aceea tind sa cred ca problema este numai de la un senzor sau ceva de genul asta.Am fost la un mecanic si mi-a spus ca,in cazul meu,este posibil sa fi fost schimbata caseta de directie(nu sunt primul proprietar),iar calculatorul sa nu fi fost resoftat ca sa recunoasca piesa noua si din cauza asta o vede ca pe o defectiune...nu stiu daca o fi asa,ideea e ca servodirectia merge perfect.
     
  3. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Ma gandesc ca ai servotrinic, s-ar putea sa fie dus senzorul!
     
  4. adi_vis 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iun 2010
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A3,1.6,2004
    Asa am zis si eu,ca cel mai probabil de la senzor e problema.Dar ti-am zis,nu am mai fost cu ea la nici un service ca sa verific probl asta de cand s-a aprins senzorul.
    Off topic:stii cumva vreun service pt audi sau vreun mecanic bun si convenabil la pret in buc sau in jud de pe langa buc?mersi mult!
     
  5. psebi

    psebi 5th Gear Member

    Înscris:
    9 Dec 2008
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    A3 8P 2.0TDI
    Am si eu o problema. Masina batea cand mergeam pe piatra cubica sau pe drum mai rau. Am fost la un service Audi unde mi-au facut o constatare, dar m-am dus la alt service sa inlocuiesc piesa, pentru ca la Audi costa 85 de euro/ora manopera. Era problema cu o bieleta de directie (tie rod in engleza), care merge de la roata pana in caseta de directie. Au spus ca in cel mai rau caz poate fi si caseta de directie, dar nu pot sti asta pana nu o desfac.
    Am fost la un service particular si mi-au inlocuit bieleta de directie, dupa care mi-au spus ca volanul merge greu si au desfacut caseta de directie si mi-au aratat ca bara aia e plina de rugina si ca le-a dat eroare de la caseta de directie si ca din cauza umezelii s-a defectat.
    S-au mirat ca e rugina si m-au intrebat daca am mers cu masina prin apa mare sau daca e fost tinuta in zapada. Eu nu am mers prin apa mare si nu stiu ce a facut primul proprietar al masinii. Pana anul trecut, cand am plecat din Romania, masina a fost condusa doar in tara si a mai stat prin balti si zapada in parcare...ca orice masina. Faza este ca eu nu am simtit ca ar merge volanul mai greu inainte de a o duce in service. Anul trecut, cam 4-5 luni am avut un scartait in volan, cand viram mult, dar a disparut de la sine. Nu stiu daca are legatura cu asta sau nu.
    Aveti vreo parere? Caseta de directie este extrem de scumpa. Pot sa o las asa si sa merg in continuare?
    Am pus doua poze care sunt cam proaste pentru ca le-am facut cu telefonul. N-am facut si la bara cu rugina.
     
  6. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Dupa parerea mea singura sansa ar fi sa o reconditionezi. Daca o lasi asa, rugina ataca si mai tare cremaliera, iar dupa un timp iti distruge si semeringurile din caseta, dupa care o sa-ti curga uleiul servo. Daca o reconditionezi la timp, poti sa o salvezi, cu un sfet din pretul unei casete noi.
     
  7. psebi

    psebi 5th Gear Member

    Înscris:
    9 Dec 2008
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    A3 8P 2.0TDI
    Eu nu sunt in Romania si este foarte greu sa gasesc mecanici care sa repare piese. Cei mai multi doar schimba ce e stricat. Mecanicul asta a spus ca a scapat de rugina si a uns cremaliera.
    Ramane problema cu volanul care se invarte foarte greu si acum martorul de servodirectie este aprins.
     
  8. adi_vis 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iun 2010
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A3,1.6,2004
    Daca nu ma insel,caseta de directie a lui psebi este electromagnetica,deci nu foloseste lichid de servo ci este actionata de un motoras electric.
    Din cate am auzit sunt niste baieti care reconditioneaza genul asta de casete undeva chiar in zona Piatra Neamt sau Roman,nu stiu exact.Poate te ajuta vreun utilizator care ii stie.Bafta!
     
  9. bluey 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P 2.0TDI
    Daca vreti va pot ajuta cu un motoras si servomecanism de proba.
    Caseta mea era perfect functionala cand am dat-o jos de pe masina.
    Senzorul probabil este montat pe demultiplicatorul mecanic.
     
  10. psebi

    psebi 5th Gear Member

    Înscris:
    9 Dec 2008
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    A3 8P 2.0TDI
    Multumesc bluey, dar nu sunt in tara. Ca de altfel, cred ca ma ajungea mult mai ieftin si rezolvam problema mai repede si mai bine.
     
  11. sorinpet 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2011
    Locație:
    Paris, France
    Masina:
    Audi A3 Sportback, 2.0 TDI, S-Tronic, 2011
    AJUTOR!!! se strica rasnita!

    Am si eu nevoie de sfatul vostru...masina are in acest moment 1850 km.
    Ieri am constatat stand pe loc la semafor, cu masina in P, un zgomot cand virez pe loc stanga sau dreapta cursa completa.
    Mai exact se aude cu rotile pe drept, la o virare maxima spre staga (sau dreapta ) 4 sau 5 tac-uri...nu trosc-uri.
    Sa nu radeti...dar nu stiu cum sa descriu mai altfel problema.
    Din masina zgomotul nu este fff puternic dar daca deschid usa sau geamul de la sofer se aude tare rau!
    Abia luni o sa sun la reprezentanta la AUDI sa fac o programare cine stie cand...dar pana atunci as avea nevoie de parearea voastra!

    PS1: initial zgomotul l-am constatat pe la ora 2 cand afara erau peste 23,5 grade. Am zis ca e de la caldura dar azi noapte am ajuns pe la 12 acasa si la fel facea.
    PS2: De la un amic care are audi A4, am primit o prima opinie, respectiv cum ca ar fi alternatorul sau cureau de la alternator. La fel cica facea si la el . Eu sincer nu cred ca e asta. A doua opinie, ar fi caseta de directie, dar eu stiu ca face TROSC nu tac-uri...dar pe de alta parte e abia la inceput zgomotul
    PS3: Orice problema ar fi, la 1850 de km este INCREDIBIL si de NECONCEPUT ca la o masina de aproape 34.000 de euro sa se strice. Mai ales ca vb aici de AUDI, nu skoda sau vw (care teoretic sunt sub AUDI).

    Multumesc ptr eventualele opinii!
     
  12. sorinpet 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2011
    Locație:
    Paris, France
    Masina:
    Audi A3 Sportback, 2.0 TDI, S-Tronic, 2011
    Nu sunt convins ca postul meu a fost mutat unde trebuie dar in fine, poate ma insel eu!
    Am citit cu atentie toate cele 13 pagini si am reusit sa ajung la o singura concluzie: sunt cam praf AUDI-urile A3 iar reprezentantele AUDI in RO...si mai praf (nu e o noutate..ca doar am avut Passat inainte si ma duceam la MIDOCAR doar la schimbat ulei sa dea bine in carte...ca restu faceam la amici priceputi).
    In fine scuze de offtopic.
    Pana la urma "Dr.Silviu " ti-au schimbat sau nu caseta? Problema cu tacaniturile era sau nu din caseta?
    In plus la mine NU am nici un fel de joc in volan.
    Sincer pe mine cel mai rau ma doare sa raman fara masina... ca pe aici in FR am auzit ca dureaza si 3 zile doar sa faca constatare (amicul meu sta in Paris..eu langa si e o alta reprezentanta care nu pare asa de aglomerata). Sper totusi sa primesc masina la schimb de la reprezentanta....pe perioada cat o sa o tina la ei!
     
  13. Dr.Silviu

    Dr.Silviu Gold Member

    Înscris:
    13 Mar 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2007
    Tacaniturile sunt sigur de la caseta, dar inca nu am schimbat-o. Ea inca cloncane, dar raspunsul directiei nu s-a schimbat deloc.
    Eu am in plan schimbarea cu una de TT si cu ceva modificari la trenul de rulare...
     
    Kspic apreciază asta.
  14. sorinpet 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2011
    Locație:
    Paris, France
    Masina:
    Audi A3 Sportback, 2.0 TDI, S-Tronic, 2011
    salutare,
    Am sunat acu la un concesionar audi de langa orasul unde stau si am primit un raspuns halucinant...cum ca ar fi normal ca la cutie automata sa se auda acele tacanituri.
    Avand in vedere ca pana acu am mai avut / condus si eu masini mai scumpe decat audi-ul asta refuz sa cred asa ceva. In plus pana acu nu am auzit nici un fel de tacanit. Pe de alta parte este prima masina cu cutie automata pe care am condus-o cu adevarat (ma refer pe distante mai lungi de 10-15 km).
    In fine abia miercuri dimineata am programare si o sa vad la fata locului.
    Dar pana atunci, e cineva pe forum care ma poate lamurii?
    Are cineva o masina asemanatoare cu a mea?
     
  15. sosorin_bv

    sosorin_bv 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A3 2.0TDI 2005
    “SUNET CIUDAT SERVO-DIRECTIE”

    AUDI A3 SPORTBACK 2.0 TDI 2005 BKD

    SALUT!
    AM SI EU O PROBLEMA SI NU STIU CE SA FAC.
    La relantiu, cand motorul este cald (90 grade) si rasucesc de volan STANGA sau DREAPTA , in interiorul masini se aude un ZUMZAIT ceva mai puternic (mentionez ca atunci cand motorul este rece nu se aude nimic).Ca si comportament in trafic nu schimba cu nimic , numai acel zumzait.
    Povestea a inceput de anu trecut, la un drum de vreo 1800 de km,( in coloana am auzit zgomotul respectiv).Deci se auzea doar la ceva km parcusi. Dar de cateva saptamani , cand acul ce indica temperartura apei ajunge la 90 de grade si stationez cu motorul la relantiu, se aude acel zgomot, pana ce aduc volanut la pozitia normala .
    Stiu ca este normal sa se simta o anumita presiune la servodirectie , dara aceasta este cam ciudata , deoarece , ma repet , doar cand motorul este cald .
    Am fost si la service ,unde, initial a zis ca e posibil sa fie din cauza neschimbari lichidului de servodirectie, care zice el ca la si schimbat( eu unul nu am vazut daca la schimbat si am un dubiu in privinta asta ,avand in vedere caci caseta de directie este elecromecanica si nu vad nici un vas de nivel pentru lichid de servodirectie) iar la final suetul tot se aude.
    In final a zis ca este posibil sa fie de la caseta de directie , care ma cam speriat faza asta, deoarece a zis ca pretul unei casete de directie este de 1500 euro.(chiar nu se poate repara)
    Tin sa mentionez ca sunt di Brasov si locuiesc in Italia .
    Vroaiam sa stiu daca aveti idee de ce se intampla si daca e vre-un pericol sa plec la drum cu problema respectiva, caci nu vreau sa am vreo surpriza , ca intr-o curba sa se blocheze directia si sa moara cineva .

    Multumesc!
     
  16. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Sorin sa imi spui cum au putut ei sa schimbe lichidul de servo din caseta noastra.
    La fel sa te duci la mesterii la care ai apelat si sa le zici de fata cu tine sa iti completeze lichid de servodirectie , dar de fata cu tine neaparat.
    Vezi sa nu il toarne la rezervorul de lichid de frana / ulei motor / sau vas stropgel. :Flush:
    Iar mai apoi sa iti returneze banii luati pe schimbul de ulei pentrunca nu vor gasi vasul de completare cu siguranta. Pentru ca nu exista si nu se schimba !

    Zgomotul de care zici l-au mai reclamat si cativa alti posesori insa eu zic sa nu schimbi nimic pana nu cedeaza.

    Iti atasez o documentatie din ESI programul de la Bosch prima poza un Audi A3 Sportback 2.0 tdi BMM si in cea de-a doua un Audi A4 B8 2.0 tdi CAGA tip de motor.
    Power steering fluid pentru A3 nu este dat pentru ca nu exista ca si, fata de A4 .
    Sa imi spui ce rezolvi la service-ul la care ai fost si esti dator cu un suc la intoarcerea in tara
    Toate cele bune de la BV
     
  17. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
  18. barabasovi

    barabasovi 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mai 2012
    Locație:
    Bachmehring
    Masina:
    audi A3 sportback 2.0 Tdi,2007
    Sa nu te sperii, este ceva normal.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Feb 2016
  19. 112

    112 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2012
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    AUDI A6 C7 S-Line Ultra 190 HP 2017 CNHA
    Pana la urma se poate repara o caseta de directie sau nu ?
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Caseta de directie la A3 8P este electrica si nu ai cum sa o repari. Trebuie inlocuita.
     

Distribuie pagina asta