1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Servodirectie - Caseta Directie la A6 C6 - zgomote - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de bogdan.garleanu, 18 Dec 2008.

  1. R.Z.V.

    R.Z.V. Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0T 2007
    Sincer, pt diferenta de 35lei/buc, nici nu merita sa te stresezi..comanda OE si ai rezolvat problema.
     
  2. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Servodirectie - Caseta Directie la A6 C6 - zgomote - probleme diverse - cauze...

    La masina mea am pus in urma cu ceva timp Lemforder!Arata ca originalul, insa vin cu niste coliere de toata jena!Originalul in schimb vine fara coliere, avand coduri separate.
    Daca pe masina ai caseta Zf, 100% ai burduf Lemforder, fiind din acelasi grup.
     
    Dudy1000 apreciază asta.
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Lemforder am luat, colierele intr-adevar sunt penibile. Atasez cateva poze.
    Ce am observat este ca burdufurile sunt facute dintr-un fel de plastic, nicidecum din cauciucul moale cum sunt cele actuale pe masina. Am ceva retineri in a le monta pe masina, ma gandesc ca iarna crapa din cauza frigului.
    Acum ma gandesc sa iau OEM dar mi-e teama sa nu vina tot Lemforder la fel de rigide. Ceva sfaturi ?
     
  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Colierele alea sunt foarte bune, dar trebuie un cleste special sa le strangi(merge si cu clestele clasic, dar nu e ce trebuie).
    In schimb si eu am comandat burduf de planetara si mi-a venit tot din materialul ala "plasticos" ca si la tine. Le-am refuzat, n-am avut incredere sa le montez. Poate are cineva care a montat de-astea rigide o parere despre cum se comporta in timp;).
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Mda, am facut o vizita la service-ul lui Trami (Targoviste), odata ajuns acolo a ridicat masina pe elevator, verificari, concluzie, bieletele de directie sunt bune si burdufurile (unul avea vaselina pe el si am crezut ca e rupt, a sters cu carpa si totul ok, nu stie nimeni de unde era vaselina acolo). Mi s-a spus ca de fapt ce imi bate mie in viraje scurte pe piatra cubica si denivelari este coloana volanului, nu caseta, nu bieleta, nu brate. Recomandare sa ma duc intr-un parc auto si sa misc de volan la un Q7 nou ca va face la fel. :) Bun, daca tot am facut drumul si le aveam cumparate, zic totusi sa le schimb sa le pun noi, m-a refuzat politicos explicandu-mi ca cele care le am pe masina originale (320.000km) sunt mai bune ca astea noi, hmm, pai de ce ar fi mai bune unele rulate 320.000km decat unele noi Lemforder ? Aveam si burdufuri noi Lemforder, sfat, la fel, niste panarame de plastic, aducand el altele de cauciuc flexibil, cu toate ca le-am inspectat pe cele originale de pe masina, ele fiind tot dintr-un plastic tare (Thermoplast), nicidecum de cauciuc moale. Zic hai bine, le las pe cele originale, si burdufurile si bieletele, acum daca tot am cumparat 1 litru de ulei servo original Audi, zic sa mi-l schimbe macar pe asta, refuz iar pe motiv ca uleiul original de la Audi este o panarama de ulei si mai bine sa nu umblu la cel care este deja de aproximativ 10 ani in masina. :)
    Si ultima parte, schimband niste brate etc, etc, aveam nevoie sa imi fac unghiul de directie, l-am facut in urma cu 1 sapt. la un service si nu am fost multumit de rezultat, asa ca l-am rugat sa imi faca unghiul, macar nu am facut atata drum doar pentru o constatare, cu chiu cu vai dupa cateva explicatii date a fost de acord sa imi faca unghiul de directie. Bun, pune masina pe groapa (nu stiu din ce motiv nu a pus-o pe platforma unde se face de obicei unghiul de directie, am intrebat dar nu am primit nici un raspuns) le explic ca am masina mai lasata cu 3cm decat standard si ca este echivalentul suspensiei S-Line, aici mi-a zis ca nu conteaza ce fel de suspensie am pe masina. Ca sa scurtez povestea, unghiul de directie mi-a fost facut selectand in calculator A6 C5 2000-2004 si suspensia la nimereala (cu toate ca in program ii arata 1BA, 1BS) din cauza ca aparatura lor nu avea in memorie Audi A6 dupa 2004.
    Apropo, pentru a schimba bieletele de directie si burdufurile acestora este necesar demontarea casetei de directie ?
    Concluzie, nu mai calc in viata mea acolo. Sa ma rog pe banii mei sa schimb o bieleta si un burduf sau un lichid de servo si sa fiu refuzat n-am mai intalnit.
     
    Ultima editare: 4 Iun 2015
  6. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Ciudat totusi ce ai patit, deoarece avea referinte bune pe aici;)
    Acum sa fim seriosi, daca un ulei bagat de fabrica in sistemul de servo-directie are o folosinta de atatia ani si cateva zeci/sute de mii de km, o mai fi avand aceleasi proprietati ca unul nou original, care il vinde si il foloseste reprezentanta la toate masinile VAG ?? Eu zic ca nu. "Vad" ca nu avea chef de tine, de lucru, de cine stie ce...asta nu face decat sa stirbeasca din "aura" care o avea.
    Macar de unghiul de directie esti multumit?
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Imi recomandase el alt ulei, ceva cu D sau T, n-am retinut ca nu m-a interesat.
    Volanul e drept, nu trage stanga/dreapta, pana acum sunt multumit, am zis pana acum deoarece la C5 patisem sa fie volanul drept si nu tragea stanga/dreapta, dar imi tocea cauciucurile. Sper sa nu fie cazul si aici.
    Oricum, total aiurea, urca masina pe elevator sa slabeasca suruburile, coboara masina de pe elevator, pune-o pe groapa, fa unghiul pe groapa, etc etc. Nu am mai intalnit asa ceva.
    Cred ca nu avea chef in general, ca el doar a stat in birou, nu a facut nimic.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Aug 2020
  8. alex_puiulet 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C6 4F 2.0TDI 170CP CAHA (ACAHAF1) Cutie Manuala - prima inmatric. 29.12.2010
    Salutare!
    La fel ca in mesajul #219 (scris de lido) si la mine volanul vibreaza cand trag de el pe loc. Vibreaza si in mers daca trag scurt dreapta-stanga, atunci cand drumul este in linie dreapta. Si daca este o curba lunga si larga, daca oscilez volanul putin in jurul pozitiei de +X grade (sau in jurul pozitiei -Y grade), simt vibratie in volan. Asta este o problema de vreun an si ceva, de cand am luat masina. Lichidul servo este la nivel, completat. Alte jocuri la suspensie fata nu mai sunt (aparent), au fost verificate si ras-verificate.
     
  9. alex_puiulet 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C6 4F 2.0TDI 170CP CAHA (ACAHAF1) Cutie Manuala - prima inmatric. 29.12.2010
    Vreau sa va intreb daca ati mai intalnit o problema de instabilitate cand pleci de pe loc cu rotile la maxim (bracarea la max. de pe loc). Directia este imprecisa.
    Am tot verificat rotile si nu au joc. Am schimbat doua bucse de cauciuc de la bratele mari de jos, fata. Degeaba. Problema a ramas.
    Instabilitatea masinii si imprecizia directiei este cel mai bine vizibila cand plec de pe loc dintr-o parcare neteda, plana ... Este doar un exemplu, pentru ca la fiecare viraj strans intr-o intersectie se simte ca masina nu e stabila. Si vine iarna ...
    Iar in mers, in linie dreapta, directia nu este tocmai stabila (masina aluneca usor-usor dreapta-stanga). Nu este nici din aliniere roti, am facut alinierea de 3 ori, este buna.
    Mentionez ca volanul are o mica vibratie cand il misc usor, cum am descris anterior. Problema mare este directia imprecisa ...
    Oare ar putea sa fie din caseta de directie ... Ati mai intalnit asa ceva ?
    Mersi
     
  10. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Postez si eu on-topic: cand merg, sa zicem cu 30 la ora, si virez stanga mai brusc, se aude un huruit exact cand invart.. slab, dar se aude, ceva gen "urrrr". Cand rotesc iar de volan sa revina inapoi, nu se mai aude. Cu cat virez mai usor adica trag mai incet de volan stanga, cu atat se aude mai slab (sau deloc).
    Ce poate fi?
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cureaua de accesorii, vreo rola/fulie. Le-ai schimbat recent sau ai umblat la ele ?
     
  12. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Deloc. Cureaua de accesorii urmeaza sa o schimb, odata cu distributia.
    Sigur e ceva de la trenul de rulare/volan. Mai mult sunetul ala se aude inauntru, sub volan, cand virez mai brusc stanga in mers.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    De obicei huruitul la miscarea volanului provine de la role/curea/fulie. Poate doar ai impresia ca se aude inauntru, posibil sa se transmita sunetul.
    Daca aveai scartaituri, batai, etc, problema care le au majoritatea C6-lor, de vina este colana volanului (articulatii, bucse, rulmenti).
    Poti sa te duci la un service sa iti dea cureaua jos si vezi daca se mai aude fara curea. Daca nu se mai aude, acolo e problema ta.
     
  14. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Da, am sa ma duc. Pe loc nu face, numai in mers si numai spre stanga. Posibil sa se auda de afara si sa se transmita inauntru, nu stiu. Alte batai sau sunete suspecte, nimic.
    Ah, ba da: "in volan", de data asta: in R sau D, cand volanul e virat (stanga/dreapta, nu neaparat maxim), si iau piciorul de pe frana, ca masina sa se deplaseze, in primii 1-2m, se aude in volan: "brrrrr", apoi merge normal, fara alte sunete.
    Daca e rotile sunt indreptate, nu se aude nimic.
    La acest simptom ce crezi ca ar putea fi?
     
    Ultima editare: 20 Noi 2015
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eh, eu brrrr asta si trepidatii in volan am cand virez stanga sau dreapta la viteze mici (20-30km/h) pe denivelari. Asta inca nu stiu de la ce provine dar din ce am aflat de pe diverse forumuri, coloana volan. Respectiv ori o problema la articulatia acesteia, ori la vreo bucsa, ori la vreun rulment. Treaba asta o sa o clarific cand o sa am timp sa demontez coloana, si e ceva de demontat ...
    Mai sunt colegi in situatia asta si nici unul nu a venit cu o explicatie certa, nu as vrea sa schimb toata coloana (SH, si peste cativa km sa faca la fel, noua are un pret astronomic) si de vina sa fie un rulment sau o bucsa din ansamblul ei.
     
  16. R.Z.V.

    R.Z.V. Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0T 2007
    Trepidatia aia in volan la viraj-viteze mici pe piatra cubica (acolo am sesizat-o eu) se manifesta si la mine. Am mers si cu alt A6 pe aceeasi portiune (la academia militara in cotroceni) si s-a manifestat la fel..probabil este ceva uzat la coloana de directie, din moment ce nu face urat si in alte situatii nu mi-am batut capul cu ea.
     
  17. FlorinMatt 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2015
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    Audi a6 c6 3.0Tdi 2009
    Salut
    Mai are cineva probleme cu capacul de la bidonul de servo? Nu puteam sa l deschid si am fost la reprezentanta,mi l-au desfăcut, si acuma iar nu pot sa-l deschid?! Sau are vre-o șmecherie a lui?
     
    adizamo apreciază asta.
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu are nici o smecherie. Din pacate se mai intampla. Capacul e formar din 2 bucati, eu am scos partea gri (superioara) si ramane partea cealalta blocata pe vas. De acolo te descurci cu o improvizatie, eu am folosit un picioarele unui cleste.
     
  19. FlorinMatt 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2015
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    Audi a6 c6 3.0Tdi 2009
    Treaba e ca nu pot deloc sa-l clintesc o sa mai încerc maine sa vad. Mersi oricum
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu trebuie clintit, baga o surubelnita intre capac si vas si fa parghie, o sa sara capacul gri si ramane cel negru (blocat).
     

Distribuie pagina asta