1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Servodirectie - pompa servo - lichid servo si/sau caseta directie la A4 B7 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de BRT, 13 Dec 2008.

  1. BRT

    BRT 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2008
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi Q5 2.0 2012
    Ca veni vorba de lichid de servo...am completat si eu cu ceva vreme in urma insa cel ce l-am cumparat are specificatia din poza, apoi am observat ca pe bidonul de la masina are G 002....E problema ca am pus din bidonul din poza?Acesta e verzui la culoare iar cel ce era in masina era maroniu-ruginiu...Daca nu e problema sa-l folosesc pe acesta care are G 004... cum fac sa golesc rezervorul de servo ca sa-l schimb tot?
     
  2. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Este lichidul original audi.Iar norma 04 este cea noua.Nu se mai gaseste cu norma 02.Practic asta folosesc ei la reprezentanta(l-am intors pe toate partile p pustiu de acolo,dar tot nu a fost capabil sa-mi spuna daca este mineral sau nu,desi scria pe bidon).Oricum altceva nu inteleg eu:de ce este nevoie sa completam.La mine stiu ca pierde si stiu si pe unde,dar am auzit o gramada de posesori de audi care completeaza ulei de servo la masini mult mai noi ca a mea.
     
  3. BRT

    BRT 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2008
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi Q5 2.0 2012
    Cum se pierde, habar nu am dar cum fac sa golesc bidonul?
     
  4. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Folosind o seringa si un furtunas subtire(eu am folosit un furtun care conduce lichidul de spalat parbrizul catre duze de la o dacia).Si asa poti sa golesti integral rezervorul.Dar pentru ce vrei sa-l golesti?Daca intentionezi sa schimbi lichidul vezi ca trebuie repetata treaba cu golitul,il umpli(sa nu lasi borcanul gol si sa pornesti motorul),pornesti motorul 2-3 secunde,opresti,iar golesti,iar umpli,iar pornesti si tot asa pana devine verde lichidul.
     
    DavidAndrei apreciază asta.
  5. BRT

    BRT 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2008
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi Q5 2.0 2012
    Stai ca m-ai bagat in ceata...nu trag cu seringa pana se goleste, apoi torn din bidonul cumparat pana il umplu?Cel nou deja e verde...pai ce sa fac...il umplu, il golesc, si tot asa?Ori nu ai explicat u destul de clar ori sunt eu batut in cap:think:
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Sep 2015
  6. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Pai ce ai tu in rezervor este doar o parte din uleiul de servo(restul se afla in instalatie),iar cand il schimbi trebuie schimbat tot nu doar ce este in rezervor.Cand motorul merge,daca te uiti in rezervor(cu capacul scos)o sa vezi ca lichidul curge pe sus,dar ramane la un nivel constant(curge pe sus si este tras pe jos).Deci practic tu trebuie sa recirculi tot lichidul din instalatie.De asta este nevoie de golit,umplut,iar golit.Ai pus lichid curat in borcan,dar cand pornesti motorul acesta este tras de pompa si in vas vine lichid de pe instalatie si o iei de la capat cu golitul si umplutul pana ajungi sa schimbi 80-90% din lichid(nu il poti schimba pe tot prin metoda asta).
     
  7. BRT

    BRT 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2008
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi Q5 2.0 2012
    Aham...am inteles...si ai idee cam de cate ori tre sa fac operatiunea si cam cat lichid trebuie sa pregatesc?Imi ajunge un bidon de 1L?O sa ma interesez poate gasesc vreo sonda sa-l aspire tot, ca la schimbul de ulei...
     
  8. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    De multe ori:).Daca ai pe cineva sa porneasca-opreasca motorul este si mai bine.Ideea este ca lichidul de fapt nu il schimbi,ci il amesteci cu unul nou pana intr-un final ai mai mult nou decat vechi sa zic asa.Ce m-am gandit eu(atentie este doar o modalitate personala),se poate scoate furtunul de retur din vas,gaura se acopera cu un dop si furtunul se baga intr-un recipient.Porneste un prieten masina si torni lichid nou in vas(pe masura ce se goleste).Astfel lichidul vechi nu mai ajunge in contact cu lichidul nou,iar pierderea de lichid este minima(la varianta cu seringa bagi cam 1,5 litrii pana ajunge verde lichidul din vas,pe cand asa cu 1 litru si putin l-ai schimbat integral).Partea proasta este ca vasul nu trebuie sa ramana gol niciodata,deci iti trebuie precizie la reumplut.Furtunul nu stiu in ce masura se poate scoate din vas(are un colier,dar nu am incercat sa-l desfac).Oricum am inteles ca sunt 2 variante de schimbare a lichidului: prin aspirare cum spuneai tu si prin desfacerea unui furtun de la pompa de jos(parca acolo imi amintesc ca spuneau colegii).Dar teoretic se poate cum am spus eu.Practic mi-e greu acum sa incerc tinand cont de vremea de afara.
     
    Valentino_srk apreciază asta.
  9. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...teoretic se poate si opturand vasul.
    Insa practic este un pic periculos pompa de servo trage puternic trebuie sa fie un ,,dop,, foarte destept.:)

    Profesionist se face cu o pompa de inalta presiune cu rezervor auxiliar ,ce se conecteaza inainte de intrarea returului in rezervor , in timp ce pompa trece vechiul ulei intr-un mic rezervor, se toarna noul lichid concomitent in a doua parte din rezervorul de servo ce va fi aspirat in circuit.

    Ps...de fapt seringa este tot un fel de pompa ce trage dar mai domol si in etape :)
     
  10. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Iulian te-am tot auzi ca rezervorul este impartit in 2 zone.Eu l-am golit de tot si sincer in afara de filtrul ala de pe fundul lui nu am vazut alt compartiment acolo.Sper sa nu ma insel,dar la b6 rezervorul este format doar dint-un compartiment.Este adevarat pompa de servo trage cu putere,dar furtunul se retur se mufeaza jos,dar rezervorul are un canal care conduce lichidul in partea de sus,pe unde curge ca o cascada:).Acum daca noi scoatem furtunul de retur,pompa oricum nu trage lichid decat pe tur,care este amplasat jos pe fundul rezervorului.Nu vad cum ar trage pompa dopul in conditiile in care nici nu are treaba cu returul.Sincer cred ca la b5 este putin diferita problema.
     
  11. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...la A4B5 sita(filtrul) se afla in chiar deasupra primului compartiment.Sita intra perfect deasupa compartimentului
    are un joc.
    Pompa de servo nu trage lichid ,trage aer si singurul loc slab va fi acel dop depinde cum opturezi returul
    ...poti sa faci un experiment eu nu ma supar.:)
     
    Ultima editare: 14 Dec 2008
  12. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    pai pe unde tage pompa de servo aer?Nu pe jos pe furtunul de tur?Ori furtunul de retur vine sus(adica se mufeaza jos,dar de acolo este un canal pana in partea de sus a rezervorului),ori nivelul lichidului nu acopera si gura returului sa zici ca ar putea sa traga dopul.Cel mai delicat mi-se pare desfacerea furtunului de retur.Oare este cauciuc chior,sau este tot asa ambutisat?
     
  13. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    1.se poate scoate insa cu grija nu fortat tare.
    2.da este ambutisat dar nu unde se conecteaza imediat dupa zona de conectare.
     
  14. allexutzu

    allexutzu Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2010
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    BMW 320d e90
    De ieri sunt fericitul posesor al unui a4 2007 2.0 TDI 170cp quattro...Masina are 102.000km la bord, nu cred ca sunt reali, dar nu ma deranjeaza atat timp cat se prezinta bine.Nu am apucat sa-l conduc decat putin prin oras, acum l-au luat ai mei sa-i schimbe consumabilele si de maine imi revine pe mana...fiind o masina cumparata sh are oarece probleme la prima vedere: servo directia este cam tare si asta ma duce cu gandul ca are caseta de directie dusa (daca cineva are alta parere mi-ar fi de mare ajutor). asa, si cealalta problmea este ca atunci cand brachez rotile maxim stanga sau dreapta si dau sa plec mai in forta, masina trepideaza intr-un anume fel. sa fie oare din cauza directiei? va multumesc anticipat!P.S. o sa pun poze cu masina in cateva zile! Salutare
     
  15. l.u.v

    l.u.v Bronze Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro
    Despre vibratia aceea nu-ti face probleme, toate quattro fac la fel.
     
  16. allexutzu

    allexutzu Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2010
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    BMW 320d e90
    da?? e normal sa vibreze? adica sa simte destul de mult in masina cand plec cu rotile bracate maxim...am mai intrebat diversi posesori de 4x4. unii zic ca e in regula, altii ca nu..oricum, merci pentru ca m-ai linistit :) sper sa n-am probleme...doar volanu e cam tare...dar ma descurc :P
     
  17. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    De vibrat vibreaza si a mea,mai rau sau mai putin in functie de carosabilul pe care rulez.
    Referitor la servo,ce jante are masina?verifica nivelul uleiului de servo si eventual schimba-l cu unul proaspat(original Audi).In general o caseta dusa pierde ulei sau are joc(bate),cand merge greu nu are presiune suficienta.
     
  18. allexutzu

    allexutzu Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2010
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    BMW 320d e90
    ]

    Multumesc pentru informatie, am sa verific lichidul si eventual il schimb...daca tot veni vorba, cam cat costa si ce service imi recomanzi? in cursul sapt sunt in Bucuresti, in weekenduri la Pitesti. p.s. masina are jante pe 17 235/45...
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Mai 2010
  19. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    poate sa fie capete de bara sau altceva, nu neaparat caseta de directie. Trebuie verificat;) Volanul merge mai greu si datorita jantelor de 17 si la mine e la fel dar nu e deranjant. Poti sa verifici la iarna daca ai jante mai mici 15 sau 16 si atunci o sa vezi diferenta. Oricum nu e foarte mare diferenta asta.
    Catalin 1987 : cum se manifesta o caseta care are joc? sau cum iti dai seama?
     
    Ultima editare: 12 Mai 2010
  20. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    La inceput se simte la volan cand rotesti brusc stanga dreapta si face zgomot mare(se poate strange,insa nu foarte mult,pentru ca dupa nu mai revine volanul la pozitia 0 singur).Apoi incepe sa bata la gropi si se aude in masina ca un pivot uzat.Se mai poate verifica tragand de bieleta de directie,daca are joc si se aude zgomot.
    Uleiul se schimba prin mai multe metode,din care cea mai eficienta in opinia mea este cea pe care am folosit-o eu :
    Scoti lichidul din vas,apoi scoti returul din vas(furtunul dinspre sofer) si il bagi intr-o sicla.Acoperi gaura unde intra furtunul cu un dop de cauciuc sau alt material si umplii vasul cu ulei nou.Tu pornesti masina si misti volanul stanga dreapta capat de cursa,iar o alta persoana toarna fara oprire ulei nou in vas pana ce pe retur vine ulei de culoarea celui nou(un ulei uzat este maroniu sau negru,pe cand unul nou este verde).Apoi se mufeaza returul in vas si se completeaza pana la nivel.Recomandat este sa fie schimbat periodic(2 ani sau 30-40 mii km),iar daca nu a fost schimbat niciodata este bine sa fie schimbat de 2 ori la interval de 1-2 mii km(schimbi azi si peste 1-2 mii km schimbi iar) pentru a se curata sistemul.
     

Distribuie pagina asta