1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Servodirectie - pompa servo - lichid servo si/sau caseta directie la A4 B7 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de BRT, 13 Dec 2008.

  1. authwob 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2015
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A4, 2.0TDI 16V BLB, 2005
    Salutare,
    Mai are cineva sunetul asta la viraje maxime pe loc sau in miscare ? Am citit ceva de rulmentul de la alternator, altii zic pompa dusa ? Am facut un video aici:

     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Citeste in pagina 7 din acest topic mesajul #123 ca sa vezi de unde provine zgomotul si ce trebuie sa faci. Bafta.
     
  3. mchey 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Oct 2015
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4 B7, 1.9 Tdi Bke, 2005
    Nivelul cum se ia, scot dopul si citesc sau il scot, sterg si il pun la loc(fara sa il infiletez) si iar il scot si citesc :) ?
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Exact ca in ultima parte.
     
  5. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nivelul il faci dupa ce ai sters joja, ai introdus-o si infiletat capacul, apoi ai desfiletat capacul si "citesti" joja :)
     
  6. mchey 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Oct 2015
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4 B7, 1.9 Tdi Bke, 2005
    Ok. Ultima parte dar cu infiletare. Multumesc
     
  7. Cornelsv 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2012
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A4 2.0 Tdi 2007
    authwob sunetul provine de la rola de pe intinzator. Aceasta ce are codul 038 903 315 AH ramane fara vaselina de la uzura si cand dai rotatie maxima cureaua il strange si scartaie. Incearca sa il schimbi sau il dai jos si pui vaselina la bile si n-o sa mai scartaie,aceeasi problema am avut-o si eu.
     
  8. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Nu e adevarat Cornelsv. N-are nici o treaba cu rola respectiva. La mine de exemplu e schimbata rola, a fost schimbata si pompa si tot face din cand in cand scartaitul la final de cursa. Sunetul acela este de la pompa si crede-ma ca l-am auzit la 90 % din B7-urile pe care le-am vazut. Majoritatea fac asa la final de cursa pentru ca pompa este fortata, dar nu trebuie schimbata pentru ca practic ea functioneaza bine, nu are nimic.
     
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Intinzatorul se schimba complet. Nu se pune vaselina la acea rola ca o pui pentru o luna si apoi face la fel.

    Am mai scris asta pe forum de zeci de ori pana acum. Ca sa vedeti de unde face zgomot galagie faceti proba asa:

    Citez:

    ........ Uite cum faci o proba:

    Ca sa vezi de unde vine zgomotul demontezi cureaua de accesorii/auxiliare/transmisie ca sa izolezi/elimini din calcul antrenarea rolelor. Daca acel zgomot nu mai este prezent este evident ca ai o problema cu
    - intinzator accesorii/auxiliare/transmisie
    - rola de ghidaj accesorii/auxiliare/transmisie de jos de langa compresorul de aer conditionat
    - rola alternator
    - fulia aer conditionat
    - rola alternator si/sau rola compresorului aer conditionat sau chiar toate rolele pot face probleme.

    Tot ce ti-am spus trebuia sa stie sa faca asta un mecanic adevarat nu un "plapumar"

    Cu acea curea demontata si motorul pornit misti de volan stanga dreapta si daca acel zgomot nu mai este prezent schimbi tot ce ti-am spus eu mai sus.

    Daca tot mai face dupa ce ai schimbat toate rolele si intinzatorul inclusiv fulia de la compresorul de aer conditionat (aici treaba este mai complicata pentru ca metoda de desfacere a fuliei de aer conditionat presupune niste scule speciale si acea fulie nu prea se gaseste de vanzare) te indrepti spre schimbarea pompei de servodirectie. Bafta.
     
  10. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Eu mi-am batut capul vreo 3 ani cu problema asta si acest scartait postat de colegul authwob in video de mai sus s-a dovedit a fi 100 % doar de la pompa de servo. Cum am ajuns la aceasta concluzie ? Sa va explic ... Cand am cumparat masina aveam scartaitul. Aveam pompa servo originala si uleiul original verde. A picat caseta, am schimbat-o cu una reconditionata dar proasta care a produs span in sistem si mi-a distrus pompa ( aveam in continuare scartaitul si a fost folosit ulei verde ca sa inlatur orice banuiala ca ar fi fost folosit ulei rosu ATF ). Am fost la Trami la Targoviste si am luat de la el caseta ZF si pompa after-market ( o porcarie de pompa ce-i drept , o chinezarie ) + filtru magnetic anti-span + ulei ATF rosu. Cu aceasta pompa NU MAI SCARTAIA deloc, dar a picat dupa 2 saptamani. M-am intors la el si mi-a schimbat pompa pe garantie. A pus tot o chinezarie care a tinut foarte bine un an si cateva luni si la fel NU MAI SCARTAIA DELOC la final de cursa. Cand am demontat magicul filtru magnetic anti-span de pe masina pentru ca incepuse sa curga pe la el ulei si s-a dovedit a fi o mare porcarie defapt, a picat si aceasta pompa. Nu-mi explic de ce. Am cumparat pompa SH OE din dezmembrari ( pt ca noua OE nu mai exista din pacate, doar chinezarii sau reconditionate la betie pe vapor ), am pus ulei servo VERDE original, merge foarte bine dar A REAPARUT SCARTAITUL LA FINAL DE CURSA ! Interesant nu ? Si stiti ce e cel mai interesant ? Faptul ca, dupa cum am spus si in postarea de mai sus, am intalnit acest scartait la majoritatea B7-urilor pe care le-am intalnit \ vazut \ condus ! Chiar si la B6 ! Si nu au fost deloc putine !
     
    Ultima editare: 16 Mar 2016
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Eu nu am nici un scartait si nici un zgomot la 136.000 Km cat am acum cu masina. Dar, am schimbat toate rolele si intinzatorul de 2 ori pana cum. Cam la 60.000-70.000 km arunc toate rolele cureaua si intinzatorul de la accesorii/transmisie/auxiliare si montez mereu piese noi (originale) plus ca schimb complet lichidul servo foarte des la 2 ani maxim. Bafta.
     
  12. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Si eu am schimbat toate rolele mai putin fulia de la compresorul de clima care chiar nu a avut niciodata probleme. Uleiul de servo are 4 luni deci e nou si este verde. Scartaitul a fost omniprezent in toate situatiile mai putin cand a fost montata pompa chinezeasca de la Trami + ulei rosu ATF + filtru magnetic. Concluzia nu este clara ?
     
  13. Dan Costel

    Dan Costel 3rd Gear Member

    Înscris:
    15 Dec 2015
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI 2006 BLB 103kw
    Salutare , saptamana aceasta am efectuat schimbul de ulei la servo , am cumparat ulei verde de la reprezentanta norma 04 (preț 40€) 2 litri .
    1) Am scos cu seringa din rezervor uleiul ce era .
    2) Am demontat rezervorul si l-am spălat cu alcool roșu
    3) Am scos returul , l-am băgat intr-o sticla goală de 2 litri
    4)Pornit motorul , luând stânga dreapta de volan ( cu ajutorul sotiei) ,ieșea uleiul vechi de culoare neagră si eu intre timp turnam uleiul nou in rezervor.
    5)am consumat toți cei 2 litri pt aceasta Operațiune .
    6)si in final am remontat la loc totul , verificat nivelul 3 zile la rând , totul bine .
    Concluzia este ca nu mia dispărut vibrația care o am la volan cand virez stânga, volanul este mai dur ca înainte , dar măcar am rămas cu ulei nou la servodirecție problema persistând încă . Voi trece la schimbul curelei de serviciu + rolele aferente.
     
  14. RiSKO

    RiSKO 4th Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2008
    Locație:
    Brăila
    Masina:
    A6/C7/3.0/2012
    Salutare,
    Detin un A4 B7 din 2006 cod motor BRD cel de 170 CP. Acum cateva zile am schimbat conducta de presiune de la servodirectie care era crapata unde se imbina furtunul cu metalul. An dat-o jos si am fost la un atelier unde mi-a facut-o (au sertizat teava de furtun) practic am schimbat furtunul. Toate bune si frumoase, am montat-o la loc, nu mai curge deloc, dar acum am ramas cu un zgomot ciudat cand iau de volan stanga dreapta pe care inainte nu il aveam. Tin sa precizez ca nu a fost demontat nimic altceva decat acea conducta.
    Intrebare: conducta veche la mijlocul ei avea o alta imbinare pe care eu la cea noua am omis-o, posibil acolo sa aiba o supapa ceva ? Am respectat grosimea, diametrul interior, presiunea furtunului si lungimea conductei. Din pacate pe cea veche am aruncat-o.

     
  15. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Da, exista o supapa in furtun. S-a mai discutat ! Trebuie furtun original. Stiu ca e scump ( intre 800 si 1000 lei ) dar nu ai de ales ! NU merg improvizatiile acolo. E pierdere de timp si bani. Da fuga la reprezentanta si ia-ti futrun oem.
     
    serkan0409 apreciază asta.
  16. RiSKO

    RiSKO 4th Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2008
    Locație:
    Brăila
    Masina:
    A6/C7/3.0/2012
    Multumesc frumos blackcat86.
     
  17. razvanfcs 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Dec 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI (CJCB), 2013, 100 kW, 136CP, WAUZZZ8KXDA099365
    Vă salut,
    Am schimbat bratele pe față (tot kitul) bielete + capete de bară. Schimbat lichidul de la servodirecție de două ori:
    Prima dată mecanicul a pus ulei roșu.....ca merge și ala. După cîteva zile am citit aici pe forum și m-am luminat cu tipul de ulei ce trebuie utilizat, Am cumpărat ulei verde....norma 004. Mecanicul l-a schimbat dar bineînțeles că nu și-a mai dat interesul să curețe tot pe instalație ci doar "ce a curs" liber. A intrat apoi aprox 600ml. ulei verde. Acum uleiul are o culoare roșu-verde.
    Problema: Primele 20 - 30 minute merge direcția foarte bine, asta după ce am reglat direcția de 4 ori. Apoi se întărește la viraje destul de tare și nu mai revine la poziția de zero decât foarte lent sau deloc.
    Alte zgomote nu se aud deocamdată.
    Am încercat și la alte service-uri și oamenii dau din umeri......până când un mecanic....fără să-i spun și faza cu lichidul, spune că e foarte prost uleiul care îl am....e aproape apă....Într-adevăr pus pe mână...nu rămânea mai nimic..curgea ca apa.
    Se poate ca uleiul să fie de vină?
    M-am săturat de mecanici de doi lei......la service-uri scumpe cu pretenții.
    Sfaturi? Multumesc
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Exact.
    Daca ai avut ulei rosu, intai faci flush si dupa aia ii pui ulei verde.
    Astea inseamna sa cumperi cantitatea de ulei verde de 2 ori. Odata il schimbi si mergi cu el 1 zi, dupa care il schimbi iar si ramane permanent.
    Du-te la un mecanic care stie sa iti schimbe uleiul in asa fel incat sa iasa tot din instalatie, lasa carpacii.
     
  19. razvanfcs 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Dec 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI (CJCB), 2013, 100 kW, 136CP, WAUZZZ8KXDA099365
    Am schimbat uleiul. Acum are ulei original verde...norma g004.
    Problema persistă. Nici o schimbare. Ma disperă deja că toată lumea dă din umeri.....pe bâjbâite....hai să demontăm caseta...ba hai sa demontăm bratele....
    Revin: Mașina mergea impecabil. Revenea volanul...mergea ușor. La revizie mi-a spus mecanicul și mi-a arătat că bucșele de la brațe sunt îmbătrânite și crăpate. A recomandat schimbare brațuri.....complet... Ok! Asta am făcut. Comandat kit brațe inițial FEBI ...(nu aveau pe stoc) am rămas pe SWAG + bielete direcție + capete de bară + flanșe amortizoare (cei drept aveam o bătaie pe față, la gropi..) + ulei la casetă (avea o culoare spre negru....nu știam dacă a fost sau nu schimbat vreodată.)
    1. După ce am schimbat toate astea....am făcut direcția..... HOPA! nu mai revine volanul! din discuție cu mecanicul și citind aici pe forum...rezulta că direcția (unghiuri de fugă) nu a fost făcută corespunzător. Am schimbat doua service-uri și am făcut direcția in total de 4 ori. (3 ori la unul si 1 altul). Eu o țineam pe a mea că nu fac ei treaba bună.
    2. Schimbat uleiul rosu ...curatat instalatia.....si pus ulei verde. - Nici o schimbare.

    Acum umblu de la un service la altul și ceea ce mă deranjează este că toți spun că o luăm prin eliminare. Începem din nou să schimbăm piese.....Întreb și eu: Asta înseamnă meseria de mecanic auto??
    Dacă mă poate ajuta cineva în Iași...cu o recomandare...la un service..... Nu mi se pare normal să plătesc un mecanic care să o ia pe bâjbâite, pe banii mei, până reușește să rezolve.
    Constatări cu VAG....ridicări pe elevator.... sunt sătul până peste cap!
    M-aș duce la reprezentanță dar acolo sunt montatori - demontatori, nu mecanici!

    Acum aș vrea să mă ajutați puțin cu sfaturi...păreri...idei :
    1. Unul din mecanici spune că uleiul verde este mult mai fluid față uleiul roșu. și imi recomandă ulei roșu. Cel verde se pune cand e caseta/masina noua....
    Adevărat:?
    2.
    Logica mea de inginer: La virare în staționare....volanul merge relativ ușor.... În mers, la virare merge relativ ușor (cei drept parcă puțin mai greu după vreo 30 minute de condus și ușor în primele 30 minute). La revenire în mers...ceva nu funcționează cum trebuie și blochează (încetinește) procesul de revenire, care din cate am citit aici pe forum este un proces natural..legea fizicii. (am văzut că s-a tot discutat fenomenul). Deci așa cum se întâmpla și la Dacia 1300 care am avut.o...volanul revenea singur (nu avea servo). Întrebare: Nu cumva una din piese (flanșă amortizor, tijă antiruliu (potcoava) sau altă piesă) nu funcționează cum trebuie s-au a fost montată prost? De montat prost nu prea cred că ai cum...că toate se pot monta într-un singur fel.

    Voi ce spuneți? Ce ar trebui să fac?
    Mulțumesc!
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Lasa uleiul verde OE, e bun si cand e caseta noua si cand este veche !
    La geometrie ai fost de fata, ti-au iesit toate valorile in marjele admise ?
    Daca da, singura ta problema vad ca este intaritul volanului, unde la fel, singura solutie care o vad acum este pompa de servo.
     

Distribuie pagina asta