1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Servodirectie - pompa servo - lichid servo si/sau caseta directie la A4 B8 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de sab197, 25 Mar 2010.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    E de la trenul de rulare. Asa imi facea si mie inainte sa schimb tot kit-ul.
    Nu stiu sa iti zic exact de unde provenea sunetul deoarece aveam mai multe brate cu joc in ele, inclusiv flansele amortizoarelor duse.
     
  2. dersilent 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8 2010
    La ce bani te-a dus tot kitul?
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    In jur de 500€.
     
  4. Red_

    Red_ Gold Member

    Înscris:
    7 Feb 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A4 Allroad
    Pentru 1N3, exista vreo posibilitate de a modifica dinamica servodirectiei cu ajutorul VCDS ului? Adica cat de intensa sa fie asistarea in functie de viteza?
    Exista vreun test relevant care sa spuna ca e sau nu in parametrii ?

    Multumesc
     
  5. andyzaharia

    andyzaharia Audi Expert

    Înscris:
    11 Ian 2013
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    Current: A6 55 TFSIe 2022, Past: Audi A4 B8, 2.0 TDI CAGA, 2008
    Red_ raspuns scurt: Nu poti ajusta cu VCDS. Unicul test care il poti face e 100% asistenta (cand volanul se roteste usor) si 0% asistenta, cand volanul se roteste foarte greu, ca si cum nu ai avea servo.
     
  6. Red_

    Red_ Gold Member

    Înscris:
    7 Feb 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A4 Allroad
    Problema mea..daca se poate numii problema..volanul merge usor la viteza mica sau pe loc, fara zgomote ciudate, adica perfect insa la viteze crescute...de la 60-70 km/h parca devine mult prea rigid, nu sunt singura persoana care a observat asta !

    Mentionez ca am activat ADS -ul dar bitul pt. steering nu l-am activat ca sa nu devina si mai rigid.

    O sa incerc sa schimb lichidul, dupa procedura, poate se schimba ceva.
     
  7. andyzaharia

    andyzaharia Audi Expert

    Înscris:
    11 Ian 2013
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    Current: A6 55 TFSIe 2022, Past: Audi A4 B8, 2.0 TDI CAGA, 2008
    E normal compotamentul dat, cat despre bitul pentru steering... habar nu am, incearca sa setezi ADS pe comfort si vezi cum se comporta atunci.
     
    Red_ apreciază asta.
  8. Red_

    Red_ Gold Member

    Înscris:
    7 Feb 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A4 Allroad
    Nu e o idee rea deloc ! Incerc asta si revin aici
     
  9. razvanfcs 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Dec 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI (CJCB), 2013, 100 kW, 136CP, WAUZZZ8KXDA099365
    Va salut dragi membri,
    Am luat de curand un A4, B8, 2013, 2.0 TDI, 136CP, WAUZZZ8KXDA099365.
    S-a aprins martorul portocaliu din bord ce reprezintă volanul și mesajul cu eroarea "Steering sistem fault. You can continue to drive". - Am înțeles că pot conduce în continuare.....dar...!
    Cei drept direția a devenit puțin mai rigidă la viteza de 80 --100km/h (mai rigidă ca înainte - știu ca la viteza se intareste directia) de asemenea și pe loc...tot puțin mai greu.
    Am rugat pe cineva să mă ajute cu o diagnoză și a apărut ca permanentă următoarea eroare: B2000 49 [37] Internal electronic failure
    Atasez poza.
    Ceva sugestii, unde ar trebui sa caut? Ce ar fi defect?

    Modelul acesta este cu servodirectie cu lichid sau electronica? Nu am LIne ASSIST.

    Mulțumesc!
     
  10. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
  11. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    Ai directie (caseta de directie) asistata electric/electronic. PR code 1N7.
     
    razvanfcs apreciază asta.
  12. Stefantauru

    Stefantauru 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2016
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8
    Salutare. Ce ai rezolvat in cele din urma?Aceleasi simptome le am si eu, doar ca la mine si la cea mai mica rotire se aud. Plus ca se ingreuneaza directia foarte mult.
     
  13. Stana Bogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mar 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 2.0 2011
    Si la mine se aude un zgomot, mai mult un tacanit decat o pocnitura, dar se aude la roata din stanga fata atunci cand virez mult si pe loc. si la mine merge directia foarte greu pe loc si la viteza mica
     
  14. 99ggv 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2014
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDIe, CAGB 100kW, 2010
    Simptome asemanatoare am avut si eu si s-au rezolvat prin curatarea/lubrefierea crucii cardanice a axului directiei de langa caseta... avand ceva urme de rugina. Cu WD40 s-a rezolvat.
     
  15. razvanfcs 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Dec 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI (CJCB), 2013, 100 kW, 136CP, WAUZZZ8KXDA099365
    Va salut,
    Rezolvarea problemei din postul #274
    Dupa multe inccercari pe testere......pareri impartite, s-a rezolvat la Coso Garaj în Iași.
    Mulțumesc d-lui Florin. Profesionist
    Soluția a fost update la softul din caseta de direcție. Fiind electromecanica, are un soft cu microcip...memorie....etc
    Daca eroarea apare și nu se aude si zgomot metalic, problema se rezolva printr-un update
    Daca se aud și zgomote la caseta - se schimba, din pacate,
     
    tommy lee și nucugheri apreciază asta.
  16. adynis 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 Quattro (2010) - 2.0 TDI (CAHA) - 170 CP
    Salut,
    Vin si eu cu o problemuta si rezolvarea ei:
    Din aceasta primavara am simtit (prima data fiind cand am iesit pe autostrada) o mica nesiguranta in volan data de un mic joc al volanului. Am estimat eu vreo 8mm pe diametrul volanului in care volanul dadea "in gol", simtindu-se la mana un capat ("țac") in stanga si in dreapta celor 8mm. Nu am reusit sa corelez acest joc cu nimic (pozitia volanului, viteza, caldura, etc), se intampla mereu.
    Am fost la Porsche Pipera, si devizul a fost rapid: 100 mil, si se schimba caseta..... Am incercat sa aflu mai multe detalii, dar in zadar. Caseta masinii este (era :p ) 1N1, in schimb cei de la Audi nu m-au convins ca in mod cert ea este vinovata.

    Interesandu-ma sa incerc sa inteleg si eu motive, riscuri, ce se intampla, poate doar mi se parea mie ca e un joc, sau poate era anuntat un defect si mai mare ... mi-am readus aminte si de dorinta mea de cand am cumparat masina sa trec la Servotronic - 1N3.

    Drept urmare, ca sa nu lungesc povestea, stimatul coleg cata181 tocmai mi-a schimbat caseta veche cu una 1N3 :)
    Multumesc inca o data ! Am apreciat experienta si profesionalismul :) Il recomand calduros oricui. Are un garaj dotat, lucreaza frumos, iar pt. mine a fost un mare avantaj ca s-a ocupat el atent de toate detaliile necesare inceperii si desfasurarii oepratiunii .

    Demontarea casetei vechi ne-a dat ceva emotii din cauza celor 2 suruburi mari, principale, care erau aproape intepenite. Dupa lungi insistente si presiuni sentimentale asupra lor, au cedat.
    In rest totul a decurs foarte bine.

    Plecarea de la garaj a fost monumentala: aveam senzatia ca distinsul Catalin mi-a facut o farsa si mi-a lasat volanul in gol ... atat de socanta a fost diferenta de la caseta veche, groaie, la servotronic, unde volanul parca merge singur :)

    Revenind la problema initiala: Nu am mai reusit sa identific acel joc in volan. Senzatia e un pic diferita ... : la viteza mica volanul merge atat de usor, incat chiar daca ar avea joc, precum inainte, tind sa cred ca eu nu mi-as da seama, diferenta intre "a misca volanul in gol" si miscarea normala a volanului este prea mica :) La viteza mai mare volanul e mai tare, dar tot nu am reusit sa mai identific acel joc.

    Drept urmare concluzionez : fie servotronicul ma pacaleste si acopera vre-un joc mic ascuns pe undeva compensand mult mai fin miscarea "in gol" a volanului si acoperind acel "capat al jocului de 8mm" astfel incat eu sa nu-l sesizez. Fie caseta veche chiar avea o problema si am fost norocos sa dau de cata181 si sa-mi rezolve el mai multe lucruri "dintr-o lovitura", astfel incat acum sa am si servotronic, si caseta fara joc :)


    Atat,
    Numai bine,
    Adi
     
    cata181 apreciază asta.
  17. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    A facut cineva retrofit de la 1N1 la 1N7 (caseta de directie electrica - Dynamic steering) ? In afara inlocuirii casetei de directie hidraulice cu cea electrica, cablajul aferent si codari ce ar mai presupune acest retrofit ? Probleme de contabilitate ? A studiat cineva acest posibil retrofit ? Am vazut destul de multe casete de directie electrice (asistate electric - 1N7) la preturi decente. Pun intrebarea aici pentru nu a mai deschide un alt topic.
     
    Ultima editare: 28 Iul 2017
  18. andyzaharia

    andyzaharia Audi Expert

    Înscris:
    11 Ian 2013
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    Current: A6 55 TFSIe 2022, Past: Audi A4 B8, 2.0 TDI CAGA, 2008
    paulkf am incercat eu sa studiez un pic si am renuntat cand am vazut cate piese difera. Incepand cu caseta, pompa servo, conducte, radiator si coloana. Toata smecheria e in coloana de directie acolo e si motorul electric si tot acolo e si smecheria care are grija cat tre sa rotesti volanul in dependenta de viteza. Caseta de directie seamana mai mult cu cea care e pe 1n3, e aceeasi caseta pe ulei, nu e sub nici o forma electrica. Pe langa toate astea mai e si un modul aparte pentru "Active Steering" - 8K0907144E, pe partea asta nu m-am interesat prea mult, cert e ca trebuie sa tragi ceva fire pe acolo.

    In principiu nu pare un retrofit super complicat dar poate fi destul de costisitor.
     
  19. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    Eu ma refer la caseta de directie full electrica cod 8K1 423 055 XX. Nu are circuit hidraulic. Nici in poze nu se vede niciun conector hidraulic.
    130169544_1_1000x700_caseta-directie-full-electrica-audi-a4-a5-q5-b8-8k1423055at-2012-craiova.jpg
    Motorul electric ofera asistenta la bracare - ,,Dynamic steering"
    Pe site-ul Audi cam asta se spune despre Dynamic steering:
    ,,Audi dynamic steering alters the steering ratio depending on the vehicle speed and simultaneously adjusts the steering torque to match the ratio.
    At high motorway speeds, Audi dynamic steering adopts a more indirect steering ratio, eliminating nervousness in the steering and improving straight-line directional stability.
    If the vehicle is being driven at low to medium speeds on twisting roads, a more direct ratio is used to increase steering precision and speed up steering response.
    During parking the steering has a direct ratio to make manoeuvring easier for the driver. Audi dynamic steering is only available in conjunction with Audi drive select."
    Sursa, ca sa nu fiu acuzat de plagiat: https://www.audi.co.uk/glossary/d/dynamic-steering.html
     
  20. andyzaharia

    andyzaharia Audi Expert

    Înscris:
    11 Ian 2013
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    Current: A6 55 TFSIe 2022, Past: Audi A4 B8, 2.0 TDI CAGA, 2008
    Pai aia nu are codul 1N7 ;) La asta nu prea stiu nimic, in afara de faptul ca probabil o sa trebuiasca sa schimbi tot sub frameul pentru ca fizic nu incape caseta electrica sub nici o forma acolo.
    Pe langa asta cu siguranta ai nevoie de alt BCM ca cel de pe non facelift nu cred ca suporta caseta electrica.

    Ar fi foarte interesant sa se apuce cineva de retrofitul asta!
     

Distribuie pagina asta