Sfat achizitie A3 8L (1996 - 2003)

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de andrei0241, 2 Aug 2008.

  1. andrei0241 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    CT
    Masina:
    Ford
    Ce anume presupune revizia de 90k km la acest motor de 1.6 si cat ar costa acum pentru ca doresc sa achitionez un A3 8L ?
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Oct 2011
  2. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4
    Daca te uiti in cartea masinii, acolo scrie toate intervalele pentru schimburi.
     
  3. MiGo

    MiGo 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Aug 2008
    Locație:
    Viena
    Masina:
    Audi A3 SB, 1.9 TDIe, 2009
    Un sfat ....pt Audi A3

    Buna tuturor.
    Sper ca primesc un sfat din partea voastra mai ales cei care au in posesie un Audi A3 de 1.6 Benzina, An 2000-2001. Recent mi s-a pus pata pe aceasta masina si as dori enorm sa o achizitionez, SPER ca in 2-3 saptamani sa o am. As lua din germania si criteriile mele sunt: sa fie an 2001 ca are un look mai frumos decat modelul mai vechi, pana la 120.000 de km, 4/5 usi. Intrebare: cat ar costa intretinerea ei, dar o revizie? asa in linii mari.
    Ar fi lucruri care ar trebui sa stiu inainte sa o aleg sau sa fiu mai atent? Puncte forte, slabe etc.
    Mersi anticipat pt orice raspuns, sfat sau indrumari.

    PS: Totusi abia astept sa o am.
     
  4. andrei0241 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    CT
    Masina:
    Ford
    @orgonaskaroly ... masina urmeaza sa o cumpar zilele urmatoare, si oricum nu va avea manual in lb romana, de aceea intrebam ce anume se schimba la 90k (masina avand acum un pic sub acest numar de km)
     
  5. sebanab

    sebanab 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A3 8L 1.6 102cp
    Ceau,
    Eu am audi dinasta cum cautati voi, proaspat luat din DE.
    Revizia de 90K e caca: filtre (4 la numar) ,ulei , eventual frane (se verif vizual), si eventual lichid de frana (daca au trecut 2 ani de la ultimul schimb).
    Oricum cel mai elegant ar fi sa va duceti la orice service recunoscut Audi , pt ca ei pe baza numarului de identificare va vor spune exact ce urmeaza a fi schimbat , si in plus va pot spune (nu sunt neaparat obligati) istoria masinii (ce reparatii a suferit, accidente ,defectiuni). - eu asa am facut si am aflat ca a fost schimbata bateria si sonda lambda .

    Legat de preturi:
    -piesele recomand cu incredere sa le luati voi de la reprezentanta (in cazul meu au fost mult mai ieftine direct de la reprezentanta decat de la mecanicum meu de incredere) deoarece sunt originale si 100% garantate/compatibile (da primiti garantie pt ele).
    - sa dau un exemplu : eu am facut revizia de 120K si am ales (in urma sfaturilor celor de la Audi + mecanicu meu) sa schimb si distributia si uitati cat mau costat urmatoarele piese originale luate de la Reprezentata Audi:
    1)kit distributie (role+curea+alte chestii ca nu m-am uitat bine)
    2)pompa de apa (reconditionata venita din DE , trebe sa o dau pe a mea la schimb - au mers pe incredere ca le-o aduc eu pe aia veche dupa schimb)
    3)filtu aer/polen/ulei/benzina
    4)4 litri ulei (Castrol 5w40)
    5)1,5 litri antigel
    6)2 bucse
    Total cu TVA : 1,073 RON.

    Manopera facuta la mecanicu meu de incredere 420RON (ce include si rotit roti fata spate+ curatat clapeta de acceleratie).

    In incheiere: masina e o superbitate, atentie la cutia de viteza (daca e manuala tip DUU) ca au existat cazuri in care s-au stricat (rau de tot) pe la 60K, si deci verificati-o sa va para in regula + mergeti fin cu ea ca intradevar pare umpic cam firava.
     
  6. andrei0241 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    CT
    Masina:
    Ford
    Mersi mult de informatii, sebanab!

    E bine sa afli ca preturile nu's chiar asa mari cum are toata lumea impresia

    Bucsile pe cere le'ai mentionat sunt cele de la bara stabilizatoare?

    LE: DUU este codul cutiei de viteze? daca este cutie manuala, este neaparat DUU sau au existat mai multe tipuri pe modelul de dupa facelift pana la lansarea modelului 8p? Ce anume pica de obicei la aceste cutii?
     
    Ultima editare: 5 Aug 2008
  7. sebanab

    sebanab 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A3 8L 1.6 102cp
    Preturile sunt intradevar socant de mici (la Renault Laguna de exemplu filtru aer+filtru polen+baterie 1,050 RON). Plus ca de cand o am ii fac consumu si nu trec de 7 L/100km (mixt).

    Bucsile sunt de bara stabilizatoare , este bine cunoscut ca atunci cand scartaie masina/ boncane ele sunt cauza. Dar la 40 RON cat costa perechea nu e o pb.

    DUU e codu cutiei. Si sunt aproape sigur ca orice audi A3 cu motorul de 1,6 102cp 8L are cutia aceasta. Cand se duce se face praf , dar detalii mai multe pe net:
    http://www.btinternet.com/~a_hutton/VW_Gearbox_Failure.htm

    Este de observat ca nu au prea fost semnalate cazuri de Audi A3 cu cutia asta defecta, mai mult restul masinilor grupului VW (asta poate fi si din cauza ca A3urile sunt mai rare..).
    Parerea mea personala este ca fiind o cutie finuta (ambreaj usor , schimbator finut) este mai sensibila la un condus prost. Eu stiu ca in familia mea am 2 membrii care sunt varza in sensul ca tin tot timpu picioru pe ambreaj , nu sunt prea sincronizati cu ambreajul etc.. , si genul asta de soferi este destul de larg raspandit . Si poate ca DUU+sofer slabut poate rezulta in probleme. DAR daca o conduci cum se cade nu are ce sa i se intample.
     
  8. andrei0241 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    CT
    Masina:
    Ford
    Am facut azi un test cu masina, singura chestie deranjanta e din cauza bucsilor respective, insa e bine ca se rezolva ieftin si repede cu asta.

    Imi poate spune cineva ce este ceea ce am incercuit eu in poza de mai jos? Cumva pompa de benzina? Am observat ca in functionare are un anume tacanit, insa nu tot timpul (cam cu intermitente de 10 secunde de tacanit si 5 de liniste)
    [​IMG]
     
  9. sebanab

    sebanab 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A3 8L 1.6 102cp
    piesa tacanitoare

    Poza nu a ajuns la noi dar stiu exact despre ce este vorba: e ca un borcanas negru aflat in stanga motorului cu cateva furtune plecand din el.

    [​IMG]

    Este normal sunetul tacanitor intermitent , si eu m-am stresat de acelasi lucru si mi-au explicat oamenii in tema ce este si de ce face asa.
    Evident am uitat , parca e o pompa de ulei (sigur nu de benzina).
     
  10. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4
    Scuze, nu stiam ca nu o ai inca. Oricum te-a ajutat Sebanab. Bafta si sa ne-o prezinti daca o cumperi!
     
  11. andrei0241 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    CT
    Masina:
    Ford
    Da, de borcanasul ala e vorba ... si am inteles ca ar fi ceva pentru recircularea vaporilor de benzina ... si ca, intr'adevat, tacanitul nu ar fi ceva anormal. Dupa ce o sa iau masina o sa ma uit sa vad ezac unde duc furtunasele respective

    Multumesc pentru raspunsuri!
     
  12. iulysch 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2009
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A3 1.6 2000
    Am tot cautat dar nu am gasit nimic clar si nici acum nu sunt convins..
    Vreau sa cumpar din germania un A3 1.8T model 8l intre 2000-2003 dar nu stiu daca iese Euro 4 ca altfel nu se merita..? va rog lamuriti-ma . stiti pe cineva care are acest model indiferent de cod motor si a iesit euro 4? help. multumesc
     
  13. HARFO66

    HARFO66 Bronze Member

    Înscris:
    13 Oct 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a6 2.5 150HP
    cauta pe mobile.de ,selecteaza masina dorita,anul fabricatiei si tipul motor,apoi la rezultate iti apare si ce norma de poluare are masina.salutari
     
  14. mugur 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    A2 1.4i
    De regula, motoarele pe benzina ale grupului VAG incepind din 2001 au fost E4.

    Oricum cauta motoarele cu codurile ARX, ARY, AUM sau AUQ care au fost introduse din 2000.
     
  15. iulysch 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2009
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A3 1.6 2000
    multumesc de replyuri....m-am mai documentat si din cate am inteles de pe A3 1.8T doar cele cu cod AUQ ies euro4...in rest numai euro 3 are cineva acest cod.. sa confirme?:unsure:
     
  16. Norbert_tm 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A3
    Sfaturi cand cumperi un A3

    Buna am gasit un a3 din 2003 cu 100mi km 6300 euro inmatriculat 1.9 tdi automat clima etc. Masina arata bine ,interiorul era mai uzat da nimica grav, luni ma duc la service cu proprietarul sa fac niste teste si dores sa o cumpar.
    Daca o cumpar va fi prima mea masina , nu ma pricep deloc, orice sfat e bine venit dak e buna cutia automata la ce trebuie sa fiu atent cand o iau ,app am vazut ca in bord era aprins air bag si o zis ca e nush de la mufa din scaun, eu sunt din Timisoara, vreau sa merg direct la audi la ei la service.
     
  17. adrian.M

    adrian.M 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    -
    Du-te la Audi, asa e cel mai bine. Ce pot sa te sfatuiesc este sa nu te grabesti in a achizitiona o masina, casca bine ochii inainte de a o cumpara. Bafta!
     
  18. LevY

    LevY Gold Member

    Înscris:
    26 Dec 2008
    Locație:
    ConSTanTa
    Masina:
    A6 C5 AvanT , 1.9 TDi , AvF , 131 Hp , CV 6+1
  19. daniel84

    daniel84 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A 3,1.9 TDI din 2000 ,ALH
    si eu am becul de airbag aprins intradevar este mufa de la scaunul de la sofer cica este o probleme generala la ele dar fii atent la km sa fie reali in rest daca iti place :) toate bune
     
  20. rogoz

    rogoz Bronze Member

    Înscris:
    3 Iun 2008
    Locație:
    CJ
    Masina:
    A4: B8 2.0 TDI CAGA'09 & B6 1.8 T AVJ'02 & BMW 320xd '11
    Si eu am avut la un golf IV becul de la airbag aprins si intradevar era de la mufa de sub scaunul pasagerului,mi-au atinso la o spalatorie cu aspiratoru cred..poti sa ii stergi f.simlu eroarea..daca o sa o pui pe un tester o sa afli tot...si iara sa intrebi pe proprietarul masinii daca a fost schimbat uleiul in cutie...bafta
     

Distribuie pagina asta