1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sfat achizitie A3 8L (1996 - 2003)

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de andrei0241, 2 Aug 2008.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Intreaba ce cod are motorul lasa ce zice vanzatorul si dupa scrie aici codul de motor.
    Intradevar in Germania fiind omologat instalatia de TUV-ul german masina poate fi considerate Euro 4 ca norma de poluare.
    La noi RAR nu tine cont de omologarile germane chiar daca instalezi si pe mama filtrului sau mai stiu eu ce anume care ridica norma de poluare. Sa iti arate pe Cartea de Identitate emisa de RAR ca are norma de poluare Euro 4, ia sa vezi ce zice :)

    Uite-te in Brief-urile din Germania ce Norma de poluarea are sau pune-l sa-ti spuna la telefon.
    Mergi, vezi masina si implicit uite-te pe acte. Mergi cu cineva care se pricepe. Bafta.
     
  2. munte_bro 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2008
    Locație:
    Sfantu Gheorghe
    Masina:
    Audi A3, 1.8T, 2002
    Salut.

    Puteti sa-mi spuneti si mie ce implica intretinerea unei masini A3 8L, incepand cu revizia normala, distributie si cam ce implica sistemul 4x4. Ce poate pica la el, cum sunt preturile, la ce trebuie avut grija sa nu pice, etc. Eu ma tot orientez acum catre un audi, A4 din pacate n-am gasit in ce bani voiam, dar e un A3 2001, 1.8T quattro si macar sa am habar la ce ma inham. Stiu ca 4x4 face toti banutii, dar sa nu-i faca el pe bani ulterior :)
    Mersi si astept un raspuns.
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Feb 2013
  3. BV19MAX Guest

    o data la 15-30.000 Km se schimba uleiul din Haldex si din diferential. Asta pe langa reviziile normale. in rest, ai 2 planetare in plus de care trebuie sa ai grija sa nu fie vreun burduf spart.
    Daca nu se schimba uleiul risti sa patesti ca mine (fostul proprietar cred ca nu a schimbat niciodata uleiul din haldex), drept dovada discurile din ambreiajul haldexului s-au facut cam praf. Costa cam 900 RON discurile + manopera (manopera pe care nu o platesc pentru ca o fac eu).

    Distributia m-a costat aproximativ 500 RON piesele (curea + role + pompa de apa). Se recomanda si schimbarea intinzatorului hidraulic (cam 300-350 ron costa maximum unul de calitate) si verificarea lantului de distributie cat si a intinzatorului acestuia (se afla in capacul motorului spre baterie la A3).

    Sistemul 4x4 pica doar de la lipsa de ulei sau folosirea unui ulei prost. In rest sunt masini cu 3-400.000 km cu haldex functional, dar si masini cu 150.000-200.000Km cu el praf. ca sa te asiguri ca functioneaza trebuie sa pui masina pe un dyno care sa stie de 4x4 (exista in targul din vitan astfel de stand).

    Ca puncte negative la 4x4 este ca iti consuma putin mai mult decat una fara 4x4, dar 0.5L/100Km nu cred ca se simt asa tare la un 1.8T :P
     
  4. clorhidrat

    clorhidrat 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Iul 2012
    Locație:
    Arad
    Masina:
    ex A4 1.8T 1995
  5. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    salut, dupa faruri, clante si volan e modelul inainte de facelift.
    dar nu exista 1.6 cu 107 CP doar 74kW/101CP sau 75kW/102CP. Variantele 75kW/102 CP is Euro 4 (Cod motor AVU, BFQ). Intreaba ce cod motor are daca e AKL, APF sau AEH atunci e euro 2. Dupa cum stiu eu nu exista prefacelift euro 4 dar poate sa existe exceptii deoarece anul 2000 a fost tranzitia si poate ai noroc.
     
  6. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
    E teapa, minciuna, cacealma !!!!!!!!!!!!!!

    In mod sigur nu este EURO 4.

    Pe A3 s-a pus motor EURO 4 odata cu aparitia face-lift-ului, dupa iunie 2000, motorul trebuie sa aibe 75 kw, 102cp, farurile cu semnalizatoarele incorporate, stopurile cu compartiment marit pt marsarier.

    Prima inmatriculare luna 10 / 2000 nu inseamna ca este EURO 4, data fabricatiei sigur este inainte de iunie 2000 si o poti gasi de obicei in Brif-ul mare nemtesc.

    Zilele trecute am inmatriculat si eu un A3 1.6 cu data fabricatiei 20.07.2000, prima inmatriculare in 19.10.2000, EURO 4, cod motor AVU, si taxa a fost 146 euro, adica aprox 650 Lei.

    Audi A3 cu 2/3 usi nu-l gasesti nici in Germania sub 2000-2400 euro daca este cat de cat bun...
     
  7. BV19MAX Guest

    aia a fost bubuita sau i s-a schimbat bordul.
    Ceasurile de bord cu ceas digital vin pe masnile cu semnalizator lung si far dintr-o bucata (facelift)
     
  8. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
    Tabloul de bord cu display (ceasuri digitale cum le spui tu) s-a pus deja de la inceputul anului 2000, inca inainte de facelift...
     
  9. BV19MAX Guest

    ciudat. Toate A3-urile pe care le-am vazut cu ceas digital avea si modelul nou de climatronic si semnalizator lung, si au fost cateva.
     
  10. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
    Modelul nou de climatronic a aparut intradevar odata cu faceliftul.
     
  11. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
  12. Annie91

    Annie91 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2013
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A3, 1.6, 2001
  13. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    Is ok ambele, eu te-as sfatui sa iei una cu 4 usi, am avut masina cu 2 usi si e extrem de nefolositoare
     
  14. Annie91

    Annie91 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2013
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A3, 1.6, 2001
    Da stiu, caut in continuare cu 4 usi dar pana acum nu am gasit.
    Eu eram curioasa daca nu vi se pare pretul prea mic? Pentru ca am vazut multe pre-facelift si cu 1200 euro si am vazut ca la facelift pretul variaza intre 2000-4000. Si imi puneam intrebarea daca nu cumva au ceva de au pretul asa mic.
    Adica, cam in ce pret considerati ca as gasi una cat de cat buna?
     
  15. smilesim

    smilesim 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A3, 1.8T, 1998
    daca e dupa 2001 cam trece de 3000. sincer eu nu as cumpara.o daca ar fi sub decat daca as verifica.o de 10 ori si foarte amanuntit si chiar si atunci as avea dubii. nu iti da nimeni degeaba nimic. daca vrei ceva bun costa de aia multi au probleme. cumpara toate ieftinelile care le cad dupa tabla sau motor sau altceva de pe ele.
     
  16. GVictor 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Noi 2013
    Locație:
    suceava
    Masina:
    A3, 1.8, 1999
    Sfaturi in vederea achizitionarii unui Audi A3?

    Buna tuturor, fac 18 ani in mai si ma gandeam sa imi achizitionez un audi a3 din 1999 modelul 1.9 diesel. Insa nu stiu despre costuri de intretinere si consumul urban si extraurban, ma refer la adevaratul consum, nu cum posteaza altii ca ar consuma doar 5% in oras. Cam cat de fiabila este masina? Am sa va rog si informatii despre costul pieselor. Va multumesc anticipat!:)
     
  17. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
    Pretul celor doua masini de care ai pomenit este foarte ok tinand cont de anul de fabricatie si de faptul ca sunt cu 2/3 usi. Cele cu 4/5 usi, la aceiasi vechime si rulaj sunt mai scumpe cu 500-800 euro...Daca anul de fabricatie este mai recent (2002, 2003) pretul este mai mare.

    Ca sa stii cat de buna este masina pe care vrei s-o cumperi ar fi indicat sa mergi cu cineva care se pricepe la masini, preferabil cu cineva care are deja A3 si stie cam la ce trebuie sa se uite.

    Daca actele sunt complete (brif mare [CIV-ul nemtesc], brif mic [talonul nemtesc] undeva trebuie sa scrie EURO 4, actul de vanzare-cumparare din Germania) atunci se verifica masina...

    In primul rand trebuie sa te uiti in Cartea Service a masinii si sa vezi ce date apar vizavi de km-revizii diverse-perioada de timp, cand au fost schimbate ultima data bujiile, filtrele, discuri frana, freon, etc. Asa poti sesiza si daca km parcursi corespund cu km de la bord (de ex: in anul 2010 la schimbat ulei erau 185 000 km, iar acum, in 2013 la bord arata 155 000 km, atunci poti sa iti dai seama ca s-a umblat la indicatiile kilometrajului. Exemplul asta e usor exagerat :( )
    In al doilea rand trebuie sa vezi etichetele de la compartimentul motor ca sa afli cand si la cati km s-au facut diverse schimburi (ulei, curea distributie, etc)
    In al treilea rand trebuie facuta o inspectie atenta a starii masinii la interior ( tapiterie, dotari, functionare comenzi electrice -geamuri, oglinzi, clima, etc iar la exterior daca sunt zgarieturi, lovituri, diferenta de culoare a vopselei, starea geamurilor, faruri, stopuri, uzura cauciucuri, starea jantelor, etc).
    Si daca pretul pare convenabil pt starea masinii, trebuie mers in proba sa se poata verifica in mers daca totul este in regula ... Eventual o verificare intrun Service (costa cam 60-100 Lei)
     
  18. Annie91

    Annie91 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2013
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A3, 1.6, 2001
    capricosti oricum partea cu kilometrajul pare dubioasa din start. Adica mi se pare imposibil ca toate a3-urile aflate la noi in tara sa fie sub 200k, pe cand in Germania de exemplu au toate peste (cu unele exceptii in ambele cazuri).
    Ideea este ca o masina poate fi "rea" la 150k km, iar la 300k sa fie mai buna, depinde de cum a fost intretinuta.
    Cu un service am stabilit deja ca daca gasesc o masina pot sa o duc la ei imediat, costa aprox.100 lei, din cate am inteles au echipamente destul de ok, sper sa si fie asa :)). Doar ca nu ar avea rost sa duc fiecare masina care pare ok la prima vedere, de asta v-am cerut parerea.
    Oricum pana la urma urmei nu pot avea nici foarte multe pretentii ca sa fie ca una noua, dar macar sa fie fara probleme majore.
    Persoane care au avut sau au a3 nu cunosc din pacate. :(
    Iti multumesc foarte mult pentru raspunsul detaliat. :)


    smilesim Cam ai dreptate, avand in vedere ca majoritatea sunt aduse din strainatate pentru revanzare, din cei 2500-3000 euro mai pot sa scad minim 500 de euro, adica "adaosul" lor, daca nu chiar mai mult. Si asa deja scade substantial valoarea de achizitie initiala a masinii...
    Cred ca am doua optiuni: ori astept si mai strang bani, ori fac un roadtrip pana in strainatate cu speranta sa si gasesc ceva acceptabil. :(
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Noi 2013
  19. smilesim

    smilesim 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A3, 1.8T, 1998
    ca sa mergi in afara sa o gasesti la proprietar destul de greu si scump...de ce crezi ca toate aduse din afara is asa ieftine? pentru ca is luate de la parcuri. si daca mergi tu sa le o aduci te costa vreo 500e sau poate mai mult in functie de cat dai pe numere deci tot nu bate bine. eu am cautat vreo 2 luni pana sa gasesc a3 meu si asta cam zi de zi pana sa gasesc ceva sa.mi convina
     
  20. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    Cateva hint-uri: A3 urile cu motorul de 1.6 is extrem de durabile. Motorul este simplu, cu o tehnologie veche si fiabila si rezistenta. Cand te uiti la masina, da jos capacul de pe motor si verifica furtunele de plastic, de obicei is coapte sau rupte, cea care vine spre busonul de ulei si cea de aer. Nu e greu de inlocuit dar poate fi un punct de negociere. Eu cand am luat ambele erau rupte si suportul de buson de ulei la fel, am circulat o luna in germania asa cum era si am venit de acolo in timp ce motorul mergea brici. Verifica dac us urme de rugina, aceste masini au tabla galvanizata si veneau cu o garantie antu rugina de 10-12 ani. Deci daca vezi urme de rugina adanca atunci inseamna ca masina a fost lovita si are tabla inlociuta. At this point you walk away. O alta problema comuna este de pe usi asupra bandourilor inferioare sare vopseaua, nu e o problema mare multe A3 uri am vazut sa fie asa inlusiv a mea si inca nu a inceput sa bata rugina. De asta spun ca daca apare rugina adanca undeva inseamna ca partea aia nu mai e galvanizata si a fost inlocuita.
    Fiabilitatea in partea electronica e cat de cat ok, o singura problema apare doar la bord, unele serii mai ales dupa 2002 au bord Magnetti care nu este chiar asa de fiabil si dupa o vreme ceasurile de temperatura si de benzina se decaleaza si incepe sa inregistreze cateva erori care provin de fapt de la un eprom defect.
    In fine eu am A3 8L model 2003 are cateva boli tipice, bord si butoane sterse dar is extrem de multumit de ea se tine pe drum ft ok, dupa ce te obisnuiesti cu ea nu mai vrei sa cobori. scaune comode, sistem sunet extrem de placut etc.
    Apropo neaparat sa iei una cu sistem de sunet original deoarece astea au din fabrica woofer in portbagaj plus unele si au cd changer peste woofer (compartimentul din stanga in portbagaj).
    Si apropo pretul de 2500 - 3500 este ok depinzand de echipare si an. Sa nu crezi ca o masina de 10 ani merita mai mult, nu nu merita, unii cred ca ei au cea mai buna masina si cer un pret ireal ei bine pot sa ceara dar nu vor primi. Chiar daca vb de Audi o masina de 10 ani tot o masina de 10 ani va fi trebuie acceptat faptul ca dupa o vreme lucrurile isi pierd valoarea si ca in secolul 21 nu se cumpara o masina pt o viata ci pt cativa ani.
     
    Ultima editare: 14 Noi 2013

Distribuie pagina asta