1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de Aer Conditionat - Climatronic la Audi A4 B7

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de R3ptile, 13 Apr 2008.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Tu nu ai habar ca exista scurgere la condens ? Nu ai vazut niciodata o unitate exterioara de Aer Conditionat care are atasata o conducta prin care curge apa ?
    Tu nu stii cum functioneaza un sistem inchis de aer conditionat ? In concluzie, pune mana si citeste manualul de utilizare pentru masina ta (il gasesti aici in aria asta) pentru ca sa inveti ce functii ai la si prin masina si cum utilizezi masina care o ai acum in posesie.
    Este normal sa ai aceea "asa zisa pierdere de apa" care este de fapt apa distilata formata din condensarea aerului din vaporizator. Este anormal adica in neregula cand nu ai balta sub masina in timpul functionarii instalatiei de climatizare din masina.

    Puneti unii dintre voi niste intrebari cu NT la sfarsit. Uite-te bine la poza si invata pe dinafara tot ce scrie in poza atasata

    Principiul de functionare al aerului conditionat.jpg
    Schema AC.jpg
     
  2. andreimircea 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI, 2006
    Imi pare rau daca crezi ca intrebarea mea a fost stupida stiam ca se formeaza condens, ceea ce nu stiam era cantitatea. Stau la casa si cand am venit astazi de la servici am parcat masina pornita in fara portii sa deschid portile. Am bagat masina si am observat ca era foarte multa apa pe jos si curgea din 2 locuri. Detin si vag com am bagat pe tester full scan, si pe HVAC separat am vazut in Meas. Blocks cu ac pornit sa vad daca e ceva inneregula. Inca odata nu am stiut ca poate curge asa de mult condens.
     
  3. Mihnea_B

    Mihnea_B 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 avant, 1986cm, BRE, RNS-E,2006
    Salut.
    Am si eu o problema ac-ul. Am citit tot topicul, am vazut ca a mai avut cineva problema mea, dar nu am inteles prea multe din raspunsuri.
    Problema mea: am observat ca nu se raceste foarte bine inauntru cand dau drumul la ac. Pot seta temperaturile diferit pe stanga-dreapta. Problema e ca pe stanga intra rece cand pornesc ac, iar pe dreapta nu e rece, e chiar caldut. Am mai observat ca atunci cand conduc cu 130km/h in afara localitatii, se incalzeste in masina, iar cand intru in localitate si reduc viteza, se raceste mai bine in interior. Stie cineva despre ce e vorba si cum as putea sa remediez?
    Multumesc.
     
  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Scaneaza de erori, sterge-le, apoi fa un basic settings pe modulul Auto HVAC. Scaneaza din nou la terminare si vezi daca mai ai erori.
    Posibil vreun motoras ce directioneaza clapetele de aer blocat, defect.
    Nu stiu ce nu ai inteles daca ai citit, asa cum zici.
     
  5. stefanelwow

    stefanelwow 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6 FL 2.0 TDI ULTRA 190 hp, CNHA, 2015
    Salut, am si eu o problema la masina mea, cand stau cu masina la relantiu nu imi baga rece deloc, chiar daca temperatura e setata pe low, ba mai mult daca stau cu ea pentru o perioada imi baga cald. Si prin oras la semafoare din nou nu imi functioneaza clima, treptat primesc aer cald, dar in afara orasului la drum intins, clima se comporta absolut normal, baga rece. Freon-ul l-am verificat si este la nivel, am facut insa un test cu vag-com-ul si mi-a dat o eroare la un senzor presiune, sa fie acela cauza? Multumesc
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Intai remediaza ce ai gasit la diagnoza si trebuia sa faci deja asta.
     
  7. creacardv91 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Noi 2016
    Locație:
    Roșiorii de vede
    Masina:
    a4 2.0 BLB, 2005
    Va salut,
    Cu ceva vreme in urma am post legat de problema mea de AC, dupa montrea aparatului de verificat instalatia si umplere cu freon am vazut ca acesta nu functiona. Am comandat compresor nou s-a montat si acesta si s-a constat ca nu a fost doar asta cauza.
    Dupa incercari si verificari am constat ca compresorul a facut scurt, am gasit multa pilitura de fier in instalatie (cauza a fost ca destepul care a montat nu a bagat ulei probabil si de aici scurt circuitul)
    Cu compresorul nou acesta functioneaza doar daca il pun pe direct. Firele de pe mufa sunt verificate si nu au scurt pe ele. Problema grava este ca atunci cand pun contactul si cand pornesc motorul nu mai am tensiune pe mufa, iar cand nu am cheia in contat am tensiune pe mufa. Este posibil climatronicul sa fi ars din cauza scurtului din compresor ? Am verificat si instalatia in sine si filtrele

    Multumesc
     
  8. bugscata

    bugscata 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: A4 B7, 2.0 TDI BPW, 2007
    Salut,
    Am si eu o problema cu clima pe un audi a4 b7 2.0tdi, nu imi mai baga aer rece, mai mult decat atata mi se pare ca baga aer mai cald decat in modul ECON .
    Am facut o scanare cu vagcom si nu are nici o eroare,( am atasat si un fisier cu niste screenshot-uri) din cate imi dau eu seama functioneaza corect toate clapetele si presiunea in sistemul de racire este OK.
    Un lucru care mi se pare mai ciudat din documentul atasat, in ultima poza valoarea pentru Compressor torque status este 0, dar citind descrierea din vagcom tind sa cred ca asta trebuie sa afiseze.

    Am citit pe internet despre o problema comuna la A6 cu pompa HVAC, nu stiu daca se aplica si la mine, o sa dau o tura pe la masina sa vad daca gasesc ceva similar.

    Apreciez parerea voastra si daca puteti sa imi dati niste sfaturi.

    Multumesc,
    Catalin
     
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Prea mica presiunea 7 bar. Cam de la 10 bar in sus ai racoare. Presiunea corecta e 14-16 bar.
     
  10. bugscata

    bugscata 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: A4 B7, 2.0 TDI BPW, 2007
    Daca inteleg corect, problema poate fi lipsa agentului de racire sau compresorul.Exista vreun test prin care pot exclude compresorul?
    Multumesc pentru raspuns!
    Catalin
     
    Ultima editare: 9 Iul 2017
  11. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Cu vcds nu prea exista un test in urma caruia sa declari compresorul "apt".
    Trebuie verificata incarcarea cu freon, si daca nu sunt alte erori, verificat mecanic ambreiajul si compresorul la final ca e cel mai costisitor.
     
    bugscata apreciază asta.
  12. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Compressor torque status este 0.

    Daca acolo nu ai minim 7 de vina este supapa/electrovalva de pe compresor(daca ai asa ceva pe compresor/depinde de modelul de compresor).
     
  13. bugscata

    bugscata 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: A4 B7, 2.0 TDI BPW, 2007
    Romy,
    Si mie mi s-ar parea intuitiv sa fie compressor torque status o valoare in Nm apropiata de required engine torque, cu toate astea in ajutorul interactiv al aplicatiei scrie asa : "Range: 0=Valid/1 = Invalid" .
    Deci randul ala s-ar traduce .. Compressor torque status - Valid .

    Din cate stiu exista o electrovalva pe tipul meu de compresor, sunt curios cum poate fi testata...
    Catalin
     
  14. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Uita te daca in partea de sus daca ai o mufa neagra.
    In compresor e amplasata ca in poza(gaura goala).

    De ex in poza din vdcs se vede valoarea de 4,7 in care compresorul nu raceste aerul deiarece si presiunea e undeva la 8 bari.
     
    Ultima editare: 9 Iul 2017
  15. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    De acolo (N 280) ar fi stocata o eroare.
     
    BogdanKMZ apreciază asta.
  16. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Crede-ma ca nu (apar daca e defecta cu totul). :):)
    Cautand pe cineva sa vad ce are AC ul de pe Seatul meu si binenteles decat gasind meseriasi care stiu doar; "lipsa freon/compresorul e de vina" sambata am muncit doar pentru.mine (dadea aer rece aleatoriu/fara erori pe clima).

    Valva/supapa porneste/deschide doar cand vrea ea, cand deschide valoarea e undeva la 6.5/7 si presiunea compresorului e la 11.5 bari deci si aer rece.
    Cand nu deschide valoarea e undeva la 2/3 iar la compresor presiunea de 7/8 bari deci...putina caldura.

    Am observat ca daca scoteam mufa de pe compresor si o puneam inapoi o lua instant (primea un soc), fiind sambata am facut un compromis, am intrerupt firul de masa cu un comutator, cand nu o ia normal inchid/deschid circuitul (cum as scoate mufa) si am AC.

    Daca continui mult cu experientele ma apuc de reparat aer conditionat de legat fire"tiganesti". :p:p
     
  17. bugscata

    bugscata 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: A4 B7, 2.0 TDI BPW, 2007
    Se pare ca de vina era compresorul.
    Am schimbat : Compresor, Radiator, filtru uscator si a fost curatata instalatia climatizare .
    Pret : 2700 ron.

    Catalin
     
  18. Cibo

    Cibo 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Apr 2017
    Locație:
    Targu Neamt
    Masina:
    Audi A4 B7, 2.0 BPW, 2007
    Buna seara ! Vin si eu cu o problema care o am de cateva zile. Prima data m-am confruntat cu un miros neplacut in masina asa ca am luat un spray cu spuma sa scap de miros (am aflat dupa de aici de pe forum ca nu ajuta cu nimic acel spray). Am procedat cum scria acolo, am scos filtru polen, am bagat spuma in acel loc unde era filtrul, am bagat spuma dupa aia in duze, iar dupa asta am lasat sa se usuca cca. 20-30 minute. Dupa aceea am pornit motorul si am tinut pornita climatizarea cam 10 minute. Dupa spre seara am dat o fuga pana la niste prieteni (am mers cam 100-150km) cu clima data la low pentru ca era foarte cald afara. Nu am avut probleme deloc, se simtea ca baga aer rece. A doua zi pe la amiaza cand sa plec cu masina, am dat drumul la clima, imi baga aer rece, dar in timp parca tot i se pierdea din putere, venea din ce in ce mai putin. Nu am dat importanta, am crezut ca doar mi se pare de la caldura de afara, insa seara cand sa dau drumul iarasi la clima, surpriza... imi ventila doar aerul de afara, nu venea aer rece cum ar trebui... Asa ca astazi am fost sa imi bag freon, m-am gandit ca de la asta ar fi ( am vazut ca unii de aici au rezolvat problema asa si m-am gandit ca asta ar fi cea mai simpla si ieftina varianta) insa nu a functionat la mine... Acum nu stiu ce sa fac, ma gandesc sa nu fie de la spuma aia care am bagat-o eu sa scap de acel miros, doar ca ar fi trebuit sa nu imi mai bage aer din prima, mi-a mai mers inca 2 zile dupa.. Daca poate cineva sa imi dea un sfat cum sa procedez ?
     
  19. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Da, faci o scanare cu VCDS pe modulul Auto-HVAC si postezi aici rezultatul/erorile.
     
  20. Victor Lutescu 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Apr 2016
    Locație:
    Voluntari
    Masina:
    Audi A4 B7 avant,2.0tdi,2007,170cp plus CIP
    Cibo Salut, este foarte posibil sa fi crapat compresorul, cel mai bine te duci la cineva specializat in clime, nu suntem noi avizati sa iti dam solutia optima si corecta.
     

Distribuie pagina asta