1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de directie - brate - capete de bara - arcuri - amortizoarela A8 D2- probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A8 D2 (1994 - 2002)' creată de HARFO66, 11 Ian 2010.

  1. HARFO66

    HARFO66 Bronze Member

    Înscris:
    13 Oct 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a6 2.5 150HP
    Stie cineva daca se potriveste amortizorul de la un a8 din 2003(d3) v8 pe o caroserie D2 din 2002 2.5TDI?
    multumesc.
     
  2. HARFO66

    HARFO66 Bronze Member

    Înscris:
    13 Oct 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a6 2.5 150HP
    stie cineva?????????
     
  3. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    o poza cu ambele amortizoare
     
  4. ACA 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6/C4 - `95 - 2.6 quattro; A8/D2 - `02 - motor `05 - 2.5 TDI - facelift
    La masinuta ce am achizitionat-o relativ recent (A8 - 4D2 - 2.5 TDI - 2002), am dat de o situatie ciudata: cand vreau sa intorc masina la 180grade, nu pot vira suficient. La parcare laterala, pot introduce masina intre altele doua, stationate, decat daca am loc (peste 1.5 m x lungimea masinii mele). Cu rotile bracate, fie pe stanga, fie pe dreapta, este acelasi drac. Virajul imi pare insuficient. Nu stiu cum sa explic, insa probabil v-ati dat seama ce doresc sa spun.

    OK, acum toate ca toate, insa ma aflu la un prieten, mecanic (aflat in alta localitate, la multi km distanta fata de cea de resedinta), ca sa remediez diferite probleme cu aceasta masina. Masina se afla pe elevator, in lucru si as dori sa vad ce pot face si cu aceasta situatie descrisa mai sus. Mecanicul spune ca poate o alta caseta de directie cu cremaliera mai lunga + brate bielete mai scurte, ar rezolva problema, si mi se pare si mie logic. Insa, nu stiu ce piese sunt necesare(mai degraba ce coduri ar avea acestea), ca sa le pot identifica, comanda si inlocui. Sau poate este o alta varianta ? Nu stiu.
    Mentionez ca nu stiu codul actual de la caseta de directie (nici la brate si bielete, etc.), accesul la aceasta caseta de directie fiind destul de dificil, si parca nu as vrea sa o demontez degeaba, doar ca sa citesc codul acesteia, fara sa am si o solutie viabila, alternativa, ca sa rezolv de fapt problema.

    Astfel incat, rog pe cei care.s-au confruntat cu o situatie similara si au rezolvat-o, sa imi comunice cat mai multe detalii(ideal ar fi codurile respectivelor piese necesare), ca sa pot rezolva rapid si bine, problema.

    Situatia descrisa "ca simptome" nu am mai intalnit-o la niciun model de Audi ce l-am avut. Mai am inca un A6 C4 (1995), dar vireaza "strans", si nici vorba de a avea asa viraj "larg" ca la acest A8 D2.

    Multumesc.

    Scuze, am uitat sa las si o serie WAUZZZ4D42N002982
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai si inainte sa inlocuiesti piese de ce nu o pui pe un stand de reglat directia ?
     
  6. ACA 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6/C4 - `95 - 2.6 quattro; A8/D2 - `02 - motor `05 - 2.5 TDI - facelift
    Mea culpa! N-am pus-o pe stand pt verificat directia, ci am mers cu masina la drum intins, atat pe A1/A2, cat si pe DN-uri, neobservand probleme de directie(ma refer la probleme ce se pot constata in mers..., stii ce spun), astfel incat am zis ca daca umblu la directie(nu neaparat la caseta, ci la bielete, rulmenti amortizoare, etc), obligat o pun ulterior pe stand ca sa ii fac geometria.
    Asadar, am masina pe elevator de doua zile(si-o sa mai stea pana pe marti, cred), si am gandit ca pe langa altele ce le am de facut la masina, gasesc o solutie privind si caseta de directie(sau ce ar fi de facut in cazul dat).
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Probabil nu ai directia facuta corect sau nu ai capetele de bara si/sau bieletele de directie pentru modelul tau de masina.
    Si eu am facut geometria odata la un service si nu reuseam sa scot masina din service, nu vira suficient. Tantalaul selectase in program A6 Allroad , in loc de A6 C6 sedan.
     
  8. ACA 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6/C4 - `95 - 2.6 quattro; A8/D2 - `02 - motor `05 - 2.5 TDI - facelift
    Initial m-am gandit si eu ca poate fi ceva de la capete de bara/bielete. In mers nu a dat semne ca geometria ar fi anapoda. Pe de alta parte nici nu m-am gandit ca masina nu poate vira suficient, cum ai descris tu cazul tau, ci mai degraba m-am gandit ca logic ar fi sa vina problema din cremaliera, daca ar avea cursa mai scurta, astfel am lasat pe plan secund ca potentiala cauza ar fi capetele de bara si/sau bieletele.
    O sa incerc sa vad ce am pe masina ca si coduri la bielete/capete de bara si sa confunt cu codurile OEM, conform seria de sasiu.

    O parte naspa (poate irelevanta ori nu, in cazul dat) este aceea ca vechiul proprietar a inlocuit motorul, cu unul de A6, din 2005(al carui cod nu il cunosc si nici n-am vazut pe blocul motor vreo serie, ca sa il identific), acesta avand axele cu came pe role, km mai putini, s.a. + cutie de viteze manuala(s-a inlocuit cea automata).

    Mai "sap"...
    Cum am mai spus, sunt mai multe de facut si de aflat, fiindca doresc sa aduc masinuta asta in mintile ei. Evident, cu costuri cat mai mici. :D

    Multam pt sugestii.
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu are importanta, motoarele de pe A8 D2 au fost puse si pe A6 C5. Respectiv AFB, AKE si AKN.

    Daca are parghia la tachet pe role inseamna ca a fost pus motor BDG, BDH sau BAU. Acestea nu au fost puse din fabrica pe A8 D2 dar le pot inlocui fara probleme pe cele din lista precedenta.

    Totusi, problema ta cu directia nu ar trebui sa fie influentata de inlocuirea motorului. Caseta de directie este prinsa pe caroserie, nu are legatura cu motorul sau cutia. Poti sa ii faci geometria si fara motor/cutie pe masina.
    Vezi doar odata cu motorul si cutia sa nu fi inlocuit si caseta cu bieletele de directie si capete de bara dupa vreun A6, poate cea veche avea probleme.
    Du-te prima oara si pune masina pe un stand de geometrie sa ti-o regleze ca la carte. Daca omul nu reuseste atunci clar ai o problema la caseta/capete de bara/bielete de directie sau fuzeta.
     
  10. ACA 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6/C4 - `95 - 2.6 quattro; A8/D2 - `02 - motor `05 - 2.5 TDI - facelift
    Dupa cum am spus, am masina pe elevator, astfel incat nu pot sa merg rapid la geometrie cu ea(prietenul de aici nu are si geometrie in atelier), iar ca sa ajung sa fac o geometrie (ca la carte), trebuie sa merg vreo 50 km de aici.
    Din cate cunosc, fostul proprietar nu a inlocuit decat cutia si motorul(poate si bordul sau altele necesare pt transfer de la automata la manuala). Accesoriile de la motor, cat si restul componentelor de pe auto au fost pastrate cele de pe A8, asadar si cele apartinand directiei. Oricum, maine am posibilitatea sa verific/compar coduri (si probabil dimensiuni). La geometrie o sa ajung cand plec spre Bucuresti, adica atunci cand termin aici ceea ce mi-am propus. Ideal ar fi sa identific cauza virajului laaaaaarg, ca sa remediez si aceasta problema, si sa o tai de pe lista, cat mai stau pe aici si se mai lucreaza la masina. Apoi nu o sa mai am timp vreo 3-4 luni ca sa ma mai ocup de masina.
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    4B0 419 811 F - capat de bara
    4D0 422 821 A - bieleta de directie

    Astea ar trebui sa le ai pe masina.
     
    ACA apreciază asta.
  12. ACA 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6/C4 - `95 - 2.6 quattro; A8/D2 - `02 - motor `05 - 2.5 TDI - facelift
    Multumesc.
    Nu am avut cum sa vad codurile astazi, la ce am pe masina, insa am comandat alte bielete si capete de bara, pe care sa le montez luni. Ca n-o fi foc. Astfel, o sa compar codurile luni, cu ce mi-ai dat.
    Prietenul meu spunea ca l-am zapacit cu treaba asta, cu virarea, si ca in opinia lui, daca nu e de la cremaliera casetei de directie, n-ar avea cum sa fie de la reglarea geometriei si nici de la bielete/capete de bara, spunand ca probabil asa e masina conceputa, sa vireze astfel, ba ca de-ar fi si bratele mai lungi n-ar fi loc sa se vireze mai mult deoarece anvelopele ar atinge de sasiu la bracare, ca din reglaj nu are cum, ca as observa nereguli atat vizual cat si in mers, etc.
    In fine, o sa vad ce o sa rezulte la final...
     
  13. ACA 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6/C4 - `95 - 2.6 quattro; A8/D2 - `02 - motor `05 - 2.5 TDI - facelift
    Pe joi-vineri intentionez sa ajung sa fac geometria, plecand catre Bucuresti. Exista vreun coleg pe aici ce-mi poate recomanda un service care sa imi faca geometria(ca la carte) la masinuta, in Sibiu?
    Imediat dupa ce o sa fac geometria, o sa intru special aici, ca sa spun daca s-a modificat ceva privind problema semnalata mai sus.
     
  14. ACA 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6/C4 - `95 - 2.6 quattro; A8/D2 - `02 - motor `05 - 2.5 TDI - facelift
    Am reusit si am facut si geometria, asa cum mi-am propus.
    Unghiul de viraj in continuare este la fel de laaaarg(chiar asa putin sa poata sa vireze "de la mama ei"?!?).
    Baietii care-au facut geometria mi-au zis ca am o bataie slabuta la cremaliera casetei. In afara de a schimba toate elementele directiei(lucru ce l-am facut, dealtfel), nu mi-ar mai ramane decat sa sper ca schimband si caseta de directie o sa obtin un unghi mai redus de viraj(gandind ca poate caseta actuala este neconforma, ori ca apartine altui model, ori are vreo buba). De fapt, nu stiu ce sa mai zic si ce sa mai cred. Toate bratele (+pivotii) le-am schimbat la directie, toate sunt OEM si nici o modificare...
    In afara de rulmentii de la planetara, palanetarele, fuzetele si amortizoarele, am toate schimbate pe fata. Bucsi, pivoti, brate, placute, discuri - tot.

    Mai are cineva vreo idee ce ar putea fi de facut in cazul dat?

    Ma mai gandesc la inca o chestie. Ce nu am verificat-o, insa mi-a incoltit acum, ca idee, in minte. Nu stiu sa ma exprim ca sa fiu mai clar, si bineinteles ca poate spun o mare prostie, dar daca sa zicem ca bieletele ar fi libere(doar prinse pe cremaliera casetei), poate cursa efectuata(de deschidere/inchidere) ar fi mai mare, insa daca bieletele ar fi prinse de fuzete, aceasta cursa este limitata de "ceva", fie de fuzeta, fie de lungimea planetarelor, fie de altceva... Nu stiu, zic si eu... De fapt, ma intreb si totodata intreb...
    De fapt, bajbai...

    @audi66 - multumesc pt implicare.
    Codurile date de tine erau conforme pieselor ce le comandasem. Si piesele inlocuite aveau aceleasi coduri.
     
  15. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    O masina cu tractiune fatza nu o sa aiba raza de bracaj ca o masina cu tractiune spate niciodata. Motivul principal si logic este prezenta planetarelor. Degeaba reglezi directia, unghiul de bracaj nu se schimba. Eventual cauciucurile fac zgomot, mai mult sau mai putin, functie de reglajul unghiului de convergenta, singurul ce se regleaza la geometrie (capetele de bara).
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai cine a pomenit ceva de tractiune spate ?

    El facea diferenta intre A8 D2 si A6 C4.
     
  17. ACA 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6/C4 - `95 - 2.6 quattro; A8/D2 - `02 - motor `05 - 2.5 TDI - facelift
    Exact, m-am mirat(si inca ma mai mir) ca in cazul meu, A6-le vireaza mai mult decat A8-ul, desi ca si gabarit ambele sunt "balene", ambele au planetare pe fata. Cum mama ma-sii sa am nevoie cam de 3 benzi sa pot sa intorc masina la 180* fara sa o fac din 3 bucati, si cum sa am nevoie la parcarea laterala de cca o lungime si jumatate de masina, ca sa o pot introduce intre altele doua parcate?!?
    Ambele modele au devenit destul de rare in trafic, insa daca voi intalni un D2, voi aborda proprietarul, sa imi spuna daca virajul la masina sa este la fel.
     

Distribuie pagina asta