1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de directie - suspensie - planetare - rulmenti sau tren de rulare la A4 B8

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de mir_A4, 20 Oct 2010.

  1. fainarualex2018

    fainarualex2018 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    2014 Audi A4 B8.5 S-Line, CJCB 2.0 TDI 136CP , Multitronic(NYM)
    Mi-am luat țeapă cu, capul de planetara ? Sau exista sansa ca zgomotul sa fie din alta cauza ? Desi mi e greu sa cred pentru ca e acelasi zgomot pe care il aveam cu capul de planetara vechi doar ca acum e mult mai mic ca intensitate si frecventa. Inainte indiferent de cat luam stanga se auzea mult mai pronuntat si mai zgomotos acum se aude doar cand volanul e intr-un anumit unghi si doar in ala.

     
  2. Florin C

    Florin C 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2018
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A4 B8 3.0 tdi CCWA Quattro s tronic
    Ai avut cumva probleme dupa inlocuirea fuzetei ? Adica dupa ce i-ai facut geometria in viraj maxim sa nu iti mai revina volanul inapoi de unul singur ? Am schimbat si eu o fuzeta cu una noua, marca VAICO si de atunci la viraj maxim dreapta nu mai revine volanul la drept singur. Merci.
     
  3. Horatius

    Horatius 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2019
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 B8.5 - 2.0 TDI (CGLC ) 177 CP
    Salutari. Un sfat va rog referitor la bratele fata la masina din semnatura. Stiu de ceva vreme ca o parte din ele trebuiesc schimbate, vizual si mecanic(tras de ele cu ranga :)), o parte din ele prezinta uzura. As fi schimbat tot pe lemforder, dar nu pot sa arunc direct ~4000 roni. As schimba macar o parte din ele, eventual cele din partea de jos spre spate, care sunt si cele mai scumpe. Ce recomandati sa pun pret/calitate, ca si marca(FEBI, TRW, LEMF)? Se poate schimba doar bucsele lor, acolo unde exista(am citit forumul si se pare ca da)? Toate bratele au bucse schimbabile? Daca da, se exista cod pentru ele? De asemenea coduri pentru bratele intregi? In ce ordine ar trebui sa le schimb, care dintre ele primele si care mai pot astepta? La achizitia lor vin si cu suruburi sau se pot folosii cele vechi. Am vazut ca la set vin si suruburile aferente. Multumesc frumos anticipat, stiu ca e multa informatie, incerc sa salvez ceva timp/bani.
    WAUZZZ8K7DA095399
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Degeaba schimbi doar bucsele daca jocul este in pitvot.
    Ia brate cu totul, Lemforder sau TRW.
     
    Horatius apreciază asta.
  5. Horatius

    Horatius 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2019
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 B8.5 - 2.0 TDI (CGLC ) 177 CP
    Mi s-a facut o oferta de la un magazin de piese destul de vestit, doar ca cel putin unul dintre coduri nu corespunde cu ce am eu. Vreun coleg cu etka poate, va rog, sa verifice pentru ce masina sunt codurile:
    Reperul 1 eu am:
    8k0 407 155 c si
    8k0 407 156 c
    In poza/oferta este
    8k0 407 151 F
    8k0 407 152 F
    Nu am reusit sa iau de la mine toate codurile.

    Am avut o problema majora cu amortizoarele, anume ca am suspensie sport si mi s-a comandat/montat standard, si am ajuns la concluzia ca indiferent de magazin, nu te poti baza pe comerciant ca iti ofera ce trebuie. Sa fie aceiasi problema si la brate, are a face ca am suspensie sport??? Poate cineva sa posteze codurile corecte pentru brate+suruburile eferente? Multumesc frumos. WAUZZZ8K7DA095399
     
  6. Horatius

    Horatius 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2019
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 B8.5 - 2.0 TDI (CGLC ) 177 CP
    Am reusit sa schimb bratele fata. E dezastru la desfacut, in special un surub de la fuzeta care tine cele doua bielete din partea de sus. Surubul tine cele doua bielete si e complet blocat in aluminiul de la fuzeta. Nu cred ca il poate scoate cineva fara sa il rupa/taie. Cel putin 3 ore de lucru pe fiecare parte doar la surubul respectiv. M-a durut inima cat au batut si incalzit la fuzeta. Sper sa fie totul ok, azi schimb pe spate un surub asemanator si dupa fac geoametria.
     
  7. Daniel Moldovan

    Daniel Moldovan 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2017
    Locație:
    Neamț
    Masina:
    A4 b8 2.0 177 cai quattro an 2014 cod motor-cglc
    Bună ziua,
    As vrea sa schimb kitul de brațe si ma lovesc de o problemă: nu imi dau seama la pivot ce dimensiune sa iau la con si ce filet doarece imi da mai multe opțiuni si nu stiu ce sa aleg sa nu greșesc. WAUZZZ8K7EA137443, daca ați putea sa ma ajutați cu o dimensiune pentru masina mea va mulțumesc
     
  8. Horatius

    Horatius 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2019
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 B8.5 - 2.0 TDI (CGLC ) 177 CP
    @Daniel Moldovan cel mai bine o ridici pe elevator si iei codurile de pe masina. Si in nici un caz nu te apuca de lucru fara sa ai toate suruburile. Majoritatea bratelor la mine au venit cu ele, dar nu toate. Mai mult ca sigur cel putin cel de la fuzeta partea de sus va trebui sa il distrugi. Schimba si pe spate unde ai surubul excentric, o sa trebuiasca sa faci geometria dupa, si daca pe spate e blocat in bucsa nu o sa poti. La geometrie fata se aliniaza dupa spate. Asta in cazul in care pe spate nu e ok. De asemenea si suruburile pe spate sa le ai, nu vin la pachet. WHT002053 era la mine, a fost blocat in bucsa, a trebuit distrus. 2 zile la comanda. Bafta.
     
    Daniel Moldovan apreciază asta.
  9. Horatius

    Horatius 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2019
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 B8.5 - 2.0 TDI (CGLC ) 177 CP
    Am subevaluat destul de mult schimbul de brate, probabil din cauza ca am participat activ la schimbatul lor. Nu am fost destul de pregatit pentru pasul asta, dar in final cred ca e totul ok. In final, pentru ca am facut de vreo 4 ori geometria, mai am, cred, o jumatate de grad deviatie stanga volan. O sa o mai las vreo luna, sa se "aseze" bine bucsele si o sa mai fac odata geometria pentru ca volanul sa fie in pozitie perfecta. Repet, bucsele bratelor nu erau intr-o stare rea, nu aveam jocuri mari, la tras cu ranga, dar dpmdv, tot ce inseamna suspensie, directie e extrem de important pentru tinuta masini, si nu m-am inselat. Intru cu ce viteza vreau acum in curbe, fara sa mai am senzatia de frica. Abia acum, dupa achizitia masinii, pot sa spun cu adevarat ca am Audi. Curbe care cu greu le luam cu 70-80, acum intru lejer cu 90-100. Scriu toata povestea asta pentru ca cred ca e extrem de marginalizat, de multi, trenul de rulare al masinii. Multi asteapta pana bate/troncane/huruie ceva ca sa se apuce sa schimbe. Recomand cu caldura inlocuirea bratelor, reglarea geometriei. Eu cel putin, nu regret ca am dat peste 3000 roni. Cum am raspuns unui coleg de suferinta care doreste sa faca pasul asta, cateva recomandari:
    1. luati codurile de de pe componentele voastre. Si asa exisita surprize sa nu se mai fabrice respectiva componenta si sa fie alt cod de actualitate. In programele de specialitate se specifica lucrul asta.
    2. asigurati-va ca aveti toate suruburile la componentele noi. majoritatea bratelor vin cu ele. Altele va trebui sa le comandati separat.
    3. 99% o sa aveti surub blocat la fuzeta in partea de sus. E blocat in aluminiul fuzetei. Se scoate extrem de greu, doar incalzit si batut cu ciocanul. Ar fi de preferat data jos fuzeta, operatie probabil destul de problematica. Nu am facut-o, nu am putut desface surubul planetarei.
    4. faceti geometria dupa schimb. Verificati geometria si la alt service. Eu am avut surpriza neplacuta ca dupa un reglaj la o firma, la cealalta sa fie diagnosticata cu un dereglaj total. Nu am inteles de ce, probabil stand defect, nu stiu.
     
    Daniel Moldovan apreciază asta.
  10. Daniel Moldovan

    Daniel Moldovan 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2017
    Locație:
    Neamț
    Masina:
    A4 b8 2.0 177 cai quattro an 2014 cod motor-cglc
    Multumesc mult, ce parere ai de bratele Myele hd am vazut ca doar ei au brate la set restul doar la bucata

    Trimis de pe al meu SM-N960F folosind Tapatalk
     
  11. Horatius

    Horatius 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2019
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 B8.5 - 2.0 TDI (CGLC ) 177 CP
    Lemforder am pus, comandate pe bucati. La fel ca echiparea de fabrica. Au venit cu sigla razuita. 3200 ca si pret. Nu stiu myele, doar ca era kit-ul in jur de 4000. Avantaj ca vin toate suruburile, cred. Bafta.
     
    Daniel Moldovan apreciază asta.
  12. Marcus17

    Marcus17 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Ian 2016
    Locație:
    UK
    Masina:
    Audi A4 B8 S-LINE 2.0TDI (CAGA) 2009
    Buna ziua,
    Am un A4 B8 si de ceva vreme am inceput sa am un huruit la una dintre rotile fata (nu prea pot sa imi dau seama exact). Am fost la 2 mecanici (ca sa schimb rulmentul, pt ca e sunet de rulment) si ambii mi-au spus ca nu e rulmentul. Unul a zis ca sunt bratele ?! Altul a zis ca e foarte greu de ghicit :)))

    Am Luat prin eliminare toate variantele: 1. Schimbat placute si discuri
    2. Inversat cauciucuri fata-spate (pt ca sunt noi, si a inceput sa huruie dupa vreo 200 de km de cand le-am schimbat)
    3. Pus masina in N in timp ce rula ca sa vad daca nu cumva e sunet din cutie/motor

    Precizez ca sunetul se aude intre 35-90km/h...
    A mai intampinat cineva problema?
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sunetul de rulment se aude si creste in rezonanta si la 200km/h, nu se opreste la 90.
     
    Marcus17 apreciază asta.
  14. Marcus17

    Marcus17 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Ian 2016
    Locație:
    UK
    Masina:
    Audi A4 B8 S-LINE 2.0TDI (CAGA) 2009
    Si ce altceva ar putea sa fie?
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Bratele nu huruie.
    Ori planetara, ori rulmentul din cutie (unde se prinde tripoda).
    Asta in conditiile in care cauciucurile si rulmentii de la roti au fost eliminate ca si cauze.
     
  16. Marcus17

    Marcus17 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Ian 2016
    Locație:
    UK
    Masina:
    Audi A4 B8 S-LINE 2.0TDI (CAGA) 2009
    Aham. O sa mai incerc sa pun alte roti pe masina si sa vad daca mai face.

    Cum as putea sa verific planetara? Si rulmentul din cutie?

    Sambata vreau sa plec in Romania cu masina si vreau sa fiu sigur ca nu raman pe undeva pe drum..
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Poti doar spera ca ai clasica problema, si-a facut joc rulmentul in carcasa cutiei.
    Apuci si tragi de tripoda.
     
  18. christyan 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iul 2018
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    A4 , 2010 2.0
    Buna ziua,
    In urma unui accident trebuie sa schimb fuzeta stânga fata iar din discuțiile cu un comerciant am aflat ca sunt doua tipuri care diferă la un con pe undeva (Nu am inteles exact unde). Va rog, daca se poate, sa ma ajutati cu un cod de fuzeta stanga fata pentru wauzzz8k0an014599. Multumesc.
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Pana iti raspunde cineva cauti aici pe forum unde exista programe pentru aflat codurile de piese pentru marca Audi si nu numai.

    Adica sa citesti aici: http://www.clubaudi.ro/threads/elsa-etka-tecdoc-si-alte-programe-de-piese-on-line.31407/ mai precis in acest program: https://audi.7zap.com/en/rdw/ si sa afli singur codul.

    Schimba comerciantul. Ala nu stie nimic de capul lui. Cine stie sa vanda piese iti aduce exact ce ai pe masina fara sa te intrebe pe tine ceva pentru ca poate tu esti medic si nu ai datoria si / sau obligatia sa cunosti mecanica auto.
     
  20. Upgradeaudi 4th Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2014
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi
    Salut,
    Datorita unor probleme de identificare a fuzetei, la anumite modele marca Audi (inclusiv A4B8), in programele de piese, pentru aceeasi serie de sasiu, sunt identificate 2 tipuri de fuzete, la care difera tehnologia supusa procedeului de turnare in aluminiu. Asadar, exista 2 tipuri de fuzete: COBAPRESS si KSM, pe care ETKA si alte programe de piese nu le pot identifica exact, dupa seria de sasiu.
    Diferenta vizibila, consta in degajarea (gaura) de la partea inferioara a fuzetei: la COBAPRESS este mai mare, la KSM este mai mica (conform foto. atasata). Ca informatie auxiliara, prin tehnologia COBAPRESS, se reduce masa piesei si creste rezistenta acesteia (de aceea golul respectiv este mai mare). Ambele tipuri de fuzete se potrivesc perfect pe masina, dar difera masele acestora (de aceea nu este bine sa ai fuzete de tipuri diferite).
    Este adevarat ca identificarea corecta a fuzetei, se poate face doar vizualizand piesa de pe masina, dupa forma acelui gol din partea inferioara sau dupa demontarea discului de frana si a tablei de protectie a discului, se poate vizualiza zona de pe fuzeta unde sunt insciptionate codul de piesa si procedeul de turnare (COBAPRESS sau KSM). Asadar, in aceasta situatie, mecanicul trebuie sa identifice piesa.
     
    Ultima editare: 1 Ian 2020
    arazvan2002 și nae77 apreciază asta.

Distribuie pagina asta