1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de Evacuare - Esapament la Audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de pasbogdan, 10 Noi 2008.

  1. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Evacuari si catalizatoare

    M-am decis acum un an ca vreau evacuare sport..
    Cumpar finala isotta,anulez intermediara,pun teava de inox de 10 cm de la catalizator pana in spate la finala.
    REZULTATUL??
    Sunet placut,PUTERE mai mica

    Dupa un an,ma satur de galagie,ma duc la atelier si zic:
    -puneti finala originala inapoi,o intermediara noua,dar scoateti catalizatorul ca poate e infundat,fiindca a ajuns mult ulei in el(asta e o istorie cu segmentatul).

    Ok...

    Monteaza baietii,suna domestic,puterea CRESTE,dar nu la nivelul la care era cu evacuare completa(catalizator,intermediara,finala)

    Astazi ma duc si montez catalizatorul inapoi.
    MANANCA asfalt pe paine(motorul e segmentat nou,bujii noi,filtre noi,etc)

    Concluzia mea(cel putin):
    Sa nu mai aud pe careva ca isi face un calcul de genul:evacuare sport 7 cai,filtru sport 10 cai:aggressive:


    O intrebare....cum stim ca s-a infundat catalizatorul???
    M-am uitat in el,are 2 site pe fiecare parte,care sunt curate,albicioase,dar nu se vede prin catalizator dintr-o parte in alta....

    Astept pareri pro si contra,argumentate,sa facem un fel de mit busters cu evacuarile astea.
     
  2. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    am dat din intamplare peste asta
    http://www.troublecodes.net/articles/catfailure/
    :think:
    BUUN.....
    Dar cum vad eu cu vag com voltajul sondei??
    Ce imi arata mie in reading measured blocks,la display group 3 nu sunt valori in v sau mv,ci doar trebuie sa se incadreze intre 0.75(CEVA) si 1.25(ceva),valori care pot fi interpretate in sensul de:valoare mare,sonda a inregistrat o un amestec sarac,si incearca un enrichment si viceversa....
    Dar la timpi de raspuns????
    Elsa vin zice doar:"If the control fluctuates very slowly, test the Lambda probe heater => Page 24-65."....Pai da ,dar ce inseamna slowly?????????????????????????????????????????????????????????????
     
  3. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    bogdan ce vrei sa spui prin primul tau post? ca eliminarea katalizatorului si traseul nu ti-au adus putere in plus?
    daca asa este, hai sa vedem de ce NU...
    am vazut ca ai schimbat teava de evacuare, Kat-Back cu una de 10cm diagonala??? daca asa este cine te-a invatat sa faci asa ceva?

    ca o evacuare sa dea randament trebuie sa stim ca:
    1. sondele lambda atat ce de dinainte cat si cea de dupa katalizator NU sunt afectate in niciun fel, pentru ca de aici s-ar putea ca motorul sa nu mai traga
    2. niciodata nu facem evacuare pe 100 mm asa cum ai facut tu. pentru ca deja nu mai exista presiune (nu in toate cazurile se aplica), dar de obicei la motoarele aspirate precum al tau, se fac evacuari de 63, 70. 76 mm...nu cred ca se poate ajunge la 80 mm.
    3, finala nu are nicio importanta, e doar pt sunet in 95% din cazuri.
    4. katalizatorul intotdeauna va reduce puterea motorului.

    si multe altele..dar ca sa ma conving ca am inteles eu bine te rog sa descri un pic situatia. mai exact concluziile.

    eu cand imi fac calculul pentru msaina mea, spun 20 CP evacuarea, 6 Cp admisia. (fiind turbo)
     
  4. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Teava de 10 cm este dimensiunea montata de producator.
    Dupa teoria"motorul trebuie sa respire"m-am ghidat si eu cand am scos catalizatorul si am montat teava cu diametru ca si cel ales de producator.
    Din cate am observat,o evacuare nerestrictiva afecteaza dinamica motorului,iar despre sondele lambda(2 buc pentru fiecare 3 pistoane INAINTE DE CATALIZATOR,mai precis imediat dupa iesirea din chiuloasa)nu ma pot pronunta inca.
    De aceea am solicitat un pic de ajutor in felul in care pot citi valorile in v(0.xx) sau mv ale sondelor cat si timpii de raspuns,valori care cu vag com(nu stiu) sau nu le pot citi,nefiind exprimate in v sau mv,iar timpii de raspuns nefiind cititzi.

    Atunci inseamna ca:scoti catalizatorul,dar montezi o evacuare mai subtire decat cea a producatorului,pentru a pastra "o presiune" aproape similara cu instalatia stock??
    Pai unde e spilul??iei pe mere dai pe pere?
    Ce rost mai are toata afacerea??
    Scoti catalizatorul,intermediara,finala stock si montezi o teava de 6 cm in loc de 10(nu mai luam in calcul toba finala)
    Pai unde e smecheria?Scot catalizatorul(NEOPTURAT) si montez o tzeava de tico pentru a pastra cat de cat parametrii??
    Sau se schimba si sondele lambda,cu unele care vor fi in stare sa citeasca si sa interpreteze corect raportul de oxigen in gazele de evacuare chiar daca nu se mai formeaza"presiune"?
    Pai eu nu inteleg ceva....producatorii de v6 audi si vr6 vw(acelasi) se bat la un moment dat pe catziva cai si catziva nm castigati prin inovarea unui sistem de admisie,traiect care dupa o anume turatie se schimba,optimizand admisia.
    Pai nu au facut ei acelasi calcul si pe partea de evacuare????
    Nu cumva niste ingineri au calculat vreme indelungata niste traiecte,presiuni,flow??
    Sunt constient ca primul s-a montat catalizatorul(norma impusa de guverne) si pe urma s-a incercat optimizarea evacuarii,facand tot posibilul sa se scape de acel "incomod"catalizator???
    DAR,acel "incomod"catalizator,la modelele NON EURO,in special la modelele cu motor mare este substituit de o a 3-a toba(finala,intermediara+inca una cam in zona unde ulterior s-a montat catalizatorul)
    Oare de ce?pentru a opune o rezistenta minima evacuarii??
    :think:
     
  5. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    si inca o chestie buna de mentionat,
    MOTORUL ESTE N A
    In cazul turbo sunt sigur ca se discuta alte chestii,evacuarea fiind astfel calculata pentru a optimiza timpul de raspuns al turbinei(nu este un factor principal,dar sunt sigur ca pe langa dimensiunile alese pentru turbina se iau in calcul si flow-ul evacuarii)
    Si ca sa nu declar niste aberatii(CUM SE OBISNUIESTE PE FORUM)o sa reiau la citit"maximum boost".
     
  6. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Cu scuzele de rigoare rectific
    Evacuarea nu este de 10 cm(am retinut o masuratoare de la un element elastic)
    Cred ca 8 cm,in seara asta pun sublerul pe teava de la finala(este stock,si e imens de groasa,ca la camionul de la firma:)) )

    Datele raman oarecum acelesi,lipsa de putere cu evacuare "libera"
     
  7. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    7.5 mai exact.
    Revin la intrebarea anterioara:
    Cum citesc valorile in v sau mv ale sondelor lambda?
    Elsa vin prezinta doar niste valori care trebuie sa se incadreze intre 0.75 si 1.25.Dar ce reprezinta???
    Fluctuatia exista intre aceste valori,dar elsa vin declara DOAR ca aceasta fluctuatie trebuie sa nu fie lenta....Ia uite la ei...cata precizie...
     
  8. barbyboy

    barbyboy 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Dec 2008
    Locație:
    Maramures - Rozavlea
    Masina:
    bicicleta mea: a4 2.4 benzina cabrio 170 CP
    probleme toba finala remus

    am si eu o problema, azi mi-am montat o toba sport REMUS pe un audi a3 1.8 benz, doar ca nu prea imi place cum suna, toba nu e noua am luat-o de pe un bmw 325 tds, se poate sa se fi infundat de la un disel, intradevar arata cam neagra inauntru si cand o turez iese negru din ea.Exista ceva ce curata o toba?
    Cu stima!
     
  9. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Scoate toba si incearca sa folosesti ceva solventi cum ar fi zic eu benzina ( posibil sa se mai curete. Insa nu cred ca daca o cureti o faci sa sune mai bine. De ce toata lumea schimba toba finala ? Se petrec minuni:) ?
     
  10. barbyboy

    barbyboy 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Dec 2008
    Locație:
    Maramures - Rozavlea
    Masina:
    bicicleta mea: a4 2.4 benzina cabrio 170 CP
    nu se intampla minuni, dar scoate un sunet mult mai placut decat cele obisnuite si nu mai punem la socoteala daca e o toba care are un aspect demential, merita montata.Oricum mersi pt sfat, apreciez, dar fiecare cu placerile lui.Stima!
     
  11. dna_14 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2009
    Locație:
    Tg-jiu
    Masina:
    audi a6,2.0,2005
    probleme cu catalizatorul???

    Buna la toata lumea!!!
    Am si eu o problema,poate isi da cineva cu parerea ce s-ar fi putut intampla cu masina mea...
    Pe scurt,am pornit masina,am plecat de pe loc,totul ok...
    Apoi cand am dat treapta a2a am auzit o bubuietura foarte puternica....Nu stiu exact ce s-a intamplat,ideea e ca acum se aude atat de zgomotos motorul....zici ca e tractor nu a6:p...
    Are cineva idee ce ar putea fi???Prietenul meu zice ca s-ar fi spart catalizatorul!!!????
    Intreb deoarece m-am saturat sa merg cu ea in service si sa fie reparata pe baza de presupuneri...
    Multumesc,Dana
     
  12. IF-82-KNG

    IF-82-KNG 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2009
    Locație:
    Otopeni
    Masina:
    A3 , 1,8T Quattro,an 2000, 132Kw
    si eu vreau sa imi schimb finala cu un magnaflow de zici ca e tun ...da mie sa nu pierd din ponei...stie careva dak afecteaza schimbarea finalei...din cate am auzit eu se castiga ceva avand in vedere ca elimina mai repede aerul dar..as vrea sa stiu ceva concret de la cineva care a facut-o si a si puso pe tester sau ceva de genu
    Astept si eu un raspuns referitor la asta va rog
     
  13. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Aspect....in rest?La motorul stock(fie NA sau turbo) nu se va simti diferenta.
     
  14. IF-82-KNG

    IF-82-KNG 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2009
    Locație:
    Otopeni
    Masina:
    A3 , 1,8T Quattro,an 2000, 132Kw
    ms mult..eram ingrijorat ca pierd ceva ponei in loc sa-i pun:thumbs-up: da e bine ca raman si cu aceeasi :whistle2:
     
  15. Scarabeux 6th Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    Voluntari, Ilfov
    Masina:
    B4 1,9TDI,1993,1Z/ B5 1,9TDI, 2000,AHH
    Baieti, nu e politicos sa ignorati un post, mai ales daca vine de la o fata. Dana, din ce spui tu ai o fisura pe circuitul de evacuare, si cel mai bine se vede asta...la un service, pe un elevator. Nu cred ca trebuie sa fie vreun doctor in mecanica sa vada ce anume ti s-a fisurat.
     
  16. revenger2

    revenger2 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A3 1.8T
    deci nu mai intzeleg nimic

    mai am si eu un cotetz de audi a3 1.8 T si am citit 100000 de posturi pe marele internet si acuma imi este frica sa schimb toba finala sa nu se strice ceva la motor sau sa pierd din putere ....nu vreau sa se modifice performanta sau ceva vreao o evacuare doar pentru sunet si in bani putini !!! daca stie cineva mai multe il rog sa-mi spuna ! :tocktock::drag:
     
  17. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    revenger2 nu are ce sa ti se strice daca schimbi toba finala...absolut nimic!
    singura modificare pe care o vei simti va fi de ordin auditiv si nimic mai mult
    nu castigi si nu pierzi din putere.
     
  18. adrian25

    adrian25 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    bucuresti / piatra neamt
    Masina:
    80
    sunt de acord cu adibose, daca ai cateva cunostinte elementare de mecanica, demonteaza singur finala, da cateva ture cu masina fara finala, apoi cu una sport va fi ceva intre senzatia cu toba stock si fara toba, va fi ceva intermediar, daca nu iti place cum trage fara toba, o pui pe cea veche inapoi si asta e..., mai mult de 1 ora nu dureaza
     
  19. adi.tt

    adi.tt 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2008
    Locație:
    Vrancea
    Masina:
    Audi TT, 1.8 Turbo, 2002
    In ultima parte ai mare dreptate, pana acum nu am intalnit un mecanic sa poata sa-mi dea o explicatie logica si coerenta legat de evacuare, ti-e si friga sa faci eforturi sa schimbi toata evacuarea (la propunerea lor) si dupa aia tot sa nu-ti mearga cum trebuie si sa-l auzi.. " atunci inseamna ca e ceva de pe la motor. Sfatul meu pentru tine, este sa margi la reprezentanta..cel putin daca ai nu stiu despre ce e vorba au ei ceva manuale sau scule pt ea, si ai si o garantie. Daca am fost putin offtopic imi cer scuze fata de administatorii acestui forum.:notme:
     
  20. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    Salut. de vreo jumatate de an, chiar mai bine am tot avut ceva probleme cu evacuarea, si anume saxofonul, care sa crapat fix la imbinarea cu catalizatorul...l-am tot carpit, dar degeaba, tinea 1-2 luni si iar rasufla.
    am sudat cu arc locul pe unde scapa, si dupa ceva timp, parca sudura aia mai rau a facut, ca teava pur si simplu sa sectionat fix langa sudura.

    Bun, am gasit la cineva un saxofon si cu tot cu catalizator (l-am schimbat si pe asta pentru ca banuiam ca al meu e infundat si gazele fac presiune si asta mi-a spart teava, unde era mai slaba) si le-am montat sus pe masina. Ei bine, toate bune, nu mai scapa pe nicaieri, dar un minus e ca se aude foarte tare si banuiesc ca acel catalizator se aude asa. E normal, de ce?

    Un plus este ca masina urca in ture mult mai lejer, mai usor dar zgomotul este semnificativ mai `sportiv` decat cu catalizatorul ce-l avam eu pe masina. Vreo explicatie ?


    Inca o intrebare: masinile vostre au element flexibil pe evacuare ?

    astea sunt. in poza cu "saxofonul" la imbinarea de jos, de unde e suportul ala cu 2 gauri mi s-a rupt, si sunt 2 posibilitati cred eu: ori catalizatorul infundat (eu am suflat in el cand l-am dat jos si nu parea sa fie infundat) sau vibratiile motorului si de asta intrebam daca nu cumva sistemul original avea si element flexibil.
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Apr 2013

Distribuie pagina asta