1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de Evacuare - Esapament la Audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de pasbogdan, 10 Noi 2008.

  1. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Da. Sistemul masinii ar fi trebuit sa aibe un element flexibil, dar ca la masinile mai moderne care au racord flexibil, ci o imbinara facuta cu doua suruburi mai lungi si cu arcuri puse peste suruburi. Nu-mi amintesc acum exact daca era inainte sau dupa catalizator.

    Sunetul mai sportiv al masinii si urcatul mai usor in ture: poate catalizatorul care l-ai cumparat mai are doar carcasa si ce e inauntru a fost scos; eu asa cred. Sau poate e doar mai curat decat cel vechi, da n-ar fi trebuit sa se schimbe sunetul.
     
  2. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    m-am uitat in el, si vedeam ce vedeam si in ala al meu pe care la-am dat jos.
    si la greutate era cam la fel.

    da, pai inseamna ca e eroare de proiectare...evacuarea. eu la asta m-am gandit ca mi-a rupt teava...vibratiile motorului, ca nu are ce absoarbe si unde e mai slab...se forfecheaza si poc.

    cred ca elementul flexibil dupa catalizator mergea montat ca inainte nu are unde....ca saxofonul este prins si de cutie, si imediat intra in catalizator.
     
    Ultima editare: 22 Mai 2010
  3. tavi_cc

    tavi_cc 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Honda CRX Del Sol 1.6 VTEC
    eu am element flexibil inaintea catalizatorului si ma scutit de multe belele.masinile noastre nu au avut din fabrica asa ceva si sincer se vede la mine cum a fost modificata evacuarea,plus ca am eliminat catalizatorul eu ulterior(la stelco brasov)si momentan mai am pe masina toba intermediara si finala(ambele goale).sunetul nu e impresionant chiar deloc:uhm:bine,nici nu doresc sa ies in evidenta prin sunet.ca sa revin,cei ce nu au element flexibil ar tb sa isi monteze,e o investitie minima(nou e cam 80-90 ron unul mare,la dezmembr nu sare de 50 ron)si salveaza intreg circuitul de evacuare al gazelor.de obicei elem flexibil este montat la motoarele transversale.dar e un adevarat life saver:hi:sau mai bn zis exhaust saver:p
     
  4. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    da, am observat ca majoritatea masinilor cu motoarele transversale au elementul flexibil pentru ca miscarea motorului cand se accelereaza este inainte-inapoi, si asta ar supra-solicita teava de esapament, si in multe cazuri sa o si rupa daca motorul are tampoanele slabe.

    la motoarele longitudinale cum avem noi, miscarea motorului este stanga-dreapta, si solicita teava la forfecare....eu nu stiu ce sa zic, dar in cazul meu cred ca asta a fost...si Tavi, elementul flexibil nu prea avem unde sa il montam daca vrem sa tinem si catalizator...pentru ca nu avem unde sa il montam, si iti spun si de ce. saxofonul daca te uiti in poza aia alb-negru, vezi ca se prinde odata de galerie, si odata de cutie, prin suportii aia cu 2 gaurele, no, imediat vezi ca vine imbinarea cu catalizatorul...daca imbinarea cu catalizatorul era sa zic la ~ 15-20 cm de prinderea de cutie a saxofonului, acolo se putea pune unu....dar in cazul nostru, nu este loc.

    o alta varianta ar fi sa fie pus dupa catalizator, pe teava intermediara, dar acolo nu stiu cat efect are ca vibratiile puternice sunt acolo, langa motor.

    am vazut si la alte masini, gen opel vectra, cu motor transversal bineinteles, ca nu are element flexibil, dar am vazut sistemul ce-l spunea alex mai sus, cu suruburi si prin ele trase arcuri...dar nu am inteles sistemu asta de atenuare a vibratiilor...ca nu inteleg cu merge. in fine.....si da, am fost si eu la stelco Bv, sa imi dea catalizatorul jos sa imi traga teava, dar ala nu a vrut, a zis ca nu are voie sa mai dea catalizatoarele de pe masini jos ca a tot avut vizite de la rar, si ca ii inchide magazinu si etc...si oricum, m-am lamurit eu si de ala de acolo...stie meserie exact cat stie si unu care a lucrat sudor in uzina.

    una peste alta, daca astia de la audi nu au pus asa ceva inseamna ca...poate nu e musai nevoie, sunt curios la B4 daca sa pus asa ceva...poate intra un user si ne spune.

    Numa bine;)
     
  5. tavi_cc

    tavi_cc 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Honda CRX Del Sol 1.6 VTEC
    tu ai dreptate dar nici eu nam prinderea aceea de pe esapament pe cutie,acolo e pus,inaintea catalizatorului(ce ulterior l-am extirpat):pasa am luat masina,nu mi-am bagat eu mainile pe acolo decat pt catalizator iar teava am taiato dupa elem flexibil si am sudat o bucata cu un guler pt imbinarea cu restul evacuarii=o singura bucata cu un element flexibil pana la prima imbinare si de acolo pana in finala alta bucata.oricum noi am mai vb de evacuare cand ne-am mai intalnit si nici mie nu mi-se pare normala treaba aia de acolo dar cat timp nu sufla e ok;oricum pe unde merg eu trebuie odata la 2 luni sa o imbin la loc ca o tot agat:hi:
    aaa p.s:nu-i fa reclama proasta omului ca el saracu nu are nicio vina,in plus e strain si la el nu se fac tiganii ca la noi:))oricum la preturi e exorbitant,aici iti dau dreptate,dar meserie stie man,ca nu sa mai intors nimeni la el dupa ce a fost odata:))ma intreb de ce.....?
     
    Ultima editare: 23 Mai 2010
  6. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    eu aveam saxofonul rupt. cel din poza alb-negru, fix inainte de imbinare, jos acolo...asta mi-a zis sa imi ia banii ca trebuie sa schimbe si catalizatorul. eu catalizatorul il am in stare PERFECTA, dat jos de pe masina.
    stiu ca pe la el pe acolo nu se fac manevre, dar daca e asa bun meserias putea sa imi spuna...tinere...saxofonul trebuie schimbat, il facem, te costa atat sau, il putem da jos si il putem suda. (aici inteleg, ca poate nu face carpeli, dar daca esti meserias, esti meserias nu decat sa schimbi si atat) + ca preturile practicate de el nu sunt raportate DELOC la economia noastra, la banii nostrii. el practica preturile din cipru de la el de acolo.
    eu am venit ca un simplu client ce ia solicitat un serviciu, contracost bineinteles. el ma refuzat de parca i-am cerut sa imi faca moca, spunandu-mi ca nu are voie sa dea catalizatoarele jos de pe masini. de parca pe el il afecteaza cu ceva daca ma opreste cineva in trafic sa ma controleze. i-am explicat ca masina e catalogata non-euro cu tot cu shpe-mii de catalizatoare pe ea....dar vorba aia...parca vorbeam cu turcii (cipriotii) :))

    in fine, acum am evacuarea pusa sus, mai trebuie sa o ajustez umpic ca imi atinge de caroserie umpic si la relanti tremura umpic, dar important e ca nu imi mai scapa si sper din tot sufletu sa tina ca numa la tobe n-am mai lucrat pana acu....
     
    Ultima editare: 23 Mai 2010
  7. tavi_cc

    tavi_cc 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Honda CRX Del Sol 1.6 VTEC
    cu preturile ai dreptate,e dat in aia ***** cipriotul.oricum nu prea face carpeli ci doar inlocuiri totale/partiale.ei,daca vorbesti frumos si nu are clienti iti face cam ce vrei.probleme a avut pt ca daca te opreste rar-ul si el ti-a taiat factura pt inlaturare catalizator e normal ca politia sa ii faca vizite.si sincer e fff cunoscut in bv,mai ales sediul din lunca calnicului.oricum ma bucur ca ai reusit sa rezolvi problema scaparilor si baga niste poze sa vedem rezultatul:eyebrows::hi:
     
  8. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    aa, are sediu si in lunca calnicului? eh, asta e, eu i-am zis ca fara factura, si daca ma opreste, doar mare filozofie nu e sa tai catalizatoru si sa sudedzi teava de aspirator acolo. scule sa ai.

    am sa trag niste poze pe tot traseul evacuarii.
     
  9. cs85beb

    cs85beb 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2010
    Locație:
    cornea caras_severin
    Masina:
    a4 1,6 2001
    Cum anulez sonda lambda ?
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Mar 2011
  10. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Nu poti sa anulezi sonda lambda.Vei avea tot timpul eroare si consum mare.De ce vrei sa anulezi?
     
  11. adybaf 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2010
    Locație:
    arad
    Masina:
    audi a4,1.9 tdi pd 101cp,an 2003
    catalizator spart?

    bunadimineata la toti,am si eu o problema si daca ma poate ajuta cineva rog sa posteze.Aseara cand am pornit masina s-a auzit un zgomot ciudat de sub ea ca si cum niste bucati metalice ar fi pe evacuare si zdrangane acolo iar cand o turez peste 3000 se aude un sunet gros ca si cum as avea o toba sport,iar masina trage mult mai bine.Din ce am gasit pe forum si pe net banuiala mea este ca s-a rupt bucati din catalizator,este posibil?Cat timp pot sa ma duc asa si ce implica sa sparg catalzitorul la modelul meu audi a4 b6 1.9 tdi 101 ps-resoftare la 120ps?chestia e ca sunt in italia si abea peste 2 saptamani ma intorc in tara pot sa mai ma duc asa cu ea,nu stiu dc aici fac lucrari de genu sa-mi sparga catalizatoru?oricum ma duc acum pana la srvicesa vad ce zic.Va multumesc la toti am invatat foarte mult de pe forum!!!:p
     
  12. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Salutare baieti , m-am gandit sa mai postez si eu pe sectiunea asta.
    Ati gasit vreo solutie la vibratia la imbinarea dintre prima toba si de-a doua ???? Am demontat acu 2 zile toba, fiindca la relanti avea un zdranganit metalic EXTREM DE ENERVANT , care apar doar la relantii , cand se tureaza motorul dispare .
    Deci am demontat imbinarea dintre cele 2 tobe , am curatat-o cu peria de sarma , am curatat si tobele la capat , am montat imbinarea , am bagat si tobele , am strans cele 2 suruburi cat am putut ... am pornit motorul tot zanganea imbinarea aia ... plus ca nu e perfect etans acolo , mai scapa si zgomot ca si cum ar fi putin sparta toba (pt asta am inteles ca ar merge solutie de etansare)
    Vreo solutie ceva ?

    Multumesc pentru mutarea in topicul adecvat , nu l-am zarit.
     
    Ultima editare: 25 Apr 2013
  13. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salutare.
    Uita-te daca la prinderea traseului de evacuare la prima brida cea de la cutia de viteze ai strins surubul sau mai ai tamponul de cauciuc, daca e totul la locul lui e posibil sa ai sitele din toba sparte si de aia zangane sau scutul termic intra in vibratie, asta daca il mai ai pe masina. Spor la surubareala
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Apr 2013
  14. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Tampon de cauciuc ?? n-am gasit asa ceva la mine ... asta mai mult ca sigur ar fi o prima cauza ... Daca apas putin pe imbinare cu motorul pornit , zornaitul dispare , deci totul e de acolo . Daca-i pun un tampon de cauciuc nu-l topeste de la caldura care se formeaza acolo ???
     
  15. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Pai ar trebui sa ai pe cutia de viteze un suport ce tre sa tina traseul evacuari si acel tampon este pe suportul de pe cutie ,arata ca doua bucsi de amortizor spate partea de sus pe teava de la esapament ar trebui sa ai 2 bride prinse de teava pe o ureche a teviii asata asa e la mine dat asa ar trebui da fie la toate nu? cu un surub cu arc asta ca sa preia vibratiile
     
  16. iora

    iora 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2012
    Locație:
    Dej
    Masina:
    AUDI B4 1992 ABK 2.0E cutie CFW
    Buna ziua,
    Sunt pus in situatia de a schimba integral esapamentul de la Audi 80 B4 cod motor ABK, cutie automata din cauza vechimii (original din 1992) si ruginei. Imbinarea dintre "saxofon 8A0 253 101C" si catalizator 8A0 131 702PX este subtiata de rugina si poate ceda oricand, toba intermediara 8A0 253 409F are camasa exterioara sparta, iar finala 8A0 253 611D este ruginita in partea din spate spre evacuare (posibil sa fie de inox).
    Motorul a consumat ulei in ultimii ani si e posibil sa nu mai fie catalizatorul in starea cea mai buna. Ideal ar fi sa gasesc pe original esapamentul insa nu stiu daca merita tinand cont de vechimea masinii. Aftermarket nu stiu ce sa cumpar sa fie de calitate si sa nu rugineasca in 2 ani. Ce firma considerati ca e mai calitativa si cu produse pe stocurile importatorilor ? Atentia mea s-a indreptat spre Walker care furnizeaza esapament complet, inclusiv catalizator si kit montare, insa as dori cateva pareri inainte de a lua o decizie. costul pieselor ar fi undeva la 1.900 lei. Sau e mare diferenta de calitate fata de original si sa caut SH in stare mai buna ca ale mele. Daca as opta pentru esapament de inox, unde anume as gasi in Romania ? Multumesc pentru atentie
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca tot esti dispus sa schimbi tot, de ce nu te duci la o firma specializata in evacuari sa ti-o faca cap-coada de inox ?
     
  18. iora

    iora 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2012
    Locație:
    Dej
    Masina:
    AUDI B4 1992 ABK 2.0E cutie CFW
    Da.Sunt de acord :) in cluj unde as putea gasi pe cineva sa poata realiza si monta un esapament complet si care sa respecte parametrii celui original? Walker se pare ca nu e disponibil la furnizori in ro.Am facut o comanda pe original , sunt curios ce gasesc, sau daca gasesc.Daca nu, ma documentez referitor la Ernst.
     
  19. iora

    iora 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2012
    Locație:
    Dej
    Masina:
    AUDI B4 1992 ABK 2.0E cutie CFW
    am comandat pentru toba finala EBERSPACHER 95 11 7822 in loc la 8A0 253 611D,sper sa fie ok. toba intermediara gasesc originala insa doar de diesel .sunt identice la aspect, insa nu sunt lamurit daca nu difera presiunea dupa catalizator cu toba de diesel .original am 8A0 253 409F pentru benzinar iar ce gasesc pe stoc are codul 8A0 253 409AB si e pentru diesel. daca o cumpar ce probleme pot sa apara in functionarea motorului. interesant ca pe producator au acelasi cod la ambele tipuri de motoare .
     

Distribuie pagina asta