1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la A4 B5 - Discuri - placute - etrieri si lichid Frana - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de elad, 27 Dec 2008.

  1. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Se reconditioneaza, dar e ceva de munca. Trebuie scos tot din el, schimbate garniturile, curatat si uns axul pârghiei de care se prinde cablul de frana de mana. Se schimba inclusiv oringul de pe ax.
     
    coco_catalin apreciază asta.
  2. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salut
    Se gaseste chit de reparatie pt etrier cu tot cu piston si garnituri si nu e asa de complicat de refacut. Tot ce ai de facut mai migalos e sa cuteti foarte bine etrieriul.
     
    coco_catalin apreciază asta.
  3. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Aceasi problema am intalnit-o cu un etrier stanga spate blocat.
    Lasi frana de mana in pozitie jos(off) apoi o cheie cu clicket+ tubulara o pui in spatele etrierului in zona unde este axul,( 2 resorturi in acea zona),dai cu un spray degripant doar spre ax si arcuri,apoi impingi sus -jos, pana vezi ca se misca trebuie impins cu ceva forta ,daca reusesti sa misti axul repeta miscarea asta,la final cu o carpa umeda in degripant,curata tot ce este resort si este ruginit.
    Pentru verificare:tragi frana de mana,apoi o lasi invati de disc,repeti de mai multe ori operatia asta,in cazul ca are tendinta sa se blocheze usor repeti faza cu cheia clicket desi nu cred sa fie nevoie.

    In cazul ca ai reusit sa misti axul,totul sistemul va functiona,la iesirea din iarna se intampla des fenomenul asta.
     
  4. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    E mai migalos sa scoti siguranta care tine mecanismul in interiorul etrierului si apoi sa o pui la loc, in rest e floare la ureche. Pistonasul nu e musai sa fie defect (cu urme adanci de rugina).

    Metoda lui iulian_1976 nu e valabila in situatia in care axul este bocat in lagarul din corpul etrierului, sau chiar daca aparent da roade, defectul o sa revina dupa cateva zile.
     
    Ultima editare: 27 Apr 2016
  5. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    Multumesc Iulian! Varianta ta a incercat-o mecanicul acum o luna si nu a dat roade cum spune campary :(
    Dupa sarbatoarea Pastelui o sa merg la el si o sa il las sa imi aduca ce etrier vrea el din dezmembrari, dar pe raspunderea lui ca e valabila schimbarea etrierului.
    I-am spus de reconditionare si mi-a spus cum ati spus voi... ca e prea migalos, ba ca, kitul de reparatie plus manopera ma ajunge cat alt etrier... Ok cum spune el. Are noroc ca il cunosc de ceva vreme :) O sa va tin la curent.
    Toate bune si bafta la toti!
     
  6. ryoraul

    ryoraul Bronze Member

    Înscris:
    8 Feb 2013
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B5 2001 AVANT 1.9 TDI AJM
    Eu am schimbat etriere pe spate si m-a costat 1 bucata 450 lei trw.
     
  7. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    Poate noi... :p
     
  8. ryoraul

    ryoraul Bronze Member

    Înscris:
    8 Feb 2013
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B5 2001 AVANT 1.9 TDI AJM
    Da, noi.
     
  9. Sido

    Sido 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iul 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B5, 1.6, 2001 ALZ
    Salut, am și eu o problemă la etrierul spate stânga care rămâne blocat.
    Am schimbat recent plăcuțele și discurile iar mecanicul s-a chinuit f. mult (f. mult) să împingă pistonașul la loc. De atunci m-a avertizat că e posibil să se blocheze. Pistonașul știu că era lucios dar avea niște rânduri de rugină pe el, nu foarte puternice și probabil a fost greșeala noastră că nu am pus o cârpă pe el, iar garnitura nu a mai luat forma corectă.
    Nu scapă ulei și din acest motiv, corelat cu ce am mai citit pe forum, am decis să vă întreb dacă merită și este vreo șansă să îl salvez cu un kit de reparare sau mai bine îl schimb.
     
    Ultima editare: 23 Mai 2016
  10. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Parerea mea e sa incerci sa iei un kit de reparatie cu piston si sa il repari pe al tau. Daca dispui de finante cel mai bine e sa iei un etrier nou.
     
  11. Sido

    Sido 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iul 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B5, 1.6, 2001 ALZ
    Găsisem pe niște site-uri cu <300 lei și intenționam să le schimb pe ambele din spate, iar mai târziu pe cele din față.
    Dar după ce am citit pe aici am înțeles că ăsta ar fi prețul dacă le dau pe ale mele la schimb și fără să fac asta ar fi vreo 500, ceea ce nu mi se mai pare afacere.
     
  12. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Salut,

    Fac upgrade de la 288 la 312 mm (discurile de 288 sunt oricum pe gata) și nu știu ce să aleg între Ate, Ate Power Disk sau Zimmermann normale. Aş merge pe Zimmermann perforate, dar sare de 300 lei bucata.
    Plăcuțe vreau să pun Ate.

    Merg cam 10-15 km/zi în oraș și la aproximativ 1 lună bag un drum de 600-1000 km. În oraș consider că merg normal, dar afară îmi place să-i dau talpă pe viraje.:racer:
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Perforate nu pune nici ATE nici Zimmermann.
    ATE Power Disc au review-uri foarte bune, dar totodata foarte multa lume a avut probleme cu discurile ATE, inclusiv eu.
    Ori am avut ghinion, ori am nimerit un lot cu probleme. Cu garantia nu rezolvi nimic, le trimit la expertiza, astepti 1 saptamana si primesti raspuns "utilizare neadecvata".
    De atunci eu am folosit Zimmermann + placute ATE, se impaca foatrte bine.
     
    paul14 apreciază asta.
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    paul14 ca si discuri normale montezi Brembo sau Textar si pe urma daca nu gasesti ce ti-am spus eu cauti TRW si la sfarsit ATE (ATE nu mai e ce a fost). Bafta.
     
  15. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Bun, deci elimin discurile Ate din cautare.
    De unde obisnuiesc sa cumpar nu au Textar de 312 mm, iar Brembo trec de 300 lei bucata. De 320 mm stiu ca sunt prea mari si nu intra. Sau am noroc?
    Trw DF4262S e cam la acelasi pret cu Zimmermann 100.1242.20 . Mai caut intre timp si pe alte site-uri.
     
  16. doryan23

    doryan23 2nd Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2.0 CAHA 2009
    Salutare. Ma poate ajuta si pe mine cineva sa imi spuna care sunt codurile pe original la discuri si placute fata-spate, am gasit ceva pe ebay si vreau sa ma asigur ca se potrivesc. Datele masinii sunt:Wauzzz8dzxa025924 audi a4 avant 1.8 cod motor ADR an 1998. Va multumesc
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @doryan23
    4E0 615 301 P - disc fata (2 bucati)
    8E0 698 151 N - placute fata

    8D0 615 601 B - disc spate (2 bucati)
    8E0 698 451 A/K/L - placute spate (oricare cod se potriveste)
     
  18. doryan23

    doryan23 2nd Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2.0 CAHA 2009
    Multumesc!
     
  19. doryan23

    doryan23 2nd Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2.0 CAHA 2009
    Salutare. Revin din nou cu o intrebare...discurile care le-am gasit pe ebay difera doar o litera la codul de original 4E0 615 301 P si eu am gasit 8D0 615301A ptr discurile fata(primul cod cred ca sunt ventilate si codul al 2-lea de pe ebay sunt solide) pentru discurile spate cred ca se potrivesc codurile atasez 2print screenuri poate ma ajuta cineva sa imi spuna daca se potrivesc cele de pe fataVa multumesc
     
    Ultima editare: 13 Aug 2016
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    8D0 615 301 A este pentru A4 1995-1997.

    In primul post am gresit eu codul, in loc de 4E0 615 301 P este 8E0 615 301 P. Scuze.

    Intre codul tau 8E0 615 301 P si 8D0 615 301 A dupa cum vezi nu difera doar terminatia, ci si inceputul.

    Deci tu ai nevoie de codurile de mai jos, nu altele cu alta terminatie cum gasesti tu.

    8E0 615 301 P - disc fata (2 bucati)
    8E0 698 151 N - placute fata

    8D0 615 601 B - disc spate (2 bucati)
    8E0 698 451 A/K/L - placute spate (oricare cod se potriveste)
     

Distribuie pagina asta