1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la A4 B5 - Discuri - placute - etrieri si lichid Frana - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de elad, 27 Dec 2008.

  1. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Acolo pierzi. Verifica tot ce tine de circuitul ambreiajului, furtune, tevi, sigurante/clipsuri, oringuri.
    Apoi faci o aerisire a circuitului.
     
    Ultima editare: 24 Iun 2017
    rafabv apreciază asta.
  2. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Daca o sa tratezi b5-ul ca pe o dacie de pe taxi o sa ai multe de furca cu ea. Daca pierzi lichid pe la cilindrul de ambreiaj si ti se incinge vreo roata esti pericol pe drum. Un set de garnituri pt etrier costa cam 15/20de lei cilindrul de ambreiaj se poate si el reconditiona costa cam tot 15/20 de lei si un litru de lichid e cam 30 40 de lei plus mana de lucru vreo 100 de lei . Si te alegi cu frane bune la masina si siguranta ta . P.S nu monta elemnte ale instalatiei de franare sh nereconditionate schimbale macar garniturile si curatale bine.
     
    rafabv apreciază asta.
  3. ryoraul

    ryoraul Bronze Member

    Înscris:
    8 Feb 2013
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B5 2001 AVANT 1.9 TDI AJM
    Am schimbat eu set pe fata dreapta si a costat 44 lei piesele cu tot cu pistonas si 50 lei manopera.
     
  4. Danye1l 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Iul 2017
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi a4 b5 motor de 1.9 tdi
    Buna seara, am si eu o problema la un a4 1.9 tdi din 2000 cand plec de pe loc se aude un sunet(poc!) cand apas pedala de frana nu se aude nimic dar cand o eliberez se aude acel sunet(poc!) foarte tare..... Ce sa ai fac?
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Stai sa ne uitam in globul de cristal. Mergi la un bun mecanic. Nu stim sa-ti spunem din spatele tastaturii.
    Intai citim forumul obligatoriu si pe urma punem intrebari. Ca si membru nou inscris te sfatuiesc sa lasi intrebarile o mare parte din timp si te rog sa citesti forumul.
     
  6. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Daniel exact asa am avut eu un sunet si l-am rezolvat schimband bratul fata stanga sus fata. Verifica bratele de sus. Eu am mera 2 luni cu acel sunet pana astazi cand s-a accentuat si am gasit problema.
     
  7. 12Ace 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2015
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 1.9 tdi quattro 2002
    Salutare, la un a4 2002 1.9 tdi quattro se potrivesc pe spate discurile de 255? pe site-urile de piese auto apar si de 245 si de 255 pentru motorizarea asta.
     
  8. dan lucian

    dan lucian 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2017
    Locație:
    alba iulia
    Masina:
    audi a4 b5 avant motor 1.9 110 cai anul 1997
    salut sau uzat discurile si placutele de frana de pe spate si vreau sa le schimb eu ,oare fac bine sau sa o duc la un mecanic ?
     
  9. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Daca ai scule o poti face si tu... pe langa asta tu sigur cureti mai bine butucul a orice mecanic.

    La cum ai scris mai bine o duci la mecanic. Nu esti sigur daca vrei sa o faci tu si iti trebuie si presa pt pistonaşe.
     
  10. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Iar pe spate piulita rulmentului se strange la cuplu, îi mai trebuie si cheie dinamometrica.
     
  11. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Teoretic toate trebuie stranse cu dinamometrica dar eu pe unde imi duc veacurile prin service la nici unul nu folosesc dinamometrica desii au..

    Poi avea si sa nu o folosesti sau nu ai si te descurci.
     
  12. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Se stie ca acolo, zona rulmentului spate, este mai delicata d.p.d.v. al strangerii, am citit de multe cazuri unde se plangeau de calitatea rulmentilor cand problema era la strangere.

    N-am zis sa foloseasca dinamometrica la toate desi asa ar fi normal, ci doar la piulita respectiva.
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Acolo se aplica o procedura speciala. Se stange piulita la maxim cat permite si pe urma se destrange = slabeste jumatate de tura sau trei sferturi de tura.
    Orice bun mecanic trebuie sa stie asta si mai sunt si alte secrete. Dar cand tu esti praf si nu ai habar de mecanica, indiferent de ce spui tu, chiar daca ai dinamometrica tot praf esti

    Nu iti trebuie nici o dinamometrica la nimic daca esti un bun mecanic si ai ani buni de experienta in spate.
    Mai lasati miturile astea cu dinamometrica si terminati cu dinamometrica asta, pentru ca mecanica nu s-a inventat cu dinamometrica. Am peste 4-5 chei dinamometrice profesionale marca Hazet, Carolus = Gedore, Facom, Elora = Gedore si ultima este un Draper (nu petarde din alea din LIDL sau VOREL = Yato) si le-am folosit si le folosesc doar la strangerile suruburilor de la chiulasa si atat. Cautati un bun mecanic si stie el ce are de facut.
     
    TalosCosmin și campary apreciază asta.
  14. dan lucian

    dan lucian 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2017
    Locație:
    alba iulia
    Masina:
    audi a4 b5 avant motor 1.9 110 cai anul 1997
    le-am schimbat pana la urma la un mecanic si acum la o roata se incalzeste discu de frana ,mam intors la mecanic si a zis ca e ceva normal pana se da una dupa alta
     
  15. gtincu 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B5.5 Avant 1.9 TDI AJM 2000
    Stie cineva pt A4 B5 AJM ce fel de furtunas trebuie pe spate, am gasit 2 feluri de poze si nu stiu de care sa iau
    1330854771-464x441.JPG sau PHA327-464x441.JPG

    Si ce dimensiuni caci sunt de la 180 la 225 din ce am vazut.

    Mersi.
     
  16. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Salutare,

    Pentru upgrade fata, ce ar fi de preferat intre etrieri de S4 sau de A6 (3.0tdi) ?
     
  17. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Daca inca ai portfuzeta de fonta, nu se potriveste niciunul. Cel mai mare upgade fiind cu suporti de Audi TT pentru discuri de 312mm. Daca vrei mai mult, trebuie sa pui portfuzete de S4 (care f probabil sunt ca cele de A6 C5 si passat B5 de 2.5 fiindca au cod 4B3 407 257 A respectiv perechea ) si apoi posibilitatile sunt mult mai mari, printre care si cele enumerate de tine. Acest upgrade necesita si planetare de 2.5tdi, alt brat cu con mic, etc. Trebuie studiat. Se poate vedea in poza ca porfuzeta asta are gaurile goale de prindere ale suportului de etrier, filetul fiind in ce ai suportii de etrieri la modelel mai joi de frane.
    Un upgrade de tipul asta a facut cineva pe un B5 1.8T pe aici.

    Dintre variantele enumerate de tine, as merge pe cea de A6 ca e mai ieftina, dar tb vazut cum vin pe masina sau daca a mai făcut cineva. De ex cei de S4 pusi pe B6 ieseau in afara mult si atingeau jantele, ma gândesc ca invers s-ar putea sa fie o problema. Pentru spate ai varianta cu 269 ventilate cum am pus eu la B5.

    (12) 4B3 407 257 A wheel bearing housing 82MM
    left 1 AGB,AZB
    (12) 4B3 407 258 A wheel bearing housing 82MM
    right 1 AGB,AZB
    12A 4B3 407 253 G wheel bearing housing 82MM
    left 1 S4:"IRL",
    "BR.","RA.",
    "MEX"
    12A 4B3 407 253 D wheel bearing housing 82MM
    left 1 S4:"IRL",
    "BR.","RA.",
    "MEX"
    (12A) 4B3 407 254 G wheel bearing housing 82MM
    right 1 S4:"IRL",
    "BR.","RA.",
    "MEX"
    (12A) 4B3 407 254 D wheel bearing housing 82MM
    right 1 S4:"IRL",
    "BR.","RA.",
    "MEX"
     
    Ultima editare: 27 Mar 2018
  18. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Salut Razvan,

    Multumesc pentru detalii. Am studiat "problema" inca de la fostul B5 unde am facut upgrade la 312mm, iar acum am luat fuzete de fonta de A6 (vanzatorul zice ca se pastreza bratul cu con mare; o sa vad, sublerul nu minte) cu prinderea portetrierului de 14,5cm, planetare/cap de planetare nu mai trebuie fiind deja ale masinii, etrierii de A6 ii am, iar cei de S4... n-am putut sa refuz oferta si i-am luat :blush:
    Atunci o sa montez "offline" piesele pe o fuzeta si verific 1-2 jante sa fie nu probleme.

    Pentru spate nu ma grabesc, am vorbit cu unul dintre fanii înrăiți al C5-ului ce sacrifica un V8. Posibil sa intre chiar si 280mm pe spate cu setup-ul pentru 269mm. O sa vad la momentul respectiv.
     
  19. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Am mai gasit un topic pe audizine cu toate posibilitatile pentru B5, deci majoritatea pentru fata merg si pe B6/B7, C5
    Sursa e aici: https://www.audizine.com/forum/showthread.php/696555-Comprehensive-list-of-OEM-b5-a4-brake-upgrades
    In afara de upgrade-ul de 312 cu portetrieri de Audi TT ca sa mearga pe portfuzeta, toate necesita upgrade de portfuzeta de mai sus si eventual planetare, in functie de motorizare.

    FRONT-
    D2 A8 BBK:
    B5 A4 Calipers
    D2 A8 312mm x 25mm rotors 8E0 615 301 R
    TT Carriers 1J0 615 125 A
    Requires new brake lines?N

    Boxster 986 BBK:
    Boxster 986 Caliper Rt 986 351 422 03
    Boxster 986 Caliper Lt 986 351 421 03
    D2 A8 312mm x 25mm rotors 8E0 615 301 R
    TT Carriers 1J0 615 125 A or Apikol/PureMS brackets
    Requires new brake lines?Y

    Boxster S BBK:
    Boxster S Caliper Rt 996 351 426 11
    Boxster S Caliper Lt 996 351 425 11
    D2 A8 312mm x 25mm rotors 8E0 615 301 R
    or
    B5 S4 321mm x 30mm rotors 8E0 615 301 AD
    Apikol/PureMS brackets
    Requires new brake lines?Y

    Porsche 993TT BBK:
    993TT Caliper Rt 993 351 426 10
    993TT Caliper Lt 993 351 425 10
    B5 S4 321mm x 30mm rotors 8E0 615 301 AD
    or
    Apikol 323mm x 32mm 2-piece floating rotors
    or
    Mercedes Benz C230 330mm x 28mm rotors 203 421 13 12 *(machine center hub a few mm, and drill lug bolt holes to 14mm) (with corresponding brackets)
    or
    Volvo V70R/S60R 306 452 22 330mm x 32mm *(open lug holes with a 3/4" bit, and minimal grinding to uprights) (with corresponding brackets)
    Apikol/2Bennett brackets
    Requires new brake lines?Y
    •Notes• A.K.A. Porsche Brembo Big Red/Black found on both 993s and 928GTSs

    Quote Originally Posted by Bordom View Post
    All 17z/18z calipers will bolt directly to the S4 uprights. No brackets required. You will need associated hardware for them to bolt on which is about $40 from audibbkparts.
    All 17z/18z calipers use the same SS brake lines as far as I know. They are a banjo fitting on the caliper.
    If you choose to swap to B5 S4 uprights instead of running the brackets. . .

    This is specifically for the conversion to S4 uprights:
    Aluminum S4 uprights: Requires a new straight lower control arm. This control arm uses a longer, thinner balljoint
    Steel S4 uprights: Regular control arms can be used. The A4/late S4 straight control arm has shorter, fatter balljoints
    Quote Originally Posted by Bordom View Post
    Axles:
    All V6 axles will work for this application. Be cognizant of Auto/manual.
    The only 1.8T axles that work for the S4 upright conversion are the 01, as Audi switched to 82mm wheel bearings at that time.

    Unless you are 5-speed FWD (and installing S4 uprights). Then S4 axles actually do work.
    17z 330mm BBK:
    17z Caliper Rt Porsche 955 351 422 33/Touareg 7L6 615 124 H/Audi Q7 7L6 615 149
    17z Caliper Lt Porsche 955 351 421 32/Touareg 7L6 615 123 T/Audi Q7 7L6 615 150
    Mercedes Benz C230 330mm x 28mm rotors 203 421 13 12 *(machine center hub a few mm, drill lug bolt holes to 14mm, and need 2mm Apikol shim or steel washers)
    or
    Volvo V70R/S60R 306 452 22 330mm x 32mm *(open lug holes with a 3/4" bit, and minimal grinding to uprights)
    Apikol 2-piece 330x32mm rotors
    Apikol brackets
    Requires new brake lines?Y
    Confirmed fitment-Centric (Stoptech branded) 950.33005 brake lines

    17z 345mm BBK:
    17z Caliper Rt???
    17z Caliper Lt???
    rotors???
    Apikol brackets
    Requires new brake lines?Y
    Confirmed fitment-Centric (Stoptech branded) 950.33005 brake lines

    18z BBK:
    18z Caliper Rt 7L6 615 150
    18z Caliper Lt 7L6 615 149
    17z brake pads
    Mercedes Benz C32 AMG 345mm x 30mm rotors 203 421 09 12
    Apikol brackets
    Requires new brake lines?Y
    Confirmed fitment-Centric (Stoptech branded) 950.33005 brake lines

    B6/B7/B8 345mm BBK:
    *Requires B5 S4 upright conversion*
    B8 S4 Caliper Rt 8K0 615 124 G
    B8 S4 Caliper Lt 8K0 615 123 G
    B6/B7 S4 345mm x 30mm rotors 8E0 615 301 T
    B8 S4 Carrier Rt 8T0 615 126
    B8 S4 Carrier Lt 8T0 615 125
    Requires new brake lines?Y/N?

    REAR-
    C5 A6 255mm:
    B5 A4 calipers
    C5 A6 255mm x 10mm rotors 4B0 615 601 B
    B6 A4 3.0L carriers 8E0 615 425 G
    Requires new brake lines?N

    B5 S4 256mm:
    B5 S4 Caliper Rt 8D0 615 424 C
    B5 S4 Caliper Lt 8D0 615 423 C
    B5 S4 256mm rotors 8D0 615 601 D
    B5 S4 Carriers 8D0 615 425
    Requires new brake lines?N

    D2 A8 269mm:
    B5 S4 Caliper Rt 8D0 615 424 C
    B5 S4 Caliper Lt 8D0 615 423 C
    D2 A8 rotors 4D0 615 601B
    D2 A8 Carriers 4D0 615 425 B
    D2 A8 rotors 269mm *(2mm washer in between the bracket and the upright)
    Requires new brake lines?N
    •Notes• "Should be stated that C5 A6 calipers work, too (so you can get calipers and carriers from the same car, which helps a lot), the only downside being that it requires a different brake line due to the C5 using a banjo bolt at the caliper."-walky_talky20

    B7 S4 300mm:
    B5 S4 Caliper Rt 8D0 615 424 C
    B5 S4 Caliper Lt 8D0 615 423 C
    or
    B6/B7 S4 Caliper Rt 8E0 615 424 C
    B6/B7 S4 Caliper Lt 8E0 615 423 C -->grifrowl's B6/B7 S4 caliper D.I.Y<--
    B7 S4 300mm x 22mm rotors 8E0 615 601R
    Apikol/034 brackets
    Requires new brake lines?Y
    Confirmed fitment-Centric (Stoptech branded) 950.33005 brake lines
     
  20. Ciuca ionut 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2016
    Locație:
    Cobia
    Masina:
    Audi a5 2.0tfsi quattro s-tronic 2012
    Salut!
    Portetrieri pe care sunt discuri de 312mm de pe A6 C5 motor 2.5 TDI merg pe fuzeta si etrierul de A4 B5 ?
     

Distribuie pagina asta