1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la A4 B5 - Discuri - placute - etrieri si lichid Frana - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de elad, 27 Dec 2008.

  1. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    La A6 C5 motor V6, caci acolo e posibil sa gasesti frane de 312, suportii au prindere diferita. Verifica sa nu iei degeaba. De la golf 4 gti sau audi tt se potrivesc suportii.
     
  2. Ciuca ionut 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2016
    Locație:
    Cobia
    Masina:
    Audi a5 2.0tfsi quattro s-tronic 2012
    Multumesc. Ce distanta trebuie sa aibă între șuruburi la fuzetă si etrier ? Am cautat după codul ăsta: "TT Carriers 1J0 615 125 A " si am gasit asta
     
  3. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Distanta intre gauri/suruburi trebuie sa fie 10.5 cm (masurat din centru in centru).
    De preferat sa masoare discul pe spate, asa te fura butucul.
     
    Ciuca ionut apreciază asta.
  4. Ciuca ionut 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2016
    Locație:
    Cobia
    Masina:
    Audi a5 2.0tfsi quattro s-tronic 2012
    Suporții de A6 C5 se folosesc in combinatie cu discuri de A8 4D2, cod discuri "8E0 615 301 R" si plăcute de A8. Sau discuri de A6 C5 de 312mm si plăcute de A6 C5. Nu stiu ce sa zic in privinta placutelor ca tot diferă dimensiunile lor...
     
  5. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Plăcuțele raman aceleasi pentru ca nu schimbi etrierul ci doar suportul.

    Eu cand am facut acest upgrade am cerut la dezmembrari suporti etrieri pentru discuri de 312mm , baiatul stia ce vreau si a venit cu suportii, am comandat discuri 312mm de A6 C5 si plăcuțele pentru B5, dar cu senzor pentru ca aveam retrofit la maxidot. Si ca bonus alea cu senzor sunt mai ieftine cu 40-50 lei decat alea simple.
     
  6. Ciuca ionut 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2016
    Locație:
    Cobia
    Masina:
    Audi a5 2.0tfsi quattro s-tronic 2012
    Si eu tot maxidot am, este din 2000 masina. Mă gândeam că fiind mai mici placutele de a4 b5 nu calca pe toata suprafata discului si asta face ca franele sa fie ineficiente. Nu stiu, ziceam si eu.
     
  7. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Paul sunt putin offtopic da placutele cu senzor sunt mai scumpe cu cel putim 40ron fata de cele simple.:p
     
  8. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Acum nu e chiar 40 lei diferenta, dar tot e.
     
  9. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Upgrade sistem de franare fata la discuri 320mm.

    Acest post o sa fie un tutorial despre modificarea sistemului de franare si o sa contina informatii referitoare la piesele necesare. Nu o sa intru in detalii de montaj decat acolo unde consider ca o sa fie cazul. De exemplu, la adaptarea senzorului ABS.

    1. Disc frana 320/321mm

    Nu sunt prea multe detalii aici, se poate alege oricare dimensiune, iar dupa preferinte ventilat sau dublu ventilat (perforat).

    - 8E0615301AD 320x30 mm
    - 8E0615301AE 320x30 mm
    - 8D0615301M 321x30 mm
    - 8D0615301K 321x30mm

    2. Tabla de protectie / aparatoarea discului

    Este de preferat sa o luati la pachet cu fuzetele. Nu recomand sa o indreptati pe cea actuala (cum am facut eu) deoarece isi pierde din rezistenta.

    3. Etrierii

    Exista posibilitatea de a alege intre etrierii 2HP (2 pistonase cu 4 placute) sau cei simpli, cu un piston si 2 placute dar mai mari. Dupa caz se va schimba kit-ul de reparatie si este de preferat sa fie cumparati cu conducta de frana, suportul pentru mufe si conducta flexibila. Trebuie precizat ca in cazul 2HP nu se mai pot monta orice jante din cauza ET-ului. Personal am montat 17”x7.5J ET43.

    - 4B0615107B / 4B0615107A 2HP stanga
    - 4B0615108B / 4B0615108A 2HP dreapta

    Pentru etrierii 1HP exista mai multe variante de cod fiind montati pe A6 C5, A6 C6, A4 B7 unele A8.

    - 4B0615123A (stanga), 4B0615124A (dreapta), 4B0615125D (portetrier)
    - 4F0615123 (stanga), 4F0615124 (dreapta), 4F0615125 (portetrier)

    4. Fuzetele / Portfuzetele

    Este necesara schimbarea acestora pentru ca distanta intre suruburile de prindere a etrierului la A4 B5 este de 10.5cm, iar distanta intre suruburile de prindere a etrierului pentru discuri de 320/321mm este de 14.5cm. Se poate alege intre fuzete de fonta A6 C5 Allroad sau fuzete de aluminiu A4 B6 sau B7.

    5. Bratele inferioare

    Acestea se vor schimba pentru ca difera dimensiunea conurilor. Pentru fuzetele de aluminiu nu pot sa spun cu exactitate care trebuie schimbat, dar in cazul fuzetelor de fonta se vor schimba bratele inferioare spate, cele curbate (4Z7407693/C/D – stanga, 4Z7407694/C/D – dreapta).

    6. Planetara / cap de planetara spre roata

    Acest punct nu se aplica celor cu motoare V6. Motorizarile in 4 cilindrii la A4 B5 au rulment cu diametrul exterior de 75mm, iar noile fuzete au rulment cu diametrul exterior de 82mm. Se va schimba dupa caz/preferinta capul de planetara spre roata sau planetara cu una de V6 (cele de 2.5 tdi cred ca se gasesc cel mai usor).

    7. Senzorul ABS

    Este de preferat sa luati fuzetele cu senzorul de ABS pentru ca difera modul de fixare a acestuia in fuzeta. Sau se poate face urmatoarea adaptare: La B5 senzorul ABS este parte din cablaj si se fixeaza in fuzeta printr-o cămașă de cupru. La Allroad senzorul este tot cu cablaj, dar se fixeaza in fuzeta cu un surub si este mai scurt. Pentru ca nu am avut inspirația sa cer si senzorii cand am luat fuzetele, am taiat cablul senzorului chiar la intrarea in fuzeta, am scos cămașa de cupru din fuzeta de B5 si am taiat-o ~3mm dupa care am fixat-o in fuzeta de Allroad. Acum senzorul sta fix si se poate regla cat este introdus. Se cositoresc cele 2 fire, banda cu inserție textilă, tras copexul peste si nu se observa. Senzor cu cablaj nou doar OE la 1.200 lei bucata.

    8. Placute de frana

    - 4B0698151S, 4B3698151 pentru 2HP
    - 4B0698151AC, 4B0698151AD, 8E0698151G, 4F0698151D, 4F0698151K pentru 1HP

    Posibil sa mai fie si alte detalii de care nu-mi amintesc acum, intrebati. Cristi, daca crezi ca mai trebuie modificat/adaugat ceva sa-mi zici te rog.
     
    Gabi_KGT și arazvan2002 apreciază asta.
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este foarte ok scris. Daca mai vrei sa adaugi sau sa modifici ceva la mesajul anterior imi spui aici in topic si ti-l editez eu. Bafta.
     
    paul14 apreciază asta.
  11. Balázs Attila 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2018
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi S4 Avant
    Salutare băieți și fete. Ce marci de etrieri îmi recomandați pe spate care sunt din aluminiu (s-au oxidat și nu se pot repara)? Pe fata o sa cumpăr doar setul de garnituri și am să recondiționez etrierele. Probabil de pe autokarma o să comand. Dar aștept sfaturi de la alți care au trecut prin asta. Mulțumesc!
     
  12. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Incearca cu kit-ul de reparatie Autofren D4845C. Am avut pe cel dreapta spate blocat si s-a rezolvat cu respectivul kit.
    Etrierul nou o sa fie tot vechi, dar reconditionat. De aia se cere piesa veche la schimb.
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu se cere nici o piesa veche la schimb, poate la reprezentanta daca vrei sa dai la schimb si atunci primesti unul SH reconditionat. Poti cumpara si original fara piese la schimb. Nu mai induceti lumea in eroare. Cumperi pe cele originale care le ai pe masina sau marca echivalenta. Demontezi etrierii, vezi ce marca sunt si cumperi identici.
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Se cere Cristi, costa in jur de 700 ron unul ATE si cere piesa veche la schimb.
    Sau TRW undeva la 400-450 ron, la fel cu piesa veche la schimb.
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Eu am cumparat de la unul din marii furnizori de piese auto fara nici o piesa la schimb pentru A4 B5. Avea Ate pe masina si am luat Ate.
     
  16. massive818

    massive818 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2013
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 AVANT, 1.9 TDI 2000
    Multumesc de raspunsuri! A desfacut mecanicul etrierul si spera ca o sa reuseasca cu kitul de reparatie, daca nu asta e. O sa cumpar de pe autokarma, pana acuma cele mai bune preturi. Am fost si in oras la magazine dar aia isi baga comision exagerat si eu am internet si imi pot comanda de pe net daca am nevoie. Am gasit pe Autokarma Starline sistem lucas 356 Ron, TRW tot la 359, Bosh 369, si ATE care as prefera este 370 RON, SBS 385 RON. Un sfat de la cineva care stie despre astea as aprecia o parere. Multumesc!

    P.S. Am scris de pe vechiul cont. Sunt Balazs Attila.
     
    Ultima editare: 4 Iun 2018
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Contul cel nou a fost inchis adica cel cu denumirea Balazs Attila. Nu iti mai deschide alt cont nou, pe forum, pentru ca iti vor fi inchise toate conturile. Acum am facut o concesie. Vei continua pe forum doar cu acest cont adica massive818.
     
  18. massive818

    massive818 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2013
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 AVANT, 1.9 TDI 2000
    ok. Multumesc!
     
  19. DamArt 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2018
    Locație:
    Germania
    Masina:
    AUDI A4 Avant (8D5, B5) 1.9 TDI 1896 cmc , 115 CP, 85 kW, Automat
    Salut. Desi am citit foarte mult pe acest forum in ultimii 2 ani, azi sunt nevoit sa postez.
    Joi, prietena mea a condus masina mea (Audi A4 B5 Avant - Transmisie automata) in jur de 100 km. Dupa ce a ajuns acasa, ora 22:00 22:30, mi-a spus ca se aude mereu un zgomot ciudat in masina, si ca motorul nu trage ca inainte.
    Dupa o scurta verificare am constatat ca etrierul dreapta-spate a fost blocat, si placutele de frana, la fel si discul s-au uzat mult peste limita:
    Ce a ramas din ele:
    - discul: 4-5 mm
    -placuta exterioara: 3 - 4 mm(doar din partea metalica)
    -placuta interioara: LIPSEA IN TOTALITATE !!!
    Eh, vineri am vrut sa mut masina in curte sa ma ocup de ea, si cand sa plec de pe loc, nu puteam. Am fortat putin, s-a auzit un "poc" si si-a revenit. Doar ca dupa 3 - 4 secunde pedala de frana s-a dus in podea. Clar, carcasa pistonasului s-a fisurat.
    Am comandat etrier nou, plus placute si discuri (pe ambele parti de pe spate; pe fata le voi schimba in septembrie cand o sa am concediu), dar piesele imi ajung abia luni sau marti.
    Problema cea mai mare este urmatoarea: Dupa amiaza aveam nevoie de masina sa merg la munca. Asa ca m-am gandit sa suspend frana respectiva. Am lasat masina in curte, si pana am mers pe jos pentru a cumpara ce aveam nevoie pentru aceasta operatiune, s-a scurs tot lichidul de frana.
    Am desfacut conducta de la etrier, am obturat-o (cea flexibila, furtunul), am impins pistonasul la locul lui (prin infiletare, normal), iar apoi am aerisit franele cu ajutorul unui prieten prin "metoda pedala", timp in care am completat cu lichid de frana. Rezultate proaste. Am facut-o din nou, rezultatele au fost aceleasi. Pedala moale care merge incet in podea cand o tin apasata, si frana aproape deloc (dupa un test pe stradute).
    Ce deduc, este posibilitatea de a fi aer in pompa ABS, sau pot fi si alte motive ?
    Specific urmatoarele:
    - masina este dotata cu ABS si ESP;
    - NU am aerisit conducta suspendata;
    - daca trebuie aerisita pompa ABS, o pot face fara VAG COM si tot prin metoda clasica ? Este vreo posibilitate ? Pentru ca nu am momentan acces la un laptop si nici mufa OBD2, plus ca nu sunt deloc
    zgarcit dar stau prost cu banii. Momentan (poate pentru ca nu sunt zgarcit) si nu as vrea sa ajung la
    service pentru ceva ce probabil pot repara singur.
     
  20. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Ai putea "repara" singur dacă ai avea VCDS (interfață de diagnoza pt grupul VAG) cu care sa faci un Output Test pe Abs. Ar trebui sa își revină pedala după asta. Dacă doar ai pedala moale dar totuși frânează, probabil poți merge cu ea cu grija pana rezolvi. Pedala moale rămâne în multe cazuri și oamenii merg cu ele asa pana își revine singura.

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     

Distribuie pagina asta