1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la A4 B6 - Avertizare in bord BRAKE - discuri ovalizate - modificari frane

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de avo, 15 Oct 2008.

  1. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Surub portetrier slabit
     
  2. Mr.Yadge

    Mr.Yadge Bronze Member

    Înscris:
    25 Dec 2014
    Locație:
    Dâmbovița
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant 1.9 AVF 130 2005
    Am verificat din nou am dat jos etrierul am strâns acele șuruburi de dracii le-a găsit, cele cu impus de 7 totul e în regula...
     
  3. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Si tot asa face?
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Degeaba l-ai strans daca acel surub nu mai are diametrul necesar. Culisantele de la etrier de asta obligatoriu se demonteaza si se curata dupa care se ung cu vaselina speciala pentru temperaturi inalte sau vaselina siliconica. Daca tot mai face galagie, in zona aia, schimba culisantele sau confectioneaza unele noi la strung.
     
  5. Mr.Yadge

    Mr.Yadge Bronze Member

    Înscris:
    25 Dec 2014
    Locație:
    Dâmbovița
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant 1.9 AVF 130 2005
    Mulțumesc frumos Cristi la alea ma gândeam și eu, greșeală mea e ca leam dat cu vaselina simpla,dar de fiecare data când schimb plăcuțele la orice mașină dau culisante afara și le gresam și verific sa meargă ușor. Dacă le schimb sper sa scap de problema, știi cumva uzura se face în culisante sau în etrier pentru ca ma gândesc ca dacă iau altele noi sa nu fie uzura în etrier și sa le iau degeaba, având același diametru.
    Mulțumesc.
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    In cazul tau ti-as recomanda sa demontezi etrierul si sa faci culisante, la strung, pe masura. Mergi la un bun strungar. Eu asa procedez daca vad ca sunt uzate acele gauri de fixarea ale culisantelor.
     
  7. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Culisa joaca intr-o bucsa de cauciuc.Ambele piese sunt disponibile noi, insa nu cred ca ele provoaca sunetele.
    Placutele merg usor in etrier?Am vazut cazuri cand bavura de pe marginea placutei agata in suport.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  8. Alexandru Ilea

    Alexandru Ilea 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mai 2017
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    A4 1.9 TDI quattro 2004
    Salutare colegi.am o problema care a devenit mister..:keule:.Problema mea initiala era ca nu mai prindea frana de mana dreapta spate.Am dat jos etrierul,curatat verificat parghia functionala,il montez inapoi si ovserv ca practic cablu de la fr. de mana pe partea dreapta este mai scurt decat pe partea cealalta,adica masurat cu sublerul de la camasa pana la varful bovdenului.Bun scot scrumiera si acel repartizor intradevar era reglat sa prinda partea cealalta,bag surubelnita pe acolo si cu un nene ajutor impinge cablu inapoi incat am lasat repartizorul pe pozitia de mijloc.ACUM E BUBA,frana de mana abia se mai ridica un dinte,si imi strang ambele frane din spate de iau foc.Problema e ca nu inteleg cum functioneaza mecanismul si cum pot sa il"eliberez",am cautat si nu am gasit nicaieri va rog o mana de ajutor:sob:nu mai stiu ce sa fac,dau niste beri.
     
    Ultima editare: 9 Sep 2017
  9. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Comanda alt cablu de frana (pe seria ta de sasiu) si inlocuieste-l.
     
  10. CosminSt

    CosminSt 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B8.5 2.0 Tdi Quattro Avant 190cp E6 S-tronic 2015
    Salutare, colegi. Am schimbat la un A4 B6 etrierele pe spate, am montat totul frumos la loc, aerisit o data, vazut probleme, verificat eventuale scurgeri de lichid, aerisit a doua oara (1.5L de lichid in total) insa problema a ramas acolo. Aceasta ar fi ca dupa aceasta operațiune, daca franezi brusc, violent cu soc pe pedala de frana, tine normal si f bine. Daca vrei sa franezi normal, progresiv, ca la mers de zi cu zi, ajungi cu pedala lipita de podea si masina nu se oprește nici de la 5km/h. La fel, atat cu motorul pornit, cat si oprit, daca rezemi piciorul de pedala se duce la podea. Care ar putea fi problema? Nu e nici o scurgere si aerisire s-a facut din plin. Ce si cum as mai putea verifica, incerca? Multumesc!
     
  11. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Salut
    Ti-am atasat manualul de service pentru frana la A4 B6 si B7. La pagina 93 ai capitoul 11.1 Adjusting handbrake unde este descrisa procedura de reglaj pentru frana de mana.
    Cand resetezi pozitia levierului franei de mana trebuie sa ai niste distantiere de 1,5mm montate pe etrier pentru ca altfel vei avea prea multa tensiune in cabluri.

    CosminSt cel mai probabil pompa de frana. Cand aerisesti la pedala pistonul face cursa completa si trece peste limita dintre zona de uzura si cea unde nu ajunge in functionarea normala. Acolo in timp se formeaza un prag. Pe langa asta in partea din spate a cilindrului se acumuleaza rezidurile rezultate din uzura pompei si din lichidul de frana care se intoarce inapoi in rezervor la schimbarea placutelor de frana. Acestea pot duce la deteriorarea garniturilor pistonului cand se face aerisire "la pedala". Din acest motiv se recomanda, mai ales la masini cu vechime mare, ca aerisirea sa se faca cu power bleeder cum il numesc astia pe aici pe la mine.

    Etrierii spate la A4 B6 se aerisesc ceva mai greu din cauza mecanismului pentru frana de mana. Uneori este necesar repeti aerisirea dupa ce ai mers putin cu masina si aerul a avut sansa sa scape de unde a ramas captiv si sa se acumuleze in partea de sus a etrierului. Acest lucru face ca pedala sa fie putin elastica dar nu afecteaza capacitatea de franare.
     
    mirceahd33 și CosminSt apreciază asta.
  12. alanb1

    alanb1 Bronze Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Petroșani - Hunedoara
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI AWX, 2001
    Am si eu o intrebare. Vreau sa fac upgrade la franele de 2.5 la 1.9-le meu si din cate stiu am nevoie doar de portetrieri in rest pastrez etrierii si schimb discurile cu placute.
    Acum chestia ar fi ca cei de la dezmembrari imi spun ca sunt doua modele de portetrieri, unele din fier si unele din fier cu aluminiu. Care trebuie sa le iau?
     
  13. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Ia de pe A4 B6 cu discuri 312mm mm. Sunt de fonta portetrierii. Portfuzetele sunt de aluminiu.

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
  14. enevictor25 Bronze Member

    Înscris:
    25 Iun 2014
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4,2.0i,2002
    Salut. Vin cu o problema de 2 sapt am schimbat discurile plăcuțele fata spate.O încercare nereușită de înlocuire a lichidului de frana ca am rămas fără lichid in vas,cred ca a prins aer abs ,dar le rezolv azi dacă am timp. De doua ori mi a crescut nivelul in vas și a dat pe afara ,iar acum 2 zile am turnat lichid de parbriz pe vas sa l curat și când am vrut sa pornesc mi a apărut martorul rosu cu Brake. Dacă scot mufa nu se mai aprinde.E posibil sa fir ars?(Apa nu are cum sa ajungă la el fizic ca este in vas).Nivelul este bun am curățat cu spray mufa degeaba...Sta aprins mereu
     
  15. claudyu80

    claudyu80 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2011
    Locație:
    Petroșani
    Masina:
    AUDI A4 B9 3.0 quattro
    Saltare
    Am o problema la un audi a4 b6 se incāzeste tare roata dreapta spate .mecanicul a spusa ce este etierul de vina l-am schimbat . Nu am frana de mana trasa acuma
    Dar buba mare este ca se incalzesc toate rotile acuma si la fel roata dreapta spate tare
     
  16. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Inseamna ca ramane blocat si acesta. Provine din dezmembrari? Sti sigur ca e functional? Ar fi trebuit sa-ti curete culisantele si sa-ti puna garnituri noi inainte de montare; asa s-ar proceda in mod corect.

    Se incalzesc tare rotile.. care din ele? Toate patru? Cele de pe spate?
     
  17. AlexGB 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iul 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    A4 B7 3.0TDi (ASB) 2009
    Salut. Pentru upgrade pe puntea spate de la 245 la 255 pot păstra etrieri și sa schimb doar discurile și suportul ?
     
  18. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Da.

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
  19. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Salutare colegi. Am gasit codurile necesare pentru etrieri, suporti etrieri, placute si discuri de 3L. 320 si 288mm.

    Bun, mi-ati putea spune informativ un pret? Ma gandesc ca de pe dezmembrari. M-ar interesa pret la etrieri+suporti, discuri si placute le-as lua noi.

    Eventual sa-mi sugerati ceva idei la montaj/daca ati avut probleme, etc. Doar le pun, plug&play sau mai ar fi nevoie de ceva? Multumesc in avans.
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Despre pret nu are rost sa discutam pentru ca este foarte relativ si poate eu cumpar piesele, printr-o conjuctura, cu 100 Euro dar asta nu inseamna ca este pretul real si corect.
    Cumpara de la dezmembrari dar sa fie in conditie buna. De exemplu cauta la marile parcuri de dezmembrari auto ca dezmaauto.ro si mai sunt si altele, pe baza codului. Vorbesti cu ei la telefon si le explici ce vrei.

    Despre ce trebuie sa faci si de ce sa tii cont afli daca citesti toate topicurile despre sistemul de franare existente pe forum. Sunt informatii imprastiate prin mai multe topicuri si de asta trebuie sa citesti toate topicurile despre sistemul de franare existente in toate ariile. Bafta.
     
    Ultima editare: 4 Ian 2018
    AlexPTB apreciază asta.

Distribuie pagina asta