1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la A4 B6 - Avertizare in bord BRAKE - discuri ovalizate - modificari frane

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de avo, 15 Oct 2008.

  1. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Am inteles, atunci voi cere furtune conforme masinii donatoare, B7 2.0 TFSI (inclusiv VIN-ul daca e nevoie). Multumesc pentru atentionare!
     
  2. ionutz019@YAHOO.COM 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Oct 2015
    Locație:
    baia mare
    Masina:
    audi a4 1.9 tdi 2002
    Schimbat placute de frana fata personal.Dupa schimb surpriza dispare eroarea de placute si apare BREMSE cea cu verificarea lichidului de frana sau lichidului hidraulic piuie de 3 ori si ramane permanent in bord.Scot senzorul de la vas si dispare bag senzorul apare. Pe tester nici o eroare umplut vasul cu lichid maxim nu dispare eroarea. Franele prind excelent a trecut jumate de an si tot asa. Ieri schimbat placute frana spate si urmeaza lichidul de frana poate o sa dispară eroarea dupa schimbul de lichid.

    După ce am schimbat placute spate roata spate sofer încălzește si scoate fum Verificat tot din nou si observat cablul de la frana de mana nu revine din nou la poziția lui si ar ramane un pic blocat si ar infrana roata motivul care ar fi. Sa slabesc cablul un pic
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sau poate ti-a ramas etrierul blocat, nu din cauza franei de mana.
     
  4. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Mergi la mecanic si roaga-l sa verifice etrierul: cablul de frana, arcul de pe etrier (pozitia 9 din imagine), pistonasul si culisantele.
     
  5. ionutz019@YAHOO.COM 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Oct 2015
    Locație:
    baia mare
    Masina:
    audi a4 1.9 tdi 2002
    Am rezolvat cu pistonasul, era o problema: calca stramb pe placuta si am schimbat placute spate si nici o modificare. Am in continuare acea eroare mentionata.
     
  6. alanb1

    alanb1 Bronze Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Petroșani - Hunedoara
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI AWX, 2001
    La demontarea unei jante fata am observat ca la schimbarea discurilor ATE ovalizate cu cele Zimmerman, din cauza grabei, am montat discuri de 288mm in loc de 312mm.

    Concluzia: franarea ineficienta, umeri pe placutele de frana.

    Ce am facut: cumparat alte placute, TRW, luat discurile ATE, si montat la loc.

    Ce e de facut: rectific discurile astea, am impresia ca doar unul e deformat? Montez unul nou tot ATE, sau le schimb pe ambele noi, dar alt brand, ca de ATE nu vreau sa mai aud?
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Deci, ai pus eronat discuri Zimmerman de 288.

    Dupa, ai montat placute TRW si discurile vechi ATE de 312.

    Acum tu ai impresia ca doar un disc este deformat si vrei sa il inlocuiesti ? Si daca nu este asa ?

    Te legi la cap fara sa te doara. Pune mana si cumpara 2 discuri noi Zimmermann si monteaza-le impreuna cu placutele TRW.
     
    alanb1 apreciază asta.
  8. alanb1

    alanb1 Bronze Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Petroșani - Hunedoara
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI AWX, 2001
    Am tot citit pareri pe net, pro si contra, si va intreb si pe voi, se merita brake bedding-ul?
     
  9. x3mzone

    x3mzone 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Sep 2015
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B8 - 2013 - 2.0 TDI CJCD - Multitronic 8+1
    Salutare baieti! Nacaz mic, deocamdata!
    Am un A4 B6, fabricatie 11.2004.
    Masina luata din Germania acu vreo 2ani.
    Toate bune si frumoase, pana azi cand mi-a aparut de 2 ori mesajul BRAKES. Odata dimineata, la vreo 1-2min dupa pornire (stateam pe loc), a doua ora seara dupa un drum de vreo 20minute in oras, in mers (eram la relanti, ce-i drept).
    Mesajul clipeste de 3 ori, insotit de sunet si semnul (!) (ala de la frana de mana) si dispare dupa. Alte semne nu se aprind (gen ESP, ABS).
    Am ajunns acasa, am dat un scan cu VCDS, nici o eroare.
    Frana prinde bine, motorul trage f bine.
    E adevarat ca daca calc frana brusc de vreo 4-5 ori intr-o secunda, se intareste pedala, dar isi revine singura dupa vreo 10-15secunde, sau dupa o pedala pana la 2500 ture. Acuma nu stiu daca era la fel inainte, n-am calcat niciodata pedala brusc de 5 ori intr-o secunda. E normal?
    Pe VCDS am intrat pe modulul ABS/Brakes, si pe ceva canal imi arata presiunea la sistemul de franare, in bari. Ajunge pe la 90bari la calcare frana normal, pana jos...si pe la 15-20bari la lovire brusca pedala. Becurile de frana pe spate lumineaza la atingerea pedalei.
    Bateria e cea originala, deci are vreo 13ani. Tot pe VCDS imi arata 13.5V cu motorul pornit la relanti. Pe multimetru, 13.7V. La pornire, imi scade voltaju pe la ~8V pt o secunda, dupa care isi revine la 13.5.
    Acuma, daca e de la baterie, n-ar trebui sa apara semnu imediat dupa pornire? Nu dupa 2min, sau in mers?
    Ieri am dat intr-o groapa zdravana cu roata dreapa, de am crezut ca o sa raman in ea, dar n-am ramas. Am franat bine oricum, dar tot am luat-o cu vreo 20km la ora. Atunci nu o aparut nimic in bord. M-am uitat pe sub ea atunci, si m-am uitat si dimineata, nu picura nimic. Deci e intreaga.
    De pornit porneste bine masina, chiar daca acum sunt -2 grade...
    Mecanicu meu e in concediu saptamana asta, iar la altu nu o duc numa de tree sa o sui pe platforma!
    Pacute si discuri schimbate acu 4 luni. Taxar si ATE. La recomandarea mecanicului, cica calitate/pret + o combinatie fericita. De lichidu de frana nu stiu nimic...stiu ca am completat cativa stropi cand am luat masina.
    Grija mea e sa nu raman fara frane in mers, Doamne feri'!
    Ma gandesc daca poate totusi din cauza bateriei slabe sa se opreasca ABS-u? In mers? Chiar daca alternatoru isi face treaba?
     
    Ultima editare: 29 Noi 2018
  10. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Verifica nivelul lichidului de frana in vas. Daca e ok, verifica senzorul/cablajul acestuia. Despre "frana intarita" , scrie in tot forumul (dar nu ai citit nimic se vede) ca problema vine de la stutul pompei tandem sau pierderi de vacuum pe circuitul pana la tulumba de frana.
     
  11. x3mzone

    x3mzone 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Sep 2015
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B8 - 2013 - 2.0 TDI CJCD - Multitronic 8+1
    Multumesc de raspuns. Am verificat lichidul, e la minim. Azi mi-a aparut semnul, pe loc, si nu a disparut pana n-am scos mufa de la recipientul de lichid de frana. Azi am sa cumpar un DOT4 si il implu.

    Sa sti ca am citit cam 50% din forum, de asta am incercat sa ofer cat mai multe detalii.
     
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Poti cumpara ATE, e ok.
     
  13. x3mzone

    x3mzone 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Sep 2015
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B8 - 2013 - 2.0 TDI CJCD - Multitronic 8+1
    Bun! ATE...

    Exista asa:
    ATE SL DOT4
    ATE Typ200 DOT4
    ATE SL.6 DOT4

    Mai conteaza si altceva inafara de DOT4?
     
  14. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    N-ai citit unde trebuia.:) Semnalul bremse (!) Cu rosu iar daca bipaie de 3x inseamna lichid scazut. Eu am intampinat aceasta problema cand urcam fiecare dimineata mai in viteza sa ajung la munca , nivelul find pe minim cand ajungeam in varf se facea balans si se aprindea (!) si bipaia de 3x.

    E normal sa calci frana de 5x intr-o secunda si sa se intareasca pedala.

    Totodata verifica si incarcarea..as zice sa fie minim 14.00 cu faza scurta sa zicem ca e decent..

    Si nu , nu ramai fara frane decat daca ai pierderi de ulei. Evident ca pompa ta tandem functioneaza.

    De lichid s-a mai discutat. Cumpara lichidul cu cel mai rezistent punct de fierbere.
     
  15. x3mzone

    x3mzone 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Sep 2015
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B8 - 2013 - 2.0 TDI CJCD - Multitronic 8+1
    Bun! Am pus lichid de frana. Castrol DOT4. ATE nu aveau pe stoc atunci.
    O intrat cam 200-250ml. Nu stiu daca e mult, dar semnul nu mai apare. Cel putin cat am turat masina pe loc. Vad deseara in mers cum se comporta.

    Mare multumesc domnilor!
     
    Ultima editare: 29 Noi 2018
  16. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'
    Ai pus ceva, vezi sa nu piarda pe undeva, nu se "evapora" din senin
     
  17. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Daca ai pierdere undeva, cand tii pedala apasata cu forta moderata, dar continuu, cateva zeci de secunde, ar trebui sa simti ca se duce putin la fund.
    Apoi verifici pe la roti, pompa, sa vezi unde a curs. Daca .
     
  18. x3mzone

    x3mzone 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Sep 2015
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B8 - 2013 - 2.0 TDI CJCD - Multitronic 8+1
    Azi dimineata am observat o pata de ulei pe geanta...cand dau sa ma uit mai de aproape, vad ca toata partea de jos a etrierului era umeda.
    Am fost la service, ridicata pe elevator, concluzia: curge lichid pe la etrier. Comandat kit reparatie etrier. In seara asta o rezolva. Am scapat ieftin.

    Multumesc inca odata baieti!
     
    DonDoneL apreciază asta.
  19. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'
    Cat a costat kitul si ce marca este ?
     
  20. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    @Dooster daca te intereseaza pret aproximativ, ~30 lei setul/etrier spate ATE si vreo 40 lei/etrier fata ATE. Parca gasesti si TRW mai ieftin (25 lei spate) si ERA tot pe acolo.
     
    DonDoneL apreciază asta.

Distribuie pagina asta