1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la A4 B6 - Avertizare in bord BRAKE - discuri ovalizate - modificari frane

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de avo, 15 Oct 2008.

  1. alanb1

    alanb1 Bronze Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Petroșani - Hunedoara
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI AWX, 2001
    @bx3m Eu am luat ERT. A fost ~50 de lei.
    [​IMG]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    bx3m apreciază asta.
  2. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Etrierul il schimbi cand il spargi , in rest se reconditioneaza :) poti folosii autofren / trw / bosch.
     
    bx3m apreciază asta.
  3. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Salut, asa ma gandeam si eu, doar ca auzisem ieri o parere - dom'ne, cred ca trebuie sa schimbi etrierul cu totul. Ala e un corp turnat, daca nu e spart e bun.
    Multumesc de sfaturi, speram sa am timp azi sa o fac, vad ca de maine se strica vremea, timp nu am... :3sadwalk:
     
  4. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Salutare, problema a fost rezolvata, multumesc de sfaturi. Am folosit kit garnituri si pistonas (nu am gasit altfel decat separat) Autofren.
    Acum, am o intrebare referitoare la discurile de frana spate. Eu am masurat si am discurile de 245, dar cum mie mi se parea ca spatele e oarecum infranat, la service mi-au verificat si intr-adevar era putin infranata dreapta spate. Au dat jos placutele si am constatat ca discul nu era "folosit" pana in marginea exterioara, ci avea o "buza" nefolosita, care a ros din placuta - de tampit nu am facut poze... Ideea este ca luna viitoare am in plan sa fac un upgrade la motor pana la 190 cp (sau cat o putea sa o duca Ginel), dar in aceeasi zi fac upgrade la frane fata - EBC + lichid Motul - si as vrea sa schimb si discurile de frana pe spate, nu EBC pentru ca mi se par prea scumpe pentru cat franeaza spatele de fapt. Ma gandeam (corectati-ma daca gresesc) sa pun niste discuri noi pe spate cu placute ATE ceramic (astept idei despre marci/grupe de produse). In felul asta fata ar fi cat se poate de buna iar spatele macar ca e nou. Intrebarea mea era daca pot pune discuri de 255, mai ales avand in vedere ca placutele de frana, asa cum le-am gasit, par ca ar iesi in afara discului de 245. Exista vreo alta metoda de a verifica exact ce dimensiune de discuri pot pune pe spate? Ceva masurat la etrier, suport etrier, io stiu?
    LE: Pentru spate ma gandeam la ceva de genul asta: https://www.amazon.co.uk/V-MAXZONE-...cleSource=vehicle attributes&submodelId=15506
    Pareri? Gasesc ceva asemanator si prin RO?
     
    Ultima editare: 7 Feb 2019
  5. Lucian96 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2016
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A6 4F2, 2011, CAHA
    Daca ai pe masina discuri de 245,poti pune de 255 daca schimbi si port etrierii. Pe masina ai cod PR 1KD si iti trebe 1KP. Parerea mea e ca nu o sa simti vreo diferență intre 245 si 255. Mai bine cumperi discuri pe 245 si placute ceva mai scumpe. Iar legat de discurile pe fata ebc,eu as vedea mai ok trecerea la 320mm,ca acum banuiesc ca ai 288. O sa simti o diferenta mai mare decat cu discuri ebc pe 288. Astea is facute sa tina mai bine la franari puternice,cand se incalzesc tare. Daca nu mergi ca pe circuit cu masina,o sa fii multumit de 320 cu discuri si plăcute ate. Asta e parerea mea. Spor!
     
    Ultima editare: 8 Feb 2019
    bx3m apreciază asta.
  6. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Aha, OK, mersi de info. Nu vreau sa schimb, stiu ca nu se simtea mare diferenta spre deloc, dar as fi luat daca nu era nimic de schimbat. O sa iau ATE Power Disc si ATE Ceramic, atat ca nu stiam daca pot pune de 255. Mersi!
     
  7. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Daca montati discuri standard (288 cu 245) fie ca sunt ceramice, din otel, perforate, dublu ventilate, gaurite, cu santuri.. nu veti obtine o franare (mai) buna, precum cu niste discuri si etrieri mai mari, adica 320 cu 288. Diferenta o face forta etrierului si dimensiunea suprafetei de contact placute-disc.

    Eu imi facusem un calcul dinainte de upgrade: placute si discuri spate+fata pe ATE (standard), aproximativ 800 lei. Am gasit set franare TFSI (320/288) la 800 lei si am avut norocul ca discurile sa fie ok, am mai luat placute noi ATE si le-am montat. Dupa vanzarea etrierilor mei si a discurilor fata (care erau in stare buna fara "buza"), am ajuns tot pe acolo, in jur de 800 lei upgrade-ul total. Deci tu calculezi, dai 800 lei pe componente noi sau dai 1000-1400 lei pe un kit de franare net superior (suma e oarecare, in functie de ce ai nevoie, poate prinzi discuri in stare buna).
     
    bx3m și Lucian96 apreciază asta.
  8. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Frânele 1LB/1LE au piston de 57mm, iar 1LA/1LC au piston de 60mm, mai mare într-adevăr. Dar diferența cea mare nu o face pistonul mai mare ci viteza unghiulară mai mare a discului de 320mm vs viteza discului de 288mm.

    De exemplu, la varianta cea mai simplă de upgrade, de la 280/288mm la 312mm, schimbi doar portetrierul și se simte diferența (etrierul și plăcuțele rămân aceleași) doar mărind viteza unghiulară în zona de contact cu plăcuțele.
    Totul raportat la aceeași viteză de deplasare.
     
    lowlife și bx3m apreciază asta.
  9. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Stiu care sunt diferentele dintre un disc mai mic si unul mai mare, problema este ca rotile de iarna sunt pe 15 cu anvelope noi. Daca fac acest upgrade, trebuie sa schimb si rotile de iarna, sa trec pe 16. Astfel, punand niste discuri + placute mai dure, sper sa obtin upgradeul de care as avea nevoie. Sper, ramane de vazut daca o sa fie asa. Dar parerea mea este ca o diferenta o sa fie, pastrand dimensiunea si folosind piese superioare - EBC si/sau ATE Power Disc + ATE ceramic.
     
  10. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Daca pui etrieri mai mari, da, ai costuri suplimentare - ai nevoie de roti pe 16/17 cu un ET minim (sa incapa de etrieri), in caz ca nu ai deja rotile. Eu circul vara-iarna cu roti pe 17, nu neaparat din cauza etrierilor dar nu aveam in gand sa pun alte roti mai mici. Arata bine asa cum e. Parerea mea e ca nu vei simti o diferenta asa mare, fie ele placute si discuri noi EBC,ATE,TRW, Ferodo, etc.. nu te astepta la ceva "wow". Faci cum crezi de cuviinta.
     
  11. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Citeam mai prin urma, si pe alte forumuri, de cei care si-au pus ATE PowerDisc cu Ceramic ca simt diferenta consistenta, iar cei cu EBC ca deja cand pun frana se uita in oglinda sa nu intre ala din spate in ei, upgradeul fiind facut doar pe brand/calitate si NU pe alte componente - discuri marite, etc.
     
  12. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Discuri noi, ok, in comparatie cu ce? Cu placute si discuri standard, vechi, uzate. Dpmdv deja nu e concludent, diferenta am vazut la diverse masini printre care si B6 cu discuri si placute noi fata+spate standard (TRW, ATE, Delphi, etc). Diferenta intre cum se simtea la inceput si cum se simtea dupa. Dar am putut verifica asta pe o distanta oarecum scurta. Nu ma pot pronunta pe termen lung. Si nu, nu am "bagat" piciorul in franele noi, unii producatori au instructiuni de utilizare dupa montaj, dar problema e ca unii mecanici uita sa le spuna la oameni, uita sa le dea pliantul.. iar daca baga piciorul in frana, pot aparea diverse probleme pe viitor.
     
  13. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Probabil ca era o diferenta fata de ce aveau pana atunci, oamenii spuneau doar ca se simte diferenta uriasa. Am impresia ca cineva spunea ca e diferenta sensibila intre discuri noi standard fata de celelalte, cum ca ar fi avut discuri noi standard dar nu faceau cum fac astea. Cat despre utilizarea lor, bineinteles ca nu te infigi ca inecatul in apa in ele din prima, le faci un "rodaj", mie mecanicul cand mi-a schimbat pe o masina anterioara mi-a spus sa nu ma dau la ele primele 3-400 de km, fara franari la podea. Asa am procedat si nu am avut probleme. Dupa ce montez, o sa pot face si eu o comparatie si revin cu impresii, dar o imbunatatire ar trebui sa fie, desi la mine nu e cazul de schimabt nici discul nici placutele, sunt OK, pe la jumate.
     
  14. K3nT Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4B6 1.9TDI AVF 2003 Berlina 155HP 1BV ; A6C7 Avant Quattro 2,0 TDI -DDDA-2018
    Simt pe naiba, ca sa zic asa, mai nou si B6 a ajuns o masina de circuit sa necesite placute ceramice?
    Evident ca punand discuri/placute noi au simtit o diferenta wow..ca doar sunt noi(ei circuland cu placute sub 3 mm)..iar cand se gandeau ca franeaza cu placute ceramice efectul placebo era si mai mare.
    Iti spun eu ca in afara de faptul ca au scapat de negreala de pe jante nu au nimic considereabil in plus.

    P.S. Nu dati banii pe prostii, luati bomoboane la copii :)

    Bafta
     
    Ultima editare: 13 Feb 2019
    z1daru apreciază asta.
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Le-am incercat si eu, subscriu la postul de mai sus.
    Pret dublu, avantaj jante mai curate, atat.
     
  16. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Pareri avizate, multumesc de sfat. Macar sa stiu sa nu arunc banii degeaba. Mai degraba cred ca iau in considerare schimbarea rotile de iarna de pe 15 cu 16/17, si atunci fac si upgradeul de discuri/etrieri.
     
  17. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Eu cand am pus discuri noi zimmerman de 320mm si placute ate ceramic, am stricat discurile in mai putin de un an. Poate a fost o coincidenta dar se facusera warp, imi smucea volanul din mana cand franam. Le-am rectificat, pus Ferodo Premier si gata. Nu as mai da banii pe Ate Ceramic doar pt praf. Apropo, exista si de la TRW si Jurid <<sau Pagid?>>) ceva asemanator dar nu pentru toate configuratiile.
     
  18. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    In teorie, ATE recomanda placute tip ceramic doar pe ATE Power Disc. Ca si duritate, are sens, nu pui placute ceramice pe discuri normale. Eu nu as pune placute ceramic nici pe ATE normal, daramite pe alta marca, in afara cazului in care sunt din aceeasi categorie de duritate.
     
  19. ionutz019@YAHOO.COM 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Oct 2015
    Locație:
    baia mare
    Masina:
    audi a4 1.9 tdi 2002
    Cand aveti bremse aprins in bord si va bipaie de 3 ori iar semnul de la frana de mana va avertizeaza clipind verificati sita de la vasul de lichid frana. Se intinde plasticul ala de la sita iar sub ea este un stut care apasa pe plutitorul de nivel si arata ca lichidul este sub nivel. Eu am pus-o de doua ori pe tester si un an de zile a trecut pana i-am dat de cap.
     
    nucugheri apreciază asta.
  20. Julien englezul 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2017
    Locație:
    Petrosani
    Masina:
    Audi A4 B6 2003 1.8T Quattro
    Salutare,
    Sunt posesorul unui Audi A4 1.8T 163CP an fabricatie 2003.Am citit pe forum toate postarile legate de frana insa nu am gasit niciuna care sa se refere la problema cu care ma confrunt eu de ceva timp si anume pierd constant lichid de frana pe sus pe la capacul de pe vas.Am incercat mai multe remedii si anume am schimbat vreo doua capace crezand ca poate membrana este uzata si nu mai etanseaza,am golit vasul pana aproape de minim insa fara nici un rezultat.Mai mentionez faptul ca sita din vas,este mereu plina cu lichid chiar daca in vas nivelul este aproape de minim.Am reusit cu o surubelnita subtire sa golesc sita,insa fenomenul reapare adica dupa 50 km de mers se umple din nou cu lichid si incepe sa curga pe la capac.Poate sa ma ajute cineva cu vreo informatie.
     

Distribuie pagina asta