1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la Audi 80 - 90 - 100 - etrieri blocati - schimbare placute si discuri

Discuție în 'Modele clasice' creată de gioica, 26 Iul 2007.

  1. gioica 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iul 2007
    am un audi 80 si nu pot sa fac aerisirea la roti pt ca nu mai pot sa desfac aerisitoarele:sob:.V a intreb daca pot sa fac aerisirea direct de la pompa?Mersi pt. ajutor!!!!!!!!!!!!
     
  2. micu

    micu Bronze Member

    Înscris:
    9 Iul 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 18T 8L
    Nu ai cum sa faci la pompa, ptc nu ai cum sa scoti tot aerul p`acolo .... ideea e ca intr-un fel sau altul trebuie sa remediezi situatia... Asa am patit si eu la un Renault, dar doar la o roata. De atunci (4 ani) nu am mai aerisit acea roata, si nici nu tine bine frana.

    Am impresia ca merge sa il scoti cu japca, si poti sa dai un nou filet... Dar trebuie sa intrebi un specialist. Asta este parerea mea. Oricum, cu franele nu e de joaca....:doctor:
     
  3. audiuser 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iun 2007
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A3 2001 1.9 TDi 90 cai
    Micu are dreptate. Trebuie sa faci aerisirea franelor si de la roti. Cred ca exista ceva spray anti rugina ca sa le poti desface.
     
  4. micu

    micu Bronze Member

    Înscris:
    9 Iul 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 18T 8L
    Am impresia ca stiu despre ce vorbeste... nu e vorba de rugina, e vorba ca sunt facut dintr-un material foarte moale, si s-au stricat (s-au rotunjit, nu mai merge pusa cheia pe ele)
     
  5. io's 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Iul 2007
    Locație:
    Bucale
    Masina:
    ceva negru si galagios
    un cleste autoblocant ar fi bun asta nu inainte sa cumperi alte aerisitoare
    de regula aerisotoarele se strica pt ca se strang prrea tare, ele doar se apropie putin mai bine, etrierul fiind din AL (dural) iar aerisitorul(rele) din fier cu capatul conic (acolo unde etanseaza) fiind strans prea tare se impaneaza in etrier rezultand blocarea acestuia

    edit: daca sunt rupte si nu le mai poti agata cu clestele, se poate gauri in centrul lui cu un spiral mic (2-2,5mm) cu turatie joasa la bormasina, apoi cu un extractor de suruburi rupte este imposibil sa nu iasa
    daca nu te pricepi cat de cat, lasa pe altcineva sa efectueze operatia asta, e ft important sa nu strapungi si etrierul atunci cand gauresti

    spor la treaba!
     
    Ultima editare: 28 Iul 2007
  6. micu

    micu Bronze Member

    Înscris:
    9 Iul 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 18T 8L
    Ema, mi-ai luat vorba din gura :D
     
  7. io's 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Iul 2007
    Locație:
    Bucale
    Masina:
    ceva negru si galagios
    vezi.... am mai inceput si eu sa ma pricep !!! :p
    ;)
     
  8. gioica 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iul 2007
    pana la urma am reusit!!!!!cu spray anti rugina wd40(super bun),le-am "inmuiat" si le-am desfacut la menghina,deoarece capul aerisitorului s-a stricat si nu mai aveam cum sa fac o priza buna!Oricum,multumiri pentru sfaturi!
     
  9. micu

    micu Bronze Member

    Înscris:
    9 Iul 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 18T 8L
    ne bucuram ca totulo este ok ... bafta in continuare ... ;)
     
  10. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    si eu am audi 80 si i-am dat la cineva sa imi aeriseasca franele.ala a incercat doar de la pompa sa le aeriseasca si nici un rezultat,ca tot nu aveam frane.asa cum zice micu trebuie sa remediezi situatia ,pt ca ele trebuie aerisite de la roti.incearca sa dai cu un spray special,cred ca sunt de cumparat la piese auto,probabil ca aerisitoarele tale au intepenit

    doar acuma am citit ca ai reusit pana la urma
     
  11. Hamer

    Hamer 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2008
    Locație:
    Tg-Mures
    Masina:
    Audi A6 4B C5, 1.9 TDI/131/ AVF/2002
    Cum se regleaza frana de mana la audi 80 B3?

    Hai mai baieti! Chiar nu are nimeni habar de unde se regleaza frana de mana la un audi 80? Daca e cineva sa ma ajute, as dori un raspuns cat de repede. Multumesc
     
    Ultima editare: 11 Feb 2008
  12. Dj Topi

    Dj Topi 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2008
    Locație:
    Spain
    Masina:
    Audi 80 1.9 D 91'
    Help!! audi 80 frane buclucase

    Fratilor de cateva zile am obs ca daca folosesc frana mai mult timp de ex: sa cobor o panta dintr-o data incepe pedala sa fuga pana in podea si nu mai prinde deloc frana pana ce eliberez pedala si incepe sa se ridice singura. pare ca si cum ar scadea presiunea din pedala. intrebarea e trebuie sa fac o aerisire de frane ? daca da poate ma ajuta cineva cu un tutorial sau cam ce ar trebui sa fac ? multumesc mult.
     
  13. marian c4

    marian c4 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a6.quattro 2.6
    se pare ca undeva ai o pierdere de presiune pe circuit verifica nivelul din borcanasul de pe pompa de frana daca este pe min. adauga lichid dupa verifica atent la etrieri rotilor eventuale pierderi .verifica atent ev.pierderi si la pompa de frana .tu ai ambreiaj hidreaulic? daca da verifica sa nu pierzi lichid si pe acolo.verifica conductele din pompa si pana la roti sa nu fie vre una crapata .daca nu pierde pe niciunde lichid va trebui sa dai pompa de frana jos si sa inlocuiesti garniturile.apropo ai schimbat vreodata lichidul de frana din toata instalatia?
     
  14. Dj Topi

    Dj Topi 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2008
    Locație:
    Spain
    Masina:
    Audi 80 1.9 D 91'
    nu am schimbat tot uleiul din instalatie ci doar am completat din cand in cand.. nu cred ca pierde pe undeva lichid de frana mai degraba as verifica garniturile de la pompa cum ziceai si u.Problema e ca nu stiu unde se afla...poti sa ma ajuti u cum ajung la ea sau si cam ce fel de garniuri ar trebui sa schimb? merci
     
  15. V8TDI

    V8TDI Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    la casa
    Masina:
    Q7 4.2 TDI. De la Abt.
    Pai daca tot completezi din cand in cand inseamna ca pe undeva pierde lichidul. Este OBLIGATORIU ca la fiecare 2 ani sa se schimbe si lichidul de frana. Eu zic mai bine sa-l schimbi si sa vezi dupa aia daca mai face, ca n-are rost sa dai pompa jos degeaba...
     
  16. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Salut

    La modelele cu discuri pe spate (cum este al meu) exista o tija filetata care se afla aproximativ la jumatatea fata-spate a masinii in partea mediana. Tija respectiva este conectata la manerul de actionare a franei de mana si iese printr-o gaura aflata in podea care este acoperita de un burduf de protectie din cauciuc. Pe capatul filetat al acestei tije ( filet M6 cu lungine de vreo 60mm si piulita cu hexagon de 10 ) se afla o piesa care are in capete 2 carlige unde se conecteaza capetele celor doua cabluri de frana de mana.

    Ca sa poti umbla acolo iti trebuie neaparat un elevator sau un canal de acces, iar daca nu a fost umblat de mult pe acolo este bine sa cureti partea filetata cu o perie de sarma si sa folosesti cu spray din acela cu lubrifiant pe care sa il lasi 5-10 minute inainte sa incerci sa desfaci/strangi. Eu am reusit sa rup o bucata din ea, de asta iti spun.
     
  17. Hamer

    Hamer 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2008
    Locație:
    Tg-Mures
    Masina:
    Audi A6 4B C5, 1.9 TDI/131/ AVF/2002
    Mersi mult de informatii, insa la mine nu e pe disc frana pe spate si cineva mi-a spus ca as putea sa reglez frana de mana din interiorul masinii si nu dedesubt. Daca sti ceva despre asta astept rasp. Mersi mult.
     
  18. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Dupa ce ti-am scris, m-am uitat intr-un pdf pe care il am pe acasa si care acopera toate variantele de audi 80/90 model B3 si anume frana pe tambur, frana pe disc Teves si Girling iar pentru reglarea franei de mana este prezentata o singura modalitate de reglaj si anume cea pe care ti-am prezentat-o mai sus. Daca vrei pot sa iti trimit documentul respectiv, este in franceza dar se intelege despre ce e vorba. Sa imi dai o adresa de mail daca il vrei...

    Succes
     
  19. Hamer

    Hamer 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2008
    Locație:
    Tg-Mures
    Masina:
    Audi A6 4B C5, 1.9 TDI/131/ AVF/2002
    Adresa mea de e-mail este vilifazakas@yahoo.com. Poti trimite acel fisier pe adresa asta. Poate intradevar ai tu dreptate insa nu vreau sa ma apuc sa desfac ceva si sa muncesc degeaba :D. Mersi mult
     
  20. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Daca te apuci de desfacut , fa te rog poze si poate faci un tutorial sa invatam si noi cum se face.
     

Distribuie pagina asta