1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la Audi 80 - 90 - 100 - etrieri blocati - schimbare placute si discuri

Discuție în 'Modele clasice' creată de gioica, 26 Iul 2007.

  1. Danniell

    Danniell 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2012
    Locație:
    Tg-Jiu
    Masina:
    80, 1.9, 1993
    Salut Iulian, am aflat de la ce se auzea zgomotul la placutele de frana, ai avut dreptate, etrierii au o problema. Din ce am inteles, dupa ce actionam frana, arcurile care imping etrierii erau ruginite, singura solutie e sa le schimb la toate rotile, pentru ca masina inainte sa umblu cu ea a stat cam 1 an jumate.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Sep 2012
  2. Arthur05 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 2.0 tdi,BPW, 2007.
    Salutare tuturor.Pierd lichid pe la repartitorul de frane spate audi 80,stie cineva ceva,as putea sa schimb doar ceva garnituri pe acolo?Nou de cumparat e cam scumpic (cam 350 ron),kit reparatie pt el cica nu este sau nu aduc cei de la piese auto,sa vad eventual pe la dezmmebrari,dar am sunat la vreo 5 si nimic.
     
  3. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Tin sa multumesc tuturor, ca exista acest forum , asa reusesc sa-mi intretin in conditii optime masina mea :) :weight_lift2:

    M-am lovit de o situatie ciudata: din cand in cand frana de serviciu (de picior) facea probleme, cand prindea foarte bine, cand pedala devenea foarte tare si nu mai frana cum trebuie. Am crezut ca am aer in instalatie dar nu era asta buba, am verificat furtunul de vacum si era fisurat, l-am schimbat si acuma functioneaza impecabil. Nu mi-a dat prin cap ca un furtun poate sa mi cauzeze atatea neplaceri.
    Scriu asta ca poate mai intampina cineva o problema de genul asta si pot sa fiu de ajutor. :o:
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Ian 2013
  4. Roby-san

    Roby-san 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi 80 B4, 2.0 ABT, 1992
    huruit la franare puntea spate..

    Salutare tuturor!

    Mi-am achitionat recent un Audi 80 2.0 ABT si desi am fost pe la mecanic si mi s-a spus ca placutele sunt ok si nu trebuiesc schimbate, la franare aud un usor huruit din spate. Nu am avut ocazia si banii pana acum sa dezvolt subiectul cu mecanicul, dar aveti idee ce ar putea fi?

    Merci!
    Robert
     
  5. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Pe spate ai discuri de frana sau tambur ?
     
  6. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Sunt discuri, din cate stiu eu. Ar pute fi 3 cauze ale huruitului:
    1. placute uzate; trebuie verificata fiecare placuta in parte, sa nu fie una mai uzata cz restul;
    2. bordura de uzura de la disc poate provoca asemenea zgomote;
    3. nisip sau pietricica intre placuta si disc (asta mai rar si dispared relativ repede).
     
  7. Roby-san

    Roby-san 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi 80 B4, 2.0 ABT, 1992
    salut! am discuri pe spate..borduri la discuri nu sunt ca au fost inlocuite relativ recent de vechiul proprietar (ambele s-au verificat..si dre mine si de mecanic)..si pietricica..acuma ma indoiesc ca aia ar fi..ca e exact acelasi huruit de cand am luat masina (acu 1-2 luni)...alte idei?
    merci si weekend fain!
     
  8. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salut . Poate ai rulmentii de pe spate dusi si cnd frinezi se deplaseaza si uruie sau le tre vaselina. Zic si eu nu dau cu paru
     
  9. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    În mod sigur, piesele pe care ar trebui să culiseze etrierii roţilor din spate, sunt blocate în port-etrier. Sunt nişte tije metalice cu o formă specială, având la capătul lor, filet M8. Doar printr-un noroc formidabil le poţi debloca.
    Îţi sugerez să demontezi port-etrierul şi să-l încălzeşti puternic până se ard oxizii formaţi în găurile de culisare.
     
  10. Roby-san

    Roby-san 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi 80 B4, 2.0 ABT, 1992
    ok merci mult de sfaturi! o sa vad ce pot rezolva cu mecanicul..desi la partea cu incalzitu..ma indoiesc ca are flacara cu oxiacetilena. :) ce zici merge cu un spray si o bricheta?
     
  11. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Trebuie să inţelegi un lucru. Acolo este vorba de un gripaj puternic şi trebuie produsă o mică dilatare pentru ca să elibereze ţija. Este necesară o încălzire puternică (aragaz) nici vorbă de brichetă. Apoi fixat în menghină şi cu cheia inelară de 15, tatonată rotirea fără să forţezi pentru că se rup relativ uşor.
    Spray-ul poate fi de folos dar numai coroborat cu încălzirea, altminteri n-are cum să penetreze rugina pe o porţiune de 5-6 cm.
     
  12. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Asta se intimpla daca nu se verifica periodic masina apar mici bube si netratate duc la complicatii. Aveti grija de babute ca nu mai sunt la prima tinerete si tre sa le acordam atentie . Masina e mai rea ca o nevasta daca a zsi ca are nevoie de o piesa tre sa o iei nu merge cu lasa ca iti iau peste o luna ca daca nu te lasa in drum si te umple de nervi. Eu sunt patit am luat babuta si nu a mai ramas mai nimic neschimbat la ea , de la frine si motor pina la amotizoare si articulatie suspensie si interior si acum e un audi pe linia de plutire nu e in stare foarte buna da nu la lasa nicaieri am curaj sa plec cu ea oriunde si la orice ora dau cheie si pleaca. Daca la etrierii spate e ca la cei de fata cu acele culise Nelu are dreptate doar pe jumatate adica tre degripat facut sa mearga si apoi inlocuit sistemul ca sigur se for bloca iar si o sa o iei de la capat cu aceeas problema. SPOR LA SURUBARIT
     
  13. Roby-san

    Roby-san 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi 80 B4, 2.0 ABT, 1992
    salut Nelu! eu ma refeream la folosit un spray gen deodorant impreuna cu bricheta pentru o flacara mai puternica..in ideea de a obtine dilatarea de care vorbeai.
    oricum huruitul asta nu pot spune ca e puternic si nu deranjeaza, masina franeaza bine, dar pe cat se poate vreau sa evit o eventuala agravare a 'micilor hibe'.
    am notat comentariile tale si o sa incerc toate variantele. revin cu detalii cand le am. merci!!

    Ionut ai perfecta dreptate..din pacate masina e la mine doar de vreo 2 luni deci e ceva mentenanta 'de recuperat' pe ici pe colo..da incet incet (si asta o zic din constrangerea banilor) sper sa iasa bine ca eu sincer m-am indragostit de masina asta, asa babuta cum e. :P
     
    Ultima editare: 29 Apr 2013
  14. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    S o stapanesti sanatos si sa ai grija de ea :)
     
  15. misu80 sv

    misu80 sv 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2009
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    audi 100 cc, 2000 ,1987
    probleme cu servofrana

    salutare am un audi 100cc cu servofrana pe lichid ,cand se incalzeste motorul peste 95 se intareste pedala de frana si imi blocheaza rotile pe fata.imi poate spune cineva de ce? am schimbat pompa de servo si cam tot ce tine de frana.iar daca tin motorul cu ventilatie si nu-mi trece de 95 totul e ok.ma scoate cineva din asta,ca eu nu mai stiu ce sa-i fac.
     
  16. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    ai schimbat cu piese noi sau tot sekond ?
    simtomul care l prezinti : de undeva iti face presiune in sistemul de franare sau ti se blocheaza pistonasele de la frana ... numa asa mi explic ca ti franeaza rotile fata
     
    Ultima editare: 5 Mai 2013
  17. trojan4u 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Iun 2013
    Locație:
    bistrita
    Masina:
    audi
    Am o problema si nu gasesc rezolvarea...am dat jos placutele vechi totul ok pana cand a trebuit sa imping pistonasul de la etrier inapoi...(despre placutele pe spate este vorba)...nu reusesc nici cum sa-l bag inapoi ...am citit ca ar trebuii invartit usor si in acelasi timp impins...dar nici asa nu merge...e un audi b4 din 94' avant. Astept un raspuns cat de urgent daca se poate . Multumesc anticipat!
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
  19. trojan4u 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Iun 2013
    Locație:
    bistrita
    Masina:
    audi
    Problema e ca masina e pe cric deja...:)) ... am reusit sa invart cu o cheie de flex...si in acelasi timp sa si imping destul de tare cu ajutorul altei persoane...dar nici asa nu intra...oare e blocat pistonasu'...?
     
  20. iora

    iora 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2012
    Locație:
    Dej
    Masina:
    AUDI B4 1992 ABK 2.0E cutie CFW
    incercati sa slabiti usor aerisitorul, iar cu o cheie speciala de etriere sau cu o cheie de instalator si o coada de ciocan sa invartiti in sensul acelor de ceasornic simultan cu apasarea cilindrului cu putere in interior, in mod normal ar trebui sa functioneze insa e necesara o forta de apasare destul de mare . daca nu ,trebuie demontat etrierul, astupata cu un dop conducta prin care vine lichidul de frana ,apasata repetat parghia de la cablul de frana de mana din capatul etrierului pana pistonul se misca spre exterior, se scoate pistonul si se inspecteaza sa nu prezinte uzura sau rugina. e bine sa aveti un kit de reparatie etrier. pentru B4 (etrier Girling) recomand doar BOSCH 1 987 470 040 (47 lei)care contine garniturile si bucsa de bronz. cilindru piston se gaseste de cumparat la un pret in jur de 30 lei. astazi am reconditionat ambele etriere spate la B4-ul meu. am avut probleme cu scurgeri pe la parghia de la frana de mana, din cauza semeringului din kitul de reparatie HANS PRIES 107 083 466 care e necorespunzator ca marime si am luat kitul BOSCH care functioneaza perfect. la urma e necesara completarea cu lichid DOT4 si aerisirea franelor
     
    Ultima editare: 5 Iun 2013

Distribuie pagina asta