1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de racire motor - Temperatura motor - termostat defect la A3 8L - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de cip2712, 26 Feb 2008.

  1. Adi-kempten 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Kempten
    Masina:
    Audi A3, 1.8 8L, 1997
    Va salut si ma bucur nespus ca am unde sa ma descarc....
    Am achizitionat la sfarsitul lui ianuarie 2016 un Audi A3, 1.8 benzina, an 1997. Am facut repede peste 2000km... Toate bune si frumoase pana pe 23 martie cand am rulat in toatal cca 360km si am patit astfel....
    Am oprit masina intr-o parcare frumusel, am mers la cumparaturi, am revenit la masina in cca 20 min si masina nu mai vru sa porneasca.... Am dat la cheie cam 5 min si nimic... Am mai pierdut ceva vreme in complexul comercial in care ma aflam, cca 20 min, evident pe telefon cu toti specialistii si cand am revenit la masina a pornit... Plec bucuros, si cand mi-e lumea mai draga imi moare motorul in strada si nici gand sa mai porneasca. De data asta deschid capota, desi nu ma pricep la mecanica, si foarte usor constat ca lichidul de racire este sub minim. Cumpat un litru de antigel si umplu vasul de expansiune pana la semnul de max, pornesc motorul si scade lichidul pana sub minim. Completez cu ce a mai ramas in bidon si astfel am ajuns la jumatate intre semnele de min si max de pe vas. Plec din nou si dupa mai multe opriri in aceeasi zi, dupa ce credeam ca s-a rezolvat, din nou nu mai vrea sa porneasca dupa ce a stat cam 20 min intr-o parcare, motorul fiind inca cald... 70-80 grade. Dupa ce scade sub 60 reusesc de pornesc si in 3 km, pana acasa, s-a oprit motorul de inca 2 ori dupa ce a ajuns temperatura la 90 grade. De atunci am mai folosit masina pe distante foarte scurte, in rest am lasat-o in parcare pana fac rost de ceva banuti sa o duc la doctor sa vedem ce are.... Ceva e evident, pierde lichid de racire si asta se vede, a aparut o pata unde o tin parcata. Azi antigelul era la minim. Niciodata nu am vazut temperatura antigelului in bord la peste 90 grade. Nu ma pricep mai deloc de aceea acum va intreb.
    E posibil sa taie computerul injectia cand motorul se incinge prea tare?( Protectie )
    Credeti ca de la instalatia de racire defecta (pierde lichid) se manifesta astfel?
    Poate fi de electrica problema?
    Merg la mecanic, dar ma macina gandul pana atunci sa aflu ce ar putea fi, la ce sa ma astept, etc. Motorul merge frumos, se aude bine, nu se manifesta nici cum decat ca la un moment dat moare si nu mai vrea sa porneasca sau dupa ce opresc nu vrea sa mai porneasca...
    Gata cu romanul meu, revin si cu alte capitole, sper mai punctual.
    Astept pareri ai opinii.
     
  2. Geana Stefan

    Geana Stefan 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mar 2016
    Locație:
    lindau germania
    Masina:
    audi a3 1999 1.8 t
    Poate fi un furtun trebuie sa verifici exact pe unde curge ,asta asta ar fi rezolvarea simpla se schimba relativ usor si cu un pret modic ,dar poate fi si garnitura de chiulasa si atunci e mai complicat (financiar)este posibil sa fie o protectie sa nu calezi motorul .
    Pentru garnitura de chiulasa verifica uleiul ,daca se deschide la culoare si cu urme de apa atunci e garnitura.
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca era garnitura de chiuloasa ii scotea fum si ii sarea si apa de 90 grade.
    Eu cred ca sunt probleme separate, oprirea motorului si pierderea de antigel.
    Intai rezolva problema antigelului, poti fi cateva cauze pentru care iti scade, pompa de apa, vreun furtun/cot, etc.
    Dupa ce rezolvi problema asta vezi cum se comporta masina, daca tot se opreste ar trebui facuta o scanare cu VCDS.
     
    Reviver apreciază asta.
  4. Adi-kempten 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Kempten
    Masina:
    Audi A3, 1.8 8L, 1997
    Instalatia a pierdut juma de litru de antigel stand pe loc. Nu ma pricep si nici nu-mi dau seama pe unde... Ideea este ca a facut balta in partea din fata-stanga.... Sper ca nu pe la garnitura de chiuloasa...
    IMG-20160404-WA0007.jpg
     
    Ultima editare: 5 Apr 2016
  5. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Cauta foarte atent pe unde curge, sa nu fie vreun furtun spart (eu asa am patit, pierdea tot antigelul), daca ar fi dusa garnitura de chiuloasa ar creste temperatura peste 90 de grade.
     
  6. Adi-kempten 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Kempten
    Masina:
    Audi A3, 1.8 8L, 1997
    IMG_20160407_115533.jpg
    Asa sta apa, niciodata nu a trecut peste... Maine o duc la verificare ai aflu exact ce si cum... Din ce am observat, antigel curge din partea stanga in dreptul radiatorului...
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Si in loc sa scrii pe forum nu mai bine urci masina pe elevator si verifici furtunele si colierele de la radiator ?
     
  8. lucik1947

    lucik1947 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2015
    Locație:
    piatra neamt
    Masina:
    a3 8l 1,6 1997
    Salutare, sper ca nu am postat gresit !:)

    A3 8L 1.6 1997 cod motor AEH benzina
    Problema destul de grava zic eu. Masina sta la 90 grade, scade in mers 85, 80 sau sta fix la 90, depinde de temperatura de afara. Apa in borcan nu bolboroseste deloc, deci motorul nu fierbe. Fum alb scoate si miroase a benzina, a gaze nearse etc.(Cred ca e de la sonda lambda deoarece am si un consum exagerat).
    Acum vin cu problema. Vasul de expansiune e murdar, maro cu negru, peretii vasului mai exact . Antigelul l-am verificat cu o seringa am scos, este cat de cat curat dar are si pete negre in el. Deci vasul este foarte murdar (revin cu poze).
    Second: uleiul este peste nivel maxim, este apos , are bule de aer , apa pe joja. La capac nu am spuma maronie, cappucino, doar iarna am avut. De cand a venit caldura nu mai am spuma la capacul de la ulei. Cred ca poate fi garnitura chiuloasa dar nu am toate simptomele. Apa nu fierbe, nu are presiune in borcan, nu scade nivelul de antigel (sau ma rog... ce se mai poate numi asa in borcan), motorul sta la 90 grade, se incalzeste normal, nu pierde apa din el si este mereu la nivelul max.
    Ceea ce ma ingrijoreaza este faptul ca borcanul e super murdar si uleiul are bule pe joja + ca este peste nivelul max si transparent, apos. Poate fi de la pompa de apa ? Poate fi de la alta garnitura ? Termoflot ? Habar n-am. Masina a stat 1 an de zile in garaj. Posibil sa fie murdara instalatia, depuneri, rugina ? Uleiul nu l-am schimbat deloc doar am compleat cu un 5w30. Din ce am citit pe" ici pe colo " exista posibilitatea sa fie un terfmoflot care imi amesteca lichidele , o garnitura, ceva asemanator. As vrea sa scap mai ieftin. Daca a mai patit cineva asa ceva la masina rog sa imi raspunda si mie aici. :) Atasez cateva poze la borcan si ulei. Multumesc
     
  9. berbec 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2016
    Locație:
    braila
    Masina:
    audi a3 diesel tdi ,1,9 2001
    Salut.Am o problema cu masina audi a3 diesel ,1,9.Se goleste vasul de expansiune.Am completat cu antigel si aceeasi treaba..Precizez ca am urmarit cu atentie toate furtunurile si nu am pierderi Nu creste nivelul la ulei .
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Fum ai ?
    Verifici chiuloasa si garnitura de chiuloasa, exista posibilitatea sa ti-l bage in capul unui piston. Nu iti mai zic ce daune pot exista daca mergi asa.
     
  11. berbec 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2016
    Locație:
    braila
    Masina:
    audi a3 diesel tdi ,1,9 2001
    De nici un fel.accelerez si nu se vede nimic
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Uleiul ok, fara fum. Undeva se duce/pierde, nu are cum sa dispara pur si simplu.
    Urca masina pe elevator si cauta cu atentie urme de antigel, daca esti atent se vad urmele chiar daca antigelul s-a evaporat.
    Cu aproximatie, la cati km se goleste vasul ? Daca vrei ajutor da-ne date mai exacte.
    Daca se goleste in 6 luni, ai o pierdere mica, mai greu de gasit. Daca se goleste in cateva zile, pierderea ar trebui sa fie vizibila.
    Daca nici pe elevator nu gasesti nimic, baga un carton sub masina si dai sprituri pana la 2000-2500 rpm, trebuie sa picure pe undeva.
     
  13. berbec 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2016
    Locație:
    braila
    Masina:
    audi a3 diesel tdi ,1,9 2001
    La citeva zile se pierde. Nu fac mai mult de 100, 200 km. Am sa o urc pe elevator si voi tura motorul sa vad ce se intampla.
     
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Pai si asta n-ai scris-o tu ?? Sau ce intelegi tu ca inseamna golirea vasului de expansiune, daca nu pierdere undeva??

    berbec Crezi ca daca stia cineva mai multe nu iti raspundea ? Ai urmat sfatul colegului audi66? Daca da, ce ai vazut/gasit acolo ? Ce crezi ca noi din spatele tastaturii putem vedea ce e la tine in compartimentul motor? La un mecanic/service ai fost pentru o constatare amanuntita ? Cam astea trebuie sa le faci inainte de a astepta ca cineva sa iti dea mura in gura unde ti se pierde antigelul, deoarece nu va sti sigur sa iti spuna nimeni.
     
  15. lucik1947

    lucik1947 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2015
    Locație:
    piatra neamt
    Masina:
    a3 8l 1,6 1997
    Imi raspunde si mie cineva la postarea de mai sus ? :)
     
  16. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    lucik1947 te sfatuiesc sa faci un schimb de ulei(cel indicat pentru tipul tau de motor,nu cred ca merge 5w30), si sa cureti vasul de espansiune. Nu este exclus ca este arsa garnitura de chiulasa, dar apa ce se vede in ulei poate sa provina si de la condens.
     
  17. lucik1947

    lucik1947 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2015
    Locație:
    piatra neamt
    Masina:
    a3 8l 1,6 1997
    Ok, am sa spal instalatia si o sa fac schimbul de ulei.
     
  18. berbec 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2016
    Locație:
    braila
    Masina:
    audi a3 diesel tdi ,1,9 2001
    Am aflat problema.am radiatorul spart.se prelinge pe la un colt
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Vezi, cu un pic de ambitie se rezolva. :)
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Da, numai ca mai trebuie "certati" inainte unii dintre ei :)
     

Distribuie pagina asta