1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de racire motor - Temperatura motor - termostat defect la A3 8L - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de cip2712, 26 Feb 2008.

  1. trandy

    trandy 4th Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2010
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A6 3.0 tdi
    am mai intalnit un caz asemantor, la ventilatoarele din fata ai un calculator, in care intra apa, de la ploaie, pp ca facut figuri acum dupa ce nu mai este asa frig afara. daca vrei te pot ajuta sa il repari, nu iti garantez ca merge 100% dar in cele mai multe cazuri merge
     
  2. laurentiucat

    laurentiucat 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2008
    Locație:
    VLADENI/IALOMITA
    Masina:
    AUDI A 4 1,6-alz BENZINA A4 8E, B6 -2002
    merci,am rezolvat,schimbat termostat.senzorul de pe termostat dadea erori cred si pornea ventilatorul iar calculatorul cred ca oprea motorul.
     
  3. madalin91

    madalin91 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2011
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi A3 , 1.9 TDI , An 2000
    salutare probleme cu temperatura motorului

    Am un audi a3 1.9 tdi si iam schimbat garnitura de chilosa prin iunie deorece pierdem lichid de racire.
    Acum a aparut o noua problema dacai dau jar urca temperatura apei pe la 100 de grade si scade imediat la 90 de grade, daca desfac busonul de la vasul de expansiune apa este spumosa si se umple borcanul si scade la nivel.
    Sa fie ore din cauza ca am pus 2 tipuri de antigel aveam rosu si acum de cand a dat frigul am scos apa din vasul de expansiune si am completat cu antigel verde?
    Care este cauza ma pote ajuta cineva?
     
  4. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Cum sa pui antigel verde?
    Nu stii ca iti "omoara" pompa de apa? Goleste instalatia imediat si pune rosu (G12). Apoi vezi daca mai face... Sa nu fie prea tarziu.
     
  5. dgsene

    dgsene 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2011
    Locație:
    buc
    Masina:
    a3,1900,2001
    Este normala aprinderea martorului luminos in bord (semnal luminos rosu) nivel agent de racire/ temperatura agent de racire-prea scazut/ prea mare IARNA la pornire ?
    Mentionez ca martorul respectiv se stinge dupa cateva minute.

    Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Dec 2011
  6. t_quattro 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2008
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A3 1.8T; Ex:audi 100 2.2 turbo quattro '90
    Salut,
    @dgsene: am avut si eu problema asta de cand a venit frigul. Senzorul de nivel din vasul de expansiune iti da alarme false. Eu am schimbat vasul de expansiune(nu poti sa schimbi numai senzorul de nivel), a costat vreo 80lei nou.
    Senzorul de nivel ii format din doua tije metalice care intra in lichidul de racire. In timp probabil s-au depus chestii pe tijele alea si nu mai dau valorile care ar trebui. Poate se pot curata tijele si sa rezolvi problema, dar ii mai usor sa schimbi tot vasul cu totul, mai ales ca nu ii scump.
     
  7. dgsene

    dgsene 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2011
    Locație:
    buc
    Masina:
    a3,1900,2001
    Multumesc pentru raspuns t quattro. Voi incerca inlocuirea vasului.
     
  8. razvanvl

    razvanvl 4th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2011
    Locație:
    Rm.Valcea
    Masina:
    A3 1.6 2003
    La multi ani!
    Steffy nu stiu daca ai rezolvat problema pana acum. Insa nu ai spus ce motor ai si ce an este masina. Ce tip de termostat este,partial electric?

    Si eu am schimbat termostatul la masina mea si la mine aceasta temperatura este absolut normala deoarece termostatul deschide la 105 grade, asa scria pe cel original al masinii si eu am cumparat unul tot original (BEHR). Un electrician imi putea pune o rezistenta pe firul de curent la termostat care sa minta ECU (cand temperatura reala avea 90grade ii spunea ca are 105-110) si astfel deschidea mai repede insa acest lucru nu este chiar normal deoarece motorul nu mai mergea exact in parametrii in care a fost facut (daca nemtii au pus din fabrica termostat de 105grade au stiut ei de ce).

    Insa daca tie iti fierbe motorul problema poate fi in alta parte: termostat blocat pe inchis, pompa de apa sau chiar termocupla.

    Succes!
     
  9. madalin91

    madalin91 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2011
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi A3 , 1.9 TDI , An 2000
    salutare

    Azi am schimbat bateria si am observat ca in vasul de expansiune era ceva negru unfel de nisip, dar pe alta parte ma si indoiesc de acel nisip pentru ca nu sa depus tot pe fundul borcanului si ma gandesc sa nu fie ulei.
    Stie cineva vreo solutie cum pot curata instalatia de racire.
     
  10. BV19MAX Guest

    Astazi am gasit balta de antigel sub masina. Dupa cat am vazut s-a prelins pe lonjeronul din partea pasagerului. Am umplut borcanul la loc si acum pe seara l-am incins bine. La un moment dat a inceput sa iasa aburi si sa creasca temperatura peste 90 de grade (VCDS-ul zicea 110 grade).
    Poate sa fie de la faptul ca nu am strans foarte tare busonul de la antigel si pompa de apa nu si-a mai facut treaba? Incepe sa-mi para rau ca am schimbat pompa de apa originala, care arata excelent si are paletele metalice. Asta noua are palete din plastic.
    Termostatul nu cred sa fie, pentru ca nu creste temperatura pe bord peste 90 de grade, sta teapan in zona de 90.

    Ceva idei? de unde ar putea sa scape antigelul si de ce se incinge in halul asta?

    Multumesc anticipat.
     
  11. emy777 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Iun 2012
    Locație:
    alba
    Masina:
    audi a3 1.8 1998
    Buna,
    Am un audi a3 1.8 8L si am probleme cu termperatura. Am cumparat masina in februarie si cand era rece apa in mers imi statea la 60 de grade acum sta pe 90 si cand trece de 90 porneste ventilatorul si este ok. Cand este rece afara si noapte cand am viteza nu mai sta apa pe 90 ? Ce cauze ar fi si daca imi puteti spune va rog. Multumesc frumos.
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Iun 2012
  12. BV19MAX Guest

    Cand ai motorul rece porneste-l si dupa 3-4 minute pune mana pe radiator (in partea de sus, apoi in partea de jos). Nu are voie sa se incalzeasca decat cand temperatura este peste 65-70 grade. Daca se incalzeste de la inceput inseamna ca ai termostatul blocat pe deschis.
     
  13. emy777 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Iun 2012
    Locație:
    alba
    Masina:
    audi a3 1.8 1998
    Ma duc sa-l pornesc acum si revin dupa, cu informatii. Multumesc frumos.

    Am lasat-o 3-4 minute si am pus mana pe radiator si este tot cald si apa era la 60. Insemna ca este termostatul defect, pai imi iau unul BEHR.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Oct 2012
  14. BV19MAX Guest

    Da, daca s-a incalzit imediat radiatorul este termostatul blocat. In oras, cand mergi in aglomeratie nu iti urca apa la 90?
     
  15. byla76

    byla76 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2011
    Locație:
    Sint pieters-Leew,Belgia
    Masina:
    A3,1.6,1998
    am pierderi foarte mari la sistemul de racire(apa)

    Buna ziua.mi-am luat un a3 1.6 74kw benzina din belgia.il am de vreun an si pana acum nu am avut nici o problema cu el,mergea struna fara nici o problema.De vreo luna si ceva a inceput sa piarda apa.am bagat fel si fel de solutii pt. chestii de genul asta si nimic,mai nou imi face o spuma maro deschis la ulei si imi scade apa de la max la min dupa 60-70km.am vb cu un mecanic care mia spus ca e bulita garnitura de chiuloasa.intrebarea mea este: a mai avut cineva problema asta,o sa scap doar cu schimbarea garniturii sau va trebui sa duc si chiuloasa la rectificat?
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Chiulasa se rectifica in mod obligatoriu daca desfaci sa schimbi garnitura. Bafta
     
  17. florin_323 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2012
    Locație:
    Calarasi
    Masina:
    A3,8L,1998,1.6 AKL
    Salut.De cateva zile nu se mai ridica acul de la apa deloc.Motorul e cald si pare ca totul este ok.De la ce poate fi?Un mecanic mi-a spus ca e de la sonda de langa bobina ,are 4 pini si e pusa pe tubul de apa.Voi ati mai intalnit problema asta?
    :respekt:
     
  18. enea.aurel 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2012
    Locație:
    koln
    Masina:
    Audi A3 8L ,1,6-1998
    Salut,
    Am un Audi A3 8L din 1998 si problema la el este ca pierd apa, uneori pierd asa de mult de se aprinde martorul in bord. Ulei in apa nu am si nici spuma alba sau apa in ulei nu este.
    Am crezut ca este de la vasul de exapnsiune si l-am schimbat cu unu nou, am scimbat si termostatul si senzorul ala cu 4 pini si parca acum nu mai pierde asa de mult.
    Am observat ceva: cand deschid capacul la vasul de expansiune parca iasa ceva abur sau ceva fum ,nu e mult dar parca iasa ceva si miroase lichidul parca a gaze arse, apa creste greu la 90, cam dupa 30 minute si acolo ramane la 90, nu oscileaza deloc.
    Am verificat ventilatoarele pleaca pe la 90 si ceva, in rest masina trage bine, nu scoate fulm alb pe toba, dar uneori cand m-am uitat la toba parca am observat ceva picaturi de apa asa ca de marimea unui bob de orez, sau mai mici.
    Intrebarea mea este: e de la chiuloasa sau e de la altceva ? Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Aug 2012
  19. enea.aurel 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2012
    Locație:
    koln
    Masina:
    Audi A3 8L ,1,6-1998
    Apa am descoperit pe unde pierd,pe la radiator partea de jos stanga si dreapta picura apa din el,acum sa vad de unde imi baga ulei in apa,este oare posibil ca uleiul sa il bage acest racitor de ulei????
     
  20. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Salutare!
    De ceva vreme am o problema: in bord acul de la temperatura motorului urca pana la 115-120 grade,dar apa din borcan nu fierbe.Termostatul l-am schimbat impreuna cu cei 2 senzori recent si problema persista.Termocupla porneste dupa 90 de grade,dar temperatura nu scade.
    Oare sa fie problema din ceasurile din bord sau.....?
     

Distribuie pagina asta