1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de racire motor - Temperatura motor - termostat defect la A3 8L - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de cip2712, 26 Feb 2008.

  1. shkemeru 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2012
    Locație:
    galati
    Masina:
    A3, 1.6, 2001
    Problema cu instalatia de racire!rog ajutati-ma!

    Am un Audi A3 8L 1.6, 2001, mi se ridica temperatura la apa 120 grade. Am schimbat termostat nou, sonda temperatura noua , nu imi pierde deloc antigel, nu mananca nici ulei. Nu stiu ce sa mai fac.
    Am fost in service cu ea au bagat-o pe tester si indica eroare la sonda temperatura, am schimbat-o din nou mi-a mers 3 -4 zile si iarasi face la fel se ridica temperatura la apa la 120 grade si oscileaza 120-110-90 si iarasi creste.
    Ventilatoarele la radiator imi pornesc in momentul in care temp la apa depaseste 100 grade. Eu cred ca este ceva pe partea electrica, ceva nu da impuls termostatului sa se deschida pentru ca atunci cand misc de mufa aceea care este cumplata in sonda temperatura de pe radiator isi revine la 90 de grade. Sa fie oare aceasta cauza ? Va rog ajutati-ma!
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Sep 2012
    floryync apreciază asta.
  2. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Ce temperatura iti arata tester-ul?
     
  3. shkemeru 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2012
    Locație:
    galati
    Masina:
    A3, 1.6, 2001
    Indica mai putin, 88 grade asta cu sonda temperatura de pe radiator scoasa. Aam tinut-o pe tester jumatate de ora si temperatura se ridica usor, usor pana la 100 grade. Ceva nu deschide termostatul si am schimbat 2 bucati.
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Sep 2012
  4. BV19MAX Guest

    si care e problema ca se ridica temperatura la 100 de grade? este perfect normal avand in vedere ca cel mai probabil o lasi sa mearga in gol.

    La mine la 98 de grade pleaca ventilatoarele si la 92 sau 94 se opresc.
    Termostatul nu este comandat de nimic inafara de temperatura apei ce trece prin el.

    Daca zici ca miscand mufa senzorului de temperatura totul revine la normal inseamna ca tocmai ai gasit vinovatul: Mufa senzorului de temperatura.
     
  5. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Da doar ca la mine creste pana la 120grade si dupaia scade dintr-una.
     
  6. razvanvl

    razvanvl 4th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2011
    Locație:
    Rm.Valcea
    Masina:
    A3 1.6 2003
    Salut!
    In primult rand vreau sa iti zic ca termostatul din fabrica pe a3 1.6 deschide la 105 grade, deci motorul este facut sa mearga la temperaturi ceva mai mari.
    In al doilea rand, tu spuneai ca in momentul cand misti de senzor isi revine temperatura la 90 grade, asta se intampla in bord doar sau daca ai testerul pe ea iti indica aceasta si in program?
    Daca iti indica doar in bord se poate sa nu fie bun senzorul chiar daca este este nou (cum e cazul multor senzor aftermarket care sunt decalibrati, cel mai frecvent la febi), incearca unul pe original care nu este foarte scump, undeva la 100-120 ron. Posibil sa fie si din cablaj sa ai un scurt pe undeva, trebuie sa mergi la cineva care se pricepe.
    Spor la rezolvarea problemei!
     
  7. fantadealune 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Ian 2012
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi A4 2.0 tdi quattro S-line 2007
    salutare tuturor!!! am si eu o problema cu masina:( mi-am achizitionat de cateva luni un a3 1.6 benzina 2001! Am plecat la Targu mures cu ceva treaba ,am parcurs in jur de 80 de kilometri cu clima pornita dupa acesti 80 de kilometri am oprit clima si in cateva minute apa de la 90 de grade mi-a ajuns la 100 grade am tras pe dreapta am verificat apa in vasul de expansiune fierbea putin ,am deschis busonul de la el sa mai aerisit putin si a scazut iarasi la 90 si tot asa pana m-am prins care e treaba. La intoarcere am constatat ca daca dau drumu la clima scade apa in 2 secunde de la 100-110 grade. Am deschis capota am oprit clima ventilatoarele nu mergeau(cel mare nici cel mic) am turat iarasi putin motorul sa "urce temperatura " in speranta ca se va porni ventilatorul cel mare insa nimic. Acul la temperatura statea pe 110,cand am pornit clima s-au pornit ambele ventilatoare si a scazut apa vizibil pana pe 90(in doar 2 secunde) Am desfacut mufa de la senzorul din radiator am facut punte intre ele sa vad daca merge.. dar nu a pornit culmea cand pornesc clima functioneaza ambele!!! nu stiu dc si care ar putea fii problema!HELP MEE
     
  8. shkemeru 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2012
    Locație:
    galati
    Masina:
    A3, 1.6, 2001
    Ieri am circulat cu masina aprox 120km, pe parcursul drumului temperatura la apa oscila intre 115-90grade , am tras pe dreapta iar la temp de 110 grade nu mi-au pornit ventilatoarele! abia la 115 au pornit la viteza a doua.
     
  9. MetalManiac 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Oct 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3, 1600 cmc, 2002
    Salutare, tuturor!
    Ma alatur si eu colegilor de mai sus, cu aceeasi problema:
    am un A3, 1.6, 75 kw, din 2002, achizitionat in primavara asta. Acum doua saptamani am observat ca temperatura apei a inceput sa oscileze intre 90-110 grade. Sambata am plecat din Bucuresti spre Targoviste, pe drum mi s-a aprins martorul la bord, iar acul a ajuns la 120 grade. Am oprit imediat, am stat cam un sfert de ora, dupa care am oprit la un service la intrarea in Targoviste. Au constatat ca termostatul nu deschide si ca furtunul care iesea din el era rece de asemenea.
    Au fost inlocuite, dar problema nu s-a rezolvat. Maine ma intorc cu masina in service, sa o puna pe tester. Am vazut mai sus mai multe posibile surse ale problemei: pompa de apa, garnitura de chiulasa, termocupla, etc. Eu am schimbat distributia + pompa de apa acum o luna jumatate. Sa fie pompa de apa cauza acestei probleme?
     
    Ultima editare: 9 Oct 2012
  10. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Eu am schimbat si pompa de apa,dar problema tot nu s-a rezolvat.Acum circul cu mufa senzorului de pe radiator scoasa,iar temperatura nu urca mai multe de 90 de grade.
     
  11. shkemeru 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2012
    Locație:
    galati
    Masina:
    A3, 1.6, 2001
    exact asa circul si eu.. cu mufa de la senzorul de pe radiator scoasa, si aceeiasi treba mai mult de 90 grade nu se ridica temp.. Fratilor ce este termocupla aia? unde se afla? sa fie ea de vina sau cablu ala cu mufa care intra in senzorul de pe radiator?
     
  12. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    @MetalManiac Scoate mufa de la senzorul de pe radiator si circula asa cu ea si vezi ce se intampla. La mine e la fel: cand bag mufa la loc termostatul nu mai deschide (asta am depistat-o azi),cand scot mufa termostatul functioneaza normal.Eu l-as lasa asa cu mufa scoasa,dar merge termocupla in regim de avarie. Problema s-ar putea sa fie ori din cablu de la senzor sau din calculator.
    Astept si eu alte pareri.
    @shkemeru Termocupla is cele 2 ventilatoare de pe radiator care au 2 trepte de turatie.Tu daca scoti mufa de pe senzorul de pe radiator termocupla iti merge pe treapta 1 in regim de avarie.
     
  13. MetalManiac 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Oct 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3, 1600 cmc, 2002
    Multumesc frumos pentru ajutor Silviu!:respekt:
    O sa fac asa cum mi-ai spus si va tin la curent cu evolutia problemei.
    Drumuri bune si usoare tuturor!
     
  14. MetalManiac 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Oct 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3, 1600 cmc, 2002
    Se pare ca de vina a fost garnitura chiulasei. Am inlocuit-o si acum totul pare ok. Ventilatorul pleaca la 90-95 grade, iar temperatura apei ramane constant la 90. Multumesc pentru ajutor! ;)
     
  15. Liviu242012

    Liviu242012 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Oct 2012
    Locație:
    Valcea
    Masina:
    A3 1.6 2002
    Temperatura crescuta

    Salut,
    Am o problema cu masina A3 1.6 8L: imi creste apa la 110 -120, revine la 90 apoi pleaca iar, ventilatoarele pleaca la 110 grade. Pe autostrada la 140-160 km/h nu trece de 90, daca intru in oras creste iar. Am schimbat distributia, senzorul de temperatura, termostatul, am curatat radiatorul. M-am saturat, cand am cumparat-o in urma cu 8 luni nu trecea de 90 de grade.
    Este normal sa plece asa tarziu ventilatoarele ? asa mi-au zis la service ca modelul acesta deschide mai greu termostatul, la 105 grade.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Oct 2012
  16. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Scrie pe termostat la ce temperatura deschide.
    Daca ai cea mai mica indoiala ca termostatul nu isi face datoria il poti verifica demontandu-l si verificandu-l intr-o oala pe aragaz cu un termometru inauntru. Sau il schimbi direct cu unul nou ca nu e mai mult de 50 ron.
    Totusi, eu as miza pe 2 lucruri:
    - ori apa sta ok si ceasurile te mint. Fa diagnoza si test pe ceasuri.
    - ori apa chiar se incalzeste din 2 cauze:
    * pompa de apa defecta
    * circuit / radiator infundat partial.
     
  17. Liviu242012

    Liviu242012 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Oct 2012
    Locație:
    Valcea
    Masina:
    A3 1.6 2002
    problema racire

    Ovidiu am schimbat 2 termostate Behru. Distributia noua, ieri am schimbat-o si termostatul tot nou. Au dat jos radiatorul l-au curatat si e ok. Mentionez ca ceasul de benzina imi arata mai mult decat as avea in rezervor.
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Oct 2012
  18. dobarazvan

    dobarazvan 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    dej
    Masina:
    Audi A3 1,9TDI an:2001 kw:96 131cai
    Daca iti face presiune in vasu de expansiune atunci e clar. Garnitura de chiuloasa!! Si dupa cum zici ca oscileaza temperatura cred ca aia e. Si eu m-am confruntat cu aceeasi problema dar la mine a fost putzin mai grav ca era ovalizat blocu motor :(
     
  19. Liviu242012

    Liviu242012 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Oct 2012
    Locație:
    Valcea
    Masina:
    A3 1.6 2002
    Nu face tata nici o presiune, pe tester cica apa ajunge la 109 grade, in bord arata 110 -120 apoi revine la 90 si tot asa. Termocupla pleaca direct pe treapta 2-a la 110. Am schimbat pompa, 2 termostate, sonda de temperatura si face la fel. Poate fi oare calculatorul ?
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Oct 2012
  20. dinu 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2001
    Cand spuneti presiune in vase de expansiune la ce va referiti ? De ex. eu dupa ce opresc motoru la 1 minut daca deschid vasu de expansiune se ridica antigelu pana refuleaza . Asta e un semn de presiune prea mare sau este ceva normal? O zi buna !
     

Distribuie pagina asta