1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de racire motor - Temperatura motor - termostat defect la A3 8L - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de cip2712, 26 Feb 2008.

  1. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Termostat blocat pe deschis.
     
  2. pirvu_g 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2012
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A3 1.6 2001
    Antigel

    Salutare. Am si eu o intrebare.. Astazi am schimbat distributia inclusiv pompa de apa si antigelul. Mecanicul in loc sa-mi puna antigel G12 mi-a pus un antigel care se foloseste la Peugeot sau Citroen cred ca este un G33. Este vreo problema... trebuie inlocuit sau il las pe asta? :sos:

    Ca o informatie suplimentara antigelul dupa codul de pe bidon este: Antigel Glysantin G33 (albastru) - cod 9735-K4

    Multumesc!
     
    Ultima editare: 28 Dec 2012
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este gresit antigelul pus acum in masina ta. De urgenta, goleste instalatia de antigelul care il ai acum in masina si pune G12, G12 +, G12 ++ sau chiar G13 care a aparut de curand si inlocuieste toate normele de antigel care incep cu G12.
     
  4. pirvu_g 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2012
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A3 1.6 2001
    Antigel

    Salut!

    Am mers si am schimbat antigelul astazi. Dar vin cu o alta intrebare, oare trebuiea o "spalare a instalatiei" cu apa distilata? Au intrat 3L de antigel si 1,2 de apa iar cei de acolo mi-au zis sa urmaresc nivelul si sa completez cu apa daca este nevoie sau daca apare vreo eroare in bord. Nu am mers foarte mult cu masina cu antigelul G33, in jur de 15-20 km maxim, poate afecta atat de rau si aici ma refer la pompa de apa, furtune, radiator etc. ?

    Iar o alta problemuta de care m-am lovit este faptul ca, la relanti masina nu-mi baga caldura care trebuie (90 grade indica acul in bord), in schimb in mers baga. Ce trebuie sa fac ? Ce trebuie sa schimb ?
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Dec 2012
  5. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    Ca si curiozitate ma intereseaza la voi ce arata codul 49C si 51C din climatronic? Pentru ca la mine acul sta la 90 de grade nu se misca dupa ce se incalzeste. Dar pe climatronic cand verific codul 49C care este cica temperatura apei dar nu stiu exact de pe care senzor il ia, variaza intre 90 si 110 in functie de trafic si de mediu, iar temperatura de pe 51C care este temperatura motorului iar nu stiu de pe ce senzor il citeste, arata 75 de grade si odata atins 75 nu se mai schimba. vreau doar sa confirm si cu alte masini la ei ce arata. nu vreau sa trag nici o concluzie inca.
     
  6. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Asa e. Stii foarte corect:
    49 temperatura agent racire motor
    51 temperatura motor (temperatura discutabila daca e a uleiului)

    Nu-i asa ca pe 49 valorile sar de 98 numai dupa ce te dai la masina sau daca mergi bara la bara?
    Ca idee, acul de la ceasuri nu sare de 90 pe scala chiar daca tu pe climatronic ai 96-97 tocmai pentru ca temperatura aia se micsoreaza intr-un timp scurt si asta nu inseamna ca e o problema. Asa e normal. Acum... tu spui ca ai vazut chiar si 110 grade pe climatronic. Asta nu e ok insa daca constati ca acul nu te inseala (un test pe instruments - output test iti va confirma asta) eu zic ca nu te pui sa schimbi nimic. La urma urmei acea temperatura scade relativ repede, nu?
     
  7. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    da asa, cand ma duc bara la bara sau in trepte mici in oras atunci urca in rest sta asa pe la nouazeci si ceva depinde, si se schimba dinamic. odata am testat parca la 110 sau 110 si ceva porneste ventilatorul nu stiu exact. testul la instruments e ok ceasul functioneaza corect am verificat, de schimbat nu vreau sa schimb nimic mai ales ca totul functioneza corect si nu am erori sau ceva de genul. ce ma ingrijoreaza ca e temperatura motorului, adica 51C m-am gandit si eu ca e a uleiului si atunci e normal sa fie 75 de grade dar daca nu e a uleiului atunci nu ar trebui sa fie 90? am citit pe un forum din germania ca ar trebui sa fie 90 de grade sau ca atunci ar fi doar o problema daca si aia se schimba dinamic ca celalat, ar fi termostatul defect. dar din moment ce atinge 75 de grade nu mai schade, deci tind sa cred ca termostatul e ok.
     
  8. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
  9. Ady A3

    Ady A3 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2013
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a3 1.6 2001
    Salut,
    Am si eu o problema: imi pleaca electroventilatoarele cand ajunge la 100 grade. Ce poate fi: senzorul sau termostatul
    Cand e motorul rece ceasul de temperatura indica putin peste 60 grade. Va multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Iun 2013
  10. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    ti decalat ceasul, problema comuna la A3 uri. si daca ti-e decalat ceasul la rece inseamna ca in loc de 90 iti arata mai mult si de aia crezi ca iti porneste ventilatorul la 100.
     
  11. Ady A3

    Ady A3 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2013
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a3 1.6 2001
    Mersi mult oxigen
     
  12. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    daca faci rost de un cablu si un VCDS se poate face un test la instruments, output test, iti misca acurile dintr-un capat la celalt si se opreste in mijloc (in cazul temp la 90) si daca nu e in pozitia in care trebuie sa fie atunci aia e ce am spus eu
     
  13. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Cu greu am rezolvat pana la urma problema.
    De vina au fost ceasurile de bord.Am montat alte ceasuri,iar acum merge foarte bine.
     
  14. dumy86 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iun 2013
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A3,1600 cmc ,2000
    Va salut,este prima data cand scriu pe forum ,desi am masina de 3 luni un audi a3,1.6,1999,acum ca a venit deja frigul,am dat drumul la caldura si nu baga foarte mult,iar temperatura in bord sta mereu pe 0,nu functioneaza.
    Ce ar putea fi de vina?Am citit pe aici dar nu prea am retinut,mare lucru.
    poate fi termostatul???
     
  15. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    mai mult ca sigur ca e termostatul, dupa ce lasi motorul sa mearga o vreme verifici prin atingere daca furtunele de apa sunt calde. Furtunul care iese din motor si intra in radiator (cel care este in partea de sus a radiatoului) probabil va fi fierbinte, iar furtunul care iese din radiator si intra in motor (cel din fundul radiatorului) va fi rece. Verifica cam cat de cald este radiatorul, daca este calda partea de sus si rece partea de jos inseamna ca termostatul e de vina. (Sa opresti motorul si scoate cheia cand pipaiesti radiatorul nu cumva ventilatorul sa-ti taie mana).
    Daca este asa cum am spus inseamna ca termostatul e blocat pe deschis.
     
  16. CuraJ 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8L, 1,6, 2001
    Salutare tuturor si bine v-am gasit!

    Sunt relativ nou pe forum, intru de la inceputul anului si citesc posturile voastre, insa abia acum postez pt prima oara deoarece am nevoie de cateva pareri.
    Din martie 2013 am un Audi A3 8L 1.6cmc, din 2001. De vreo 1-2 luni am aceeasi problema pe care au mai avut-o si unii dintre voi cu temperatura apei: dupa ce merg cu masina (in oras sau afara) imi arata ca apa se duce pana la 120 grade si beep-uie alarma, apoi iar revine la 90, iar mai creste pe la 110-115-90-120 beep-uie, iar 90 si tot asa... Dupa ce am citit si rascitit de vreo 5 ori toate comentariile am zis sa umblu putin pe la senzorul de temperatura si senzorul de pe radiator. Zis si facut, le-am desfacut le-am curatat putin, le-am bagat la loc insa acum imi sta aprins becul portocaliu in bord. Am resetat calculatorul, adica am scos bornele la baterie si am lasat-o 5 min si le-am pus la loc, dar tot nu s-a stins becul si bineinteles ca apa inca creste peste 90 :(
    Intrebarile mele sunt:
    1. Cum fac sa dispara semnul din bord portocaliu? trebuie neaparat sa-l sterg pe tester?
    2. A rezolvat cineva concret problema cu temperatura, cum?

    Va multumesc!
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Oct 2013
  17. twxx

    twxx 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2013
    Locație:
    Resita
    Masina:
    A3, 1.6, 1999
    Am si eu aceeas problema cred: merg ce merg cu masina, pe bord imi indica 90 grade temperatura apei. Daca mai merg putin se duce la 102-105 grade. Am tras pe dreapta din curiozitate sa vad daca porneste ventilatorul, culmea era ca nu mi`a pornit nici un ventilator si oscileaza intre 90 si 105 temperatura, am momente cand creste la 100 si scade imediat la 90. Ce ar putea sa fie, ceasul, termostatul, pompa de apa, vreo idee va rog ? Plec intr`o saptamana acasa din Germania, am 1.100 km de parcurs si as vrea sa pot remedia problema daca se poate, cat timp sunt pe aici. Multumesc anticipat. :hi:
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Oct 2013
    Jules apreciază asta.
  18. rizu

    rizu 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Oct 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A3,1.6 , 2003
    Salutare.Tocmai mi-am dus masina la o spalatorie,insa dupa ce am facut mai putin de 5metrii mi-a aparut martorul de *nivel de lichid racire motor*
    Tin sa precizez ca dupa aprox. 100m ,nivel creste la modul normal de 90grade.ceva sfaturi?multumesc anticipat.
    pt un a3 2003 1.6
     
    Ultima editare: 1 Noi 2013
  19. dgsene

    dgsene 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2011
    Locație:
    buc
    Masina:
    a3,1900,2001
    Salut,

    In urma cu ceva vreme am observat ca ventilatorul mare (A3 8L 1.9 TDI) de pe radiator (cel de 345 mm ) nu se invarte deloc. L am inlocuit, problema este ca se invarte doar cand pornesc clima. ( pornesc amandoua, cel mare si cel mic). Acul de temperatura din bord ajunge foarte repede la 90 de grade (in 5 , 6 km) iar ventilatiorul nu porneste. Acul nu sta fix la 90 ci indica mai mult. Am facut o diagnoza cu VCDS , temperatura indicata motor era 94 de grade, insa ventilatorul nu se invartea.

    Ma puteti ajutati cu vreun sfat? Ce verificari ar trebui sa mai fac?

    Multumesc.
     
  20. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Verifica termocupla
     

Distribuie pagina asta