1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de racire motor (termostat - antigel - electroventilatoare) la A8 D2 -

Discuție în 'Audi A8 D2 (1994 - 2002)' creată de Alex A8, 28 Mai 2009.

  1. Alex A8 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Mai 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A8 4.2 din 1994
    Salut,

    am o mica problema la masina, pierde mult lichid de racire motor. am dus-o la mecanic si a spus ca este garnitura de chiulasa. a spus ca este foarte complicat de pus si ca costa cam 350-400€ lucru si a zis ca piesa probabil in jur de 100€ (nu stia exact). acuma am cateva intrebari:
    s-ar putea sa fie si alta problema?
    cum s-ar putea dovedi (eu din pacate habar nu am la partea mecanica)?
    stiti un mecanic bun, care ar face toata treaba asta mai ieftina?
    mecanicul la care am dus masina este mecanic foarte bun, numai ca pana acuma eu sunt primul client al lui cu un A8 D2, asa ca poate exista o posibilitate sa se monteze garnitura cu mai putine complicatii sau mai ieftin.

    va multumesc

    PS: nu stiu daca am scris foarte clar, din pacate am locuit 23 din anii mei in germania si am uitat mult limba :)
     
  2. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Faptul ca-ti pierde lichid de racire,nu inseamna neaparat ca e dusa garnitura de chiuloasa si asta mai ales ca zici ca pierde mult.Verifica uleiul de motor si daca il gasesti inspumat,atunci sigur e garnitura de chiuloasa,daca nu,du-te la alt mecanic,s-ar putea ca actualul sa bata campii.
     
    Adi'audi'a8 apreciază asta.
  3. Alex A8 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Mai 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A8 4.2 din 1994
    mersi mult,
    am sa o duc la alt mecanic atunci maine sa vada daca este inspumat uleiul, poate gaseste o cauza mai ieftina :whistle2:
     
  4. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Asta poti sa verifici tu,cu uleiul inspumat,pe la joja.
     
  5. Alex A8 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Mai 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A8 4.2 din 1994
    sa vede deci pe la joja? o sa incerc atunci. banuiesc ca mecanicul ar trebui sa stie asta numai ca cine stie...:whistle2:

    mersi inca o data, sper ca nu o sa fie inspumat :motz:
     
  6. Alex A8 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Mai 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A8 4.2 din 1994
    am aflat pana la urma ce este, numai ca nu stiu cum se cheama pe romaneste, poate ma puteti ajuta. in poza se vede o hartie galbena unde ar trebui sa fie piesa care trebuie reparata. este un fel de tub mic

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...daca un simplu racitor este fisurat in interior :
    -antigelul intra in ulei
    -uleiul in antigel
    Rezultat :
    -vasul de expansiune va avea urme de ulei si va fi inchis
    -uleiul va fi inspumat.

    Verificati intai lucrul acesta inainte de a se apuca supermeseriasii sa umble
    in motor.
     
    Jeoy with A2 apreciază asta.
  8. tazy

    tazy 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Mai 2009
    Locație:
    ALEXANDRIA
    Masina:
    AUDI A8 2002 3.3tdi
    Creste temperatura

    Salut! Am un a8 3,3tdi si am schimbat la el distributie ,transmisie,radiatoare ,termostat, sonda de apa.Masina merge foarte bine.Are o singura problema ,in panta creste temperatura apei.La drum intins chiar daca merg cu 200 nu se modifica nimic la temperatura.Poate ma ajutati voi cu un raspuns sau un sfat---pentru mine e o enigma .mentionez ca nu pierde nici un lichid. Multumesc!
     
  9. andrey

    andrey 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Oct 2008
    Locație:
    galati
    Masina:
    audi a6
    SALUT ...cat iti creste peste 90 de grade ?dac se duce la 100 sau 110 120 si nu ajunge in zona rosie .......nui nici o problema ..stai linistit ..
     
  10. tazy

    tazy 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Mai 2009
    Locație:
    ALEXANDRIA
    Masina:
    AUDI A8 2002 3.3tdi
    creste numai cand sunt in panta si ajunge cam la 110g.asta ma intriga la 200 ,sau mai mult nu schiteaza nimic,doar cand urc .CAND INCEPE SA CREASCA UNDE GASESC PRIMA PARCARE OPRESC SI O LAS PORNITA.IN 5 MINUTE SCADE TEMPERATURA .DE LA CE FACE ASA CA NU MAI AM CE SA-I SCHIMB......POATE DOAR CHIULASA.Dar daca spui ca nu are nimic osa vad pana unde urca.Acum 2 zile am urcat de la Brasov spre Predeal si cum a inceput sa creasca am trecut pe manual si cand era in a-2-a dadeam a-3-a .Apa a stat undeva la 95,abia in Predeal a crescut la 100.Multumesc de info!
     
  11. calinbalan 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2008
    Locație:
    privat
    Masina:
    Mercedes-Benz E-klasse 2012,Audi A4/B8 2008
    salut

    tazy nu e voie sa creasca in momentul cand creste ,si ajunge intr-o zona pericol ,masina ta va merge din ce in ce mai rau ,pana cand se va opri pt a nu distruge motorul si chiuloasa ,de aia zic ca e mai bine sa vezi ,ca poate pe undeva pierzi lichid de racire
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Apr 2012
  12. tazy

    tazy 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Mai 2009
    Locație:
    ALEXANDRIA
    Masina:
    AUDI A8 2002 3.3tdi
    deci pana la urma merg cu ea asa (in panta creste temperatura pana la 100-110 grade) sau mai stresez mecanicii??
     
  13. calinbalan 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2008
    Locație:
    privat
    Masina:
    Mercedes-Benz E-klasse 2012,Audi A4/B8 2008
    salu tazy

    Fi atent la mine: am fost pe tranfagarasan si pe cand is aproape de tunel pac apa sus ,motorul abia trage de altfel nu mai tragea deloc. Trag pe dreapta, bag avarii, stau ce stau, ma uit in cartea masinii care spunea asa: ,motorul se supraincalzesta cand nu ai apa in borcan cand e subturat, etc.
    Nici una, la mine. Stau ce stau, deschid capot ,antigel full, ma uit la radiator, nimic spart sau ceva, ma uit sub masina nimic sa curga apa sau ceva, tot nimic. Il las vreo 10 minute, pornesc trec dincolo spre Sibiu, masina se racea ca mergeam la liber cea ce e mare prostie da asta e. Vin acasa hotarat, fug la mecanic, ca e chiuloasa ca nu stiu ce, ca pompa de apa si ia ghici de fapt ce a fost: termostatul s-a stricat si a ramas pe blocat inchis, mai bine se strica pe deschis.
    L-am schimbat si gata, bine acum asta nu inseamna ca si la tine este la fel. Dute la un mecanic ca eu incerc sa te ajut cum pot.
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Apr 2012
  14. tazy

    tazy 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Mai 2009
    Locație:
    ALEXANDRIA
    Masina:
    AUDI A8 2002 3.3tdi
    Termostatul e shimbat, am enervat toti mecanicii cu ea. Merci mut oricum.
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Apr 2012
  15. iuliustanescu

    iuliustanescu 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3, 2006
    Mi s-a intamplat si mie ceva asemanator (Audi A3), dar problema a fost exact cu termostatul. la mine insa ramanea pe incins tot timpul, chiar si daca porneam motorul dupa 1 ora.
     
  16. l.u.v

    l.u.v Bronze Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro
    Vad ca este topic mai vechi, dar solutia ramane..
    La mine facea la fel..
    Problema a fost de la vascocuplaj, s-a spart simeringul si s-a scurs lichidul din el.
    Nu iti dai seama, deoarece la relanti ventilatorul se invarte si te pacaleste..pune pe cineva sa accelereze pe loc si daca ventilatorul ramane la turatie constanta atunci aici este beleaua.
    Daca afara nu este chiar foarte cald(adica peste 35 grade, cum a fost vara asta) nu face nicio figura, decit la drum in panta, la munte.
    La mine a facut asta in Grecia, in munti.
    Si eu eram disperat.
    Schimba vascocuplajul si scapi de problema.
    Bafta.
    Luigi Vicol
     
  17. l.u.v

    l.u.v Bronze Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro
    Era elegant sa ne spui si cum s-a rezolvat problema(in caz ca s-a rezolvat), daca tot ai deschis subiectul si ai primit sfaturi de la colegi!
    Poate trec si altii prin asta..
    Luigi Vicol
     
  18. lxl

    lxl Gold Member

    Înscris:
    27 Ian 2009
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi allroad 2002.2,5 TDI AKE,A2 2002. 1,4TDI AMF,A4 2017 2.0 DETA.A4 2.0 2017 deta,A4 2015,2.0,CNHA
    Poate anotimpul mai rece de toamna a rezolvat problema:meeting:
     
  19. chris1234

    chris1234 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A8 3.7
    Probleme racire

    Venind din provincie spre Bucuresti, pe la jumatatea drumului mi s-a aprins indicatorul de temperatura a lichidului de racire cu semnal acustic de 3 ori.
    Abia atunci am observat ca "ceasul" arata ca temperatura lichidului de racire ajunsese la 130 grade Celsius. Masina are morul de 3.7 benzina si este din 2005. Ar avea cineva idee ce ar putea fi si costul piesei? Oricum nu am mai mers cu ea, temperatura apei ramane la 90 de grade cand o pornesc dar daca merg creste intre 120 si 130 grade, tin sa mentionez ca electroventilatorul functioneaza. Sa fie oare pompa de apa sau o sonda?

    Multa stima!
     
  20. l.u.v

    l.u.v Bronze Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro
    Trebuie sa iei pe rand posibilele defecte:
    -Cand temperatura sare de 90 grade(pe bord) pune mana pe furtunele de la radiator.
    Daca sunt fierbinti doar intr-o parte atunci termostatul este blocat si trebuie sa-l schimbi.Costa intre 50-100 lei.
    -Cum ai verificat daca ventilatorul de racire merge?
    Acesta este cu vascocuplaj, cu cit creste temperatura mai tare cu atat acesta se invarteste mai repede.
    Ca sa verifici daca acesta merge pune pe cineva la volan, tu uita-te la ventilator(cu capota ridicata, evident) in timp ce celalalt accelereaza..turatia ventilatorului trebuie sa creasca, daca ramane constanta indiferent de turatie atunci vascocuplajul este dus(costa intre 450-700 lei, depinde de unde il iei).
    Oricum, nu s-a intamplat nimic la motor, atata timp cit nu ti-a fiert..
    Sa ne tii la curent,,
    Luigi Vicol
     

Distribuie pagina asta