1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul Quattro si sistemul de transfer (Diferential) - montare ulterioara la A4 B8

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de biciu, 15 Mai 2012.

  1. Mirc Vfr 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2016
    Locație:
    Neustadt bei Coburg
    Masina:
    Audi A4 B8, An 2013, 2.0 TDI, 177 CP, Quattro, Kombi.
    Azi am schimbat uleiul in grup pe spate asa cum am mentionat mai sus dar va precizez urmatoarea situatie: am pus magnet / magneti pe busonul de jos din punte (am schimbat busonul de Aluminiu (original audi) cu unul de metal pe care prinde magnetul ). Am ales pozitia magnetului in partea din exterior pt ca ii foarte aproape de filet roata de diferential din grup cca 5 mm (cand busonul ii strans).
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Exista busoane cu magnet integrat.
     
    Mirc Vfr apreciază asta.
  3. mishu_

    mishu_ Bronze Member

    Înscris:
    24 Feb 2012
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Audi A4 Avant B8, 2015, 2.0 TDI, CNHA, 190 CP, Quattro, S-tronic
    salutare!

    de ceva timp am vazut ca mi se prelinge foarte putin ulei pe la simeringul flansei cardanice (cod piesa: 0B2409400), aveti idee ce presupune schimbarea acestui simering?
    m-ar ajuta o procedura de service...

    multumesc!
     
  4. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    L-am schimbat eu acum ceva timp, se goleste uleiul din cutia de viteza, se demonteaza cardanul si scoti simeringul. Acum aprox 3 ani cand l-am schimbat eu, am pus Corteco, intrucat OEM- dura foarte mult timp pana la livrare, dar n-am avut probleme cu el, este ok si azi.
     
  5. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Asa cum ziceam si in alte posturi, doar in cazul in care voi gasi un pachet cu toate piesele ma voi apuca si de quattro.

    Am primit un telefon de la un amic care lucreaza la un parc de dezmembrai din afara Romaniei si m-a intrebat scurt si la obiect: rotitza o facem Quattro ?
    Fara sa stau pe ganduri i-am raspuns afirmativ, bineinteles dupa ce l-am intrebat doua detalii: motorizarea si anul de fabricatie al masinii donatoare. Dupa ce am primit raspunurile, l-am rugat sa imi trimita cutia de viteze, cardanul, puntea spate completa si rezervorul. Pe langa acestea l-am rugat sa mai puna si unitatea ABS impreuna cu ECU motor pentru a nu avea neplaceri in cazul unor incompatibilitati de software.

    Transportul s-a oprit in Brasov, prin urmare am mers cu o remorca sa le iau la momentul sosirii.

    IMG_0193.JPG

    Cand ne-am apucat de montaj, singura necunoscuta pe care o aveam, din punct de vedere mecanic, era daca sunt sau nu gaurile filetate pentru prinderea rulmentului de cardan pe burta masinii. Pentru restul componentelor nu mi-am facut nici cea mai mica grija ca nu vor fi plug&play, intrucat studiasem anterior posibilitatea acestei transformari. Gratie noilor norme de eficientizare / reducerii costurilor de productie, Audi nu mai face caroserii diferite in functie de tipul de tractiune.

    Dupa cum puteti vedea, nu numai ca am gasit gaurile filetate, gaurile de centrare dar am gasit pana si scuturile termice decupate :)

    IMG_0376.JPG

    Cateva poze din timpul monatjului. Sunt facute pe fuga si cu mainile murdare, dar arata ce e de aratat :)

    IMG_0387.JPG

    IMG_0409.JPG

    IMG_0403.JPG

    Pompa rezervorului de AWD am desfacut-o pentru a gauri stutul si a monta teava de la incalzirea auxiliara "webasto", transplantata de pe pompa din rezervorul de FWD.

    Marea dezgolire :)

    IMG_0404.JPG

    IMG_0405.JPG

    Cu piesele "noi" :)

    IMG_0416.JPG

    Si evacuarea montata. Aproape gata. :)

    IMG_0479.JPG

    Iar in final pe standul de geometrie :)

    IMG_0490.JPG

    Masina ruleaza in momentul de fata errorless, fara probleme de functionare sau comunicare intre calculatoare. Am pastrat ECU-ul meu montand doar unitatea ABS de Quattro, pe care am codat-o pe partea de optiuni ce le am pe masina si nu erau bifate in coding-ul centalei.

    Am in plan si montarea ECU-ului de quattro, doar ca sa stiu eu ca totul e OE design :), dar dupa ce o sa reusesc sa ii scriu cheile in IMO, pentru a autoriza pornitrea.

    :hi:
     
    terrymada și Florin-Stefan apreciază asta.
  6. crysty7

    crysty7 Bronze Member

    Înscris:
    17 Oct 2009
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    AUDI A4 AVANT, 2011, 2.0TDI, CAGA, MANUAL
    Mai multe detalii privind retrofitul deoarece ma intereseaza si pe maine mai ales ca este vorba despre Avant (asta am și eu) ? Eu am vrut la un B4 să fac asta, luasem de la dezmembrari un Competition cu transmisia si suspensia OK, dar era de sudat/tăiat pe caroserie, deci ceva mai complicat decât ce povestești tu a fi aproape plug&play la B8. Eu te felicit pentru realizarea retrofitului și îți mulțumesc că m-ai pus pe "jar"!
     
  7. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    @crysty7 Pe scurt, e plug&play, pe bune. :) Daca ar fi fost ceva de modificat hardware as fi detaliat chiar in postul de prezentare. In principiu este bine sa cauti piesele toate de pe aceeasi masina, motorizare si sa fie din aceeasi generatie. Daca ai NFL, atunci ia piese de pe NFL iar daca ai FL ia de FL. Un exemplu ar fi ca la FL pompa de motorina din rezervor este comandata in doua trepte de ECU pe cand la NFL este doar alimentata la 12V. Pe partea electrica este foarte simplu, cel putin in cazul meu, NFL, este nevoie sa tragi doua fire din pompa in ceasuri pentru ca nivelul din rezervor sa fie citit cu acuratete. Rezervorul de quattro are doua plutitoare care trimit date de nivel catre instrumenele de bord. Restul sunt codari.
     
  8. crysty7

    crysty7 Bronze Member

    Înscris:
    17 Oct 2009
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    AUDI A4 AVANT, 2011, 2.0TDI, CAGA, MANUAL
    rotitza

    Am Avant fabricatie 07.2010, motor CAGA, transmisie manuala
    Deci partea la "hardware", presupun urmatoarele potriviri si necesar de piese (daca e cineva cu vreun Quattro din nastere 2010-2011 si e amabil sa-mi dea un PM cu seria lui sasiu pentru comparatie, ar fi minunat):
    - ambreiaj + volanta = de pe FWD
    - cutia de viteze + cardan + punte spate completa cu tot ce tine de transmisie = de la quattro (normal, nu)
    - arcuri + amortizoare spate = de pe FWD ???
    - esapament intermediar + final = de pe FWD ??? (stiu ca ai modificare la evacuare dubla, dar poate ai o veste buna in acest sens)
    - ECU ABS (1AS - la mine) = de la Quattro (pot pune 1AT???)
    - ECU Quattro = nu ai pomenit nimic de el....eu am gasit codul 8K0 907 163 A pentru anul meu de fabricatie (sau e specificdoar pentru cele cu diferential Torque Vectoring - RS4?)
    - cablare ECU Quattro
    - cablare plutitoare rezervor pentru acuratete indicatii nivel combustibil
    - ECU managgement motor = optional (la tine merge de FWD fara erori)
    Sofware...doar codari...pare simplu din fata monitorului...dar e foarte complexa lucarea.
    Inca odata...MULTUMESC!!!
     
  9. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    - ambreiaj + volanta = de pe FWD - AWD de preferinta (merge si cel de FWD, dar ambreiajele ce vin pe quattro sunt LUK de regula, FWD-ul este echipat de regula cu SACHS - variante constructive diferite)
    - cutia de viteze + cardan + punte spate completa cu tot ce tine de transmisie = de la quattro (normal, nu) - DA
    - arcuri + amortizoare spate = de pe FWD ??? - arcurile sunt diferite pe quattro dar trebuiesc alese in functie de tipul de suspensie de pe masina ta. Amortizoarele nu cred sa difere)
    - esapament intermediar + final = de pe FWD ??? (stiu ca ai modificare la evacuare dubla, dar poate ai o veste buna in acest sens) - DA
    - ECU ABS (1AS - la mine) = de la Quattro (pot pune 1AT???) -ABS de quattro musai. Din informatiile mele quattro vine 90% din cazuri cu 1AT
    - ECU Quattro = nu ai pomenit nimic de el....eu am gasit codul 8K0 907 163 A pentru anul meu de fabricatie (sau e specificdoar pentru cele cu diferential Torque Vectoring - RS4?) - am scris ca am si ECU de quattro doar ca nu am scris cheile in IMO, din acest motiv am pornit masina cu ECU de FWD si am remarcat ca nu apar erori. Ce zici tu este diferential sport, iar acest lucru nu l-am studiat din pacate.
    - cablare ECU Quattro - nu se cableaza nimic atat timp cat vine de pe acelasi tip de motor.
    - cablare plutitoare rezervor pentru acuratete indicatii nivel combustibil - doua fire ce se trag din pompa de rezervor la ceasuri, atat.
    - ECU managgement motor = optional (la tine merge de FWD fara erori) - am scris mai sus
    Sofware...doar codari...pare simplu din fata monitorului...dar e foarte complexa lucarea. - codari doar pe elementele schimbate, in cazul meu doar ABS
     
    DeViAnS și smurff apreciază asta.
  10. vladsorin

    vladsorin 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Feb 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B8 Avant, 2.0 TDI CAHA Quattro, 2009
    Salut,

    Sunt nou in lumea quattro am citit pe forum despre schimbarea uleiurilor, vreau sa stiu daca a incercat cineva sa puna la grup Motul GEAR 300 LS 75W-90
     
    Ultima editare: 8 Noi 2019
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Il poti pune fara probleme.
     
    vladsorin apreciază asta.
  12. Poleuca

    Poleuca 3rd Gear Member

    Înscris:
    17 Apr 2017
    Locație:
    Franţa
    Masina:
    Audi a4 B8 break an 2011 2.0 tdi 170cv quattro cod motor CAHA serie sasiu WAUZZZ8K7BA165111
    Salut,
    Am facut azi primul schimb de ulei la diferentialul fata de cand am masina, care probabil nu a fost schimbat niciodata. Am reusit sa scot 3 litri si 300 ml, iar de intrat mi-a intrat 3 litri si 800 ml. Stiu ca trebuia sa intre 4,5 litri. Este normal ca a intrat doar atat ?
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai cutie LLR si trebuia sa intre 4.5 l de ulei cod G 055 532 A2.

    Nu se schimba uleiul separat in diferentialul fata, el se foloseste de uleiul cutiei.

    Esti sigur ca masina a fost pe o suprafata perfect plana cand ai facut nivelul ?
     
  14. Poleuca

    Poleuca 3rd Gear Member

    Înscris:
    17 Apr 2017
    Locație:
    Franţa
    Masina:
    Audi a4 B8 break an 2011 2.0 tdi 170cv quattro cod motor CAHA serie sasiu WAUZZZ8K7BA165111
    Audi66 nu pot spune ca a fost perfect plana. Am ridicat-o si am pus-o cat de cat dreapta (la boloboc)

    Codul cutiei este LRV. Si cum spui trebuia sa intre 4.5 Litri. Probabil nu a fost perfect plana masina cum ai spus si datorita acestui lucru nu s-a scurs tot. O sa fie probleme ca nu s-a scurs tot si cum ar veni nu l-am schimbat total ? Asta tinand cont ca au intrat doar 3 Litri si 800 ml.
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu, nu o sa fie probleme.
     
    Poleuca apreciază asta.
  16. AlinClaudiu82

    AlinClaudiu82 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2019
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    A4
    Acele vibratii la pleacarea de pe loc si bracat la maxim apar si in situatia in care cauciucurile nu sunt la fel ca model si uzura
     
  17. bbaarrbbooss 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 2004
    Salutare,
    Vreau sa schimb uleiul la diferential, m-am lamurit cu tipul de ulei necasar, dar am citit ca ar intra ba 0,9 l, ba 1.0 l, ba 1,1 l. Ma poate ajuta cineva cu cantitatea exacta?
    Masina in cauza e un Audi A4 B8.5 2.0 TDI Quattro 2013, VIN WAUZZZ8K5DA232713.
    Multumesc
     
  18. biju2000

    biju2000 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 8.5 Allroad, S-Tronic, 2.0 TDI 177CP, CGLC, 2014
    0,9 l este cantitatea totala de ulei in diferential (pana la nivel) la prima umplere, in fabrica.
     
  19. bbaarrbbooss 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 2004
    biju2000 Mulțumesc. Ai verificat după seria se șasiu sau asta e cantitatea in mod normal la 2.0 TDI Quattro fiindcă alții cu același motor spun ca manualul le indica sa completeze cu 1,1 litri?

    toyo93 Și eu am aceleași vibrații la 2.0 TDI Quattro. Din ce am citit, e o problema comuna la aceaste transmisii. Acum nu știu cât de normal e, fiindcă la unii cu acelasi tip de transmisie se manifesta, iar la alții nu. Mai am 2 prieteni cu Audi A5 3.0 TDI, respectiv A7 3.0 TDI și au aceleași simptome.
     
  20. bbaarrbbooss 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 2004

Distribuie pagina asta