1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul Quattro si sistemul de transfer (Diferential) - service Quattro la Audi A6 C6

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de PGV, 3 Oct 2008.

  1. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Mai sus, pentru cutia de transfer, sunt date doua marci de ulei, cu vascozitati diferite.
    RAVENOL SLS 75W-140 si Motul 300 LS 75W-90
    Este de preferat un ulei mai subtire, sau mai gros, cum se mai practica la motoare ?
    Este si Ravenol 75W-90...si tot LS ca si Motul.
    Deci facand abstractie de brand-ul de ulei, ce specificatie ar fi mai ok ?
    Merci.
     
  2. blaga alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iun 2019
    Locație:
    Orăștie
    Masina:
    Audi A6 C6, BRE , 2007, automat multitronic
    Buna ziua,
    A schimbat cineva uleiul din diferentialul fata ? De curand mi-a fost schimbat uleiul la cutia multitronic si am observat ca pe factura nu este specificat schimbarea uleiului si in diferential. Ce stiti despre acest ulei si cand ar trebui schimbat ?
     
    dan ciortan apreciază asta.
  3. klaudiuxyx

    klaudiuxyx 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A8 D3, 4.2 BFM, Audi A6 C7 2.0 CGLE, Audi 100 C4, 2.3 AAR
    blaga alexandru
    La modelul mentionat in profilul tau, la cod motor BRE, adica 2.0 tdi, pe A6 C6 nu exista decat varianta cu tractiune fata, deci ulei doar in cutie, pentru ca diferentiale nu prea sunt.
     
    Schatten05 apreciază asta.
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Diferential exista (la multitronic se foloseste de acelasi ulei din cutie, ca la cutia manuala), cutie de transfer nu exista deoarece nu este quattro.
     
  5. viorel666 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iul 2016
    Locație:
    baia mare
    Masina:
    audi a6 3l
    Salut a-și vrea sa schimb uleiul la diferențial spate motor bmk 3 l și a-și vrea sa știu dacă pot folosi uleiul care l-ai recomandat merci
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pune Motul Gear 300 LS.

    “aș”, nu “a-și”.
     
    Nefuziroza apreciază asta.
  7. viorel666 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iul 2016
    Locație:
    baia mare
    Masina:
    audi a6 3l
    Deci pot pune ulei Motul Gear 300 LS si nu Motul 300, pentru ca eu așa am comandat. Credeam ca e asta, adica ultimul mentionat.
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Oricare din ele. LS ar fi varianta “imbunatatita” ca sa zic asa. Pune-l linistit chiar si pe cel comandat pentru ca nu faci nimic gresit.
     
  9. viorel666 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iul 2016
    Locație:
    baia mare
    Masina:
    audi a6 3l
    Mersi mult. In grupul torsen aș putea pune din câte am văzut MotulGgear 75w120 LS sau neaparat original.
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Viorel tu descoperi apa calda ? Citim si noi forumul sau ne apucam de intrebat aiurea si intuil. Intotdeauna uleiurile se folosesc cele originale cand vorbim de diferentiale, cutii de transfer si / sau grupul Quattro. Daca nu ai bani pentru ulei original exista si variante AM dar eu personal nu le recomand. Lasa intrebarile si citeste forumul. Adica afli codul pentru ulei original si pe baza codului de ulei orignal iti cauti singur echivalente de la ce marca vrei sa folosesti. Ajuta-te singur pentru ca nu suntem instant la cheremul nimanui si s-ar putea sa astepti un raspuns care nu mai vine. Multumesc pentru intelegere.

    P.S.:

    Si pentru ca sa inveti citeste acest topic aici https://vwforum.ro/topic/107015-haldex-intretinere-probleme-tiguan-5n-5n2/page/2/ (chiar daca nu este pentru masina ta) pentru ca sa vezi cum trebuie sa intretii o masina cu sistem Quattro si cum trebuie sa se lucreze la o masina cand se umbla la cutia de transfer, diferentiale si nu numai:
     
  11. blaga alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iun 2019
    Locație:
    Orăștie
    Masina:
    Audi A6 C6, BRE , 2007, automat multitronic
    Revin azi cu informații despre schimbarea uleiului in diferențial la cutia de viteze cvt. Am scos 1,1 litri de ulei negru și ars. Am pus ulei de la Liqui Moly 75w-90 Gl5 tot atât cât am scos. Bușonul se afla pe partea șoferului, se desface cu un imbus de 10 și se poate vedea dând roata jos și apărătoarea de deasupra planetarei. Este in fața planetarei, către motor, la jumătatea diferențialului.
     
  12. Tipsie Florin 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mai 2017
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi a6 4f. 3.0 Tdi 2005
    Salut,am aceiasi problema pe a6 c6. 3.0 manual. Ai rezolvat problema cu vibratia la plecarea virat de pe loc? Cand se incalzeste devine mai pronuntata vibratia. Ma lupt de ceva vreme si nu ii dau de cap. Vibratia cred eu ca vine din grupul spate. Multumesc!
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Inlocuiti intai uleiul in diferential fata/spate si cutia de transfer.
    Dupa puteti face alte investigatii.
     
  14. Tipsie Florin 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mai 2017
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi a6 4f. 3.0 Tdi 2005
    Au fost inlocuite uleiurile. Mentionez faptul ca exista o frecare in plus in diferential pentru ca se incalzeste destul de tare daca pui mana pe el si nu cred ca este normal
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Probabil rulmenti dusi. Trebuie desfacut.
     
  16. Tipsie Florin 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mai 2017
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi a6 4f. 3.0 Tdi 2005
    Mentionez ca face doar cand sunt virat. Rulmentii ar face mereu cred
     
  17. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Nu chiar. In viraj incep sa se invarta satelitii din diferential si daca unul dintre ei are rulmentul obosit, poate face zgomot. Dar, de obicei, la plecarea de pe loc cu rotile virate aproape de maxim, se aude diferentialul central.
     
    Tipsie Florin apreciază asta.
  18. Tipsie Florin 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mai 2017
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi a6 4f. 3.0 Tdi 2005
    Il voi verifica pe cel central daca pot. De simtit se simte in spate doar ca vibratia se poate transmite
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Exact, prin cardan.
     
  20. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    Salut,
    Am plecat de la ideea de a putea avea acces la diferentialul din fata de la A6, de a vedea cum e nivelul și culoarea uleiului adica m-am gândit ca, ținând cont de faptul ca vreau sa schimb fluidele din diferențiale, am cautat sa vad culoarea uleiului si uzura lui.
    De aceea am cautat vizoare cu o temperatura de funcționare mai mare decât cele mai multe care sunt doar sub 100*C. Acum lucrez pe Passat cu 5HP19 și la care am făcut modificările pe care urmează sa le fac si la A6 când voi monta și un vizor pe cutie in loc de bușonul lateral de umplere si de aceea am atașat poza cu diferențialul fata de la Passat. Avantajul la Passat este ca se poate vedea ușor vizorul fără a ridica mașina pe elevator. Din păcate la cutie la Passat nu am găsit încă o soluție și cred ca voi ajunge la montarea unei joje dar asta mai încolo. Deocamdată am montat filtrul magnetic, filtrul cartuș, termostatul, încălzitorul și răcitorul și asta înseamna multa conectica și multe locuri unde pot apărea pierderi de ulei. Am mai instalat un ceas de temperatura cu senzorul la ieșire din cutie pe suportul filtrului spin-on si un ceas de presiune pentru a putea urmări funcționarea cutiei. Ceasul de presiune îmi va putea semnala si o eventuala lipsa de presiune ca urmare a unei pierderi masive de ulei.
    Abia aștept sa fac același lucru si la A6 C6.


    [​IMG]

    In poza este un vizor baie ulei diferential fata la Passatul pe care lucrez acum. Urmeaza cele 3 diferentiale la A6 C6 care are M18 x 1.5 mm la diferentialul fata si cel central. La diferentialul spate avem M 22 x 1.5 mm. Acolo voi monta si un buson de scurgere magnetic.

    Pentru vizoare am cautat aici:

    https://www.machinerylubrication.com/oil-sight-glass-31561 In Romania nu am gasit cu filet de 18 x 1.5 mm.

    Stamel are M16 sau M20: https://stamel.ro/files/produse/fise-tehnice/1505302219_743_24030200.pdf

    Kipp face ce cred ca ar potrivi: https://www.kipp.com/ro/en/Products...ght-glasses.html?search_keywords=K0448.241815

    Asa ceva ar fi interesant dar e extraordinar de scump: https://www.luneta.com/products/con...7460048&__hsfp=3314592920&variant=20305579206

    Am mai gasit si la Kramp https://nordic.kramp.com/store/dk/en/item/LCPM1815M Inteleg ga ar fi ceva distribuitori in Romania. Doar ca nu gasesc date tehnice legate de temperatura maxima de functionare.

    Cele de 18 x 1.5 mm ar putea fi folosite si la diferentialul fata si cel central iar la cel din spate ar putea sa fie folosita una de 22 x 1.5 mm https://www.kramp.com/shop-gb/en/p/oil-level-st-glass-m22x15-alu--LCPM2215M
     

Distribuie pagina asta