1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul Quattro si sistemul de transfer (Diferential) - schimbare ulei in grup la Audi A6 C7 (4G)

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de quattro2001, 15 Oct 2018.

  1. quattro2001

    quattro2001 Silver Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A6 C7 4G 2.0TDI CGLC 2013
    Stie cineva care este diferenta intre diferentialul spate 0BC500044B si 0BC500044C ? Ambele au acelasi raport 48:13
     
  2. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    quattro2001, 0BC500044B s-a montat pe modelele cu 4 cilindri, iar 0BC500044C pe modelele cu 6 cilindri.
     
  3. NEAMTZU

    NEAMTZU 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2016
    Locație:
    BOCHUM
    Masina:
    Audi A6.3TDI-CRTD.quattro/272_2015.
    Salut. La ce perioada se schimba uleiul in grup?eu am electronic. Multumesc
     
  4. Yoromica

    Yoromica Bronze Member

    Înscris:
    16 Mai 2018
    Locație:
    Castelnuovo Scrivia-Italia
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 tdi 245 cp CDUC 2012 s-tronic
    Audi nu da termen la schimbul de ulei in diferentialul normal, în cel sport cum cred ca ai tu daca ai scris ca ai electronic ai schimb la 60000 km.
    Dacă vrei poti sa il schimbi
    În diferentialul simplu intra 0.9 litri ulei cod audi G 052 145 S2 sau G 052 145 A1 sau alt ulei 75w-90 Mai de calitate
    În diferentialul sport ai 2 tipuri de ulei,uleiul de la pinionul de atac și coroana ca și în celalalt simplu 0.9 litri același ulei. Si mai ai 850 ml ulei ATF cod audi G 052 515 A2 . Uleiul ATF este pentru ungerea ieșirilor laterale ale diferentialului sport care au ambreiaje și demultiplicatoare pe fiecare parte.
     
    robyc1982, Pn ovidiu, NEAMTZU și alți 2 apreciază asta.
  5. Yoromica

    Yoromica Bronze Member

    Înscris:
    16 Mai 2018
    Locație:
    Castelnuovo Scrivia-Italia
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 tdi 245 cp CDUC 2012 s-tronic
    Am fost la Audi Zentrum în Alessandria, Italia sa cumpăr ulei pt partea mecanică a cutiei s-tronic și pt diferential spate. Nu aveau ulei pe stoc, a trebuit să comand. La întrebarea mea ca de ce nu au ulei pe stoc ca poate vine cineva cu scurgeri sau cine stie au nevoie ,mi-a raspuns, pai noi nu ținem ulei ca se expiră.
    Eu stiu ca se expiră dar firar el al naibii ulei în sticla se expiră și în cutie nu.
     
    Andu333 apreciază asta.
  6. Statie Bobby

    Statie Bobby 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2017
    Locație:
    Ramnicu Valcea
    Masina:
    Audi A6 2.7tdi 2010
    Cum pot sa mi dau seama daca am diferential sport sau nu ? Masina este a6 3.0 218 cp.
     
  7. Yoromica

    Yoromica Bronze Member

    Înscris:
    16 Mai 2018
    Locație:
    Castelnuovo Scrivia-Italia
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 tdi 245 cp CDUC 2012 s-tronic
    Cere decodare VIN în secțiunea VIN decoder sau în drive select cand setezi profilul individual parca trebuie să ai setare la diferential. Sper sa nu ma înșel.
     
    Ultima editare: 1 Dec 2018
    Statie Bobby și csabici2 apreciază asta.
  8. quattro2001

    quattro2001 Silver Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A6 C7 4G 2.0TDI CGLC 2013
    Dupa multe cercetari si ganduri am hotarat sa incep cumparaturile pt converia la quattro deci la final voi avea un A6 C7 2.0tdi 6 trepte manual quattro dus din soft la 215cp si 440nm care cred ca va scoate un 0 -100 undeva la 7,5s :undwech:
    Pt asta am ales :
    Punte spate de 3.0 quattro cea de pe masina nu are traversa din fata pt montarea grupului ,se putea suda,dar fara suduri :motz:
    Cutie viteze 0B2 300 029 J cod cutie nek raport 38/11 de pe A5 cu aceeasi motorizare CGLC
    Diferentialul pt cutia asta trebuie sa aiba raportul 48/13 verificata dupa o serie de A5 nu se poate lua si diferentialul spate de la aceasta cutie pt ca flansele la planetare sunt de 70mm si trebuiesc de 75mm ca sa pot folosi planetare de C7 sa fie compatibile la lungime.
    Spre norocul meu exista un grup cu acest raport si flanse de 75mm tot pe A5 dar motorizarea de 3.0 245cp automat 0BC 500 044 C acesta avand flansele care sunt compatibile cu planetarele spate de C7 3.0 tdi quattro .
    Prima data am mers pe ideia unei punti spate complete de A5 dar ecartamentul este mai mic si rotile ar veni mai bagate sub masina si nu am vrut sa introduc in schema flanse , ar mai fi fost solutia modificarii tripodelor la planetare dar asta insemna achizitia a 4 planetare si schimbate inlocuite tripodele de la planetarele de C7 cu cele de A5:puke2:capul de planetara avand acelasi cod in etka am banuit ca axul are acelasi profil doar lungimea fiind diferita ....
    Pt retrofitul asta m.au documnetat ceva mai mult fata de cum procedam inainte :) cam 6 luni :readit:
    Am realizat ca mecanica spate este la fel aceleasi coduri pe la brate .
    Rezervorul de combustibil nu trebuie schimbat ca la modelul anterior (C6)
    Daca aveti idei sau orice alte informatii pt acest gen de retrofit le astept cu drag.
    O probelma de care ma lovesc este lungimea cardanului unde nu stiu ce cardan sa adopt, as incerca cu unul de A8 , cel de C7 este scurt iar cel de A5 si mai scur dalculat diferenta la 16cm .
    Pt aceasta problema am gasit o firma care modifica cardane adica il poate lungi dar sper sa gasec unul plug and play eventual confectionat o flansa de mici dimensiuni, vedem cand punem sus cu ce le legam :rock:.
    Dc fac asta ? Din plictiseala ...din pasiune , pt a fi singurul model cu astfel de dotare:respekt:
     

    Fișiere atașate:

    AlexMaroga apreciază asta.
  9. Yoromica

    Yoromica Bronze Member

    Înscris:
    16 Mai 2018
    Locație:
    Castelnuovo Scrivia-Italia
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 tdi 245 cp CDUC 2012 s-tronic
    Bravo, asta da retrofit. Eu imi bat capul la mine sa trec de la diferential normal la sport.
     
  10. Beetle94 3rd Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2014
    Locație:
    Bacau/Bucuresti
    Masina:
    VW 1.9 tdi ALH
    Frumoasa idee, sa speram ca reusesti sa o finalizezi cu succes! Pentru piesele lipsa, nu poti lua de pe un a6 c7 facelift 2.0 tdi ce a venit din fabrica cu quattro?
     
  11. quattro2001

    quattro2001 Silver Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A6 C7 4G 2.0TDI CGLC 2013
    Beetle94
    Nu cred, pt ca are doar cutie automata si este mai lunga
     
  12. quattro2001

    quattro2001 Silver Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A6 C7 4G 2.0TDI CGLC 2013
    Mai punem cateva poze :arco:
    Imbinare perfecta grupul de A5 3.0 TDI 245cp manual quattro cu puntea si planetarele de A6 C7 3.0 tdi quattro automat. Peste 2 saptamani cred ca hop cu ele sus :jester:.

    Daca ma puteti ajuta cu ceva documentatie la fixarea puntii, nu stiu cum sa o strang pe masina adica are tolerante destul de mari.
     

    Fișiere atașate:

  13. Yoromica

    Yoromica Bronze Member

    Înscris:
    16 Mai 2018
    Locație:
    Castelnuovo Scrivia-Italia
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 tdi 245 cp CDUC 2012 s-tronic
    Ai nevoie de cuplurile de strângere sau la ce te referi ca are tolerante mari.
     
  14. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    Bucuresti/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    @quattro2001 Am aruncat o privire in ELSA si sunt multe pagini cu fiecare operatiune documentata separat, mi-ar lua o gramada sa scot in pdf. Fiind vorba despre o operatiune importanta, poti sa iti iei masina virtuala postata in topicul de ELSA sau ETKA, si te poti uita acolo cand faci operatiunea. Oricum nu am vazut nimic special la montajul puntii, cred ca sunt niste saibe speciale care ghideaza suruburile si dispar acele tolerante.
     
  15. quattro2001

    quattro2001 Silver Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A6 C7 4G 2.0TDI CGLC 2013
    Exact la saibele alea ma gandesc .Nu am desfacut nimic de pe masina inca dar ma gandesc la centrarea puntii pe caroserie .
    Unghiuri de cadere pe spate cam stie ,,toata lumea'' sa faca dar de asezat punti corect pe masina nu prea am auzit .
    Cand am zis de informatii ma gandeam ca exista niste lere .. scule speciale gen cum sunt la faruri sau la caroserie .
    @Yoromica daca esti binevoitor sunt de folos si cuplurile de strangere ,sa fie ca la carte :hi:.

    Eu in toata chestia asta nu am inteles raportele diferentialului din cutie fata de cel spate teoretic ar trebui sa fie la fel dar nu sunt si nici nu am gasit veo logica in imperecherea lor .
    Posibil sa fie diferenta din cauza distribuirii cuplului in mers intre punti :uhm:
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este si se face "usor si simplu". Se fac niste dornuri de ghidaj speciale pentru calibrarea exacta a puntii pe caroserie. Sunt niste dornuri in mai multe trepte/grosimi calibrate si create special pentru fiecare model de punte conform modelului de Audi specific si se introduc in niste gauri tehnologice date de catre fabrica, la montarea puntii, pentru tragerea la punct a suruburilor de fixare a puntii / cadrului motor fata. Este prea mult de scris si prea complicat sa-ti explic in scris.
    Eu am si folosesc din astea pentru ca atunci cand demontez punti ele trebuie puse la loc exact in aceeasi pozitie. Ulterior la geomerie se desfac / slabesc suruburile pentru corectia cu aparatul de geometrie.
    Sfat: Nu va apucati de o treaba pe care nu o stapaniti si nu ati mai facut asta. Lucrurile nu sunt asa de simple si usoare cum par la prima vedere. Trebuie sa ai langa tine cel putin un strungar in afara mecanicului si mecanicul sa stie bine ce sa ceara strungarului de facut. Mecanica este o meserie care trebuie bine stapanita si asta iti cere zeci de ani de pregatire si invatare.
     
  17. quattro2001

    quattro2001 Silver Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A6 C7 4G 2.0TDI CGLC 2013
    Poti pune te rog o poza cu acele dornuri sau unde vin exact ca nu imi dau seama ? Am crezut initial ca surubul trebuie sa fie concentric pe gaura dar nu este asa, el vine decalat spre spate. La standuri de geometrie pe unde am intrebat dau din umeri ,,ce ghidaje pui pe masina si reglam de la roti ...'' Nu am ajuns pe la reprezentanta dar am sa intreb si acolo poate am noroc si dau de o minte luminata. :)
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Peste cateva zile, daca imi aduc aminte. E greu sa ia legatura cu capul aia de la directie. Se slabesc suruburile din punte si se face directia si fara acele dornuri pentru ghidaj. Eu le folosesc tocmai in ideea de a nu mai face / regla directia ulterior. Mecanica e treaba "grea" pentru unii si multora le da "cu virgula". Vai de capul vostru pe la ce prosti ajungeti sa reparati si sa aveti grija de masini.
     
    gicu apreciază asta.
  19. quattro2001

    quattro2001 Silver Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A6 C7 4G 2.0TDI CGLC 2013
    In urma retrofitului facut la sistemul Quattro pe masina mea Audi A6 C7 am niste erori conform listei. Martori aprinsi ABS ESP TMPS si semnul exclamarii.
    Intrument clustre ticaie repetat brake sistem faul si nici start stop nu mai functioneaza.
    Scanat ABS conform foto in afara de asta m-am pricopsit cu erori si pe alte module. De la ce sunt, nu inteleg pentru ca nu i-am facut nimic gresit, zic eu.

    Saturday,11,May,2019,21:24:48:59248
    VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
    VCDS Version: 18.2.0.3
    Data version: 20180212 DS287.0
    www.Ross-Tech.com

    VIN: WAUZZZ4GXCN175997 License Plate: TR-25-WDM
    Mileage: 122022 Repair Order:

    --------------------------------------------------------------------------------

    Gateway Installation List: 4G0 907 468 AB

    01-Engine -- Status: Malfunction 0010
    03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
    04-Steering Angle -- Status: OK 0000
    05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
    08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
    09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
    0E-Media Player 1 -- Status: OK 0000
    10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
    15-Airbags -- Status: Malfunction 0010
    16-Steering wheel -- Status: OK 0000
    17-Instruments -- Status: OK 0000
    19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
    28-HVAC, Rear -- Status: OK 0000
    3B-Sensor Elect. -- Status: OK 0000
    42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
    44-Steering Assist -- Status: OK 0000
    46-Central Conv. -- Status: OK 0000
    47-Sound System -- Status: OK 0000
    52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
    53-Parking Brake -- Status: OK 0000
    55-Headlight Range -- Status: OK 0000
    56-Radio -- Status: OK 0000
    5F-Information Electr. -- Status: OK 0000
    62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
    6C-Back-up Cam. -- Status: OK 0000
    72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
    85-On Board Cam. -- Status: Malfunction 0010
    8F-Pretens. Frt Left -- Status: OK 0000
    90-Pretens. Frt Right -- Status: OK 0000

    --------------------------------------------------------------------------------

    Address 01: Engine Labels: 03L-906-018-CGL.clb
    Control Module Part Number: 03L 906 018 LA HW: 03L 906 018 JL
    Component and/or Version: R4 2.0l TDI H24 9978
    Software Coding: 0A194012232401080000
    Work Shop Code: WSC 05874 002 1048576
    ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018LA 003012 (AU57)
    ROD: EV_ECM20TDI01103L906018GT.rod
    VCID: 74E70394DF5C5FE40C-8020

    2 Faults Found:

    4698 - Function Restriction due to Faults in Other Modules
    U1113 00 [039] - -
    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 6
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 222071 km
    Date: 2019.05.11
    Time: 16:43:35

    Engine speed: 987.50 /min
    Normed load value: 22.4 %
    Vehicle speed: 2 km/h
    Coolant temperature: 25 °C
    Intake air temperature: 17 °C
    Ambient air pressure: 940 mbar
    Voltage terminal 30: 13.560 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Cruise Control System (CCS): switch position-Bits 0-7: 129
    Cruise Control System (CCS): status-Bits 0-7: 44
    Cruise control switch-off: irreversible-Bits 0-7: 255
    Cruise control switch-off: reversible-Bits 0-7: 255
    Cruise Control System: specified speed: 0.00 km/h
    Engine control module reset status-Bits 0-7: 0
    Engine control module reset status-Bits 0-7: 0
    Cruise control switch-off: irreversible w. brake intervention-Bits 0-7: 0

    4699 - Function Restriction due to Faults in Other Modules
    U1113 00 [039] - -
    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 6
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 222071 km
    Date: 2019.05.11
    Time: 16:43:35

    Engine speed: 992.50 /min
    Normed load value: 22.7 %
    Vehicle speed: 2 km/h
    Coolant temperature: 25 °C
    Intake air temperature: 17 °C
    Ambient air pressure: 940 mbar
    Voltage terminal 30: 13.600 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Cruise Control System (CCS): switch position-Bits 0-7: 129
    Cruise Control System (CCS): status-Bits 0-7: 44
    Cruise control switch-off: irreversible-Bits 0-7: 255
    Cruise control switch-off: reversible-Bits 0-7: 255
    Cruise Control System: specified speed: 0.00 km/h
    Engine control module reset status-Bits 0-7: 0
    Engine control module reset status-Bits 0-7: 0
    Cruise control switch-off: irreversible w. brake intervention-Bits 0-7: 0

    Readiness: 0 0 0 0 0

    --------------------------------------------------------------------------------

    Address 03: ABS Brakes Labels: 4G0-907-379-V1.clb
    Control Module Part Number: 4G0 907 379 H HW: 4G0 907 379 H
    Component and/or Version: ESP PREMIUM H09 0361
    Software Coding: 06A087016005E1809B00
    Work Shop Code: WSC 02391 785 00200
    ASAM Dataset: EV_ESPPremiAU57X 004028 (AU57)
    ROD: EV_ESPPremiAU57X_004_AU57.rod
    VCID: 3663F99C89A00DF4F2-8062

    1 Fault Found:

    0540 - Wheel RPM Sensor
    C106B 07 [137] - Mechanical Failure
    MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 195
    Mileage: 222071 km
    Date: 2019.05.11
    Time: 16:43:31

    VzRef: 02
    Bit Info 1: 00
    Bit Info 2: 40
    Bit Info 3: 22
    Bit Info 4: 1F
    F-Path: 00
    F-Type: 86
    Uz: AC

    --------------------------------------------------------------------------------

    Address 15: Airbags Labels: 4H0-959-655.clb
    Control Module Part Number: 4H0 959 655 C HW: 4H0 959 655 C
    Component and/or Version: Airbag10.43 H43 0040
    Software Coding: 30323436313230303031554A304C34473053
    Work Shop Code: WSC 02391 785 00200
    ASAM Dataset: EV_AirbaAU10BPAAU64X 001014 (AU57)
    ROD: EV_AirbaAU10BPAAU64X_VW51.rod
    VCID: 3663F99C89A00DF4F2-8062

    1 Fault Found:

    1049605 - Databus
    U1123 00 [137] - Received Error Message
    [New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces]
    MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 6
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 195
    Mileage: 222071 km
    Date: 2019.05.11
    Time: 16:43:44

    Address 85: On Board Cam. Labels: None
    Control Module Part Number: 4G0 907 217 A HW: 4H0 907 217 A
    Component and/or Version: DPC-SG H25 0038
    Software Coding: 64040000
    Work Shop Code: WSC 02391 785 00200
    ASAM Dataset: EV_OnBoardCamerDPC 001007 (AU57)
    ROD: EV_OnBoardCamerDPC.rod
    VCID: 264329DC59007D7442-8072

    1 Fault Found:

    0001 - Front Heater for Lane-Holding Assist
    C1101 15 [008] - Open or Short to Plus
    Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 2
    Reset counter: 226
    Mileage: 221991 km
    Date: 2019.05.03
    Time: 12:44:05

    Outside air temperature: -37.5 °C
    Voltage terminal 15: 12.9 V
    Control Module temperature: 64.0 °C

    --------------------------------------------------------------------------------

    Address 01: DTCs cleared

    --------------------------------------------------------------------------------

    Address 03: DTCs cleared

    --------------------------------------------------------------------------------

    Address 15: DTCs cleared


    Am cercetat de am inebunit problema ABS :banghead:
    Unitatea mea abs este 4G0 614 517 R cu versiune software 4G0 907 379 H, PR code 8T0 ; 8T1
    Aceeasi unitate de ABS cu acelasi software este pusa si pe C7 de 3.0 tdi Quattro conform ETKA.
    In adaptari la acesta unitate am gasit o optiune rear axe diferential unde aici eu am 0. Daca pun cursorul pe fereastra nu imi deschie instructiuni sa vad ce cifra pot pune acolo in loc de 0. Ma gandeam ca cele care au Quattro au la acea adaptare cifra 1 (0=nu 1=da). Nu gasesc la indemana un 3.0 tdi Quatro sa vad daca are intradevar 1 la acea adaptare.
    Daca ma poate ajuta cineva cu aceasta informatie raman recunoscator. Multumesc
    Atasez poze si de pe VCDS.
     

    Fișiere atașate:

    • abs.JPG
      abs.JPG
      Mărime fișier:
      111,9 KB
      Vizualizări:
      57
    • eror abs.JPG
      eror abs.JPG
      Mărime fișier:
      102,6 KB
      Vizualizări:
      57
    • vcds dif.JPG
      vcds dif.JPG
      Mărime fișier:
      112,1 KB
      Vizualizări:
      58
  20. Yoromica

    Yoromica Bronze Member

    Înscris:
    16 Mai 2018
    Locație:
    Castelnuovo Scrivia-Italia
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 tdi 245 cp CDUC 2012 s-tronic
    Ai schimbat butucii cu inelele de abs si nu mai citesc senzorii ? Sau ai lovit din greseala un senzor de abs sau zgariat ?
    Ai încercat să schimbi senzorul ABS ? Ai schimbat si fuzetele sau butucii cand ai montat puntea spate ? Ai umblat la senzorii ABS ? Poate ai fir rupt, contact imperfect. Umblând la fire cand ai montat puntea orice ii posibil. Ridic-o sus și uitate la fire, mufe.
     

Distribuie pagina asta