Sistemul Quattro - sistemul Haldex - la Q3 -

Discuție în 'Audi Q3' creată de fede1985, 7 Sep 2014.

  1. fede1985 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Sep 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Q3 2.0 TDI QUATTRO S-Tronic
    Buna ziua tuturor,
    Va scriu ca sa Va cer un sfat legat de tractiune integrala la masina mea, un Q3 TDI din 2011.
    Pana la revizie de 60.000 km, efectuata la PBV1, tractiunea integrala a functionat foarte bine permitand descarcare optimala a cuplului catre roti. Practic pe asfalt chiar ud nu am sesizat nici o data alunecarea rotilor din fata la accelerarilor puternice, si nicidecum martorul ESP-ului palpaind.
    Ei bine, dupa aceasta revizie care a costat circa 4100 lei, si care a cuprins inlocuirea ulei si filtru la DSG plus ulei si filtru la cuplaj Haldex, am impresia ca tractiunea nu mai lucreaza bine. Ca sa ma fac explicit, uneori la accelerari bruste masina se comporta ca una cu tractiune fata, rotile din fata se invart in gol si martor ESP palpaie de innebuneste.
    Bineinteles ca am fost din nou la service, baietii au pus masina pe elevator si cu vizibila satisfactie m-au chemat la fata locului, aratandu-mi cu masina suspendata in Drive ca toate patru rotile sa invart. Clar am replicat ca degeaba ei ma arata asa ceva, pentru ca in asemenea conditii cuplajul misca rotile chiar din inertie fara efort.
    Dezamagit maxim, am spus foarte clar ca inainte de a umbla la ulei de la Haldex totul mergea ok si presupun ca ceva gresit s-a intamplat cu ocazia schimbului de ulei. Raspunsul lor a fost asa: "Daca ulei era gresit nu mai mergeai 1000 de km, veneai cu el in punga" si "Reveniti la noi in conditile de asfalt alunecos, nu avem banc dinamometric pentru a testa transmisia catre sol".
    Cer iertare ca am scris mult dar Va rog sa imi dati un sfat sau o solutie ca sa probez tractiunea, nu imi convine idea de a incepe iarna cu o tractiune schioapa.

    Va multumesc,
    Fede.
     
  2. mik15

    mik15 Gold Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    2011 A6 3.0Tdi Allroad
    in mod normal cu Haldex masina e FWD si doar cand pierde aderenta transmite catre puntea spate cuplul, la tine pare sa fie o intarziere mare sau chiar sa nu transmita. Problema nu cred ca este de la ulei ci mai degraba o problema electronica, poate au uitat mufa scoasa :), fa un scan cu vcds si vezi daca apare vreo eroare.
     
  3. fede1985 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Sep 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Q3 2.0 TDI QUATTRO S-Tronic
    Salut Mik15,
    desi nu am posibilitate sa umblu prin electronica mașini am ridicat si eu problema la PBV legat de ceva mufat greșit. Ei au răspuns foarte clar ca in caz de o problema electrică sau conectiuni imperfecte sigur ar fi apărut martori in bord. La mine nu apare nimic.
    Întrebare care ma consuma este următoare: in ce măsura poate un simplu schimb de lubrifiant sa afecteze un cuplaj Haldex? Ulei greșit? Sau ceva care nu mai permite sa între in presiune?

    Va multumesc,
    Fede.
     
  4. mihai p

    mihai p 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2014
    Locație:
    slobozia
    Masina:
    vw GOLF PLUS 1.9 TDI 2007 BXE
    Salut,
    Nu stiu exact ce generatie de haldex ai tu, dar la mine, la un seat freetrack, chiar daca este mufa scoasa sau siguranta de la haldex arsa, nu apare nimic in bord, doar la diagnoza se vede.
    Cert este ca daca ai suspiciuni legate de functionarea haldexului actioneaza rapid; daca mergi cu masina fara sa bage pompa de la haldex risti sa-l strici.
    Succes si sa o rezolvi cat mai repede.
     
  5. fede1985 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Sep 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Q3 2.0 TDI QUATTRO S-Tronic
    Salut Mihai,
    indiferent de ce tip de Haldex am, crezi ca schimbul de ulei si filtru poate afecta cumva functionarea lui?
    Te intreb pentru ca inainte nu am avut nicio o indoieala ca Haldex isi face treaba.
    Multumesc,
    Fede.
     
  6. mihai p

    mihai p 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2014
    Locație:
    slobozia
    Masina:
    vw GOLF PLUS 1.9 TDI 2007 BXE
    Salut,
    Ma indoiesc ca au putut sa strice ceva schimband uleiul si filtrul; este o operatie relativ simpla. ( doar daca nu au bagat ulei deloc poate fi o problema, dar nu cred sa faca o asemenea greseala ).
    Ma gandesc sa nu fie scoasa alimentarea (mufa) de la motorasul electric ce plimba uleiul in haldex si sigur haldexul nu mai functioneaza cu mufa scoasa de la motoras. ( este un motoras electric amplasat pe haldex de marimea unui solenoid de electromotor ).
    Cel mai sigur este o diagnoza si vezi sigur daca totul este ok.
    O seara buna.
     
    Ultima editare: 12 Sep 2014
  7. iulian_1976

    iulian_1976 Moderator Staff Member

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Cere o diagnoza eroarea este deja inregistrata in ECU;cu conditia sa existe uleiul in diferentialul/cuplajul Haldex nu se intampla nimic negativ asta stiu eu,daca nu este asa veniti cu argumente.
    -nu mai cupleaza spatele 100% si se simte diferenta in comportamentul masinii.
     

Distribuie pagina asta