1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul Start-Stop la A4 B8 - cum functioneaza - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de dr_dumi, 7 Oct 2012.

  1. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Este unul pe consola. Numai ca este enervant sa trebuiasca sa il apesi de fiecare data cand pornesti motorul.
     
  2. mabalaru

    mabalaru Platinum Member

    Înscris:
    12 Mar 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 D4 FL 2017, 3.0 TDI 262CP, Exclusive
    Cred ca era ideal ca acel buton sa functioneze exact invers. Default sa fie disabled si sa il activezi tu cand vrei :)

    Este enervat, dar pot sa spun ca mi-a intrat in reflex sa apas pe el. Din cand in cand mai folosesc acea functie din acest motiv eu nu vreau sa il dezactivez de tot.

    Spor
     
    MDU apreciază asta.
  3. GAS 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 S Line Quattro, 2.0TDI
    Oricat te-ai obisnui cu acest sistem, este enervant. Intotdeauna il dezactivez dupa ce s-a oprit prima data motorul, de cele mai multe ori doar pentru cateva secunde de economie.
    Oare economia de combustibil acopera uzura suplimentara a sistemului de pornire (electromotor, bendix, volanta, baterie)? Nu cred, plusul este ca polueaza mai putin, atat.
    Stie cineva, va rog, cum se poate inversa functia si sa ramana oprit default, putand fi pornita functia cand e nevoie de ea?
     
  4. chelule 3rd Gear Member

    Înscris:
    6 Mar 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A4 B8 2010 2.0 143CP, Audi A3 Sportback 2009 1.6 16v 105CP
    Nu prea se poate dezactiva, nici macar cu VCDS-ul
     
  5. mabalaru

    mabalaru Platinum Member

    Înscris:
    12 Mar 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 D4 FL 2017, 3.0 TDI 262CP, Exclusive
    Garantez ca folosind VCDS-ul se poate dezactiva. Doar ca butonul nu mai are nici o functie pe urma!

    Nu se poate inversa (asta vreau si eu .. si ar fi ideal)

    Spor
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Oct 2013
  6. george

    george Gold Member

    Înscris:
    21 Feb 2008
    Locație:
    Iași
    Masina:
    [quattro] - A4 B8.5 2013 & Q5 8R 2017
    As fi si eu curios de procedura de codare chiar daca nu ma deranjeaza deloc sa apas butonul din cand in cand ...
     
  7. alexgeana 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2013
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 Avant 2010, 2.0 TDI 170 CP
    Eu pot spune ca il folosesc cu succes, deocamdata nu ma deranjeaza deloc sa apas butonul de 4-5 ori pe zi.
     
  8. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    @mabalaru,
    Te rugam sa pui tu procedura de "anulare" a butonului.
     
  9. mabalaru

    mabalaru Platinum Member

    Înscris:
    12 Mar 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 D4 FL 2017, 3.0 TDI 262CP, Exclusive
    Incearca asta:


    The following coding is used:

    Select STG 01 (Engine)
    Long STG coding -> function 07
    Byte 5
    Clear bit 6

    Off switch:

    Select STG 09 (Bordnet)
    Long STG coding -> function 07
    Byte 20
    Disable Bit 2

    Spor
     
  10. netsonic Silver Member

    Înscris:
    12 Apr 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 8PA (Sportback), 2.0 FSI 110KW (BVY), 2006
    Bateria nu se strica daca se foloseste cu start/stop activ ! Bateriile de start/stop nu sunt baterii normale ci baterii speciale (AGM) folosite doar cu aceasta functie. Pretul este pe masura, aproape dublu fata de cel al unei baterii normale.

    Pe scurt, cand schimbi bateria de pe o masina cu start/stop, pui tot baterie compatibila cu aceasta functie, altfel se strica.

    Ce le face asa de speciale?
    Pai printre altele o rezistenţă la cicluri de 3 x mai mare faţă de bateriile convenţionale. Pe scurt una conventionala are o toleranta scazuta la descarcari mari, a fost gandita sa dea curent mult doar la pornire si se presupune ca dupa ce a pornit are timp suficient sa se incarce. Una cu start/stop poate da curent constant pe o perioada mai mare de timp, adica e capabila sa porneasca motorul de mai multe ori la intervale scurte, cand stai la semafor.

    Nici motorul nu este afectat sau nu are o uzura mai mare decat o masina normala. Asta s-a discutat chiar si pe Discovery (vezi mai jos). Apropo.. exista si uleiuri speciale pentru asemenea motoare, cat si o alta technologie de fabricatie a interiorului acelui motor + pistoane ca sa reziste la acele cicluri de start/stop.

    Ca referinte:
    Absorbent Glass Mat (AGM)
    http://batteryuniversity.com/learn/article/absorbent_glass_mat_agm

    Does stop-start technology wear engines down?
    http://archive.is/b6VZ

    PS: La modelul de A6 din 2013 de pe piata din America ar fi disponibil butonul de Start/Stop ce memoreaza ultima setare. Daca dezactivezi.. ramane dezactivat chiar daca iei contactul pana cand apesi data viitoare pe el.
     
    Mimpos apreciază asta.
  11. alexgeana 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2013
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 Avant 2010, 2.0 TDI 170 CP
    Si acum sa fim seriosi, de cate ori folosesti pe zi sistemul?
     
  12. netsonic Silver Member

    Înscris:
    12 Apr 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 8PA (Sportback), 2.0 FSI 110KW (BVY), 2006
    Eu nu am asa ceva pe masina, dar sunt convins ca mi-ar fi util. Cand pretul combustibilului o sa ajunga la 2euro sau peste 9ron pe litru o sa vi se para si voua o functie foarte utila.
     
  13. dorutzu74 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2009
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    A6, 2011, CAHA, 125 KW, A4,2009,CAGA,105KW
    Mie nu mi se pare decat o chestie de marketing.Explic...
    Cam cat se sta pe zi la semafor? O ora...in Bucuresti( aici chiar n-am experienta). Cat consuma masina intr-o ora la mers in gol? 0.6-0.7. Dar... la o pornire electromotorul mananca ceva curent din baterie. Curentul acela pus la loc inseamna consum de motorina suplimentar. Faceti o proba si opriti motorul 1 min atunci cand el cosuma 0.6 . La repornire veti vedea ca va consuma cel putin 2 min 0.8(sa zicem). Deci unde este economia.Nu mai punem la socoteala baterie ( care garantie la taxi au la jumatate fata de masina folosita normal (tocmai din cauza pornirilor dese)) si electromotor si alte cele.
     
  14. adynis 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 Quattro (2010) - 2.0 TDI (CAHA) - 170 CP
    La mine, in codurile de optiuni, spune ceva si de regenerative breaks, ceea ce m-ar duce cu gandul ca "de-acolo" recupereaza pentru porniri mai dese si rezulta o economie. Deci avand aceasta posibilitate de economie, apare si varianta de reducerea a noxelor (prin start/stop) fara a depasi consumul clasic.
     
    gabi_74 apreciază asta.
  15. dorutzu74 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2009
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    A6, 2011, CAHA, 125 KW, A4,2009,CAGA,105KW
    Perpetuum mobile...! Ce bun ar fi. Ramane totusi la nivel de utopie.
     
  16. adynis 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 Quattro (2010) - 2.0 TDI (CAHA) - 170 CP
    Nu e deloc vorba de perpetuum mobile. Nu am confirmarea daca presupunerea mea e corecta, dar totusi pe varianta asta e usor de imaginat ca:
    -> masina consuma combustibil
    -> o recuperare a energiei (in orice forma a ei) din franare (daca intr-adevar exista) este un plus;
    -> start/stop-ul poate fi considerat ca un minus in totalul energetic
    => Neavandniste valori exacte, pot estima ca recuperarea energiei din franare este egala cu pierderea energiei datorate start/stopului rezultand ca si pierderi energetice totale doar acelasi consum de combustibil mentionat initial :)

    N-are legatura cu perpetuum mobile. Acum daca spui ca start-stop-ul va "consuma" mult mai mult decat "castiga" <regenerative breaks> nu te mai pot contrazice :)

    Toate cele bune,
    Adi
     
  17. andyzaharia

    andyzaharia Audi Expert

    Înscris:
    11 Ian 2013
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    Current: A6 55 TFSIe 2022, Past: Audi A4 B8, 2.0 TDI CAGA, 2008
  18. mabalaru

    mabalaru Platinum Member

    Înscris:
    12 Mar 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 D4 FL 2017, 3.0 TDI 262CP, Exclusive
    Sa inteleg ca nu a mers dezactivarea prin soft pe care am atasat-o eu ?

    Spor
     
  19. GunX

    GunX Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 Allroad, 3.0 V6 biturbo 320 hp, 2015
    La repornire, va consuma 0.8 in loc de 0.6 doar daca stai la relanti, probabil pt ca "simte" ca trebuie sa incalzeasca la loc ce s-a racit intre timp.
    Daca insa motorul porneste si pleci imediat, nu mai sunt sigur ca ai din nou un consum marit fata de celalalt caz. Deci economia exista.

    Insa atentie ca desi intr-adevar economisesti doar 0.8l/ora, masina in coloana infernala de bara la bara, va arata pe bord consum de 9 in loc de 14. Vei merge inca 100-200 de km in plus cu un plin. Chiar daca economia pe luna nu este decat de 100RON, beneficiezi de o relaxare psihica, mai exact lipsa stresului ca algomeratia in crestere de pe strazi nu mai inseamna cresterea costurilor tale de deplasare cu 30-40% ci doar cu 10%. Eu cel putin pretuiesc asta mai mult decat suma de bani efectiva. In viata ai tendinta sa te enervezi pe loc, fara sa stai sa faci calcule :)

    La fel cum cand te grabesti, ai vrea soseaua liberea sau niste cai in plus, fara sa stai sa scoti o foaie de hartie si sa iti demonstrezi matematic ca un motor mai puternic nu merita surplusul de bani la asigurare/impozit, diferenta celor 15 minute castigate la destinatie nu merita riscul unui drum in care depasesti tot ce prinzi, consumul in plus, sansa de amenzi, oboseala/nervii cand dai de un camion pe linie continua samd :)
     
    Ultima editare: 26 Oct 2013
  20. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Nu, nu a mers. Am incercat ambele variante. Nici macar nu corespunde bit-ul care trebuie modificat...
     

Distribuie pagina asta