1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Stergatoare parbriz si luneta/hayon - stropitori parbriz/luneta si faruri - A6 C5 - diverse probleme

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de cicinda, 23 Ian 2008.

  1. z_a_v_e_l_k 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2013
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A6 2.5 TDI, 150 Cp, (AFB), an 99, quattro , tiptronic. A6 C5, 2.4 ( BDV) an 2003 , automata
    Stergatoare cu disfunctionalitati A6 C5

    Va salut.
    Am achizitionat de curand un C5 din 2003 si am constatat "printre altele" ca stergatoarele functioneaza doar cand vor ele.
    Dau comanda spalare parbriz si arunca doar apa din stropitori dar stergatoarele nu pornesc si indiferent de comanda pe care o dau stergatoarele tot nu se misca.
    Dupa cateva minute isi amintesc de comanda data si incep sa-mi stearga parbrizul (dar nu tot timpul)
    Am desfacut blocul de la stegatoare si l-am verificat pe cealalta masina si functioneaza(tot C5)
    Stiu ca trebuie sa fie un releu cu temporizare pe undeva dar nu stiu pe unde este situat.
    Oare de vina este acel releu?
    Rog frumos un sfat ca e deranjanta chestia, mai ales cu fleoscaiala asta de pe sosele.


    Stima
     
  2. Tudor.r

    Tudor.r 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2013
    Locație:
    Iași
    Masina:
    ... Loading
    Aceeasi problema o am si eu la un A6 C5 din 2000 motor 1.9 116cp cod AFN. La semnalul intermitent al stergatoarelor nu da continuu, sterge cu pauza, de altfel cand dau de maneta in jos pentru a opri comanda, se opreste dupa 9-10 stergeri, plus ca nu raman niciodata in pozitia de '0' ci se opresc unde vor ele, de obicei pe mijlocul parbrizului, ceea ce e foarte deranjant.
    Am citit pana aici ca ar fi de vina "releul de comanda".
    Imi poate zice cineva unde este localizat acest releu?
    Multumesc anticipat !
     
  3. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Oare asta de jos e releul cu pricina, situat chiar deasupra si in dreapta bornelor terminalelor 75X , 30, etc.? (numerotate/scrise pe hartie, dupa ce se da jos plansa de sub volan care acopera releele se vede cu siguranta)
     
  4. GLS

    GLS 5th Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2013
    Locație:
    Oxford & London
    Masina:
    Audi A4 B6 Cabrio 1.8T 2003 Ex Audi A6 2.5 TDI 2003
    Initial masina nu avea spalatoare faruri. Intre timp i-am montat xenon AM iar dupa accident am achizitionat o bara care are spalatoare faruri cu pompe cu tot.
    Intrebarea mea este cum se leaga? Motorasul care impinge apa la stergatoare ar trebui schimbat cu unul care are iesire si pentru faruri, sau trebuie alt vas de lichid si un motoras separat.
    Cineva mi-a spus ca-mi da un motoras care are iesire si pentru faruri dar e dupa un model non-facelift. Se potriveste?
    Dupa aceea banuiesc ca firele se leaga la maneta de stergatoare si la actionarea sprituitoarelor putin mai indelungata pornesc si cele la faruri?
     
  5. Tudor.r

    Tudor.r 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2013
    Locație:
    Iași
    Masina:
    ... Loading
    Multumesc nucugheri !:friends:
     
  6. Tudor.r

    Tudor.r 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2013
    Locație:
    Iași
    Masina:
    ... Loading
    Revin cu rezolvare a problemei !

    Am schimbat releul, si nu s-a intampla nimic.Maneta functiona normal, dadea toate comenzile ok, deci nu avea rost sa o schimb.
    Am mers pe fir mai departe si am desfacut bratele,suportul de plastic, tijele care tnasmit miscarea de la motor la stergatoare,respectiv motorasul care actioneaza stergatoarele.
    Bratele nu erau gripate,cum am mai citit ca ar fi patit alti colegi la acest model dar datorita constructiei defectuoase din fabrica a acelui locas (cam tot ce inseamna praf, frunze si alte compenente ajung acolo si motorasul/bratele care actoneaza stergatoarele "baltesc in mal"-scuzata sa imi fie exprimarea neacademica), era destul de multa mizerie acolo.
    Am scos motorasul, desfacut cutiuta cu contacte(neagra)fixata imediat sub motoras, unde am observat ca se formase calamina pe contactele de cupru.Banuiesc ca acolo este un limitator de cursa care ii "zice" motorasului cand sa stearga odata, si cand sa stearga intermitent.
    Am spreiat bine cu WD40 si am curatat cu o surubelnita calamina de pe contacte, dupa care am montat provizoriu mufa motorasului inapoi, ca sa observ minunea... a inceput sa functioneze normal cursa stergatoarelor.

    In ideea ca mai are cineva aceasta problema si vrea sa se apuce de treaba, toata operatiunea a durat +/- 2 ore, este o manopera care o poate efectua o singura persoana dar nu strica o mana de ajutor, fiind mult mai usor in 2 la schimbul de unelte.:friends:.
    Trebuie sa aveti la indemana o trusa serioasa cu scule, chei tubulare/fixe, eventual o presa pentru a scoate mai usor bratele stergatoarelor fara a strica plasticul protector sau parbrizul la vreo manevra mai in forta gen "Dorel" :) si desigur RABDARE !
    Imi cer scuze pentru exprimare si eventualele greseli.
    In speranta ca va fi de folos cuiva. Spor la treaba ! :readit:
     
  7. b0n3s

    b0n3s 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Allroad, 2.5 TDI, 2001
    Multumim Tudor :applaus:

    O problema asemanatoare intampin si eu, dar am observat ca numai la temperaturi f scazute. In primavara ma apuc de aceasta operatiune si este bine ca dupa sa ajustezi bratele.
     
  8. Razvanexu

    Razvanexu 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Sep 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 Allroad 3.0 TDI ASB 2007
    @ Bogdan.IS si b0n3s, pana la urma cum ati rezolvat problema stergatorului de pe luneta cu personalitate proprie? Imi face si mie la fel pe un A6 Allroad din 2007. Porneste si se opreste cand vrea el, indiferent de pozitiile manetei, sprituri si alte manevre in speranta ca se va opri.
     
  9. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Nu am rezolvat , a inceput sa functioneze stergatorul cum trebuie . Din cate am inteles , in motorasul de la stergatorul de pe luneta , am auzit ca cica ar fi o piesa care ar determina inclinatia la stergator , si acea piesa s-ar defecta si ar determina stergatorul sa mearga ca blegul . Nu am demontat inca motorasul de la stergator sa vad daca asta e problema ...
     
  10. b0n3s

    b0n3s 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Allroad, 2.5 TDI, 2001
    Salut,
    La mine personalitatea stergatorului era maxima, nu se mai oprea. Asa ca am scos siguranta.
    Am desfacut ansamblul stergatorului si am gasit apa in cutia motorasului, am curatat bine pe acolo dar problema persista asa ca am renuntat la el complet.
     
  11. Razvanexu

    Razvanexu 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Sep 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 Allroad 3.0 TDI ASB 2007
    Nu exista vreo posibilitate sa il "sigilam" cu ceva silicon pe exterior si 1 kg de vaselina la mecanism si brat ca sa nu mai intre apa pe sus? Am observat siu eu ca mi se scurge apa din haion inauntru cand e deschis, apa aia pe unde intra acolo?
     
  12. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Cred ca s-ar putea , dar trebuie dat cu atentie si unde trebuie . Eu am demontat o data motorasul de la stergatorul de la luneta si era dat "o tona" de silicon pe la diferite imbinari , pe motoras , de vechiul proprietar... Cand am vazut mi-am pus mainile in cap ... si tot deagaba , ca apa tot ajungea in portbagaj . Cand mai da caldura cel ma sa revin la problema , sa vad daca as gasi vreo solutie desi cel mai probabil o sa iau un haion intreg din dezmembrari ca eu am si urme de rugina ...

    Sunt singurul care uraste sistemul de blocare la stergatoarele fata la C5 ?? Azi tocmai am ramas in mana cu un metal care venea pe bratul la stergator, cu scopul de a tine stergatorul fix ... Plus ca intr-o zi de iarna am scos stergatoarele , si la montare am reusit sa crap un rahat de "siguranta" de plastic ce vine in capatul bratului de la stergator care are scopul de a bloca stergatorul ... Plus ca am observat ca nu mai sta siguranta aia in aceeasi pozitie...
     
  13. atomixa6

    atomixa6 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2013
    Locație:
    Resita, Caras-Severin
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro 132kw, 12/2000, AKE
    Salut, am si eu pot zice aproape aceasi problema cu stropitorul de la luneta, curge apa in portbagaj prin niste gauri care asa sunt facute din fabrica, stropeste pe luneta dar cu mica presiune. am desfacut capacul dar nu inteleg dece curge. Pot cumpara un silicon sa imi incerc norocul sau este vreo solutie mai buna.

    Si daca rezolv problema asta, eroarea din computerul de bord care apare acum, va disparea sau trebuie sa sterg eroarea cu vag-com.

    Multumesc
     
  14. intrrusul

    intrrusul 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2011
    Locație:
    Drobeta Turnu Severin
    Masina:
    Audi A6 4B 2.5 Quattro 2002
    Salut! Am citit peste tot dar nu am dat pe nici unde despre cum se demonteaza acel spalator de faruri ?!? Am demontat masca din fata a masini am desurubat toate suruburile de pe absorbantul de soc , doar ca nu reusesc sa il scot afara din cauza pistoanelor . Am desurubat pistonul stanga dar nu reusesc sa il scot sub nici o forma! Cineva vre-o idee?
     
  15. h3rodot

    h3rodot 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2010
    Locație:
    Roman
    Masina:
    A6 C5, 1.9 TDI, 2003
    Am o problema. Am oprit la peco și au rămas ștergătoarele ca în poza. Când dau comanda sa șteargă parbrizul merg până jos, la ștergere funcționează normal, doar că la oprire se opresc în poziția asta și nu jos cum ar trebui. O sugestie ?
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Oct 2014
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Se opresc acolo pe toate treptele de stergere? La mine de ex. se opresc acolo aleator, doar cand stergatorul e in pozitia cu temporizator. Trebuie desfacut acolo unde e mecanismul, unde intra mufa la motoras. Sunt niste lamele pentru fiecare pozitie si cred ca nu mai face contact cum trebuie. Dar trebuie date stergatoarele jos, desfacut aparatoarea aia de plastic, mie mi-a fost lene....
     
  17. h3rodot

    h3rodot 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2010
    Locație:
    Roman
    Masina:
    A6 C5, 1.9 TDI, 2003
    nucugheri; Se opresc acolo când termină de șters indiferent dacă e pe intermitent sau îi dau eu comandă. Dar se opresc acolo doar când termina de șters, în timp ce șterg merg normal până la capăt.
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Oct 2014
  18. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Salutare , am desfundat o stropitoare mai devreme si am descoperit mufa aceasta minunata ... Sa inteleg ca am diuze incalzite sau e mufa de alimentare ?
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai duze incalzite. Mufa de alimentare de la ce ? Stergatoarele merg/functioneaza prin presiune.
     
  20. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Ah . Stiam ca functioneaza cu presiune de la 80 , unde n-am decat furtunurile , dar asta fiind mai noua cu 15 ani , nu-mi puteam imagina ce altceva mai putea avea . Multumesc pentru raspuns !
     
    Ultima editare: 15 Noi 2014

Distribuie pagina asta