1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Stiri auto pe scurt

Discuție în 'Stiri auto generale' creată de teg, 15 Dec 2010.

  1. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Guvernul a decis ca in perioada imediat urmatoare sa modifice din nou taxa auto. "Ministrul Mediului a prezentat Guvernului o nota privind taxa de poluare auto. Pregatim o solutie legislativa in concordanta cu decizia Curtii de Justiţie a Comunităţilor Europene. Actul normativ va fi aprobat de Guvern in perioada imediat urmatoare", a declarat Ioana Muntean, purtator de cuvant al Guvernului.

    In aprilie, o hotarare a Curtii de Justitie a Uniunii Europene indica faptul ca in multe cazuri taxa este prea mare si astfel descurajeaza importul in Romania a unor vehicule aduse din alte state ale UE.

    Curtea Constitutionala a respins miercuri cu majoritate de voturi, ca fiind neintemeiate, criticile de neconstitutionalitate ale unor prevederi din Ordonanta de Urgenta a Guvernului 50/2008 privind taxa de poluare. Judecatorii CC au luat in considerare faptul ca OUG 50/2008 a suferit modificari care sunt in acord cu cerintele Uniunii Europene.
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Mai 2011
  2. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    20 de service-uri auto si o companie de asigurari, verificate in Bucuresti intr-o ancheta privind posibila vanzare de piese auto contrafacute

    Politia Bucuresti impreuna cu inspectori ai Registrului Auto Roman (RAR) au efectuat incepand de vineri, 13 mai, si pana in prezent controale la 20 de service-uri auto din Bucuresti si la o companie de asigurari privind suspiciunea de folosire de piese auto contrafacute in reparatiile auto, a declarat pentru HotNews.ro Diana Sarca, purtatorul de cuvant al Politiei Capitalei. Cristian Muntean, presedintele unei asociatii de service-uri auto (ASSAI) care a organizat luna trecuta un miting de protest in Timisoara tocmai pe aceasta tema, sustine ca au fost ridicate in special dosare de dauna Astra Asigurari. Oficialii asiguratorului au precizat ca "Astra nu este implicata in comertul cu piese auto, cu atat mai mult in comertul cu piese contrafacute".

    "A fost un control comun al Politiei si al inspectorilor RAR (Registrul Auto Roman) in data de 13 mai in 10 service-uri auto din Bucuresti, marti s-a mai facut un control in inca 10 service-uri si vor mai fi. Sunt vizati importatorii, companii de asigurari si service-uri auto. Pana la acest moment s-a facut control doar la o singura companie de asigurari dar vor urma si altele. Ancheta vizeaza suspiciunea de punere in circuitul de vanzare de piese auto contrafacute", a declarat Diana Sarcu, purtatorul de cuvant al Politiei Capitalei.

    Aceasta sustine ca din 2010 au fost astfel de controale. Din unitatile service in care s-au efectuat controale, politistii au ridicat spre expertiza atat piese auto cat si dosare de dauna.

    "Vorbim deocamdata de acte premergatoare. Au fost gasite piese care au fost indisponibilizate si urmeaza sa fie expertizate, deci se asteapta rezultatul expertizei, au fost ridicate anumite dosare de dauna si aici se va verifica ce piese au fost inlocuite sau urmeaza sa fie inlocuite, de unde au fost achizitionate, in ce mod. Daca la finalul cercetarilor se va stabili ca sunt piese contrafacute si introduse in circuitul de vanzare, vorbim de infractiunea de import si comercializare de piese auto contrafacute", a spus Diana Sarcu.

    Oficialul politiei a precizat ca "dosarul este in faza actelor premergatoare si datele de identificare ale firmelor importatoare si ale societatilor de asigurare nu pot fi divulgate".

    Care sunt suspiciunile privind circuitul pieselor contrafacute

    Aceasta a dat cateva detalii si despre suspiciunile avute in vedere privind actorii implicati in comercializarea de produse contrafacute.

    "Suspiciunile sunt ca importatorul prezinta oferta de piese in sistemul informatic la care au acces asiguratorii si aceste piese sunt cu mult sub pretul celor originale si din pacate unicul criteriu de selectie ajunge pretul si atunci automat ar intra in circuit. Din datele si informatiile existente pana in prezent se spune ca asiguratorul recomanda unitatilor service de unde sa comande piesele pentru fiecare dosar de dauna in parte. Factura era emisa pe numele celui ce se prezenta cu autoturismul la reparat, iar plata era achitata de asigurator", a mai spus purtatorul de cuvant al Capitalei.

    Cristian Muntean, presedinte ASSAI: Politia a ridicat in special dosare de dauna Astra Asigurari

    Contactat de HotNews.ro, Cristian Muntean, presedinte al Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), care reprezinta interesele a circa 300 de service-uri auto din tara, sustine ca majoritatea dosarelor de dauna ridicate de politisti erau indreptate catre Astra Asigurari.

    "Actiunea politiei vizeaza exact elementele pe care le-am semnalat in media si la mitingul de protest din Timisoara si pe care urmeaza sa le realizam in continuare, respectiv calitatea proasta a pieselor auto care sunt recomandate, platite si de fapt cumparate de companiile de asigurari in defavoarea clientilor asigurati. Am inteles de la colegi de-ai mei care au fost verificati de politie ca au fost ridicate probe, in special dosare de dauna si mai ales catre o companie pe care tocmai am reclamat-o in urma cu ceva timp, adica Astra Asigurari", a spus Cristian Muntean.

    Acesta acuza ca in relatia cu Astra Asigurari, "service-ul auto este doar un montator de piese, iar clientul habar nu are ce piese i se pun in masina".

    "Cel care alege piesa si o cumpara este compania de asigurari. Este precizat in conventia de colaborare dintre societatea de asigurari si service ca piesele sunt comandate catre Bursa Astra - un sistem electronic prin care se alege cea mai avantajoasa oferta de pret din piata, respectiv cel mai ieftin reper din piata. In plus, acele facturi de achizitie a pieselor desi sunt cumparate pe numele clientului asigurat, nu exista semnatura de primire. Clientul habar nu are ce i se pune in masina si de cele mai multe ori acele facturi ori nu sunt semnate ori sunt semnate in fals de altcineva", sustine Muntean.

    Ce este mai exact acest sistem informatic si cum sunt selectate piesele auto?

    "Este un sistem informatic accesat de asiguratori care cauta de la toti furnizorii din piata ce piese sunt disponibile si alege cea mai avantajoasa oferta. De aici a pornit tot acest scandal cu piese neomologate. Sistemul informatic transmite automat catre toti furnizorii din piata parametrii piesei si se primeste oferta de la diversi furnizori. Problema este ca multi nu au omologare pe acele piese. Sunt facute intr-o tara incerta, de regula scrie made in China, sunt ieftine dar nici nu respecta conditiile de siguranta ale producatorului auto", a explicat Muntean.

    Potrivit acestuia, "societatea de asigurari refuza plata daunei daca un client alege sa-si repare masina la un service care nu este agreat de Astra si ai de ales - ori ti se pun piese de proasta calitate ori iti platesti dauna si il dai in judecata pe asigurator, sperand ca intr-o buna zi iti vei recupera banii".

    Astra Asigurari neaga ca ar fi implicata in comertul cu piese auto.
    "Astra Asigurari nu este implicata in comertul cu piese auto, cu atat mai mult in comertul cu piese contrafacute. Astra Asigurari nu este cumparator de repere auto in legatura cu activitatea de daune. Suntem total impotriva folosirii in reparatiile auto a pieselor contrafacute sau provenite din comertul ilegal. Vom reveni cu mai multe informatii intr-un comunicat de presa la inceputul saptamanii viitoare".

    ASSAI intentioneaza sa faca noi proteste in tara incepand de saptamana viitoare

    Dupa ce pe 19 aprilie 2011 au facut proteste in Timisoara exact asupra acestor probleme, presedintele ASSAI spune ca alte proteste vor urma curand.

    "Incepand de saptamana viitoare ASSAI intentioneaza sa organizeze noi proteste in tara pe aceasta tema pentru ca pana in momentul de fata nu s-a rezolvat nimic", a spus Cristian Muntean.

    De notat ca tot in aceasta luna, mai exact pe 11 mai, Consiliul Concurentei (CC) a demarat pe site-ul propriu un sondaj online in scopul "de a cunoaste problemele pe care consumatorii le intampina cu ocazia operatiunilor de service (garantii, consultarea cu privire la tipul de piesa de schimb care se monteaza pe automobilele proprii, relatia cu asiguratorii s.a.)". Sondajul online este o premiera pentru CC, a spus seful acestei autoritati, Bogdan Chiritoiu.

    Sondajul autoritatii poate fi efectuat pana la data de 15 august 2011
    http://www.consiliulconcurentei.ro/?pag=202.
     
  3. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Pentru a atrage clienti mai tineri si a imbunatati imaginea de marca, Mercedes va pune pe modelele compacte clasa A si B dotari care se gasesc pe masinile de varf de gama, cum ar fi sistemele de prevernire a coliziunilor, internet la bord si diverse camere video, scrie Bloomberg intr-un material despre cum vrea Mercedes sa recupereze terenul pierdut in fata BMW si Audi.

    Clientul de Mercedes are o medie de varsta de 54 de ani in SUA, cu sase ani peste Audi

    Mercedes vrea sa ajunga in 2015 la vanzari anuale de 1,5 milioane unitati, de la 1,3 milioane in prezent, iar pentru asta trebuie sa modernizeze clasa A si B, dar si sa lanseze noi modele compacte, cum au facut si rivalii de la BMW si Audi.

    Noile A Klasse si B Klasse ies curand pe piata, iar noua clasa B va avea, spre exemplu, sistem de radare care pot detecta posibilitatea producerii unei coliziuni, vor avea internet incorporat, dar si motoare mai puternice.

    In SUA, varsta medie a clientilor Mercedes e de 54 de ani, cei ai BMW au 50 de ani, iar Audi se situeaza in jurul a 48 de ani. Mercedes vrea sa recastige clienti mai tineri, iar pentru asta trebuie sa faca mult mai atragator segmentul compactelor unde rivalii au adus modele noi precum Audi A1 si BMW X1.

    Si datele din Europa arata ca Mercedes a pierdut teren in fata rivalilor fiindca, daca acum cinci ani avea cota de piata peste Audi si BMW, acum e sub cele doua companii.
     
  4. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Disputa incipienta intre Hyundai si BMW asupra utilizarii numelui “i”

    Numele “i”, utilizat atat de BMW pentru anumite tehnologii si pentru viitoarele sale masini electrice, cat si de Hyundai, pentru automobilele comercializate in Europa si alte piete, e pe cale sa devina marul discordiei intre cele doua companii auto. Daca BMW nu are o problema ca imparte aceeasi litera i cu Hyundai, coreenii au de gand sa recurga la “actiuni strategice”. Toata povestea seamana cu cea in care Ford a dat in judecata Ferrari pentru combinatia dintre litera F si numarul 150.

    Pe langa Project i, BMW mai utilizeaza litera i pentru tehnologii precum i-Drive – sistem integrat de control pentru comenzile multimedia, si nu numai, ale masinilor BMW. Primele masini BMW ce poarta litera i ca nume de produs vor aparea in 2013. Atunci va fi lansat BMW i3, iar la o data ulterioara va urma BMW i8.

    Hyundai a introdus pentru prima data numele in 2007, pe modelul i30. De atunci, toate noile modele lansate care au extins gama de automobile sau care au venit sa inlocuiasca o generatie mai veche au preluat litera i.

    sursa: 0-100.ro
     
  5. wolfenstein 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    BMW F11 525xd 2013
    "Ministrul Mediului si Padurilor, Laszlo Borbely, a propus o reducere cuprinsa intre 20-30% a taxei de prima inmatriculare, insa o decizie in acest sens va fi luata in sedinta Guvernului de saptamana viitoare. De asemenea, ar putea fi decisa si extinderea acestei taxe la masinile inmatriculate in Romania inainte de 1 ianuarie 2007, la prima vanzare a acestora. Borbely a precizat ca aceasta reducere se va aplica pentru toate masinile la prima inmatriculare. "Nu putem face diferentiere (...) si de aceea reducem la toate taxele de prima inmatriculare", a precizat Borbely."

    http://economie.hotnews.ro/stiri-au...reducerea-taxei-prima-inmatriculare-20-30.htm
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Mai 2011
  6. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Taxa de prima inmatriculare in noua forma propusa de Guvern va fi platita de proprietarii tuturor masinilor aduse in tara inainte de 1 ianuarie 2007 sau dupa aceasta data in cazul in care pentru masina nu s-a platit taxa in vechea ei forma, banii urmand sa fie dati de catre vanzator la prima vanzare, a spus minstrul mediului, Laszlo Borbely, citat de Mediafax. El nu a dat mai multe amanunte care sa clarifice numeroasele intrebari existente, insa la ele se va raspunde dupa sedinta de Guvern de miercuri.

    “Noua forma a taxei auto va viza toate masinile aduse in tara inainte de 1 ianuarie 2007 pentru care nu s-a platit taxa. Taxa va fi platita de vanzator la momentul la care se va face tranzactia“, a declarat, marti, ministrul Mediului, Laszlo Borbely.

    Cuantumul cu care va fi redusa taxa va fi de circa 20 – 30%
     
  7. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    La cateva ore dupa ce agentiile de presa au dat o stire in care ministrul Borbely era citat ca spunand ca in noua formula a taxei auto, vanzatorul va trebui sa achite cuantumul taxei, ministerul mediului revine si spune ca declaratia a fost interpretata eronat, iar taxa pentru masinile inmatriculate inainte de 2007 se plateste de catre cumparator, si nu de vanzator, in momentul cand masina isi schimba proprietarul.

    Iata cum suna comunicatul Ministerului Mediului.

    “Referitor la declaratia ministrului Mediului si Padurilor care a aparut in presa privind faptul ca taxa de prima inmatriculare ar putea fi platita la toate masinile inmatriculate in Romania inainte de 1 ianuarie 2007, pentru care nu s-a facut acest lucru, plata urmand a se face de catre vanzatorul autovehiculului￯, precizam ca aceasta declaratie a fost preluata si interpretata eronat. Raspunzand unei intrebari, ministrul Mediului si Padurilor a declarat ca taxa se plateste si pentru masinile inmatriculate in Romania inainte de 1 ianuarie 2007, in momentul in care acestea sunt vandute. Precizam ca taxa auto trebuie platita de catre cumparator, asa cum prevede OUG50/2008, modificata in decembrie 2010.”
     
  8. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Fiat va deveni actionar majoritar la Chrysler dupa ce s-a inteles sa cumpere, cu 560 milioane dolari, cele 6% pe care Trezoreria SUA le detinea la producatorul auto american. Fiat detine 46% din Chrysler, iar obtinerea majoritatii era unul din obiectivele sefului Fiat pentru 2011. Chrysler a scapat de faliment datorita interventiei guvernelor din SUA si gratie parteneriatului cu Fiat. Obiectivul este ca in 2014 cele doua companii sa vanda cu 80% mai mult decat anul trecut, noteaza Detroit News.

    Fiat a ajuns la un acord cu Trezoreria SUA si va plati peste jumatate de miliard de dolari pentru a cumpara cele sase procente din actiunile Chrysler care ii vor face actionari majoritari, cu 52%. Transferul de actiuni ar putea dura pana al trei luni.

    Statul american a intervenit la final de 2008 sa salveze Chrysler de la faliment, administratia Bush venind cu patru miliarde dolari, iar Obama, cu alte 8,5 miliarde dolari. Statul american a recuperat peste 11 miliarde dolari pana in prezent.

    Fiat si Chrysler au avut vanzari cumulate de 3,6 milioane masini anul trecut, insa obiectivul pentru 2014 este ajungerea la 6,6 milioane. Fiat a reintrat pe piata din SUA si vrea vanzari importante acolo, in timp ce marci precum Alfa Romeo si Maserati vor lansa in anii viitori SUV-uri cu tehnologie Chrysler, in timp ce marca Lancia deja a primit masiv elemente de design si motorizari de la americani.
     
  9. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Vanzarile celor trei mari marci premium germane aferente primelor trei luni din acest an arata ca BMW detine in cotinuare pozitia de lider la nivel mondial, dar Audi vine tare din spate, reusind sa surclaseze Mercedes-Benz.

    BMW a vandut 265.000 de masini in primul trimestru din acest an, in crestere cu 13,8% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor anuntate de companie.

    Audi ameninta ierarhia consacrata deja, trecand pe pozitia a doua, cu 264.100 de automobile livrate in primele trei luni ale acestui an, fata de 248.500 exemplare Mercedes-Benz vandute in aceeasi perioada.

    Pentru Audi, vanzarile din primul trimestru din 2010 reprezinta un record istoric al marcii, fiind cu 25,9% mai mari decat in intervalul ianuarie-martie 2009.

    Anul trecut BMW a incheiat ca lider al pietei de masini premium mondiale, fiind urmat de Mercedes-Benz si Audi.

    Dat fiind faptul ca Audi are o crestere record si ca distanta fata de BMW este de doar 900 de masini, sunt sanse destul de mari ca Audi sa devina numarul unu mondial in acest an.

    Oricum, chiar daca acest lucru nu se va intampla, Audi si-a propus sa devina cea mai bine vanduta marca premium din lume pana in 2015 – deci are timp suficient sa incerce cucerirea primei pozitii.

    Pentru toate cele trei marci piata chineza joaca un rol deosebit de important, absorbind 10-20% din totalul livrarilor.
     
  10. wolfenstein 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    BMW F11 525xd 2013
    "BMW a publicat primele fotografii si informatii despre a doua generatie al celui mai mic model al sau, Seria 1. Masina a crescut usor in dimensiuni, vine cu versiuni de echipare mult simplificate si o echipare standard mai bogata. Lansarea in Romania este planificata in a doua parte a acestui an, cel mai probabil in toamna, iar pretul de pornire este de 20.700 euro fara TVA (25.668 euro cu TVA), a anuntat BMW Group Romania, importatorul marcii germane pe plan local."

    http://0-100.hotnews.ro/2011/06/05/...-de-pornire-cu-tva-de-25-668-euro-in-romania/

    Dupa parerea mea, arata interesant, imi place mai mult decat generatia curenta; stopurile spate cam aduc cu VW Polo; pare o competitie serioasa pt. viitorul A3.
     
    Ultima editare: 5 Iun 2011
  11. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Aproape doua treimi dintre copii (63%) sustin ca parintii lor sunt soferi agresivi, iar 13% spun ca sunt speriati sau rusinati de modul in care conduc mama si tata, sunt concluziile unei cercetari realizate de producatorul de anvelope Continental. Cei mici isi mint parintii, spunandu-le ca este mai bun sofer cel care se afla in acel moment la volan, in lipsa celuilalt, mai arata studiul.

    Prin cercetarea realizata la comanda Continental Tyres, unui numar de 1.000 de copii cu varste cuprinse intre 4 si 16 ani li s-a cerut sa spuna ce au vazut cand parintii lor sunt la volan si ce simt in legatura cu asta.

    Multe dintre concluzii sunt surprinzatoare:

    trei sferturi spun ca parintii lor zbiara la alti participanti la trafic;
    unul din cinci copii spune ca parintele lor aflat la volan utilizeaza telefonul mobil in timp ce conduce;
    40% se supara cand parintii isi pierd cumpatul la volan;
    aptitudinile slabe de sofer ale parintilor ii determina pe 22% dintre copii sa sa cufunde in scaunele lor si sa se ascunda;
    unul din cinci copii i-a recomandat parintelui sau sa-si imbunatateasca stilul de condus, desi 14% sustin ca sunt prea speriati ca sa le spuna ceva;
    23% dintre copii au fost implicati in accidente cand la volan se aflau mama sau tata;
    patru din cinci sustin ca tatal este mai predispus sa ruleze cu viteza;
    doi treimi dintre parinti isi intreaba copiii cine este sofer mai bun, iar acestia spun ca unul sau altul in functie de care se afla in acel moment la volan (in lipsa partenerului sau de viata)

    Cercetarea releva si alte elemente interesante. Peste 40% dintre copii si-ar dori ca masinile pe care le conduc parintii lor sa fie mai atractive. In timp ca majoritatea celor mici apreciaza masinile sport si cele 4×4, 14% dintre cei cu varste intre 4 si 7 ani si-ar dori ca masina lor sa fie o camioneta suprainaltata (monster truck), iar 7% ar vrea o caravana.

    Exista si o parte pozitiva a cercetarii, deoarece 84% dintre copii sunt multumiti de timpul petrecut in masina si de vizitele facute prietenilor realizate cu automobilul. Totodata, 30% cred despre parintii lor ca sunt soferi mai buni decat ai altor copii, in timp ce 7% sunt de parare ca sofeaza mai rau.

    0-100.ro
     
  12. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Romania este in top zece UE al tarilor dupa procentul cu care s-au redus intre 2009 si 2010 emisiile medii de CO2 ale masinilor noi, tarile baltice fiind pe primele locuri, arata un raport al Agentiei Europene de Mediu (EEA). Masinile noi vandute anul trecut in tara au emisii medii de 148 g/km, in timp ce media europeana a fost 140 g, iar in doua tari a ajuns la sub 130 g. Greutatea medie a masinilor noi vandute la noi a fost de 1.281 kg anul trecut, media europeana fiind de 1.365 kg.

    Anul trecut s-au inmatriculat peste 13 milioane de masini noi in cele 27 de tari UE si numai 700 au fost 100% electrice. Media emisiilor masinilor noi a fost 140,3 g CO2/km la nivelul Uniunii. Media s-a imbunatatit mult, de la 172 g in 2000 si 159 g in 2007. Tintele sunt insa severe: 130 g in 2015 si 95 g in 2010.

    Doua tari deja indeplinesc tintele pe 2015: Danemarca si Portugalia au emisii medii de sub 128 g CO2/km, iar Estonia si Letonia stau cel mai rau, cu o medie de peste 160 g. Romania a avut 148,5 g si este, alaturi de Bulgaria si Grecia, intre tarile din regiune in care emisiile medii au scazut cel mai mult in 2010 fata de 2009.

    La noi scaderea a fost de circa 8%, in Grecia de circa 14%, iar campioane la nivel UE sunt Lituania si Letonia cu aproximativ 15%. Slovacia a fost singura tara UE in care emisiile medii au fost mai mari in 2010, fata de 2009.

    Agentia europeana de mediu da si un indiciu despre raportul benzina:diesel in randul masinilor noi inmatriculate in UE.

    Ei bine, in 2010 dieselul a preluat controlul, iar 51,3% dintre masinile noi vandute au fost pe motorina. In 2000, benzina avea peste 68%. Acum un deceniu, masinile noi pe benzina aveau emisii medii de 175 g CO2.km, iar cele diesel aveau sub 160 g, diferenta fiind mare, circa 16 g. Anul trecut diferenta s-a redus imens, fiind de sub trei grame, semn ca la masinile pe benzina s-au facut progrese mai mari.

    Raportul ofera si date despre capacitatea cilindrica a masinilor noi vandute in UE. In 2000, media era de 1.714 cc, maximul a fost de 1.743 cc in 2003, iar minimul de 1.620 cc in 2009. La masinile diesel media a fost de 1.807 cc anul trecut, insa a culminat in 2000 cand era 1.981 cc. La benzina, media a fost de 1.454 cc anul trecut.

    Un capitol interesant tine si de greutatea medie a masinilor noi inmatriculate in UE: in 2010 a fost 1.365 kg, cele pe benzina au avut in medie 1.216 kg, iar cele diesel, 1.507 kg. In 2004 diferenta de greutate diesel – benzina era de 226 kg, anul trecut era 292 kg.

    Greutatea medie a masinilor noi inscrise anul trecut in Romania a fost de 1.281 kg, Letonia a depasit 1.500 kg, in timp ce Malta a fost la polul opus cu foarte putin peste 1.200 kg medie.masina.

    0-100.ro
     
  13. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Volkswagen devine actionar majoritar al producatorului de camioane MAN unde va detine 56% din actiuni, a anuntat cel mai mare grup auto german. Volkswagen isi va uni propriile activitati din domeniul vehiculelor comerciale cu cele ale MAN si Scania si va deveni cel mai mare grup producator de camioane, devansand Volvo si Daimler.

    Pe 9 mai, Volkswagen anunta ca participatia sa la MAN depasea 30% iar acel lucru o obliga sa faca o oferta de preluare. Acum, iata ca Volkswagen a devenit actionar majoritar la MAN, tranzactia urmand sa fie supusa aprobarii autoritatilor din domeniul concurentei.

    Volvo si Daimler au fiecare cate 21% din piata mondiala a camionelor grele, in timp ce MAN si Scania au impreuna 30%. Volkswagen estimeaza ca fuzionand activitatile MAN si Scania va ajunge la economii anuale de un miliard de euro.

    Volkswagen detine 45% din Scania si vrea sa creeze un conglomerat al productiei de vehicule comerciale facand o fuziune intre propriile sale activitati din domeniu si cele ale MAN si Scania. Pana acum insa planul a fost impiedicat si de autoritatile din domeniul concurentei care s-au opus unei astfel de concentrari.

    MAN SE are 47.000 de angajati pe plan mondial si produce de la camioane si autobuze, pana la turbine si reactoare chimice.
     
  14. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    De unde ne pândeşte „Big Brother“ în Bucureşti?

    Vezi pe HARTĂ în ce intersecţii din centrul Capitalei sunt montate camere de supraveghere

    152 de „ochi magici“ înregistrează non-stop traficul pe cele mai importante artere din Capitală. Cu ajutorul lor poliţiştii pot interveni la accidente sau în intersecţiile blocate. Sistemul de monitorizare video a traficului se va extinde, în următorii patru ani, în toate cele peste 500 de intersecţii importante din oraş.

    Şoferii care intră în Bucureşti pe DN1 sunt preluaţi, fără să bănuiasă, de o prezenţă invizibilă care le înregistrează orice mişcare.

    Primul contact are loc în zona Pasajului Băneasa. Conducătorii auto sunt urmaţi în drumul lor spre Piaţa Presei Libere şi, de acolo, mai departe, spre Arcul de Triumf până la Piaţa Victoriei.

    De aici mai multe artere importante se răsfiră în faţa şoferilor ca un evantai. Însă indiferent ce direcţie aleg, fie că e vorba de Calea Victoriei, de Bd. Iancu de Hunedoara (spre Ştefan cel Mare), de Lascăr Catargiu (spre Piaţa Romană) sau de Nicolae Titulescu (spre Pasajul Basarab), ei nu merg neînsoţiţi.

    Sunt filmaţi, din intersecţie în intersecţie, de camere de supraveghere amplasate, discret, pe stâlpi.

    Păienjenişul de camere video se întinde de la Obor la Pasajul Lujerului şi de la Piaţa Victoriei până la Piaţa Sudului.

    Între aceste puncte se întind, ca nişte fire invizibile, cele mai importante artere ale oraşului (Bd. Unirii, Calea Victoriei, Ştefan Cel mare, Mihai Bravu, Splaiul Independenţei sau Bd. Magheru).

    „În momentul de faţă sunt 152 de camere de supraveghere care monitorizează 142 de intersecţii. Alte 20 sunt în curs de instalare în perioada următoare“, a declarat Anca Alexandrescu, din cadrul Biroului de presă al Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB).

    Potrivit lui Ion Dedu, şeful Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din cadrul PMB, sistemul de monitorizare a traficului are trei componente.

    „Primul este Urban Traffic Control (UTC), care are rolul de a gestiona timpii de semaforizare în intersecţii. Al doilea, Public Transport Management (PTM), gestionează intervalele de succesiune a vehiculelor RATB în staţii, iar ultima componentă este cea de monitorizare video a traficului în intersecţii, care asigură posibilitatea intervenţiei imediate acolo unde este necesar, indiferent că este vorba de accidente sau de alte incidente în trafic.

    În următorii patru-cinci ani, sperăm să extindem sistemul în tot oraşul. Asta înseamnă aproximativ 520 de intersecţii importante“, a explicat Dedu.

    Zilele trecute au fost puse în funcţiune şi cele 26 de camere video de pe Pasajul Basarab. „Acestea lipseau pentru a închide inelul rutier central al Capitalei.

    Imaginile surprinse de păienjenişul de camere din centrul Capitalei este ţinut sub ochi de angajaţii Dispeceratului de Monitorizare a Traficului de pe Şoseaua Olteniţei.

    Angajaţii Dispeceratului îşi petrec ore-întregi urmărind imagini live pe un perete-ecran întins pe câţiva metri pătraţi.

    Unii analizează datele culese din trafic, alţii direcţionează echipajele de poliţie aflate pe teren în zonele cu probleme.
     
  15. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Luna iunie a fost cea mai buna din acest an pentru vanzarile de masini noi, fiind inmatriculate 8.606 automobile, dar chiar si asa piata continua sa scada fata de anul trecut. De asemenea, masinile second hand provenite din import au ajuns la cel mai scazut nivel raportat vreodata, 4.505 unitati, reiese din datele Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

    Asadar, in cazul masinilor noi luna iunie a adus vanzari record pentru acest an, dar in scadere cu 16,3% fata de aceeasi luna din 2010. In primul semestru au intrat in circulatie 31.758 automobile noi, cu 13,3% mai putine decat in prima jumatate a anului trecut (36.636). In acest ritm piata de masini noi ar putea inregistra la final de an o noua scadere, pentru al patrulea an consecutiv, confirmand astfel asteptarile pesimiste ale unor importatori. Pe de alta parte, am putea asista la deblocarea vanzarilor in a doua jumatate a anului, odata cu scaderea pretului tichetelor “Rabla”.

    In ceea ce priveste automobilele rulate aduse de peste hotare, numarul celor intrate in circulatie in iunie este de peste 3 ori mai mic fata de nivelul din aceeasi luna a anului trecut. Situatia la sase luni indica de asemenea o scadere fata de anul trecut, de la 76.525 masini la 44.444 unitati (-41,9%). Ramane de vazut cat de mult va mai scadea piata masinilor rulate in contextul in care toate semnalele venite din partea UE in legatura cu taxa auto, care descurajeaza achizia masinilor vechi din alte tari, sunt negative.

    Singurele vanzari care au crescut au fost cele ale masinilor second hand din parcul auto national. In iunie numarul schimbarilor de proprietar a crescut cu 9,6% fata de luna corespunzatoare din 2010 (de la 32.489 la 35.611 reinmatriculari). Analizand datele pe sase luni, au existat 198.084 schimbari de proprietar pentru autoturisme cu placute de inmatriculare romanesti, in crestere cu 7,6% (de la 184.090 cazuri in primul semestru din 2010). Aceste cifre confirma faptul ca in lipsa unor importuri masive de automobile rulate din afara tarii clientii de second hand se reorienteaza si isi achizitioneaza masini din piata interna.

    Inmatricularile de masini noi din Romania au scazut cu 18% anul trecut, comparativ cu 2009, de la 116.000 unitati la 94.500 automobile, intrarile de second hand s-au stabilizat in jurul valorii de 214.000 unitati, iar tranzactiile cu masini din parcul auto national au crescut cu 8,1%.
     
  16. lxl

    lxl Gold Member

    Înscris:
    27 Ian 2009
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi allroad 2002.2,5 TDI AKE,A2 2002. 1,4TDI AMF,A4 2017 2.0 DETA.A4 2.0 2017 deta,A4 2015,2.0,CNHA
  17. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Politia Rutiera si Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) pune in dezbatere ideea ca autovehiculele inmatriculate in alte state sa nu poate fi conduse in tara mai mult de 90 de zile pe an de catre cetateni romani care au domiciliul in Romania, dorind ca astfel sa limiteze ceea ce a devenit un fenomen: masinile inmtriculate in Bulgaria. Date estimative arata ca pe drumurile tarii circula intre 5.000 si 7.000 de autovehicule cu numere de Bulgaria, peste 90 de zile pe an, iar Politia doreste sa limiteze sau sa elimine situatiile in care utilizitatorii nu pot fi identificati sau circula fara toate actele in regula, a declarat pentru 0-100.ro comisarul Florin Catana din cadrul Politiei Rutiere.

    Ideea nu e noua si vine sa faca din nou aplicabila o lege mai veche, care prevede exact ce vor politistii sa reglementeze din nou.

    Practic, explica Florin Catana, odata cu aderarea la Uniunea Europeana (UE) si cu intrarea in viitor in spatiul Shengen, nimeni nu va mai putea stabili exact cat timp circula un anume autoturism pe teritoriul unui alt stat decat in cel in care este inmatriculat.

    Astfel, este inaplicabila legea care spune ca o masina nu are voie sa circule mai mult de 90 de zile consecutiv pe teritoriul unui alt stat decat cel in care este inregistrata.

    Varianta luata in calcul de Politie suna cam asa: “Un autovehicul inmatriculat in alt stat va putea sa circule pe teritoriul altui stat pe o perioada de 90 de zile, pe intervalul unui an, perioada nefiind raportata la momentul intrarii in tara, ci la momentul intrarii in posesia actului care-ti da dreptul sa conduci masina respectiva: contract de comodat, inchiriere, alte acte”.

    Deocamdata ideea este la Politia Rutiera si DRPCIV si nu e clar ce se va intampla cu ea, insa e limpede ca politistii vor sa reglementeze cat mai bine problema automobilelor cu numere de inmatriculare straine.

    Potrivit lui Catana, Politia e de buna credinta si nu are nimic cu soferii care utilizeaza automobile cu placute de inmatriculare straine, dar ca vrea sa se asigure ca-si poate face treaba fata de ceilalti soferi si cetateni ai tarii, in contextul in care se intampla adesea ca utilizatori romani de masini cu numere de Bulgaria sa se afle doar in partiala legalitate cu documentele, de multe ori chiar fara sa stie.

    In cazul unor abateri minime de la regulile de circulatie si in cazul in care acesti soferi sunt opriti, documentele lor sunt verificate si daca e cazul sa fie aplicate sanctiuni sumele sunt de regula mici. Problema apare atunci cand un astfel de sofer produce un accident grav, soldat cu morti, raniti sau pagube materiale importante. In aceste cazuri, adesea fara intentie, soferii risca sanctiuni mult mai dure daca n-au avut toate actele in regula si costul final al intregii aventuri este mai mare decat al detinerii unui automobil cu numere romanesti. In plus, si victimele au de suferit suplimentar, fiind nevoite sa apeleze la instante pentru a-si recupera pagubele.

    “De ceva timp s-a dorit reglementarea situatiei. Problema a aparut in momentul in care numarul masinilor inmatriculate in alte state, si in special ma refer la Bulgaria, care sunt majoritare, a ajuns sa fie foarte mare. Deci plecand de la o situatie oarecum normala s-a ajuns la un fenomen care creeaza mari dificultati in administrarea situatiei. Sunt probleme care tin de siguranta rutiera, de posibilitatea identificarii conducatorului auto in situatii in care trebuie sa stabilim cine a produs un accident, cine a comis o fapta de natura contraventionala sau penala, iar aceste autovehicule inmatriculate in alte state genereaza probleme de corespondenta care incetinesc foarte mult activitatea operativa”, spune Florin Catana.
     
  18. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Ce SUV-uri au cumparat romanii in 2011

    Duster-ul, dar si cresterea vanzarilor la modelele de import, au dus SUV-urile la o cota record de peste 15% pe piata totala a masinilor noi in primul semestru. Volkswagen Tiguan, Hyundai ix35 si Mitsubishi ASX au fost cele mai cautate modele de import, insa vanzarile totale de SUV-uri straine au fost de circa 3.700 de unitati, in timp ce Duster si-a gasit 3.300 de clienti, arata datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) din Romania. Pe o piata unde vanzarile totale de masini noi au scazut cu peste 10%%, vanzarile de SUV-uri de import au urcat cu 25%, semn ca fascinatia romanilor fata de acest segment exista inca.

    Dacia Duster, asa cum era de asteptat, avand pretul cel mai scazut in segment, a fost pe locul intai in topul SUV-urilor in primele sase luni, gasindu-si circa 3.300 de clienti. Anul trecut si-a gasit 1.500 de clienti in primul semestru, insa abia se lansase in primavara, astfel ca nu a avut sase luni intregi de vanzari. Totusi, merita spus ca Dacia a produs 89.000 de masini Duster in primul semestru si nici 5% din ele nu s-au vandut in tara.

    In clasamentul SUV-urilor straine conduce Volkswagen Tiguan care si-a gasit 420 de clienti, cu 19% peste nivelul din prima parte a lui 2010. Pe locul secund este Hyundai ix35 care si-a gasit aproape 300 de clienti, iar pe trei este Mitsubishi ASX care nu era lansat in prima parte din 2010. Locul patru este ocupat de Ford Kuga, iar de la locul cinci pana la noua sunt doar SUV-uri nemtesti (Mercedes ML, Volkswagen Touareg, BMW cu X5 si X1 si Audi cu al sau Q5.

    In primele sase luni s-au vandut peste 7.000 de SUV-uri pe o piata totala declarata de APIA de circa 43.000 masini noi. In prima parte a anului trecut s-au vandut circa 4.500 de SUV-uri pe o piata de peste 52.000 de masini, astfel ca ponderea segmentului a crescut puternic de la sub 10%, la peste 15%.
     
  19. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    In Romania, preturile medii reale ale masinilor noi au scazut cu 2,3% anul trecut, in Slovacia scaderea a fost de 17%, iar in Bulgaria de 13%

    Preturile medii ale automobilelor noi au scazut cu 2,5%, in termeni reali in intreaga Uniune Europeana anul trecut, iar in Romania scaderea a fost de 2,3%, arata un raport al CE privind piata auto. In termeni reali, cel mai mult au scazut prweturile amsinilor noi in Slovacia, peste 17%. In doar trei tari preturile medii au crescut anul trecut: Portugalia, Malta si Italia. CE noteaza ca pentru prima oara in ultimul deceniu serviciile post-vanzare nu s-au mai scumpit.

    “Ma bucura sa constat ca, in Europa, consumatorii continua sa beneficieze de concurenta existenta pe pietele de vanzare a automobilelor noi si de o scadere semnificativa a preturilor in termeni reali. Faptul ca diferentele de pret intre statele membre au continuat sa scada este un indicator pozitiv al concurentei transfrontaliere. De asemenea, sunt incantat sa observ ca, pentru prima data in decursul unui deceniu, preturile reale la nivelul UE ale serviciilor de reparatie si de intretinere au incetat sa creasca, semn ca sectorul a inteles noile reguli ale jocului” a declarat Joaquin Almunia, vicepresedinte al Comisiei responsabil de politica in materie de concurenta.

    In general, diferentele de pret pentru autoturisme intre statele membre au scazut, astfel cum rezulta din preturile de catalog ale producatorilor. Insa diferentele raman ridicate in anumite cazuri, ceea ce conduce la realizarea de economii importante pentru consumatorii care efectueaza achizitii transfrontaliere. In zona euro, indicatorul diferentelor de pret a ramas neschimbat.

    Spre exemplu, diferenta dintre un Fiat Grande Punto este de 44% intre tara unde e cel mai scump si tara unde e cel mai ieftin. La un Renault Clio diferenta se apropie de 40%, iar la un Peugeot 308 vorbim de peste 36%

    Indicele preturilor UE pentru automobile (care reflecta preturile nominale platite de consumatori, inclusiv rabaturi, TVA si taxe de inmatriculare) a crescut cu doar 0,3%, fata de cresterea cu 2,8% a preturilor de consum generale, ceea ce s-a tradus printr-o scadere puternica a preturilor reale la automobile de 2,5%.

    In cazul Romaniei, preturile de consum au crescut cu 7% in 2010, in timp ce preturile nominale ale automobilelor au urcat cu 4,7%, astfel ca pretul real al automobilelor a scazut cu 2,3%.

    In total, 24 de tari ale UE au inregistrat o scadere a preturilor reale la automobile. Preturile au ramas stabile in alte doua tari (+0,2% in Italia si in Malta), dar au crescut in Portugalia (+2,6%). Totusi, trebuie notat faptul ca, in cazul Portugaliei, cumparatorii au beneficiat in anul precedent de o scadere a preturilor reale ale automobilelor superioara mediei (-6,7%).

    Scaderea preturilor reale a fost foarte pronuntata in Slovacia (-17,4%), Bulgaria (-13,5%), Slovenia (-11,6%) si Republica Ceha (-9,0%). In Polonia, preturile au scazut cu 5,6%. In ceea ce priveste pietele mari, preturile reale au scazut cel mai mult in Regatul Unit (-3,7%), in timp ce in Germania, Spania si Franta reducerile de preturi au fost mai moderate (-1,9%, -1,6% si, respectiv, -0,9%).

    Scaderea preturilor reale ale automobilelor in intreaga UE confirma o tendinta observata de peste zece ani, care arata ca, in randul producatorilor de automobile noi pe piata, concurenta functioneaza, mentioneaza autorii raportului.

    Preturile reale ale serviciilor de reparatie si intretinere, care crescusera in decursul ultimului deceniu peste nivelurile generale ale inflatiei, nu au mai crescut in 2010.
     
  20. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Ce marci auto au mers bine anul acesta, care au fost campionii scaderilor

    Pe o piata a masinilor noi care a scazut cu 17%, doua marci de volum, Chevrolet si Kia, au avut scaderi de peste 30%, insa marci precum Hyundai sau Volkswagen au avut cresteri, arata datele Politiei pentru primele sapte luni. La second-hand piata s-a prabusit in ultimele luni, iar dupa mult timp, Volkswagen nu mai este lider la numarul de masini inmatriculate, locul intai fiind preluat de Opel.

    Masini noi

    In primele sapte luni s-au inmatriculat putin peste 40.000 de masini noi in tara, scadere de 17% fata de perioada similara din 2010. Dacia a avut peste un sfert din piata, insa vanzarile sale au scazut cu 27%, in timp ce Volkswagen a fost pe locul doi in topul marcilor, cu peste zece procente din piata si o crestere de 5% a inmatricularilor fata de anul trecut.

    Dintre marcile de volum nu doar Dacia a avut scadere peste media pietei, ci si Chevrolet (-34%) care a avut un an 2010 extrem de bun si greu de repetat. Ford, Renault si Citroen au avut scaderi in jurul a 20%, iar Kia si-a vazut inmatricularile scazand cu 34%, mai arata datele DRPCIV.

    La capitolul marcilor de volum ale caror inmatriculari au crescut se afla nu doar Volkswagen, ci si Hyundai (+27%) si Peugeot (+16%), insa un avans record a avut Nissan, 88%, marca nipona avand totusi o cota de piata mica, de sub 2%.

    La marcile germane premium, Mercedes a avut cea mai mare crestere intre ianuarie si iulie (+51%), insa BMW a ramas lider la volume realizate: 931 de masini (+14% fata de 2010). Audi a avansat cu 36%, depasind 750 de masini noi, insa la aceste marci inmatricularile de masini second-hand sunt de cateva ori mai mari decat cele de masini noi.

    La marcile de nisa care vand un numar mic de unitati, insa foarte scumpe, au fost o serie de scaderi importante. Anul acesta s-au inmatriculat sapte Ferrari-uri (fata de 17 in primele sapte luni ale anului trecut), iar la Infiniti au fost noua masini (fata de 22).

    Totusi, la Maserati s-au livrat 11 unitati (fata de numai doua in perioada similara din 2010), in timp ce inmatricularile Porsche au avansat cu 20% iar cele ale Mini, cu 44%.
    Masini second-hand

    Piata masinilor second-hand a inceput anul in forta, insa este in declin de cateva luni, astfel ca in primele sapte luni s-au inmatriculat circa 50.000 de masini SH, fata de peste 91.000 in sapte luni din 2010. Pe o piata care a scazut cu 45% toate marcile au avut de suferit, iar Volkswagen a fost detronata de Opel in clasamentul numarului de masini inmatriculate. Opel a trecut de 12.000, chiar daca numarul e cu 49% mai mic decat in 2010, insa Volkswagen a scazut cu 54%, nedepasind pragul de 11.700 masini SH inscrise in circulatie.

    Dintre marcile de volum, la Skoda a fost cea mai mica scadere, 15%, iar Ford a scazut si ea mai putin decat piata (31%, spre 6.125 masini).

    Marcile germane premium au avut la second-hand o evolutie diferita fata de segmrntul masinilor noi. La numar de unitati inmatriculate, Audi e lider la SH, cu peste 2.900, in timp ce BMW a trecut de 2.500, iar Mercedes a depasit 1.700.

    Per total, luna trecuta s-au inmatriculat in tara 14.686 de autoturisme noi+second-hand, scadere de 42% fata de iulie 2010, in timp ce in primele sapte luni s-au inscris in circulatie 90.874 autoturisme, fata de aproape 140.000 in perioada similara din 2010.
     

Distribuie pagina asta