1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Stiri auto pe scurt

Discuție în 'Stiri auto generale' creată de teg, 15 Dec 2010.

  1. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    CAUCIUCURILE vor fi împărţite PE CLASE ENERGETICE, de la A la G, precum electrocasnicele

    Proprietarii de autovehicule vor putea economisi, începând din noiembrie 2012, peste 100 de euro pe an din bugetul alocat combustibililor, vor avea maşini mai silenţioase, mai puţin poluante şi vor putea frâna în condiţii mai bune de siguranţă, pe un drum umed. De la 1 noiembrie 2012 anvelopele care vor fi la vânzare vor trebui să fie etichetate, pe clase energetice, de la "A" la "G", la fel ca şi la aparatele electrocasnice.

    Prevederea este cuprinsă în Regulamentul (CE) nr. 1222/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind etichetarea anvelopelor în ceea ce priveşte eficienţa consumului de combustibil şi alţi parametri esenţiali.

    "De anul viitor, din noiembrie, anvelopele noi pentru autoturisme vor avea etichete energetice, precum frigiderul, de exemplu. Va fi obligaţia producătorului să le aplice. Eticheta are un format standard, este de hârtie, se distruge la montarea anvelopei", a explicat pentru gândul Denis Duţescu, şef service în cadrul unui distribuitor de anvelope.

    "Noua prevedere nu înseamnă că cineva, care tocmai şi-a cumpărat anvelope de iarnă, trebuie să le schimbe, la anul, cu altele cu etichetă. Prevederile nu se vor aplica la anvelopele pentru maşinile la primă înmatriculare, nici pentru cauciucurile deja cumpărate", au declarat pentru gândul reprezentanţii unui producător de anvelope.

    Cum vom citi eticheta

    Consumul de carburant, frânarea pe carosabil umed, nivelul de zgomot la exterior şi longevitatea anvelopei sunt indicatorii care vor putea fi "citiţi" pe etichetele care vor fi aplicate pe anvelope.

    80 litri de carburanţi economisiţi într-un an

    Pe etichetă va figura o scală care va indica nivelul de eficienţă energetică şi care arată cât de poluantă este anvelopa, precum şi contribuţia anvelopelor la consumul de carburant. Anvelopele vor putea avea şapte clase, de la "A", până la "G". "Diferenţa de consum de carburant între un vehicul echipat cu anvelope clasa A şi G este de aproximativ 0,5 litri la 100 km. Aproximativ 80 litri de carburant economisit / an (la 15.000 km / an). Mai mult de 100 euro / economisiţi an la motoarele pe benzină (la 1,30 euro / litru, preţ carburant). Aceasta reprezintă nu doar o economie semnificativă de carburant, ci şi un mare beneficiu asupra mediului, deoarece nivelul emisiilor de CO2 este redus cu 12 g / km", explică reprezentanţii Michelin România.

    Frânare mai eficientă pe drum umed

    Diferenţa dintre anvelopele de clasa A şi cele de clasa F, în ceea ce priveşte distanţa de frânare pe drum umed, este de mai mult de 10 metri, adică echivalentul lungimii a două autoturisme, mai explică reprezentanţii Michelin România.

    În partea de jos a etichetei va fi menţionat nivelul de zgomot din cauza anvelopei, înregistrat în exteriorul vehiculului, exprimat în decibeli.

    Pe de altă parte, cei care îşi vor cumpăra, din 1 noiembrie 2012, anvelope de clasă superioară vor putea să le folosească mai mult cu până la un an, comparativ cu cele de clasă inferioară.

    Proiectul de hotărâre de guvern, la Ministerul Economiei

    Ministerul Economiei a elaborat un proiect de hotărâre de guvern pentru aplicarea regulamentului CE 1222/2009 - care va intra în vigoare la 1 noiembrie 2012 - şi în care se arată că Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri va coordona aplicarea dispoziţiilor regulamentului. În plus, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) va fi instituţia care va supraveghea piaţa.
    Potrivit proiectului de hotărâre de guvern, producătorii şi distribuitorii de cauciucuri, precum şi furnizorii şi distribuitorii de vehicule riscă amenzi usturătoare dacă nu aplică dispoziţiile regulamentului. Pe scurt, producătorii şi distribuitorii de anvelope vor trebui să se asigure că anvelopele au etichete energetice, în caz contrar, ei riscând amenzi între 18.000 lei şi 20.000 lei şi respectiv între 12.000 lei şi 15.000 lei.

    La rândul lor, distribuitorii de autovehicule, în cazul în care clienţilor lor li se oferă posibilitatea de a alege între mai multe tipuri de pneuri pentru un vehicul nou, trebuie să ofere informaţii despre clasa de eficienţă a consumului de combustibil. În caz contrar, ei riscă amenzi între 9.000 lei şi 11.000 lei.

    Sancţiunile vor fi aplicate de reprezentanţii Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Protecţia Consumatorilor.
     
  2. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Ce marci auto au crescut cel mai mult anul acesta, care au fost campionii scaderilor pe piata auto europeana?

    Vanzarile de masini noi in Europa au ramas la nivelul de anul trecut, insa o serie de marci precum Jeep, Lexus si Alfa Romeo au avut cresteri mult peste medie, in timp ce Mazda, Honda si Toyota au avut cele mai mari scaderi, arata datele cumulate din 28 de tari europene. Grupul Volkswagen are 23% din piata auto europeana, Peugeot-Citroen are peste 12%, iar Renault si Dacia au impreuna 9,5%, chiar daca vanzarile marcii romanesti au scazut, dupa multi ani de crestere.

    In primele zece luni vanzarile Jeep au avansat cu 61%, cele ale Lexus cu 42%, iar cele ale Alfa Romeo, cu 26%, arata datele ACEA din 28 de tari europene. La Mini, avansul a fost de 23%, la Nissan de 16%, iar la Mitsubishi de 14%. Volvo, Hyundai si Kia si-au vazut vanzarile crescand cu peste 10%.

    La scaderi conduce Mazda ale carei vanzari s-au diminuat cu 24% in zece luni, in timp ce la Honda, scaderea a fost de 19%, la Fiat de 17%, iar la Jaguar si Toyota, de peste 10%. In cele 28 de tari incluse in statistici s-au inmatriculat circa 11,5 milioane masini noi, scadere de 0,9% fata de perioada similara din 2010. Grupul Volkswagen are 23,3% din piata, PSA Peugeot – Citroen are 12,6%, Groupe Renault are 9,5%, iar GM are 8,6%.

    Dacia si-a vazut inmatricularile scazand cu 5% in zece luni, de la 218.000 unitati anul trecut, la circa 207.000.

    Germania a ramas de departe cea mai mare piata europeana, cu peste 2,6 milioane masini noi vandute intre ianuarie si octombrie, in Franta s-a trecut de 1,8 milioane, iar in Marea Britanie piata a scazut la sub 1,7 milioane masini noi. In Romania s-au inscris 63.723 de vehicule, scadere de 10% fata de perioada similara din 2010. In Bulgaria piata a crescut cu 27%, iar in Ungaria, cu 3%. Cele mai mari scaderi au fost in Grecia (-36%) si in Portugalia (-25%).
     
  3. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Rovinietele pot fi achizitionate si din oficiile postale

    Conducatorii auto pot achita tariful de utilizare a drumurilor nationale din Romania si la cele 47 de agentii informatizate disponibile la nivel national in cadrul Companiei Nationale Posta Romana S.A., a anuntat marti compania intr-un comunicat citat de Agerpres. Rovinietele electronice sunt emise cu ajutorul unor terminale montate in incita oficiilor postale, prin intermediul serviciului 'E-Rovinieta' - 'Roviniete Electronice'.

    La achitarea tarifului de utilizare, clientului va primi un tichet (vaucher) emis din terminal (care atestă înregistrarea în baza de date a CNADNR a rovinietei electronice valide), precum şi factura emisă în sistem informatizat de oficiul poştal.

    Serviciul 'E-Rovinieta' permite atât eliberarea rovinietelor pentru un singur vehicul, cât şi pentru mai multe vehicule, utilizând o funcţionalitate de tip coş de cumpărături.

    Emiterea rovinietelor electronice se poate face pentru oricare dintre perioadele de valabilitate: o zi (cu excepţia autoturismelor şi vehiculelor de transport marfă cu MTMA mai mică sau egală cu 3,5 tone); 7 zile, 30 zile, 90 zile sau 12 luni. Tariful de utilizare se încasează cu cel mult 30 de zile anterior datei de începere a valabilităţii rovinietelor, şi numai pentru autovehiculele înmatriculate definitiv sau temporar.
     
  4. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    se pare ca noul triturbo diesel de 3 litri de la bmw va avea 390 cp si 700nm si va fi denumit x50d
     
  5. klaudyu

    klaudyu Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2008
    Locație:
    Rebrișoara
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 131 cp 2002
    Astazi oarecum se confirma M5 diesel:550d xdrive M cu 381 cp si 700 Nm.Unii spun ca ar utiliza noua tehnologie tri-turbo(a 3-a turbina fiind electrica sa scoata lag-ul) iar altii spun ca o sa fie TwinPowerTurbo cu 3 Stage Turbo.
    Traiane,parca erai ferm convins ca Audi domina la 3.0 diesel.:p

    700 Nm:anbet:
     
  6. Gorobete

    Gorobete Gold Member

    Înscris:
    29 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Trocarici
    Au confirmat CA AU IN PLAN. Nu e lansat inca nimic.
    Oricum, varianta cu turbina electrica ar fi singura care ar avea logica ca si adaugare.... Un sistem clasic cu 3 turbine ar genera prea multa caldura plus ca nu vad cum ar monta 3 turbine pe un motor I6 (in linie).
    Dar cea mai frumoasa situatie a descris-o cineva intr-un comentariu: "can u imagine urself owning this car, and going to a party. someone asks what car do u have, and u say "i have an M550d". hmm cool, what engine does it have, a 5 l, v8? "no, it actually has a 3l, inline six, with THREE turbochargers... but they have no lag, cause bmw technology.....". by now that friend is gone" .:):):)
     
  7. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
  8. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Strategia menita sa aduca Opel pe profit a esuat, evolutia Vokswagen merita data ca exmplu, spune vicepresedintele General Motors

    Opel nu a mai obtinut de un deceniu profit anual in Europa si va termina si in 2011 in pierdere, ceea ce inseamna ca strategia de ralansare a marcii a fost un esec, a spus pentru Financial Times Deutschland, Steve Girsky, vicepresedinte al General Motors. El a spus ca este uimit cat de bine merge Volkswagen care cu preturi mai mari si multe marci reuseste sa obtina marje de profit extrem de bune.

    Opel a inregistrat pierderi de 1,6 miliarde dolari anul trecut si de 300 milioane dolari in trimestrul trei din 2011, astfel ca obiectivul de a obtine profit anul acesta a fost abandonat. Steve Girsky, vicepresedinte al GM spune ca strategia a esuat iar seful Opel, Karl-Friedrich Stracke, va pune la punct un nou plan.
     
  9. lxl

    lxl Gold Member

    Înscris:
    27 Ian 2009
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi allroad 2002.2,5 TDI AKE,A2 2002. 1,4TDI AMF,A4 2017 2.0 DETA.A4 2.0 2017 deta,A4 2015,2.0,CNHA
    Ultima editare: 5 Dec 2011
  10. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Argintiul si albul au fost cele mai populare culori pe masini in 2011. Europenii prefera in continuare negrul

    Peste o cincime dintre masinile vandute pe plan mondial anul acesta au fost albe si argintii, aceste culori castigand teren in ultimul an, in detrimentul negrului, arata cea mai noua editie a unui studiu anual intocmit de producatorul de vopsele DuPont. Negrul este pentru al cincilea an cea mai populara culoare pentru masinile noi din Europa, datorita segmentului SUV, insa creste popularitatea albului care este tot mai intalnit la masinile ecologice, mai arata studiul.

    Circa 22% dintre masinile vandute anul acesta au fost alb, alb perlat si argintiu, aproximativ 20% au fost negre, iar culoarea gri a fost pe locul trei, cu 13% din total. 7% dintre masinile vandute anul acesta au fost rosii, 6% au fost albastre, 5% maro, iar doua procente au fost verzi, arata editia 2011 a studiului DuPont Global Automotive Color Popularity Report.

    In Europa, negrul este din 2007 incoace cea mai populara culoare (25%), mai ales datorita segmentului SUV in care 40% dintre masinile noi vandute sunt negre, DuPont estimeaza ca negrul va fi lider si in anii ce vin, insa albul a castigat cinci puncte procentuale intr-un an, ajungand la o cincime din totalul pietei.
     
  11. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    mda,
    astia de la audi au tot facut onanie ani de zile pana la audi a7 si pana la un audi S7 care...va fi si el candva peste un an poate(s7 care este de fapt este un body kit, ceva suspensie mai de doamne ajuta si un motor cu capacitate cilindrica mai mare) iar bmw au lansat peste noapte seria 6 grand coupe cu motoare ca la carte inca de la aparitie:
    640d cu 313cp
    640i cu 320cp
    650i cu 450cp

    nu aberatii de genul 2.8 f.kkt.si cu 204 cp si alte bazaconii ca fwd si cutie antica asa cum e multitronic.

    sunt ferm convins ca cel mai mic motor de pe seria 6 grand coupe va fi 630d cu 258cp.

    http://www.worldcarfans.com/111121138914/bmw-6-series-gran-coupe-officially-unveiled
     
    Ultima editare: 12 Dec 2011
  12. Chris_A6 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6, 2.0 TDI, 2009
    Daca nu ma insel, intotdeauna Audi a avut un atu al pretului, BMW daca vine cu 630d ce pret de pornire va avea fata de cei 54.000(parca pentru 2.8) de pornire ai Audi ?
     
  13. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Piata masinilor noi isi mentine scaderea de 10%, la second-hand inmatricularile s-au injumatatit

    Dupa 11 luni, vanzarile de masini noi sunt la un nivel cu 10% sub perioada similara de anul trecut, in timp ce la second-hand scaderea a fost de 50%, arata datele Politiei. Dacia are peste un sfert din piata masinilor noi, urmata de Volkswagen, Skoda si Renault, in timp ce la second-hand Opel detine primul loc ca volum de masini inmatriculate, urmata la mica distanta de Volkswagen.

    In decembrie s-au inmatriculat peste 10.200 masini noi, iar in primele 11 luni s-a ajuns la aproape 74.000, cu zece procente sub nivelul din 2010. Dacia si-a gasit peste 21.000 de clienti si ramane lider la partea de masini noi, chiar daca vanzarile i-au scazut cu 22%. Volkswagen s-a apropiat de 8.000 de unitati (crestere de 17%), Skoda si Renault au depasit 6.000 de unitati, iar Ford a trecut de 4.000.

    Cateva marci si-au vazut inmatricularile crescand consistent: Nissan (64%), Mini (56%), Volvo (46%), Mercedes (40%), Lancia (36%). O serie de marci cunoscute au avut insa scaderi intre 20 si 30%, mult peste media pietei (Citroen, Fiat, Opel, Mazda si Subaru).

    La second-hand scaderea a fost de 62% luna trecuta, iar pe primele 11 luni a fost de 50%, de la peste 173.000 unitati anul trecut, la 85.838 anul curent. Opel a trecut de 20.000 de unitati, Volkswagen a depasit 19.500, Ford a trecut de 10.000, iar Audi si BMW au incheiat Top 5, depasind 4.000 de unitati.

    Per total, in noiembrie s-au imatriculat in tara 20.410 masini noi+second hand, scadere de 46% fata de noiembrie 2010, iar pe primele 11 luni inmatricularile totale au fost de 159.754 masini, mult mai putin fata de cele 255.000 de anul trecut.
     
  14. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Productia auto nationala in noiembrie: Ford zero unitati, Dacia 34.500 autovehicule

    Productia auto nationala (automobile, vehicule comerciale usoare, vehicule comerciale grele si autobuze) a scazut cu 0,8% in primele 11 luni din acest an, insa in interiorul acestei mici contractii avem cifre interesante. Ford a produs zero unitati la Craiova in noiembrie, iar in aceeasi luna la Mioveni Dacia a fabricat mai multe Duster decat toate celelalte cinci autovehicule din gama la un loc.

    In noiembrie 2011 au fost produse:

    17.281 Duster
    7.320 Sandero
    4.379 Logan MCV
    3.707 Logan
    1.166 Logan VAN
    680 Logan Pick-Up
    6 vehicule comerciale grele Roman (peste 18 tone)
    0 (zero) Ford

    Astfel, SUV-ul Dacia Duster a fost “perla” productiei auto nationale in noiembrie, dar nu numai. Si datele pentru intervalul ianuarie-noiembrie 2011 arata ca Duster este cel mai de succes produs al industriei auto romanesti, depasind numarul de unitati ale Sandero, Logan MCV, Logan, Logan VAN si Logan Pick-Up – luate la un loc.

    Ceea ce se intampla la uzina Ford era previzibil. Constructorul auto american a anuntat in iunie 2011 ca reorganizeaza toate fabricile sale din Europa, iar productia utilitarei Transit Connect va fi mutata din Romania in Spania. La uzina din Craiova au fost instalate liniile de productie pentru B-Max si momentat acolo se fabrica masini de preserie, urmand ca din primul trimestru al anului 2012 sa demareze in forta productia de B-Max.

    0-100.ro
     
  15. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Noul Cod Rutier, care va intra în vigoare de anul viitor, vine cu sancţiuni foarte dure pentru şoferii indisciplinaţi

    Prima propunere de modificare a codului rutier se referă la obligaţia fostului proprietar ca, în cazul vânzării, să notifice în scris înstrăinarea maşinii în termen de trei zile. În caz contrar, riscă o sancţiune de la 9 la 20 de puncte, adică pînă la 1.400 de lei amendă. Dacă noul proprietar nu cere înscrierea maşinii în 15 zile, poliţia va suspenda înmatricularea vehiculului sancţionîndu-l şi pe acesta cu pînă la 20 de puncte-amendă.

    Tot de la anul, s-ar putea da examen pentru a putea conduce un moped.

    Alcoolemia permisă în sînge va scădea de la 0,80‰ la 0,50‰, acest lucru însemnînd că valoarea alcoolemiei la etilotest va scădea de la 0,40 la 0,25 g/l în aerul expirat.

    O altă propunere se referă la verificarea medicală şi psihologică a conducătorilor auto, la cererea poliţiei rutiere. Analizele se vor face dacă şoferul a fost prins băut la volan, dacă a depăşit cu mai mult de 60 de kilometri viteza maximă admisă, sau dacă a fost sancţionat de două ori în doi ani pentru conducere agresivă. Introducerea noţiunii de ‘’comportament agresiv’’ este, de altfel, una dintre modificările importante şi destul de controversate ale codului rutier.

    În noua versiune legislativă, constituie comportament agresiv: deplasarea succesivă de pe o bandă de circulaţie pe alta, pentru depăşirea maşinilor, întoarcerea prin folosirea sistemului de frânare, pornirea de pe loc prin demararea excesivă a autovehiculului sau agresarea altui conducător prin apropierea excesivă din spate sau din lateral.

    Mai sunt considerate agresive frînarea bruscă, precum şi folosirea abuzivă a semnalelor sonore sau luminoase. Toate acestea pot duce la suspendarea permisului pentru 30 sau 60 de zile.


    O altă modificare controversată este cea potrivit căreia cei care împrumută maşină unui şofer obosit pot răspunde
    penal. Majoritatea şoferilor spun că nu au cum să verifice viitoarea stare de oboseală a celui căruia îi împrumută maşina pentru mai mult timp.

    Şoferii care vor circula pe contrasens şi care vor depăşi viteza legală cu peste 60 de km/h ar putea primi, la anul, până la 100 de puncte amendă. Un punct de penalizare este echivalentul a 10% din salariul minim pe economie, astfel că amenda ar putea ajunge şi la 7.000 de lei.

    Proiectul se află în dezbateri la Comisia Juridică de Disciplină şi Imunităţi a Camerei Deputaţilor.

    Sursa: money.ro
     
    Ultima editare: 28 Dec 2011
  16. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Comisarul Sef George Grigore de la Directia Rutiera a raspuns pe siteul hotnews.ro la intrebarile cititorilor.

    Referitor la definirea si sanctionarea "comportamentului agresiv" in noul Cod Rutier, Comisarul Sef a raspuns ca:

    Sursa: http://0-100.hotnews.ro/2012/01/05/...n-codul-rutier-si-despre-anvelopele-de-iarna/
     
  17. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Desi piata masinilor noi a sczut cu 13% in 2011, cateva marci au avut un an fast, inregistrand cresteri serioase cum s-a intamplat la Alfa Romeo, Mini, Volvo si Nissan, arata datele Politiei. Pe de alta parte, la marci precum Chevrolet, Opel, Fiat sau Citroen au avut scaderi mai mari decat piata. La inmatricularile de second-hand o buna parte dintre marcile de volum au avut scaderi de 60 – 70%, piata avand un an de declin fara precedent. O diferenta extrem de mare a fost la marca smart din care s-au inmatriculat sase masini noi si 907 second-hand.

    Masini noi

    La capitolul marci de volum Dacia a avut o scadere de 23%, insa Chevrolet si-a vazut inmatricularile scazand cu 39%, Opel a avut un declin de 31%, Fiat a scazut cu 30%, iar Citroen, cu 24%. La cateva marci de volum inmatricularile au fost insa pe plus: 17% la Toyota, 12% la Volkswagen si 4% la Hyundai.

    Marcile germane premium au avut un an de crestere: Audi (33%), Mercedes (15%) si BMW (14%).

    In randul marcilor care vand intre cateva sute si circa o mie de unitati, Volvo a avut cea mai buna evolutie (+40%), insa alte cateva marci au crescut sustinut: Nissan (+31%), Land Rover (+27%). La aceasta categorie Mazda si Honda au avut cele mai mari scaderi (25%, respectiv 29%).

    O buna parte dinttre marcile din piata au avut vanzari de sub 200 de unitati, iar la acest capitol Alfa Romeo a avut cea mai mare crestere, vanzarile dublandu-se in 2011, dar nici Mini nu a dus-o rau, avansand cu 56%. Multe marci de nisa au inregistrat insa scaderi deosebit de mari: la smart inmatricularile au scazut de patru ori, la Infiniti de cinci ori, la Jeep de trei ori, iar la Ferrari s-au injumatatit.

    Masini second – hand


    Piata second-hand a avut un an extrem de slab, inmatricularile scazand cu 55%. In aceste conditii niciuna dintre marcile de volum nu a avut scaderi mai mici de 40%, in timp ce liderul la volume in 2010, Volkswagen, a scazut cu 64% pierzand primul loc in detrimentul Opel ale carei vanzari s-au diminuat cu “numai” 59%.

    Pe o astfel de piata, marci populare precum Fiat, Mercedes si Ford, se pot considera multumite ca au avut scaderi in intervalul 40 – 45% anul trecut, in timp ce Audi a scazut cu 64%, iar Mercedes, cu 57%.

    Interesant este ca doua marci au reusit cresteri importante: Mini (33%) si smart (67%), evolutii care nu au influentat in niciun fel piata totala fiindca au cote mult prea mici. In orice caz, merita mentionat ca anul trecut s-au inmatriculat doar sase masini smart noi, dar la second – hand numarul a fost impresionant: 907.

    0-100.ro
     
  18. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Vanzarile Dacia au ramas la nivelul de peste 340.000 de unitati si in 2011, iar in total in circulatie sunt 1,8 milioane de masini ale marcii, dintre care jumatate in Europa de Vest, arata datele publicate de marca din grupul Renault. Anul trecut trei tari au realizat jumatate din vanzarile marcii, iar in afara de Romania, cele mai multe Dacii sunt pe soselele franceze: aproape 400.000. Care au fost cele mai mari piete Dacia in 2011 si cum se explica cele mai interesante rezultate puteti citi in articol.

    Pe plan mondial Dacia a vandut circa 343.000 de vehicule, scadere fata de anul record 2010 cand s-au vandut 348.000. Peste un sfert dintre masini s-au vandut in Franta, iar Romania a contribuit cu doar 9%. Cel mai vandut model a fost Duster, peste 160.000 de masini, in timp ce tari precum Turcia, Algeria si Maroc au avut rezultate foarte bune de peste 20.000 unitati fiecare.

    Per total sunt in circulatie cam 1,8 milioane de masini Dacia, circa un milion in tara (inclusiv cateva sute de mii de Dacii de dinainte de Logan) si peste 800.000 in Europa de Vest. In ultimii sapte ani s-au vandut 375.000 de Dacii in Franta, 220.000 in Germania, 87.000 in Italia, 70.000 in Spania si 38.000 in Belgia.

    Franta

    In 2010 Dacia a vandut peste 100.000 de masini in Franta, iar anul trecut, desi vanzarile au scazut 94.000, Franta a ramas de departe cea mai mare piata pentru marca romaneasca. In total s-au vandut peste 94.000 de automobile (din care peste 5.000 au fost vehicule comerciale. Marca are aproape 4% din piata totala, iar Duster a fost in top zece cele mai vandute autoturisme in Franta, gasindu-si peste 51.000 de clienti. Franta a fost de departe cea mai mare piata a Duster, acolo ducandu-se peste 30% din productia mondiala a primului SUV Dacia.

    Germania

    Dacia a fost vedeta anului 2009 in Germania cand datorita programului Rabla s-au vandut peste 80.000 de masini ale marcii. In 2010 vanzarile s-au injumatatit, asa cum era de asteptat, iar anul trecut Dacia a reusit sa-si creasca vanzarile cu aproape 10% si sa treaca de 43.000 de masini vandute, ceea ce i-a adus peste un procent din piata. Vanzarile Renault au fost mult peste cele ale Dacia, depasind 140.000 de unitati. Obiectivul pentru anul in curs este de 47.000 de masini Dacia, scrie presa germana. Cei de la Dacia se arata entuzismati de vanzarile Duster pe piata germana si spun ca marca “a capatat o anumita faima” acolo.

    Romania

    In 2007 Dacia vindea peste jumatate din productie in Romania, insa de atunci vanzarile au tot scazut, astfel ca anul trecut s-a ajuns la 30.867 masini, dintre care jumatate s-au dat prin Rabla. Logan berlina a ramas cel mai vandut model, cu peste 15.800 unitati, Duster si-a gasit peste 7.000 de cumparatori, iar Sandero si Logan MCV au depasit fiecare pragul de 2.500 de unitati fiecare. Dacia spune ca are cam 29% din piata masinilor noi si estimeaza o crestere a vanzarilor in 2012, insa cu conditia ca programul Rabla sa aiba impact.

    Italia

    Italia este tara in care Dacia a vandut masini pe Facebook si a lansat in toamna lui 2011 si magazinul online pentru a testa reactia publicului. Anul trecut s-au vandut peste 26.800 de masini ale marcii care a ajuns sa aiba 1,5% din piata toala. Este singura piata importanta pentru Dacia, in afara de Romania, in care vanzarile sale sunt mult mai mari decat cele ale Renault care si-a gasit sub 17.000 de clienti. Compania nu exclude posibilitatea ca Italia sa depaseasca Romania la vanzari, insa precizeaza ca nu ar fi ceva iesit din comun dat fiind ca Italia are populatie mult mai mare.

    Maroc

    Tara nord – africana e esentiala pentru viitorul Dacia, insa si pentru prezentul ei fiindca anul trecut s-au vandut peste 22.300 de masini, crestere de 24% fata de 2010. SI in aceasta tara vanzarile Dacia le depasesc pe cele ale marcii Renault care si-a gasit sub 20.000 de clienti. Nu este de mirare ca Dacia merge atat de bine in Maroc fiindca din 2005 sunt produse in tara masini ale marcii si cam tot ce se vinde acolo este produs pe plan local. Noua uzina din Tanger a inceput productia de preserie a MPV-ul Lodgy, iar Maroc va ajunge in cativa ani o baza importanta de productie pentru marca din Groupe Renault.

    Turcia

    In Turcia s-au vandut peste 21.300 de Dacii anul trecut, marca avand circa 5% din piata. Si aici vanzarile Renault sunt mai mici (sub jumatate din cele ale Dacia).

    Algeria

    Algeria este de cativa ani o piata buna pentru Dacia ale carei vanzari au crescut si anul trecut acolo cu cateva procente, ajungand la 19.200 de masini. Marca Renault a fost mult peste Dacia, vanzarile trecand de 55.000 de unitati (avans de 25%).

    Spania

    Piata spaniola a avut un an cu scaderi pe toata linia, iar Dacia nu a facut exceptie, vanzarile micsorandu-se cu 28%, de la circa 21.000 de unitati, la aproximativ 15.600, ceea ce ii da marcii o cota de aproape 2%. Vanzarile Renault au depasit 63.000 de unitati.

    Alte piete bune – Patru tari europene au generat 10% din vanzarile totale

    In Belgia s-au vandut peste 14.000 de Dacii, in Polonia s-a trecut de 7.000 de unitati, iar Elvetia si Austria au trecut de pragul de 5.000.
     
  19. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Aproximativ 300.000 de autoturisme Volkswagen urmează a fi invitate la service-urile autorizate ale mărcii germane pentru verificări, din cauza unor posibile probleme la motor, informează ”Deutsche Welle”.

    Mașinile care vor intra sub incidența acestei acțiuni, toate echipate cu motoare 2.0 TDI, fac parte din gamele Volkswagen Golf, Passat, Scirocco, Tiguan, Jetta și Eos.

    Volkswagen a comunicat, ieri, că mașinile care vor intra sub incidența acestei acțiuni sunt dotate cu cea mai nouă generație de motoare turbodiesel.

    Toate modelele afectate - Golf, Passat, Scirocco, Tiguan, Jetta și Eos - au sub capotă unitatea 2.0 TDI, subliniază ”caradisiac.com”.

    O posibilă defecțiune reperată la nivelul injectoarelor ar putea cauza fisurarea motorului.

    Cele aproximativ 300.000 de vehicule Volkswagen au fost fabricate în intervalul 2009-2012 și comercializate pe mai multe piețe, la nivel mondial.

    Volkswagen îi va informa în scris pe proprietarii autoturismelor afectate, care vor fi invitați să se prezinte la service, pentru înlocuirea gratuită a reperelor neconforme.
     
  20. teg

    teg Moderator Staff Member

    Înscris:
    6 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Ce masini s-au vandut cel mai bine in Europa anului 2011

    Volkswagen Golf a ramas si anul trecut cel mai bine vandut model nou in Europa, gasindu-si peste 450.000 de clienti, insa pe locul secund a trecut modelul Polo care in 2010 fusese devansat de Ford Fiesta, arata datele companiei de cercetare JATO. Doar trei dintre cele zece modele din top au inregistrat cresteri, cel mai mult urcand noua generatie Passat care si-a gasit peste 230.000 de clienti. Ca si comparatie, Dacia Duster s-a vandut in peste 150.000 de unitati anul trecut.

    JATO a agregat date despre inmatricularile in 27 de tari, iar Volkswagen Golf si-a gasit peste 480.000 de clienti, Polo a depasit pragul de 350.000, iar Ford Fiesta s-a apropiat de acest prag. Opel Corsa a depasit 310.000 unitati, iar Renault Clio, Opel Astra si Ford Focus au trecut de 250.000 de unitati. Ultimele trei locuri ale topului au fost ocupate de Peugeot 207, Renault Megane si Volkswagen Passat.

    Doar trei modele dintre cele mai vandute zece au fost pe plus (Passat 46%, Focus 7%, Polo 0,5%) iar dintre scaderi, cea mai dura a fost la Peugeot 207 (-21%).

    JATO mai noteaza ca dintre masinile care nu au prins top 10 cel mai bine au crescut vanzarile Ford C Max, Kia Sportage, Citroen C4, BMW X3 si Peugeot 508 (ale carei vanzari au fost comparate cu predecesorul 407).

    0-100.ro
     

Distribuie pagina asta