1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Subvirare in curbe la A6 C6

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de crd, 19 Oct 2009.

  1. crd

    crd 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 Allroad, 3.0 TDI, 313 CP, 2013
    Heya,

    Urmeaza sa imi cumpar un A6 quattro, 3.0TDI si discutand cu o cunostiinta despre plusurile si minusurile acestei masini, tipul mi-a zis ca A6 are o problema de subvirare in curbe.

    Mi-a explicat ca totul ar porni de la o "nefericita" dispunere a greutatilor pe A6, in sensul ca motorul ar fi prea in fata ceea ce ar deplasa centrul de greutate al masinii spre fata si implicit i-ar cauza probleme de subvirare in curbe stranse la viteze mai mari.

    Eu nu am condus niciodata vreun Audi, insa sunt decis sa imi cumpar unul asa ca va cer si voua parerea despre masina asta vizavi de asa-zisa problema de subvirare.
    Voi ce experiente aveti in legatura cu acest subiect??

    Va multumesc
     
  2. DANLO

    DANLO 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi A6 -2.7TDI Quattro -2006 / VW JETTA 1.9 TDI -105 CP -2007
    eu nu am 3.0 tdi dar am 2.7 tdi quattro si nu am simtit asa ceva ...subvirarea ...
    si apropo .., am si resoftat motorul iar apoi l-am supus la tot felul de chinuri , dar asa ceva nu am simtit - sa fie de vina tractiunea integrala ?:)
     
  3. crd

    crd 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 Allroad, 3.0 TDI, 313 CP, 2013
    Nici mie nu prea imi vine a crede ca la o asa masina ar putea exista defecte majore de genul asta....?!
    M-a pus pe ganduri pt ca el a fost pilot de curse/ incercare, e inebunit dupa masini puternice cu nerv...
    Eu nu am nici oexperienta de genul lui, de asta va si intreb pe voi, posesorii de A6...
     
  4. DANLO

    DANLO 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi A6 -2.7TDI Quattro -2006 / VW JETTA 1.9 TDI -105 CP -2007
    atunci e clar , el cauta asta ca e pilot ...asa ca tu no o sa faci raliu si nici nu o sa afli cum subvireaza masinile vreodata
    eu cel putin nu cred ca am sa o dezintegrez doar pt ca trebuie sa vad acest lucru
    asa putea si un pilot sa-ti spuna ca e puturoasa pt ca nu accelereaza ca un avion la decolare :)
     
  5. gabriel_petrea Banned

    Înscris:
    30 Iul 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A6,1.8Tquattro,2001
    subvirare

    Niciodata in viata ta nu ai sa reusesti sa subvirezi un A6 ...mai ales quattro . Aproape ca o sa cazi tu de pe scaunul de la volan.... si pe aia nu o sa o subvirezi niciodata . ATENTIE SA nu confundam subvirarea cu uzura pneurilor sau a amortizoarelor.
     
  6. sgdarius

    sgdarius 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 1.9 TDI
    Aici cred ca are dreptate ,un A6 nu se poate subvira ,eu am patit pe a mea A6 1.9 TDI ,pe timp de ploaie ,cu niste gume varza de iarna sa fuga putin spatele intr-o curba destul de periculoasa , dar asta nu se numeste subvirare , dupa ce am schimbat gumele s-a simtit o diferenta " de la cer la pamant "
     
  7. mmihai82

    mmihai82 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2007
    Locație:
    focsani
    Masina:
    a4 b6 2003 1.9tdi resoftat 180cp
    Subvirarea. Pentru multi o necunoscuta. Probabil nici nu se vor lovi de ea vreodata si e mai bine asa. Dar fiecare sofer ar trebui sa stie teoretic ce inseamna si sa experimenteze practic pe drumuri inchise circulatiei la viteze mici, ce presupune subvirarea si cum se redreseaza acesta.

    Subvirarea apare in cazul in care viteza masinii e prea mare pentru curba data sau atunci cand rotile fata - directoare - sunt bracate prea mult pentru viteza data. In acest moment, puntea fata va pierde aderenta si masina va continua traiectoria in directia initiala. Pe scurt nu se va inscrie in viraj, desi rotile fata sunt rotite in directia virajului. In general va descrie un viraj cu raza mai mare decat cea dorita.

    Pentru ca fie viteza prea mare pentru curba data, fie raza prea mare de bracaj pentru viteza data, sunt cauzele generatoare, corectia se face restabilind acest balans, fie scazand viteza, fie incdeptand rotile directoare. De obicei, se folosesc ambele manevre, foarte rapid, aplicand putina frana si indreptand usor volanul, urmand ca imediat ce este recastigata aderenta, sa se continue virajul in mod normal. Necesita mult calm, experienta si un echilibru intre toate manevrele ce mai sus.

    Frana, care se actioneaza instinctiv, pe langa faptul ca reduce viteza, mai are o implicatie, muta masa aparenta pe puntea fata, marind implicit aderenta.

    De cele mai multe ori, soferii fara experienta, franeaza si totodata invart volanul mai mult in directia virajului. Frana este buna, doar ca volanul este rotit in directia gresita. Rezultatul? Frana va face ca aderenta sa fie restabilita, dar in momentul in care puntea fata are aderenta, volanul va fi prea mult rotit inspre viraj si masina pierde din nou controlul. Eu numesc asta "biciuire". Fie, pleaca spatele violent, inspre exteriorul curbei, fie fata pierde din nou aderenta, depinzand de cat de mult s-a rotit orb volanul inspre curba.
     
  8. deocamdata

    deocamdata Audi Expert

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    ALLROAD: 2009 3.0 TFSI ; 2006 3.0 TDI; RR Autobiography 4,4 SDV8
    quattro si subvirare ... greu, foarte greu ... imposibil cred in conditii normale :uhm:
     
  9. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    AUDIurile subvireaza ingrozitor (la limita), pemtru ca, intradevar, au motorul prea in fata si sunt limuzine, asa trebuie(pentru siguranta).
    Voi vorbiti serios ca nu ati subvirat niciodata un audi :sign_omg: . Nu e o rusine, dar sa nu mai spuneti la nimeni.
     
  10. radu2006

    radu2006 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    audi A6 2005 3,0 TDI quattro---audi tt mk2 2.0 TFSI
    de la un proprietar de A6:
    -masina subvireaza in curbe doar la limita dar nu cred ca o sa ajungi vreodata acolo cu ESP cuplat
    -raportul de greutate intr-adevar nu este 50-50 ca la BMW dar avantajul este mai mult spatiu in habitaclu
    -in principiu este o masina buna si nu prea o sa ai regrete legate de tinuta de drum
     
  11. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    de la proprietar de quattro
    masinile quattor in general au un comportament USOR subvirator atunci cand la volan este un simplu sofer auto.
    cineva care stie pilotaj poate face ca masina sa fie si supraviratoare. dar atentie! cum spunea si radu, e foarte greu sa faci un quattor sa subvireze cu ESP cuplat, chiar si in conditii de pneuri uzate sau asfalt alunecos

    RevHard serios acum, tu ai condus vreun quattro? sau te-ai urcat in vre-un Opel sa vezi cat de ingrozitor subvireaza?

    Nu mai informati oamenii gresit, daca nu aveti cunostinte si experienta mai bine abtineti-va! Nu e o rusine sa te abti,mai ales pe forum, nu stie nimeni ce intentie aia vut... ;)
     
  12. rem_saint Guest

    Dupa cum ti.au spus si colegii audi a6 nu este pentru curse. Daca vrei sa faci curse si sa ai parte de adrenalina alege tractiunea spate. Ceea ce te va multumi la un Audi este stabilitatea si confortul pe care ti le ofera. Nu auzisem pana acuma de 'subvirare'. Nu stiam ca toata actiunea asta se cheama asa. Dar inainte de a ajunge la acest termen trebuie sa.ti cunosti masina si s.o duci atat la limitele tale cat si ale masinii. Cu siguranta daca vei intra cu viteza exagerat de mare pentru curba respectiva iti va intra in subviraj masina cu tot cu quattro facut de oricine din lume. Nu este nici o masina care sa poata face imposibilul. Important este sa inveti care sunt limitele pentru a nu ajunge la subviraj. Eu am avut un audi a6 din 2001 cu motor de 2.5 si in prezent am una din 2005 cu motor de 2,7 si de foarte putine ori am intrat in subvirare. Si asta numai la inceput pana am invatat masina. Important e sa ai cauciucuri foarte bune, recomand Michelin si chef si curaj de adrenalina. Iti recomand sa testezi masina cu esp activ pana o inveti foarte bine. Repet, cine vrea sa faca liniute, nu va fi prea multumit, recomand tractiunea spate sau cea integrala, ceea ce e mult diferit fata de tractiunea fata. Eu sunt obisnuit cu tractiunea fata si nu cred ca voi trece pe tractiune spate prea curand tinand cont ca am distrus un bmw dupa o saptamana de la achizitie. Te fura spatele intr.o fractiune de secunda daca nu esti atent. Asta daca iti place viteza bineinteles. Daca vrei siguranta si adrenalina ia.ti audi. Daca vrei doar adrenalina ia.ti bmw :)
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Aug 2013
  13. VdTAFAN

    VdTAFAN Silver Member

    Înscris:
    22 Oct 2012
    Locație:
    Craiova/Caracal
    Masina:
    Audi A6, 3.0TDI, BMK,6HP19A,2006
    Vorbind de subvirare la A6 pot spune ca ii place enorm sa faca lucrul asta. Eu unul am dat o pe scandinavian flick pentru a diminua subvirarea si pentru a determina descarcarea spatelui si intrarea lui in derapaj. Pot spune ca imi pot subvira masina in majoritatra curbelor stranse si in orice sens giratoriu... M am obisnuit cu fenomenul si reusesc cat de cat sa l evit pentru ca este extraordinar de grav si infricosator. Cu mult peste supravirare pe care mi o doresc din tot sufletul. Sta foarte rau la capitolul asta. Conduc destul de sportiv si pot spune ca am trecut prin cateva situatii destul de urate.
     
  14. Zuzg7 5th Gear Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Tămași
    Masina:
    A5 Cabrio 3.0 Tdi MB R350 Cdi
    La 255/40/19 + suspensie sport caracterul subvirator este diminuat considerabil .
     
    Ultima editare: 1 Sep 2013
  15. VdTAFAN

    VdTAFAN Silver Member

    Înscris:
    22 Oct 2012
    Locație:
    Craiova/Caracal
    Masina:
    Audi A6, 3.0TDI, BMK,6HP19A,2006
    Eu am avut 245 cu 18 suspensie sport si cica sasiu sport. Am inteles ca suspensia sport ar accentua fenomenul pe motiv ca nu e suficient de elastica . Am citit pe un site unde se explicau fenomenele care apar in timpul condusului agresiv. Ziceau ca suspensia rigid/ accentueaza fenomenele. Eu mai merg cu un logan van. Am intrat cu 80 intr o curba in care cu audiul nu aveam curaj sa intru cu viteza asta la viraj lin( fara transfer mase sau alte tehnici)
    Ps: http://www.drivingfast.net/car-control/understeer.htm#.UiYVgeVutcs
    Zice ca pentru a reduce fenomenul trebuie presiune mai mica in cauciucuri, suspensia fata sau barile antiroll mai elastice si cauciucuri elastice
     
    Ultima editare: 3 Sep 2013
    Horatius apreciază asta.
  16. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    "Băi" nu știu, dar pe undeva nu poate sa fie și o "bubă"?
    Nu sunt pe străzi o pensionară cu Logan, dar pe mine chiar nu mă face să mă gândesc la subvirare. E enervant de țeapănă, desi nu are suspensie sport (am prieteni care se jurau ca am sau ca sunt nebun dacă sar de la jante de 16" la 18") și dacă nu ar avea scaunele pe care le are cred ca de vreo 2 ori mă făceam pasagerul din dreapta.
    E lipită pe traiectorie. Sau o fi stricata? :-)
    Nu cred ca ar trebui sa aibe un comportament subvirator mai mare decât a unei mașini cât de cât normale pentru clasa ei. În fine...
     
  17. VdTAFAN

    VdTAFAN Silver Member

    Înscris:
    22 Oct 2012
    Locație:
    Craiova/Caracal
    Masina:
    Audi A6, 3.0TDI, BMK,6HP19A,2006
    Poate nu a ti dus o la limita,sau poate aveti niste cauciucuri extraordinare spre deosebire de mine care am niste Dunlop uri expirate.
     
  18. budy

    budy 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2012
    Locație:
    Sinaia si Bucuresti
    Masina:
    Q 7 3.0 tdi 2011
    Si mie mi-a subvirat A6 2.7 suspensie sport cauciucuri 18/40/245 bune .
    Vina a fost totala a mea ,viteza prea mare pentru curba prea stransa ,si am atacat gresit si curba.
    Ciupit un pic frana ,lasat masina sa se indrepte spre exteriorul curbei ,ia sarit inima celui care venea de pe contrasens DAR NU AM INTRAT PE CONTASENS AM LASAT-O LA LIMITA ADICA PE LINIA CONTINUA.
    Cum spunea un coleg trebuie sa-ti pastrezi calmul si sa mai fi patit cu ale masini ,apropo de bmw si mie mi sa sprainvartit rotile si m-am infipt intrun domn care statea la stop,asta se intampla in 1991 si aveam 19 ani experienta ioc si bmw 735 i 218 cai,al meu tata ia cumparat domnului o alta dacie ca o facusem zarzavat.
    De atunci prieteni am cam sechele cand e ud .

    Deci bafta si fara subvirari ca se poate termina si naspa.
     
  19. Zuzg7 5th Gear Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Tămași
    Masina:
    A5 Cabrio 3.0 Tdi MB R350 Cdi
    Incercati Pilot Super Sport de la Michelin - nu am reusit sa subvirez cu ele - stau lipite insa se si duc al naibii de repede .
    Eu mai degraba am reusit sa subvirez 535-ul decat A6 ( probabil aici diferenta o face si tractiunea integrala ) .
     
  20. VdTAFAN

    VdTAFAN Silver Member

    Înscris:
    22 Oct 2012
    Locație:
    Craiova/Caracal
    Masina:
    Audi A6, 3.0TDI, BMK,6HP19A,2006
    Eu am avut doar anvelope sh majoritatea expirate pot spune. Am avut cand am cumparat masina, o pereche de khumo bune si valabile. Nu am subvirat decat o data cu ele dar foarte putin. Era o curba 90gr si am zis sa intru mai tare. Cand a pierdut aderenta pt 1 secunda m am cam speriat pentru ca nu mai intalnisem fenomenul. Dupa ce am intrat asta iarna intr o liziera am invatat cum sta treaba si stiu cum sa o fac sa subvireze si sa o redresez. Acu nu mai am probleme. Cautam si eu intr un timp Pilot Super Sport sh dar nu am gasit.Noi nu am avut buget sa iau pt ca s au dus banii pe altele...
     

Distribuie pagina asta