1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Supapa / Clapeta EGR motor diesel la A4 B6

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de coondorul, 16 Feb 2013.

  1. coondorul

    coondorul 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Sep 2012
    Locație:
    cluj
    Masina:
    Audi a4 avant ,1.9TDI 130 CP,2004
    Buna.
    Va povestesc putin ce am patit.Am achizitionat recent un audi a4 b6,1.9 tdi 130 cp, an 2001 160.000 km.

    Totul bine si frumos pana cand vad ca masina, dupa ce se incalzea motorul nu mai avea forta pana pe la 2000-2500 rpm.Opream motorul,stateam 10 minute dupa care porneam si revenea la normal dar nu pentru mult timp.

    Am duso la mecanic si dupa o zi de investigatii imi spune ca a rezolvat.Dupa spusele lui supapa EGR era anulata (era bagat ceva plastic pe furtun) si ca acum trebuie sa mearga bine(cost 40E Spania).

    Eu ce am mai citit pe forum este exact invers,daca o anulezi merge mai bine.Nu am apucat sa merg inca cu masina insa in viteza intaia mi se pare ca merge la fel de prost,insa in celalalte viteze pare ok.

    Voi ce parere aveti?Multumesc anticipat.
     
  2. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Daca pierderea de putere se manifesta doar cand motorul ajunge la 85-90gr, iar cand se "raceste" putin merge in parametrii, schimba senzorul MAP si se rezolva.
    Cu EGR anulat sau nu, parerile sint impartite, fiecare il face asa cum cum doreste. Dar problema ta nu cred ca se datora EGR-ului blocat/anulat.
     
    Ultima editare: 3 Mar 2013
    Almiva apreciază asta.
  3. bogdan1416 Guest

    Egr

    Salut,
    am auzit ca e normal sa piarda ulei pe la egr dar mie mi se pare cam exagerat pierderea de ulei. Am verificat joja dar uleiul este in parametrii normali, niciodata nu a consumat ulei. Am observat mai devreme ca da si cu putin fum albastru, si cand accelerez mai tare da cu fum negru in mers. S-a intins dara de ulei pana la capacul care protejeaza distributia Masina este resoftata la 165 de cai de vreo 70.000 KM si are in 400.000 KM :) :applaus: Am sa ma duc sa spal motorul sa vad pe unde da cu ulei. Am atasat niste poze sa va faceti o parere.

    P.S am luat si un limp mode acum o saptamana.

    Am curatat egr acum 2 schimburi de ulei, la fiecare doua schimburi de ulei curat egr. la ultima curatare am schimbat si garnitura de la egr.
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Mar 2013
  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Inainte sau dupa ce speli motorul, da jos supapa EGR si fa-i o curatare cu simt de raspundere, atat supapei cat si galeriei de admisie. O sa ramai surprins de ce vei gasi acolo. Poate scapi doar cu atat. ;)
     
  5. jax 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Iul 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A4 B9 S-line, 2.0 TFSI (CYMC) 252 CP
    bogdan1416 uite la mine cum arata
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Afigbg apreciază asta.
  6. bogdan1416 Guest

    ooo da!
     
    gabex apreciază asta.
  7. nutzu_z

    nutzu_z 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4 B8.5 CGLC 177HP
    Postez si eu o problema la care foarte multi mecanici timisoareni nu i-au dat de capat. Deci:

    --dau cheie si la cateva secunde de la pornire EGR-ul face un zgomot repetat. Am facut o inregistrare:
    http://www.youtube.com/watch?v=ViSvbnYWW2A

    Zgomotul este ca si cum EGR-ul ar "trage in gol" sau ceva de genul. Mie mi se pare ca ciclul EGR-ului e cam rapid dar nu sunt un expert sa imi dau seama.

    Am incercat sa scot furtunul din ciuperca EGR-ului si sa il obturez dar masina nu mai are putere decat dupa ce intra turbina in functiune, adica de la vre-o 2000 de turatii in sus (aprox, nu stiu la cat intra turbina). Am dus masina la curatat turbo, debitmetru, schimb furtune de vacuum si nimic, face la fel...

    Cand scot furtunul de cauciuc din EGR nu mai face acest zgomot. La fel se intampla si cand scot furtunul de cauciuc ce pleaca din "ciuperca" aia de la/langa turbina...

    Aveti vre-o idee despre ce poate fi vorba?

    PS-Mentionez ca EGR-ul este nou, cel vechi facand la fel si fiind inlocuit dupa ce masina a fost studiata de un mare mecanic timisoarean. :)))
     
    Ultima editare: 2 Apr 2013
  8. CheGuevara

    CheGuevara 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi a4 b6 2004
    pierderi de ulei?

    Azi am complectat cu apa pe la stergatoare si mai uitandu-ma pe la motor am observa urme de ulei am desfacut scutu si am vazut ulei pe o piesa.

    Aici aveti pozele

    Masina merge de rupe asfaltu'.Eu schimb de obicei vitezele pe la 3-4 ture imi place mai sportiv.Dar ma gandesc ca nu e normal sa fie ulei pe acolo.Am verificat uleiu pe joja si e ok si computerul de bord imi indica ca e OK.As vrea sa remediez aceasta problema daca e ceva ca nu vreau sa afecteze motorul in timp.Tin sa precizez daca ajuta la ceva ca,cand am luat masina nu am facut schimbul de ulei filtre etc dar ma gandesc ca nu are nici o legatura cu asta.
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Iun 2015
  9. alien_h2001

    alien_h2001 Silver Member

    Înscris:
    27 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A6,2010, 2.7 TDI,CANA,190CP
    Se pare ca trebuie curatat/schimbat Egr-ul.Vezi ca este un tutorial pe forum despre curatarea Egr-ului.
     
  10. CheGuevara

    CheGuevara 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi a4 b6 2004
    Da daca ar fi murdar nu ar trebui sa nu traga?Nu ma cunostinte vaste legate de masini dar ma gandesc ca daca ar fii murdar ar trebui sa nu traga bine in schimb ea traga de rupe asfaltu'.Ok si sa zicem ca trebe schimbat/curatat cam cat ar costa?
     
  11. ksk1234

    ksk1234 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Ian 2011
    Locație:
    BUZAU
    Masina:
    Audi A7 2016
    Decelerare !!

    Salut ! De curand am curatat Egr-ul masinii. Toate bune si frumoase, dar de vreo 2 zile asa am observat, ca in mers treapta 3-4 daca iau piciorul de pe acceleratie masina decelereaza rau, scade foarte mult viteza, ca si cum as face frana de motor. Ce este de facut ? Astept cateva pareri din partea voastra. Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Iun 2013
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Fa un LOG in mers. Nu intreba cum se face pentru ca exista topic pe forum. Dupa ce faci LOG-ul il scrii/postezi pe forum. Bafta
     
  13. Libarca 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2008
    Locație:
    Craiova,Dolj
    Masina:
    Audi A4 8E/B6 AVF 2005
    Salut!
    Am o problema pe masina care s-a dovedit a fi de la EGR. Daca o tin la o turatie constanta in gol,sa zicem 1400, cum e testul in BS pe 003, acul fluctueaza concomitent cu un suierat fin,adica scade scurt turatia si revine la normal, si totul se repeta. De fapt ceea ce se intampla, in momentul in care cade acul vreo 100 de turatii, Egr-ul se inchide scurt de tot(4,8%), dupa care deschide la 57% cum sta el normal.Treaba se repeta cam la 3-4 secunde.
    Am incercat cu furtunul scos din actuator pentru a simula o inchidere completa, si am observat ca atunci suiera, cand supapa nu este actionata deloc. Oare nu inchide bine pe scaun?Doar ce l-am curatat, si tija culisa fumos.
    In BS pe maxim deschis(64.5%) prin MAF nu mai trec decat 170mg aer (in medie), iar pe inchis(4,8%) totul pare ok, face o medie de 500 mg.
    La ralanti mentine o medie de 250 mg cum cere nominalul, dar nu deschis de tot, ci doar 57%.(la ralanti nu face figura mai sus mentionata)Poate stie cineva la cat trebuie sa stea pe ralanti...
    Poze si log cand fac rost de ele, pentru ca nu le am pe calculatorul asta. Mersi pentru rabdare!
     
  14. lord1

    lord1 5th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2010
    Locație:
    Fetești
    Masina:
    A4 avant 1.9 TDI AVF
    Salut
    O nelamurire in legatura cu egr-ul .....sub ciuperca egr-ului su 2 gaurele si am observat ca pierde vacuum pe acolo pt ca atunci cand le astup cu degetele se simte vacuumul si valva incepe sa fuctioneze si se stinge Check engine.
    Intrebare.
    Este membrana sparta sau deficit de vacuum pt actionarea membranei?
     
    Ultima editare: 12 Iun 2015
  15. octavian pascu 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Iun 2010
    Locație:
    Drobeta Turnu Severin
    Masina:
    Audi A6 2.5TDI,2003
    Membrana sparta.
     
  16. lord1

    lord1 5th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2010
    Locație:
    Fetești
    Masina:
    A4 avant 1.9 TDI AVF
    Am si eu o intrebare ca nu ii mai dau de cap.....cat de puternic trebuie sa fie vacuumul de la egr ? ,pt ca la mine in ralanti il pun pe obraz si abia trage......
     
  17. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    In mod normal trebuie sa aiba presiunea din instalatia de vacuum, aprox 0,8bar.
     
  18. Mr.Yadge

    Mr.Yadge Bronze Member

    Înscris:
    25 Dec 2014
    Locație:
    Dâmbovița
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant 1.9 AVF 130 2005
    Buna baieti ,
    Daca ma poate ajuta si pe mine cineva,
    E posibil ca din cauza la egr cind pornesc masina dimineata sau cind urc vrio bordura si joc cu pedala de aceleratie sa scoata fum cenusiu si mirositor, rareori un pic negru?
    Precizez ca injectoarele sunt bune maxim -0,6 +0,2 -0,12 +0,4 ceva de genu dupa cite tin minte , uleiul nu scade de loc la joja de la un schimb la altul , egr lam curatat acum 2 luni undeva nu avea mizerie dar peretii un pic de funigine si abur de ulei , si egr pierde ulei prin orificiile cela daca conduc +3000 rotatii.
    Un mecanic mia zis ca curind o sa cedeze egr si trebuie schimbat,
    Masina trage perfect in mers nu vad sa scoata fum chiar daca pornesc foarte repede de pe loc .
    Multumesc anticipat.
    CRISTI.
     
  19. AXXO

    AXXO 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 Avant 1.9 TDI PD - AJM - 2001 - 116cp
    Problema EGR

    Am si eu o intrebare...am curatat recent egr la masina mea 1.9tdi PD 116 cp, avea depuneri excesive de calamina atat pe supapa cat si in galeria de admisie. Dupa montaj si schimbat si furtunul de vacuum care vine la supapa, am observat ca am o intarziere de 2-3 sec intre momentul cand calc acceleratia si momentul cand motorul incepe practic sa traga. Ce pot sa ii fac? Am mai observat ca s-a redus putin si plaja de turatii in care trage masina, adica trage de la 2500rpm pana in 3200rpm, dupa asta pur si simplu urca in ture dar parca nu mai trage cum trebuie.
     
  20. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Salutare tuturor. Am si eu o intrebare : se poate schimba / se gaseste acea supapa de control vaccum a EGR ( sfera neagra cu un piston de plastic care e legat la clapeta EGR) ?
    Un cod de identificare are ? Ce am gasit eu : doar cod 710558 sau 710336 ( cred ca depinde de producator).
    Multumesc.
     

Distribuie pagina asta