1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Supapa / Clapeta EGR motor diesel la A4 B6

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de coondorul, 16 Feb 2013.

  1. lord1

    lord1 5th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2010
    Locație:
    Fetești
    Masina:
    A4 avant 1.9 TDI AVF
    O mica problema am si eu cu EGR ul....mai exact,cand motorul este rece ,parca intrerupe(scade turatia relanti pt o secunda) si scoate fum,la cald functioneaza perfect.(egr ul este curatat)
    vacuum este pe futunas....(nici o eroare pe motor)
    tin sa mentionez ca daca scot furtunasul de la EGR masina merge perfect si nici nu scoate fum(rece/cald)
     
  2. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Verifica daca N18 isi mai face treaba.
     
  3. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Salutare tuturor. Ma ajutati intr-o nedumerire : ce rol are senzorul de pe tubulatura egr - intercooler (cel incercuit cu rosu) si practic ce face el ? Multumesc mult.
     
  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Uite o explicatie :

    "Senzorul pentru presiunea de supralimentare din galeria de admisie (G71) si senzorul pentru temperatura aerului admis (G 72) sunt incluse intr-un corp comun (este cazul motoarelor de pe platforma A4 si B5 cele de pe platforma A3/B4 au senzorul de presiune aer separat, inclus in corpul ECU).

    Senzorul de presiune (MAP - Manifold Absolute Pressure - G71) furnizeaza informatii despre presiunea de supralimentare existenta in circuitul de admisie. ECU compara valoarea masurata cu valoarea calculata pe baza inputurilor primite de la ceilalti senzori si comanda valva pentru ajustarea presiunii (N75) astfel incat presiunea sa ajunga la valoarea "dorita".

    Semnalul furnizat de senzorul de temperatura (IAT - Intake Air Temperature - G72) este folosit pentru ajustarea presiunii de supraalimentare astfel incat sa fie compensata scaderea densitatii datorate cresterii temperaturii si respectiv continutului mai scazut de oxigen din aceiasi unitate de volum. In cazul defectarii senzorului este folosita o valoare fixa care poate duce la scaderea performantelor/mai mult fum."

     
  5. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Se poate curata ? Si care sunt simptomele ca ar fi defect ? Multumesc .
     
  6. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    El se mai murdareste la varf cu ulei din tubulatura, dar il cureti cam degeaba. Daca e defect electric iti da pe VCDS, daca e decalibrat nu-ti da nimic.
    Iti poate da limp dupa ce se incalzeste spre 90 gr, poate scoate fum, nu trage cum trebuie. Se vede si pe log in mers daca e ok.
     
  7. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    @nucu, mersi pentru ajutor. Poate fi deci si de vina pentru limp, iar daca e decalibrat, asta e. Multumesc din nou.
     
  8. nasustefy 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Oct 2016
    Locație:
    Italia - Ploiesti / Romania
    Masina:
    Audi A4 awx 2002
    Salut Daca ma puteti ajuta cu o nelamurire in privinta schimbarii RGR-ului.De cv timp masina scoate cv fum si prezinta cv pierdere de ulei la EGR si vreau sa-l schimb dar nu stiu exact ce marca ptr a-l cumpara direct dupa internet.Multumesc frumos
     
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Wahler.
     
  10. nasustefy 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Oct 2016
    Locație:
    Italia - Ploiesti / Romania
    Masina:
    Audi A4 awx 2002
    Am dat comanda pentru EGR dar ... surpriza, in loc de tipul de EGR marca WAHLER.care m-ati sfatuit sa-l cumpar mi-a ajuns altul marca STARK. Acum ma vad in situatia de a va cere din nou ajutorul si sa ma sfatuiti ce sa fac. Sa folosesc acest EGR marca STARK s-au sa il trimit retur. Mentionez ca pretul este mai mare la acest EGR marca STARK. Multumesc frumos si astept un raspuns.
     
    Ultima editare: 8 Noi 2016
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cumpara ce ti s-a spus. Bafta.
     
  12. nasustefy 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Oct 2016
    Locație:
    Italia - Ploiesti / Romania
    Masina:
    Audi A4 awx 2002
    Piesa e cumparata dupa net si mia ajuns dupa 2 saptamani ,Sa inteleg ca acest tip de EGR STARK nu e in regula ptr a o monta pe masina.Va cer sfatul ca ma gandesc ca trb din nou sa treaca nu stiu cat timp pana o sa reusesc sa intru in posesia celeilalte.dar nici nu vreau sa montez cv ce nu e indicat.Multumesc f frumos
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Lasa Stark, pune Wahler sau Pierburg.
     
  14. nasustefy 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Oct 2016
    Locație:
    Italia - Ploiesti / Romania
    Masina:
    Audi A4 awx 2002
    Multumesc frumos
     
    Mihai allx ajm apreciază asta.
  15. Steelman 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A4,1.9 TDI AVB,2002
    Salutare,
    Sunt un membru nou al acestui forum (sper ca am postat unde trebuie) si va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema daca a mai intampinat-o cineva. De aproximativ 3 luni sunt posesorul unui Audi A4 1.9 TDI cod motor AVB 101 CP (intre timp resoftat la 130 CP) an fabricatie 2002.
    Dupa achizitie am constatat ca masina avea o problema: mai exact dupa ce atingeam viteza de aproximativ 100 km/h masina intra in Limp Mode. La schimbarea consumabilelor (ulei, filtre, distributie) am constatat ca mai multe furtunase ale circuitului de vacuum erau crapate drept urmare le-am inlocuit pe toate cu unele noi.
    Am montat totul la loc dupa schimbarea consumabilelor si a furtunaselor si pornesc motorul. Surpriza motorul mergea neregulat, ralanti instabil, fum negru ce mirosea a motorina nearsa plus lipsa putere si accelerare sacadata. Am circulat o zi cu ea asa pana ce am dus-o la un service pentru verificare eu suspectand ca distributia nu a fost montata corect (facuta acasa de un mecanic) si poate e decalata.
    Dupa o verificare a mesterului acesta mi-a confirmat ca distributia e montata corect totul fiind la semne. Dupa alte verificari acesta mi-a sugerat sa anuleze EGR-ul prin obturarea furtunului de vacuum caci este posibil ca de acolo sa fie cauza. Am fost de acord, ii dau cheie si surpriza totala, motorul mergea frumos, rotund fara trepidatii la ralanti si am plecat bucuros sa o testez.
    Precizez ca cei de la service mi-au pus masina si pe tester insa nu au depistat nimic in neregula. Masina acum se comporta foarte bine, turbina acum isi face treaba inainte nu o prea simteam datorita pierderilor de vaacum din circuit si asa se explica de ce inainte nu am avut problema cu EGR-ul, practic acesta era inchis tot timpul datorita presiunii slabe de vacuum.
    Cel de la care am cumparat masina mi-a spus ca EGRr-ul este nou schimbat recent asa ca am exclus o problema a acestuia asa ca am inceput cu electrovalva N18 pe care am schimbat-o cu alta luata din schroot insa fara nici un rezultat, motorul mergea la fel de prost cu furtunul de vacuum legat la EGR. Pana la urma m-am hotarat sa demontez EGR-ul sa vad sa vad cat e de "nou" si intradevar nu avea deloc depuneri pe interior doar putine urme de ulei/vaselina pe care le-am curatat cu putina benzina.
    Am montat EGR-ul la loc am bagat iarasi furtunul in el si la fel face de urat. Am demontat din nou furtunul ce vine de la intercooler si cu motorul pornit am filmat cu telefonul functionarea supapei din interior la ralanti. Nu stiu exact cum e corect sa functioneze insa la mine supapa EGR se inchide si deschide incontinuu la ralanti mai exact se deschide apoi se aude un fasait si se inchide apoi se deschide din nou si tot asa intr-un ciclu constant. Sa fie totusi problema EGR-ul? Nu as vrea sa cumpar unul nou cu 700 de lei si pana la urma sa nu fie el de vina. Ma scuzati pentru ca m-am intins cu scrisul. Puteam sa scriu mai pe scurt insa poate ca anumite detalii conteaza si cineva sa mai intalnit cu aceasta problema.
     
  16. alanb1

    alanb1 Bronze Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Petroșani - Hunedoara
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI AWX, 2001
    Care e diferenta intre Wahler si Pierburg?
     
  17. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    @Steelman
    Cu un vdcs faci un BS pe grup 003/daca motorul se opreste in timpul asta ai o recilculare mare de gaze care se poate rezolva si fara schinbarea EGR ului daca capsula vacuumatica e buna.
     
  18. gabex

    gabex 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    audi a4 1.9TDI 2003 AVB
    Salut,o problema de genul celei prezentate mai sus am avut si eu acum ceva vreme.Schimbat electrovalva,pusa noua,tot probleme,dat in nas la plecarea de pe loc plus mult fum negru.Am scos furtunul de vacuum,obturat mergea bine,tragea mai bine de la turatie mai mica.Cum am rezolvat:am pus la loc vacuumul si am schimbat saiba de pe galeria de evacuare,cea care vine in capatul tevii prin care intra gazele in EGR,cu una de cupru cu gaura mai mica,de diametrul celei prin care trece surubul de prindere.Astfel am scazut cantitatea de gaze recirculata.Masina merge fara probleme.
     
  19. Steelman 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A4,1.9 TDI AVB,2002
    Eu am rezolvat problema prin înlocuirea debitmetrului, nu dădea eroare la diagnoza pe VCDS dar nu măsură corect aerul intrat, măsura că intră mai mult aer astfel lasă EGR-ul sa introducă mai multe gaze arse cea ce ducea la un amestec slab în oxigen, dat în nas la plecarea de pe loc si mult, mult fum.
     
  20. gykanes 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4, 1.9 TDI, 2003
    Salutare,
    Am curatat EGR-ul si galeria de admisie dar am o mica/mare problema: cand am strans suruburile la EGR cel incercuit merge cam in gol ... nu strange prea tare, si nici nu am fortat ca sa il dau peste cap. Celelalte sunt ok, fara nici o problema. Masina am pornit-o ... motorul merge bine, nu am indraznit sa plec cu ea de pe loc. Ce pot face in cazul asta ? Mersi.

    egr.jpg
     

Distribuie pagina asta