1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Supapa / Clapeta EGR si ASV - Admisie Aer - Shutt Off - motor diesel 1.9 si 2.0 TDI la A4 B7

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de bugscata, 2 Aug 2013.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Si eu ti-am spus sa treci in profil daca ai masina asta. Nu discutam despre masinile prietenilor, cunoscutilor, clientilor si asa mai departe. Multumesc.
     
  2. morrissonxxx 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 Avant B7 - S-line - 2.0 TDI ( BLB ) 140 CP
    Buna dimineata,

    In speranta ca cineva "mai vechi" si mai priceput ca mine in Audi ma va ajuta.
    Am cumparat recent un Audi A4 B7 2.0 TDI S-line in idea proasta ca a fost condusa de femeie si km originali. Masina are 165.000 km, carte service etc si problema este adusa din Italia.
    Prima intalnire acum 2 zile cand am dat-o jos din tir toate bune si frumoase, mici defecte estetice exterioare, zic se repara... cand o pornesc in mic fum negru la pornire dupa nimic (in val si gata - numai la pornire) in ture foarte foarte putin pe acceleratii bruste puternice.
    Bun, acasa am observant ca are o oscilatie a motorului fara a fi vizibila pe turometru, dar care se simte in caroserie si se continua daca tii acceleratia la 1500-1800 rot/min.
    Buun, cum omu cand nu are de lucru isi face zic, e ... sa curat EGR-ul ca poate fiind mearsa in oras o fi murdar.. etc, si pornesc la treaba.
    Dau capacul de prrotectie jos, dau sa deblochez furtunul de la intercooler, il scot si vad cablul de la clapeta de acceleratie ca nu e la locul lui. ....na ..cine stie. Ulei in zona ...pe fire etc.
    Mergem mai departe, ma chinui sa scot corpul clapetei din cauza unui surub al carui cap este terminat ... reusesc. Cand ma uit garnitura de la partea electrica pe afara ... ce doamne iartama e asta.. asa e la Audi ?
    Bun, dau sa scot EGR-ul nu pot, alt surub cu capul terminat - presupun ca trebuie sudat si scos ... sa vedem clapeta acum si sa o curat daca mai departe nu pot merge.
    Ce e cu garniture, zic e a mai fost curatat si mecanicosu Italian nu a pus-o la loc, bine, cand desfac usor suruburile, o caruta de ulei ....si curgea de ziceai ca e baie de ulei. Ok desfacut, curatat - nu am facut poze ca nu puteam.
    Cateva picioruse albe de directionare rupte, 1-a am rupt-o eu... tai garnitura care era prea lunga, ori intinsa la maxim o aduc la lungimea necesara si o lipesc cu moment - "nu fiti rai" nu aveam alta.
    Bun, sa mai incerc odata la EGR - dar sa desfac intai galleria de la racitor, cand acolo 2 garniture de tabla pentru obturare. finalul ma enervez nu le Montez la loc, diverse injuraturi si pun totul la loc.
    Acum cand pun contactul fara sa pornesc motorul si il iau clapeta de acceleratie face niste zgomote metalice la interior, de 3-6 ori, tac tac tac...zgomot metallic. Presupun, nu am verificat va rog sa imi spuneti daca e altceva ca zimtii sunt dusi si sare...
    Pornesc motorul si surpriza nu imi mai apare fumul negru (valul) de la pornire, bun ... pornea parca altfel si la prima impresie nu mai avea oscilatia aceea asa puternica, oricum exista in continuare.
    Incerc sa vad ce zice pe strada daca trage - oricum mi se pare ca trage ca in motor in 2 timpi , pana la cca 3000 si apoi intra turbo brutal - ASA TREBUIE SA FIE ??
    La o Octavia 2 125000 km 1.9 cand accelerez brusc se ridica de bot si te baga in scaun - efectivi simti la Audi .. nu se ridica, nu te baga in scaun, dar trage ...Astept pareri.
    Acu partea proasta - da cum fum mult pe acceleratii bruste !!
    Zic de ce idiotul ala a obturat EGR-ul, DE CE ? cum mergea masina fara clapeta - partea electrica ... ce o fi o fi .. scot mufa de la clapeta si o pornesc- masina merge si fara mufa - alimentare electrica- cum doamne iarta-ma nu este electronica nu trebuie sa actioneze cand accelerezi ??

    Atasez pozele pentru a fi elocvent si va rog sa imi spuneti.

    De unde iau clapeta de acceleratie (daca se poate si recomandati si SH) cam pe la ce preturi - nu as vrea sa ma duc la AUDI si sa dau o caruta de bani doar ca sa am fact Audi. Pot pune VDO ?
    Egr-ul - de ce a fost blocat / obturat ? Trebuie schimbat si el sau numai curatat - am vazut ca e doar fier nu are nimic electronic in el .
    Se poate da tot ansamblul jos fara sa le dau pe rand ? Cum am zis am suruburi ale caror capete sunt terminate. Asa zic ajung la galerii vad ce o fi acolo si curat tot.
    Cu degetul cat de mult am putut in interiorul EGR - nu am gasit decat negreala usoara si ulei.

    Sper sa ma lumineze si pe mine cineva - sunt nou in Audi - de 3 zile.

    Multumesc anticipat
    Mihnea
     
    Nitu Petrisor apreciază asta.
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Precum vezi exista topic dedicat unde a ajuns si mesajul tau si nu mai deschide topicuri noi aiurea si inutil pentru ca sunt sterse direct si fara alte explicatii. Acum am facut o exceptie si ti-am mutat mesajul scris aurea. Trebuie sa citesti acest topic integral.
    Cumperi EGR nou Siemens - VDO si clapeta de Shut-Off noua care sunt identice cu ce ai tu pe masina. EGR-ul si clapeta de Shut-Off inainte de a le monta demontezi complet galeria de admisie si o bagi intr-o baie cu diverse substante (nitrodiluant, benzina) o lasi acolo minim 24 ore si dupa o iei la curatat canal cu canal.
    Cumperi garnituri noi si originale absolut toate dintre galerie si chiulasa dintre EGR si clapeta, etc (le-am mai mentionat in topic), cureti complet, de ulei, furtunul ala gros dintre EGR clapeta Shut-Off si Intercooler si dupa ansamblezi totul la loc.
    Ce ai facut tu este o tiganie cu taiat garnitura si pus la loc si altele. Nu ai ce sa repari la un EGR modelul tau pentru ca partea electronica odata umpluta de ulei este terminata iar rotitele alea de plastic odata rupte nu ai cu ce sa le inlocuiesti.
    In alta ordine de idei nu mai scrie romane ca cel anterior, pentru ca nu are rost, ci fa tot ce este deja scris pe forum. Exista colegi care au aceste masini si au facut tot ce ti-am spus eu.

    Inca ceva: te rog, sa modifici/completezi profilul tau cu masina care o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, model, an de fabricatie, tipul motor/capacitate cilindrica si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uita-te la profilul meu si ai sa intelegi, cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.
     
  4. morrissonxxx 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 Avant B7 - S-line - 2.0 TDI ( BLB ) 140 CP
    Buna seara

    Imi cer scuze pt poveste am zis sa descriu cat de mult. Dupa ce am postat am gasit topicul si m-am lamurit.
    Am desfacut tot cum se poate vedea in poze. Egr-ul statea doar in 2 suruburi, cel din spate a fost uitat la montaj si unu din cele 2 are capul terminat.
    Ma poate ajuta cineva cu 2 suruburi pentru EGR si unul scurt pentru clapteta ??
    Marti voi comanda piesele, daca imi puteti recomanda ceva magazine at fi super.
    Nu inteleg oricum cum mergea masina fara ca clapeta sa functioneze si EGR-ul anulat/obturat, nu stiu daca sa umblat si in soft.
     
  5. iVladBogdan Silver Member

    Înscris:
    3 Feb 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B5 1.8T AWT 2001
    Din cate stiu eu (nu o lua 100% de buna) la 2.0 TDI, avand EGR electronic, nu vacuumatic ca pe alte motoare, nu se poate anula EGR doar fizic, trebuie si din soft, altfel ai mereu Check Engine aprins.
    Suruburi pentru EGR si clapeta (daca vrei originale) iti recomand sa mergi sa iei de la reprezentanta. Cel mai probabil au pe stoc si nu sunt scumpe.
     
  6. morrissonxxx 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 Avant B7 - S-line - 2.0 TDI ( BLB ) 140 CP
    Multumesc, deci pana la urma sa inteleg ca ar fi anulat si din soft, in bord nu am nici in martor aprind deci ar trebui sa cumpar numai clapeta, care avea si ea la randul ei mufa scoasa ?? Nu prea inteleg modul in care a functionat masina. Anularea EGR am citit tot topicul si dpmdv as lasa masina asa cum a facut-o neamtul chiar daca la 50-60 k tre sa spal tot. Posibil in italia si sigur asa este temperatura iarna nu este mult mai ridicata ca la noi deci incalzirea motorului se face mai repede, la noi... -20 asa ca acum ma intreb daca chiar a fost resoftata sau ....
    Conform domnului Cristi trebuiesc cumparate amandoua, deci sunt intr-o dilema.
    Tot taraboiu asta a plecat de la fumul negru dat la pornire si oscilatiile de motor care se simteau in masina si la oprirea motorului.
    Multumesc din nou.
     
  7. iVladBogdan Silver Member

    Înscris:
    3 Feb 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B5 1.8T AWT 2001
    Eu asa zic, cel mai probabil a fost umblat in soft si s-a anulat si de acolo, altfel nu avea cum sa-l anuleze fizic si sa nu ai check aprins la astea cu comanda electronica.
    Daca tot te apuci si vrei sa faci o treaba, cumperi EGR si ASV - sunt una langa cealalta, pe VDO, toate garniturile si le schimbi, apoi mergi la cineva sa vezi ce se intampla si in soft. Cureti si galeria de admisie cu ocazia asta, altfel e cam frectie schimbarea EGR si ASV, dupa cum ti s-a spus si mai sus.
    Trepidatul la oprire este de la ASV, fumul negru la pornire poate avea foarte multe cauze, la fel si oscilatiile motorului.
    Parerea mea este ca, din ce povestesti aici, ai cumparat o masina cu care vei avea cheltuieli foarte mari sa o aduci pe linia de plutire. Citeste toata aria B7, mai ales sectiunile dedicate motoarelor 2.0 TDI.
    Dupa ce faci ce ti-am spus mai sus, revii si povestesti daca s-a rezolvat ceva. Altfel, ne cam racim gura degeaba sincer...
     
  8. morrissonxxx 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 Avant B7 - S-line - 2.0 TDI ( BLB ) 140 CP
    Marti le voi lua pe amandoua + garniturile. Galeria este la imbaiat si se finalizeaza maine. Imi cer scuze sper ca nu a pierdut nimeni timpul aiurea.
    Concluzia mea la rece este ca masina are/a avut mufa scoasa de la ASV pentru ca era stricat si tacanea respectiv sa acceptat trepidarea de la oprirea motorului voit in loc sa se schimbe.
    Anularea EGR-ului sa facut ca sa nu mai spele italianu tot din cand in cand de lene sau ca si noi incercand solutii. Posibil sa facut si in soft o sa incerc sa aflu.
    Acum cu 500 ron in sus sau in jos tot aia e daca ai intrat la dans dansezi - nu stiu daca schimbarea cu un EGR nou va schimba ceva, el fiind anulat din soft. Oscilatiile mai pot fi si din injectoare dar asta nu o pot stii decat cu un tester.
     
  9. L3it0

    L3it0 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2016
    Locație:
    Neamț
    Masina:
    Audi A4 b7 1.9 2007 cod motor BRB 116 cai ( urcat la 170)
    Un coleg cu o problema la valva EGR, CE TREBUIE SA FACA ?pierde ulei pe la capacul negru de plastic , i s-a mărit consumul de ulei și motorina, și nici mașina nu mai trage ca înainte.
     
  10. morrissonxxx 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 Avant B7 - S-line - 2.0 TDI ( BLB ) 140 CP
    Va trebui schimbat. Nu se repara + o diagnoza la final.
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    L3it0 nu scriem si intrebam pentru altii. In al doilea rand nu ne repetam aiurea cu intrebarile odata ce exista solutia mentionata pe forum. Ai obligatia sa citesti forumul si sa cauti singur raspuns, inainte sa scrii pe forum. In al treilea rand asa cum am mai mentionat si eu si alti colegi EGR-ul plin de ulei se schimba direct si fara alte intrebari, se curata obligatoriu galeria de admisie si se inlocuiesc obligatoriu toate garniturile care se demonteaza cu unele noi si originale.
     
  12. adriann.istvan

    adriann.istvan 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2016
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A4 B7 1.9 BRB 2007
    Salut,
    Unde e mai ok sa fie pusa flansa pentru blocarea EGR-ului ?
    Pozitia 1 sau 2 ?
    Multumesc,
    Adrian.
     
  13. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Recomandarea mea ar fi sa nu pui niciunde. Iti faci mai mult rau.
     
  14. adriann.istvan

    adriann.istvan 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2016
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A4 B7 1.9 BRB 2007
    Am demontat astazi tot jos (EGR, ASV, tubulatura pana la intercooler) si am renuntat la a pune acele saibe pline). Am vrut sa dau jos si galeria de admisie si intercooler dar in cazul galeriei, 2 suruburi fiind blocate de racitor si turbo. Ramane o operatie in viitorul apropiat.

    Egr-ul l-am curatat vara trecuta, acumuland un strat de ~5 mm /an. Momentan functioneaza ok.
     
  15. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Din poza pare ca EGR-ul tau e defect. Supapa trebuie sa stea perfect inchisa.
     
  16. adriann.istvan

    adriann.istvan 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2016
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A4 B7 1.9 BRB 2007
    Era impinsa de mine la maxim, avea un prag de unde nu mai revenea singura(daca o impingeam pana la jumatate revenea singura). Am desfacut si capacul de plastic si era mizerie si la arc, acum e ok.
     
    Ultima editare: 1 Aug 2017
  17. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Daca a ajuns mizerie acolo e cam gata.Si-a facut joc prin lacas si o sa iti intre,din nou, mizerie in partea motorasului/arcului.De curiozitate, sa o scoti dupa cativa zeci de km sa vezi daca sta tija perfect inchisa. Eu am vrut sa o mai lungesc prin curatari mai dese, dar au aparut intreruperile.
     
  18. yo99cdt

    yo99cdt 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2016
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A4 B7 BLB 2005
    La pozitia 2. Si stai linistit. Anularea EGR din soft si fizic nu dauneaza cu nimic motorului.
     
    Bodrog Ștefan și adriann.istvan apreciază asta.
  19. Siegfriedbrunnen

    Siegfriedbrunnen 5th Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2015
    Locație:
    Mannheim - Germania
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 116CP cod motor BRB 2007-Golf 5 2007 1.6 benzina 102cp
    Buna seara Domnilor..
    Am citit topicul integral si nu sunt înca pe deplin edificat..masina din semnatura are 110 000km..ultimii 25000 cu subsemnatul, este necesara o curatare a egr-ului din punct de vedere al preventiei sau sa-l schimb?! Masina merge si trage ca si acum 2 ani! Am observat o scurgere de ulei la la un racord al unui furtun ce merge in intercooler..atasez foto si mai trebuie sa spun ca am avut cam 4,2 l ulei in motor in loc de 3,8 la ultimul schimb..am completat după jojă. Multumesc
     
    Ultima editare: 31 Aug 2017
  20. Glemeanu

    Glemeanu 4th Gear Member

    Înscris:
    16 Mar 2016
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi a6 2010 CAGB
    eu am curatat egr preventiv si era plin de calamina avand in vedere ca nu merg subturat.
     
    Marin Luculescu și Sandy apreciază asta.

Distribuie pagina asta