1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Arcuri si/sau Amortizoare la Audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - inlocuire - ce alegem

Discuție în 'Modele clasice' creată de mihaimarin1, 14 Aug 2008.

  1. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    In partea de sus ( pe unde iese tija amortizorului ) este un capac cu filet, care se desface si se scoate amortizorul. Ceea ce ai vazut tu sudat este cartusul, un tub de metal in care intra amortizorul. Amortizoarele par a fi de B3 dar masina pare sa fie un B2 :)
     
  2. lucky

    lucky 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Oct 2007
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi 80, 1.8 cc, '87
    Mersi frumos .. m-ai scos din ceata !!!
    Eu chiar ma speriasem ca nu am cumparat ce trebuie si nu pot sa le montez. Si poza cu masina e luata de pe tutorial .. nu e maisna mea.
     
  3. latszy

    latszy 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2008
    Locație:
    cehu city
    Masina:
    B4 1.9 TDI 1Z '94
    buna
    am si eu o problema cu amortizorul sau arcul nu stiu exact de curand miam schimbat amortizoarele pe fata miam pus noi (monroe) si daca treceam peste denivalari imi batea (se impreuneaza spiralele de la arc) asa ca miam schimbat si arcurile si tot asa . de la ce poate fi problema?? inainte sa le schimb nu facea asa insa pe ale nu le mai am
     
  4. radu112 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Sighisoara
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0 ABK
    ai schimbat flansa cu rulment din capatul de sus al amortizorului???Daca nu ai schimbat-o s-ar putea din cauza aia sa-ti bata
     
  5. cosminbaku

    cosminbaku 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2008
    Locație:
    Mangalia
    Masina:
    Audi 80 1.6 D jk
    sal si mie imi zdranganea amortizorul dupa ce mi la demontat un mecanic de balta sa mi schimbe rulmentul pe fata si nu era bine strans capacu ala de la cartusu amortizoruluise vede in poza mai sus vezi daca mai poti sal strangi ridici cu cricu masina pana ai loc printre spire sati incapa un mops ceva si vezi daca e slabita, good luck
     
  6. Ciusto

    Ciusto 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2009
    Locație:
    Lupeni
    Masina:
    B 3 2.0 E
    ceva de genu patesc si eu ... din cate am vazut sar putea sa fie 2 bucse la mine care iasa de pe caroserie ... ( B 3 ) si la o curba mai stransa sau la denivelari si gropi se aude o bataie... am sa incerc sa vad daca acele bucse sunt de vina ... am sa revin cu raspunsul :D
     
  7. mircea1990

    mircea1990 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2010
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0
    Salut,
    Am si eu un audi 80 B4 avant si am schimbat amortizoarele si flansele dar acum nu mi se mai aseaza cum trebuie (piese de fier care vin puse sus pe oale in compartimentul motor peste care vine piulita stau ridicate) si nu stiu de ce. Ma poate ajuta careva va rog ? Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Aug 2013
  8. tavi_cc

    tavi_cc 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Honda CRX Del Sol 1.6 VTEC
    salut,la mine stau la fel,unui prieten ce i-am inlocuit la un golf3 amortiz plus flansele la fel stau....te deranjeaza in vreun fel?troncane la gropi?daca era ceva pus invers auzeai un zgomot ciudat(cum cauciucul freaca pe fier,stii cauciucul acela de la flansa,cu rulmentul etc)interesanta tb,a pus baiatu tot la loc cum a si scos?sunt curios,mie la fel imi stau dupa cum tiam mai zis si no problem.:thumbs-up::friends:
     
  9. mircea1990

    mircea1990 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2010
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0
    nu bat sau ceva doar k inainte sa le schimb capacele erau lipite de oale si de aceea nu eram sigur dak e bine sau nu dar dak zici k si la tine sunt tot asa e ok mersi mult k m-ai ajutat;)
     
  10. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Bataie roata stanga fata!

    --------------------------------------------------------------------------------
    Salutare tuturor!
    Asemenea colegului Radu998, am schimbat cu piese noi tot ce tine de suspensie,directie si frana pe puntea fata( amortizoare,flanse,bielete,pivoti,capete bara,discuri si placute frana,bucse suport H,bucse brate,bucse bara stabilizatoare,cap planetara),am reglat directia pe stand, la roata stanga am o bataie care se aude la orice denivelare mai serioasa peste care trec!
    Bataia seamana cu cea care apare atunci cand flansele de la amortizoare sunt terminate,sau cu cea de bucse bara stabilizatoare!
    Daca aveti idei/sfaturi cu ce ar mai fi de verificat/schimbat va sunt recunoscator,deja ma dispera acest lucru dupa ce am bagat o multime de bani in masina!
    Multumesc anticipat!

    P.S.
    Scuze pentru dubla postare,dar ma dispera bataia si nimeni nu i-a dat de capat pana in prezent!
     
  11. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Flansa din capul amortizorului , cea ce fixeaza tija amortizorului de oala amortizorului se cam duce dar multi meseriasi habar n-au de asa ceva. Daca pui o flansa de 2 lei de 2 lei tine.
     
  12. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    OK. La mine varianta asta cade,sunt schimbate amandoua si au costat cam 42 lei bucata(nu mai retin marca),dar cea mai ieftina era cam 22 lei!
    Am mai auzit o parere a unui patit,se poate ca oala amortizorului sa se fi deformat de la bataile anterioare( probabil masina a circulat mult cu flansa si amortizorul defecte,iar acum flansa nu se mai <lipeste> de oala si de aici jocul flansei si bataile ciudate?
     
  13. devils 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2009
    Locație:
    Targu Mures
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI, 2001 AJM
    Verificati si tampoane motor, si ... cheastia asta cu schimbatul bucselor e relativa.. schimbati tot bratul ca de la atata bucsat si debucsat locasul se largeste si de aici problema. De la o varsta nu mai tine si trebuie schimbat cu totul. Bafta!
     
  14. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Sau...tot o parere,apropo de ce a zis devils...Daca mesterul nu a montat bine bucsele(de la brate,evident) e nasol...vor bate in scurt timp.La ce ma refer?normal ca o bucsa se monteaza ca oricare alta,dar secretul e sa se stranga cu masina pe roti,pe canal,astfel nu fortezi bucsa sa se uzeze in cativa km sau sa se rupa.Am auzit la multe alte masini problema asta,adica mesteri care strang bucsa cu masina pe cric,si cand lasi masina jos intr-o luna bate toata,din cauza bucsei care s-a rupt efectiv,pentru ca e supusa si cand sta pe loc la o tensiune foarte mare,daramite cand mergi la drum si poate nu unul bun...Ideea e ca multi aplica stransul cu masina jos,si sunt recunoscuti ca mesteri mari...
     
  15. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Multumesc pentru sfaturi,dar am o retinere vizavis de cele spuse mai sus,deoarece...
    -cand m-am dus in service pentru schimbatul bucselor la suportul H si brate,masina batea...intr-un fel!
    -dupa schimbarea acestora,masina batea la fel!
    -a doua zi,am schimbat si bucsele la bara stabilizatoare,iar dupa,aceeasi bataie!
    Mentionez faptul ca,atunci cand spun ca bate la fel,ma refer la momentul imediat dupa schimbare,cand am iesit din atelier si am plecat spre casa!
    Inclin sa cred varianta cu oala telescopului,este deformata iar flansa nu se mai aseaza in locasul ei...voi incerca in wekeend sa introduc o garnitura din cauciuc,ceva,pentru a-i prelua din joc( daca se confirma).
    Ce nu am precizat este ca atunci cand masina sta pe loc,la balansarea caroseriei in plan vertical,axul telescopului din partea dreapta fata se roteste putin pe cand cel din stanga este fix...am apasat destul de violent pe caroserie dar nu se observa nici un joc la flansa!
    Bataia este sigur din partea superioara a telescopului,exclus din brate sau altele din partea inferioara!
    Sincer,am ajuns sa le dau dreptate unora care spun ca au ajuns la capatul meseriei,bataia asta i-a lasat pe multi meseriasi fara explicatii!
     
  16. devils 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2009
    Locație:
    Targu Mures
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI, 2001 AJM
    Eu am avut ceva bataie de cap cu o pocnitura care se producea in momentul in care urcam o bordura.. vinovata era o saiba care vine undeva la telescop in partea de sus, care era mancata de rugina. Asa ca multe pot duce la multe :)
     
  17. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Tibotib, mai uită-te-ntr-un loc, dacă zici c-ai umblat la telescoape. Uneori cartuşul telescopului este mai subţire decât diametrul interior al locaşului în care sunt montate în fuzetă. Pentru aceasta primeşti în fiecare cutie a telescopului nişte inele compensatoare care se montează pe capetele cartuşului. Dacă piuliţa care inchide cartuşul în fuzetă, nu este strânsă puternic, să deformeze puţin acele inele, in scurt timp de la montaj, telescopul joacă în fuzetă. Pe mine m-a înnebunit acel troncănit apărut la o lună după ce-mi schimbasem telescoapele (avusesem Sachs şi am pus Monroe) şi după ce am mai demontat a doua oară fuzetele şi arcurile de pe maşină am observat acel joc, deşi piuliţele le strânsesem cu cheia cât am putut de tare. Am luat o cheie de ţevi, de aia Rothenberger, şi am putut strânge acele piuliţe încă o rotaţie şi jumătate !! N-am mai intervenit nicăieri în altă parte, ca să mă conving că aceasta a fost cauza, şi am remontat totul la loc. Nu s-a mai auzit niciun zgomot.

    PS La unele telescoape prin balansarea caroseriei, se roteşte tija-n cartuş, la altele tija rămâne fixă şi se roteşte flanşa pe rulmentul bucşei din oală, nu cred că acolo este vreo problemă. Uzură la oală nu cred să fi apărut, este evident că acolo unde un element de cauciuc se reazemă de metal, se va uza cauciucul nu metalul.
     
  18. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Culmea e ca la mine,bataia se manifesta si inainte de schimbarea telescoapelor si a flanselor,precum si dupa!
    Am sperat ca provine de la rulmentul flansei,dar dupa ce i-am schimbat,acelasi lucru!
    Dupa care am inceput sa consult diversi meseriasi,ca urmare am ajuns sa schimb totul pe fata,dar de bataie nu am scapat!

    P.S.
    Am mai auzit faza cu jocul telescopului,dar in cutiile telescoapelor nu am gasit nimic inafara lor! Mi s-a spus ca trebuia sa existe un suport care se monteaza in capatul telescopului,partea de jos dinspre fuzeta,dar nu am gasit nimic<evident,magazinul de unde le-am cumparat sustine ca nu exista asa ceva,alfel erau in cutie>!
    Toate 4 sunt SACHS,cumparate noi,in acelasi timp,cu factura si garantie,deviz de montaj la service,etc.!
    Mai ramane sa merg la un service serios sa fac un test al telescoapelor,poate sunt defecte din fabricatie!

    Intrebare,cum procedez sa verific flansele montate sau date jos de pe masina,poate si acestea pot fi defecte de noi!
    Multumesc tuturor pentru interesul acordat problemei mele!
     
  19. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    cu o bere la baietii de la un service,la sfarsitul programului,o bagi pe stand,o scutura bine cu aparatele lor,te bagi sub ea si vezi ce bate sau ce joaca,imposibil sa nu ii dai de cap asa.Si e mai ieftin decat sa mai schimbi ceva si sa nu fie de acolo...bine,daca ai schimbat tot,e un lucru foarte bun,ai macar siguranta.
     
  20. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Da,tocmai asta e problema arzatoare...dupa ce am cumparat masina,am verificat-o dpdv mecanic la un service,am notat tot ce mi s-a recomandat sa schimb,am cumparat piesele si le-am inlocuit!
    Dupa ce am schimbat ce-mi recomandasera acestia,am iesit din service si bataia se manifesta in acelasi mod!
    In prima faza am schimbat telescoape( 4 buc.),flansele pe fata,bielete,capete bara,pivoti,cap planetara stanga,rulment dreapta!
    La categoria <de schimbat la anu> intrau bucsele brate ( una singura din 4 avea putin joc),bucsele bara stabilizatoare(uzura insesizabila) si la suportul H ( din 4 bucse,2 aveau ceva uzura).Dupa ce am constatat ca bataia nu a disparut,am cumparat toate bucsele si le-am schimbat in aceeasi zi,dar bataia era tot acolo la iesirea din service!
    Am urcat din nou masina pe elevator si 3 oameni au bagat rangi,surubelnite si alte scule in orice locas posibil si nu au descoperit nici un joc,la nimic din ceea ce a fost schimbat sau mai exista pe masina!
    Din cate stiu si a fost verificat,alte articulatii mobile pe fata nu mai sunt,inafara casetei de directie,care si aceea a fost verificata si nu are gram de joc !
    Sincer,nu mai inteleg nimic!
    :sos:
    Pentru aceasta primeşti în fiecare cutie a telescopului nişte inele compensatoare care se montează pe capetele cartuşului. Dacă piuliţa care inchide cartuşul în fuzetă, nu este strânsă puternic, să deformeze puţin acele inele, in scurt timp de la montaj, telescopul joacă în fuzetă.:sos:

    OK. Trebuia sa am acele inele din cauciuc,si daca nu au fost in cutie se pot inlocui cu altceva,altfel de inele,de la alte telescoape sau din alta parte si sa se potriveasca?

    Multumesc pentru sfaturi si atentia acordata!
     

Distribuie pagina asta