1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Suspensie - directie - tren rulare - planetare - rulmenti la Audi A5 (B8)

Discuție în 'A5 B8 (2007-2016)' creată de jaguarxkr, 9 Iun 2013.

  1. jaguarxkr

    jaguarxkr 6th Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A5 Sportback 3.0 TDI 2011
    @andy Ala a fost si la mine, dupa ce am schimbat 2 amortizore, brate superioare, cap de bara au reusit niste baieti sa-i dea de cap pana la umra. Bratul curbat inferior dreapta (fieratania aia) a fost cauza. Daca scriai mai devreme ma scapai de o cheltuiala dar nah, bine ca am rezolvat pana la urma. Oricum solutia e temporara la mine ca inca nu l-am schimbat, au strans la presa nuca aia de pe brat iar acum nu mai bate, cand va reaparea bataia am sa-l schimb, oricum nu e deloc ieftin, in jur 400 lei
     
  2. sorinurs 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Feb 2016
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi a5 motor 2.7 v6 diesel
    Salut,
    Am un audi A5 din 2008. In timp ce merg, mi se aude un zgomot in partea dreapta a rotii iar in timp ce accelerez se aude si mai tare. Cand incetinesc zici ca e avion cam pana la 30 km. Am dus-o la mai multi mecanici care mi-au schimbat capat de bara si tot nimic, la fel se aude. Poate careva sa ma ajute ? Va multumesc.
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Rulmentul.
     
  4. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    Suspenda roata in cauza, treci pe D, si cu un mecanic priceput poti identifica cauza.
     
  5. lucianmarius

    lucianmarius Gold Member

    Înscris:
    6 Mai 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q7 2018 3.0 TDI / Ford Mustang Bullitt V8 2020 / ex Audi S5 V8 2007 4.2 FSI (CAUA)
    Salut baieti!
    Am facut si o inspectie pentru revizie si am ramas cam neplacut surprins toate cele 8 brate fata trebuie schimbate desi s-au schimbat acum 3 ani la 60.000 km. Ceva pareri despre asta ? Multumesc anticipat.
     
  6. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    Cam devreme pentru brate, unde ti-au pus diagnosticul acesta? Ai auzit zgomote suspecte? La reprezentanta au obiceiul sa recomande schimbarea daca se vad mici fisuri pe marginea bucselor. Chiar daca trebuie sa schimbi, nu as schimba bratele cu totul, daca au doar 60k km as schimba doar bucsele, poti lua originale, sunt kit-uri de reparatie, economia e simtitoare.
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu e devreme deloc, depinde cu ce brand au fost schimbate acum 60.000 km.
    Degeaba schimbi bucsele daca problema e la pivot.
     
  8. lucianmarius

    lucianmarius Gold Member

    Înscris:
    6 Mai 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q7 2018 3.0 TDI / Ford Mustang Bullitt V8 2020 / ex Audi S5 V8 2007 4.2 FSI (CAUA)
    In cazul in care se schimba bucsile doar, se poate ajunge la o calitate a lucrarii buna daca se face bine? Adica diferenta intre un brat vechi cu bucse noi pe el si un brat cu totul nou exista? e mare?

    Am vazut pe lemforder ca sunt pe la 2000 lei cele 8 brate fata, pe original cam 3500.

    Ma intereseaza sa fac o treaba cat mai buna pe locul 1, dar nici sa nu arunc banii pe fereastra, pe locul 2.

    @audi66 vom verifica temeinic si pivotii.
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sa le luam pe rand :
    1. Daca nu ai mecanic bun cu scule bune si cel mai important ... cu rabdare, iti va strica pivotii la demontarea bratului.
    2. Evident ca un brat nou (OE sau Lemforder/TRW) va fi oricand mai ok decat un brat vechi (tot aftermarket) cu 60.000 rulati si bucsa noua.
    3. Daca ai pivotii in stare buna (fara joc, scursuri sau burduf taiat) poti inlocui doar bucsele cu unele Lemforder sau OE (sunt chiar ieftine). ATENTIE Aceste bucse se schimba la semn, nu scoti pur si simplu bucsa veche si o pui pe cea noua cum ii vine mecanicului.
    4. Daca ai gasit set Lemforder ptr. A5 cu 2000 ron este un best-deal, pe mine acelasi set ma costa peste 1000€.
    5. Daca tot schimbi cele 8 brate, nu vad de ce nu schimbi si capetele de bara + bieletele anti-ruliu + bucsele de la bara stabilizatoare sa scapi de o grija si sa ai totul nou.
    7. Obligatoriu piulitele de pe partea inferioara a bratului (cu bucse) se strang definitiv cu masina pe roti, sub tensiune, nu cu ea pe elevator. In caz contrar obtii o uzura prematura a bucselor.

    *Punctul 5 nu este valabil daca iei tot kit-ul de brate (acele repere fiind incluse in kit), separat de bucsele de la bara stabilizatoare.
     
  10. lucianmarius

    lucianmarius Gold Member

    Înscris:
    6 Mai 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q7 2018 3.0 TDI / Ford Mustang Bullitt V8 2020 / ex Audi S5 V8 2007 4.2 FSI (CAUA)
    Buuun, a venit vremea sa ne apucam de treaba!

    Vom merge pe Lemforder, as avea nevoie de cateva lamuriri...

    Bratele sunt 8 la numar daca nu gresesc, si anume 4 sus si 4 jos, vorbin doar de puntea fata.
    deci avem 4 bucati superioare, st + dr, fata + spate

    Jos banuiesc ca sunt tot 4, adica inferior st + dr, fata+ spate.
    Nu gasesc nici un echivalent pe TRW sau Lemforder pentru bratul inferior spate, nici dreapta nici stanga. Codul de original este 8K0407694N cumva sau le incurc eu?

    Bratul inferior spate vine cu tot cu pivot nu?

    De asemenea, se vor schimba bucsele + bieletele bara stabilizatoare. Mai raman ma gandesc capetele de bara, cum a spus @audi66 , acestea sunt tot 2 la numar?
    Deci sa sumarizam ar veni
    8 brate,
    2 bucsi bara stabilizatoare
    2 bielete antiruliu
    2 capete de bara

    Imi ies in total 14 piese si stiam ca trebuie sa fie 16. Ce imi scapa?
    Posibil bieletele de directie sa mai trebuiasca?

    Un cod de brate sau o schema cu piese/coduri?
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    8 brate (toate cele 8 brate vin cu pivot la un capat si bucsa la celalalt capat)
    2 bucsi bara stabilizatoare
    2 bielete antiruliu
    2 capete de bara
    2 bielete de directie (daca tot vrei sa ai totul nou)

    Intr-adevar, dupa codul dat de tine nici eu nu am gasit echivalenta pentru TRW sau Lemforder.
    Pune masina pe cric si vezi ce ai stantat pe bratul actual, in afara de sigla OOOO.

    Poftim.
    Bucsele la bara stabilizatoare le alegi tu in functie de ce suspensie ai pe masina.

    Stanga jos:
    8K0 407 151 D - brat inferior stanga (spre fata)
    8K0 407 693 N - brat inferior stanga (spre spate)

    Stanga sus:
    8K0 407 505 N - brat superior stanga (spre fata)
    8K0 407 509 N - brat superior stanga (spre spate)

    Dreapta jos:
    8K0 407 152 D - brat inferior dreapta (spre fata)
    8K0 407 694 N - brat inferior dreapta (spre spate)

    Dreapta sus:
    8K0 407 506 N - brat superior dreapta (spre fata)
    8K0 407 510 N - brat superior dreapta (spre spate)

    4M0 411 317 - bieleta antiruliu x2 buc

    8K0 422 817 B - capat de bara stanga
    8K0 422 818 B - capat de bara dreapta

    4H0 422 810 A - bieleta de directie x2 buc

    *8K0 411 327 A - bucse bara stabilizatoare x2 buc - pentru suspensie standard 1BA
    *
    4G0 411 327 G - bucse bara stabilizatoare x2 buc - pentru suspensie 1BE (sport) si/sau 1BV (S-Line)
     
    Ultima editare: 12 Dec 2016
  12. lucianmarius

    lucianmarius Gold Member

    Înscris:
    6 Mai 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q7 2018 3.0 TDI / Ford Mustang Bullitt V8 2020 / ex Audi S5 V8 2007 4.2 FSI (CAUA)
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    N-ai pentru ce.
     
  14. lucianmarius

    lucianmarius Gold Member

    Înscris:
    6 Mai 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q7 2018 3.0 TDI / Ford Mustang Bullitt V8 2020 / ex Audi S5 V8 2007 4.2 FSI (CAUA)
    Nurvil Valcea se bate cu pumnu tare tare in piept ca nu are sens sa le schimbi pe toate bratele ci doar ce e defect si numai bucsile, fara brate. Din punctul lor de vedere e o pierdere de bani.
    Ceva pareri?

    Sunt dispusi sa schimbe doar bucsile pe original.
     
  15. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Este un raspuns cat se poate de sincer. Asa procedeaza si in alte reprezentante, dar daca vrei sa atunci banii, alegerea iti apartine. Personal am mai multa incredere in cele de pe masina in stare buna, decat in ceva nou si de proveniente dubioase.
     
  16. fzoxygen

    fzoxygen 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2017
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    A5 - 2.0 TDI 170cp (CAHA) - 2010
    Mașina: A5 coupe, 2.0/170cp, manual, jante 20". Am următoarea problema: direcția este mult mai "tare" ca la alte mașini si când rotesc volanul se simt unele pocnituri (atât pe loc cât si in mers). Menționez ca la mers pe piatra cubica nu se aud zgomote/bătăi. Suspectez: pompa de servodirecție, caseta de direcție (am avut probleme cu caseta pe e60 si acolo făcea zgomot când mergeam pe piatra cubica). Răspunsul celor de la service: începem prin a schimba bielete si pivoți. A mai avut cineva problema asta? Mulțumesc.
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Du-te la alt service sa iti faca o constatare asupra trenului de rulare.
    Pocane si pe loc sau doar in mers ?
    Ce pivoti ? Pivotii se schimba cu tot cu brate, daca asta e solutia lor, schimba service-ul de urgenta. Este imposibil de acceptat faptul de a schimba piese pana se rezolva problema, mai ales ca pretul unui brat bun porneste de la 300-350 ron si ai 12 bucati care iti pot face probleme.
     
  18. fzoxygen

    fzoxygen 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2017
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    A5 - 2.0 TDI 170cp (CAHA) - 2010
    Si pe loc si in mers. Ma gândesc ca dacă ar fi brațele s.ar auzi pe piatra cubica, nu? Dacă ar fi caseta, la fel s.ar simți in volan pe piatra cubica (cel puțin la e60 se simțea).
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca daca.

    De ce nu pui masina pe groapa si mecanicul sub ea daca zici ca iti face si pe loc ?
     
  20. fzoxygen

    fzoxygen 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2017
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    A5 - 2.0 TDI 170cp (CAHA) - 2010
    Am preferat sa.i las mașina și sa se ocupe el. Presupunând c.ar face același zgomot și pe elevator, ce crezi ca e? Am uitat sa precizez ca mi.a recomandat sa schimb și bucșele de la bara stabilizatoare.
     

Distribuie pagina asta